|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 31.08.2011 07:36 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
zX-files kirjoitti: Manukan liikeradat ei ole kamalan lyhyet, mutta ei se silti mikään hontelo kananjalkakaan ole. Heiluuko kepakko sivusuunnassakin?
kyllä se heiluu myös sivusuunnassa.
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 01.09.2011 11:37 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
eikö mistään löydy räjäytyskuvaa vaihteensiirrosta?
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 01.09.2011 11:40 |
Viestit: 3153 Paikkakunta: Korpilahti
|
http://hima.yachteq.com/xm1.pdfTuolta löytyy, on Y3 -eli vanhakorisen version kuvat. Sellainen reipas 1600 sivua räjäytyskuvia, rapiat 50 megaa ladattavaa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 03.09.2011 19:26 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
Kiitos räjäytyskuvista. Vaihteensiirto tangot on niin hankalassa paikassa, että taidan ajella niin kauan kun vaihteet menee päälle. Citi-kani toimii loistavasti ja tyytyväisyys kasvaa.
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 03.09.2011 19:48 |
Viestit: 3153 Paikkakunta: Korpilahti
|
Eihän ne ny hankalassa paikassa ole, tietysti kokemusta ei ole kuin 2.1td:stä... Jos siis sivusuuntainen liike on kovin "väljä" ja pitää runtata oikein voimalla jotta saapi peruutuspykälän päälle, niin seuraavaa saattaapi olla tiedossa..:  Vivustin ihmettelyä autobaanan varrella, yömyöhällä, ilman työkaluja luonnollisesti. Tuosta selvittiin parilla baananvarren tieliikenneh*lvetin keittiöstä saadun pussinsulkijan avulla, joilla tuli vivusto köytettyä tilapäisesti nippuun. Toimi aikansa...  Jotta sai merkkikorjaamolle, ja nosturille "kiirehommana" jonon ohi...  Ja ihmeteltäväksi tuollaisen pystysuorassa roikkuvan vipusen, joka kuuluisi olla oikesti vaakasuorassa. Edelliskuvassa näkyvä merkkikorjaamon asentaja oli kovin epäluuloisen oloinen kun selitin mitä tuolle tuli edellisyönä tehtyä, ja yläkautta... Eihän sieltä kautta tuonne pääse..!  Pisti hymyilyttämään tuo asentajan kommentti, ja piti mainita että "ei niin, mutta kun oli pakko"...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 03.09.2011 20:43 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
onneksi ei tarvitse voimaa vielä käyttää, mutta kyllähän tuo syö miestä rotanlailla.
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 04.09.2011 23:35 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
Minä ja perhe pukkilassa geokätköilemässä  
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 12.09.2011 21:29 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
Tänään töistä lähtiessä jäi mittaristossa varoitusvalo palamaan. Onneksi oli vaan varoitus jäähdytysnesteen vähyydestä, lisäsin nestettä. Toivottavasti ei ala syömään nestettä. 
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 13.09.2011 07:32 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
Voisikohan citi-kani olla kokoajan sport-moodissa? Jousitus on yllättävän pintakova ja en huomaa mitään eroa vaikka valitsin olisi normal-asennossa. Mitä tuo valitsin säätää ja miten se toimii?
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 14.09.2011 22:30 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
samforman71 kirjoitti: Voisikohan citi-kani olla kokoajan sport-moodissa? Jousitus on yllättävän pintakova ja en huomaa mitään eroa vaikka valitsin olisi normal-asennossa. Mitä tuo valitsin säätää ja miten se toimii? Olikos se nyt niin, että 90 -luvun alun peleissä pystyi pakottamaan auton sport- moodiin siitä kytkimestä. Silloin siinä kytkimessä vaihtoehtoina oli "Auto" tai "Sport". Eli Auto-asennossa auto vaihtoi Sport -moodiin äkillisissä kiihdytyksissä, jarrutuksissa, väistöliikkeissä. Ja Sport -asennossa auto oli koko ajan kovalla alustalla. Sitten esim. mulla -93 -mallissa kytkimessä valittavissa "Normal" ja "Sport" -asennot, joka tarkoittaa, että Normal -asento vastaa tuota vanhempaa Auto -asentoa, mutta Sport -asento ei pakotakaan autoa kovalle alustalle vaan kytkee sen Sportin päälle vähän herkemmin ja pitää sitä tilaa hieman pidempään päällä kuin Normal -asento. Eli vaikeampaa on sen kokeileminen, onko kovalla vai ei. Itsellä sama tunne, että auto on koko ajan kovalla (ummetusta  ?). Ainakaan minä en kuule apukuskin lattian alta mitään surinaa auton sammuttamisen/oven avaamisen jälkeen, jonka kuulemma kuuluisi kuulua asiaan kun XM vaihtaa jousituksen tilaa tuossa vaiheessa.
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 16.09.2011 21:02 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
Kävin kanin alla ja nyt kysyisin mikä pallo sijaitsee moottorin takana? Missä sijaitsee se johtoliitos mikä pitäisi putsata, jos sport/normal moodit ei toimi. Yhden johtoliitoksen puhdistin koneen takana olevan pallon vierestä, kuuluuko sen johdon tulla kiinni sellaiseen osaan joka liikkuu eestaas.
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 25.09.2011 21:38 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
Tänään kani ei suostunut lähtemään käyntiin, kun oli parkissa kaltevalla alustalla. Hetken aina kävi, mutta ei jäänyt käymään. Tankissa oli senverran bensaa et valo oli syttynyt. Työnnettiin tasaselle, niin johan lähti käyntiin.
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 25.09.2011 22:59 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
|
Itse en kyllä koskaan aja ruiskuautoa edes lähelle kuivaa tankkia, ne pumput kun ei oo ihan halpoja...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 25.09.2011 23:54 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
En olisi missään tapauksessa uskonut, et siinä asennossa ei saisi bensaa. Täytyy muistaa tästälähin parkkeerata tasaselle.
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 03.10.2011 21:56 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
Yksi asia hämmästyttää xm:ssä. Sisävalaistus on näin pimeällä tosi onneton. Takapenkillä on ihan pimeetä. Taitaa valaistuksen suunnittelijakin ollu vähän pimee kun on xm:ää tehty. Ajovalot surkeet ja sisä valot vielä surkeemmat.
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
retro.tuner
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 03.10.2011 22:22 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Jönköping
|
|
Olet ilmeisesti ostanut vuosimalliltaan ja varustelutasoltaan väärän XM:n. Kyllä uudemmissa valoa on melkein liiaksi asti.
|
|
|
|
 |
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 03.10.2011 22:29 |
Viestit: 3153 Paikkakunta: Korpilahti
|
Ei ole vuosimallista, vaan varustelusta kiinni tuo sisävalon määrä... Mahtaako tuossa olla takana "kauhukahvoissa" sisävalot..? Hieman voisi olla lukevinaan rivien välistä jotta ei olisi... Kun noissa -91 ja -94 millä on tullut vähän enempi itte ajeltua, on valoa tullut takana kahvoiltakin, ei kukaan ole valitellut pimeyttä. Ei edes tässä nykyisessä, vaikka sisustus on "hieman" tummahko, kattoverhoilu mustaa kangasta ja jakkarat mustaa nahkaa... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 03.10.2011 23:34 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Tai sitten niistä takakauhukahvojen valojen polttimoista on kiiltomadot kuolleet Ja onhan sisävalossa viive, plus ovissakin ns kynnysvalot. Etusisävalo on ehkä hieman himmeähkö, mutta mikä estää ostamasta siihen SMD-led-paneelia 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 04.10.2011 08:35 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
citi-kani taitaa olla joku huippuvarusteltu malli, kynnysvaloja 0 kpl ,etupenkkiläisten kohdevaloja 0 kpl ja takapenkin kauhukahvavaloja 0 kpl. Sentään hanskalokerossa ja takakontissa on valo, joka nyt ei toimi. Onko sille erillinen katkaisija vai mikä sitä ohjaa?
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 04.10.2011 08:59 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
|
Hanskalokeron valo ei toimi muuta kuin "syktävirta päällä" asennossa. Berliiniläismallissa uskallan väittää että lukon korin puoleisessa vastakappaleessa oleva kytkin on rikki.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 04.10.2011 09:01 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
takakontin valoa taisi ohjata ovikytkimet, eli palaa samaan aikaan kuin sisävalokin 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 04.10.2011 11:16 |
Viestit: 3153 Paikkakunta: Korpilahti
|
En muista onko Berlinessä samoin kuin Breakissa kontinvalojen ohjauksessa. Jossa niitä ohjataan ovivalojen mukaan, mutta lisänä luukun asentoa katseleva elohopea- tms. kytkin, joka sallii tai estää konttiin valaistuksen, luukun asennon mukaan... Tuo asentoa väijyvä palikka sit ainakin näin "sisäänajetussa" versiossa alkaa käyttäytymään omalla "hauskalla" himmentimen tapaan toimivalla tavallaan, mutta onneksi vain toisinaan... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
lukkis
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 04.10.2011 12:56 |
Viestit: 287
|
|
Y4 berlinessä niinkin eksoottinen paikka kuin luukuntapainen korissa. Tuohon luukkuun uppoaa lukko. Tahtoo tulla hapettumia kontaktipintoihin ajan myötä, ei pala lamput. Vähän kuten vanhan ajan ovivalokytkin.
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 04.10.2011 15:11 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
lukkis kirjoitti: Y4 berlinessä niinkin eksoottinen paikka kuin luukuntapainen korissa. Tuohon luukkuun uppoaa lukko. Tahtoo tulla hapettumia kontaktipintoihin ajan myötä, ei pala lamput. Vähän kuten vanhan ajan ovivalokytkin. Onko helppo korjata?
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 04.10.2011 15:36 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
|
Ei. 1) Osta koko kynnyslista kytkimineen sikahinnalla marmorista 2) Osta yleismallin ovikytkin ja värkkää se kiinni siihen kynnyslistaan, halvempi mutta työläämpi vaihtoehto
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
|