Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/6 [ 148 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 31.08.2011 07:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
zX-files kirjoitti:
Manukan liikeradat ei ole kamalan lyhyet, mutta ei se silti mikään hontelo kananjalkakaan ole. Heiluuko kepakko sivusuunnassakin?


kyllä se heiluu myös sivusuunnassa.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 01.09.2011 11:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
eikö mistään löydy räjäytyskuvaa vaihteensiirrosta?



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 01.09.2011 11:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3153
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
http://hima.yachteq.com/xm1.pdf

Tuolta löytyy, on Y3 -eli vanhakorisen version kuvat. Sellainen reipas 1600 sivua räjäytyskuvia, rapiat 50 megaa ladattavaa...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 03.09.2011 19:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Kiitos räjäytyskuvista. Vaihteensiirto tangot on niin hankalassa paikassa, että taidan ajella niin kauan kun vaihteet menee päälle.
Citi-kani toimii loistavasti ja tyytyväisyys kasvaa.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 03.09.2011 19:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3153
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Eihän ne ny hankalassa paikassa ole, tietysti kokemusta ei ole kuin 2.1td:stä... :lol:

Jos siis sivusuuntainen liike on kovin "väljä" ja pitää runtata oikein voimalla jotta saapi peruutuspykälän päälle, niin seuraavaa saattaapi olla tiedossa..:

Kuva
Vivustin ihmettelyä autobaanan varrella, yömyöhällä, ilman työkaluja luonnollisesti. Tuosta selvittiin parilla baananvarren tieliikenneh*lvetin keittiöstä saadun pussinsulkijan avulla, joilla tuli vivusto köytettyä tilapäisesti nippuun. Toimi aikansa...

Kuva
Jotta sai merkkikorjaamolle, ja nosturille "kiirehommana" jonon ohi...

Kuva
Ja ihmeteltäväksi tuollaisen pystysuorassa roikkuvan vipusen, joka kuuluisi olla oikesti vaakasuorassa. Edelliskuvassa näkyvä merkkikorjaamon asentaja oli kovin epäluuloisen oloinen kun selitin mitä tuolle tuli edellisyönä tehtyä, ja yläkautta...

Eihän sieltä kautta tuonne pääse..! :roll:

Pisti hymyilyttämään tuo asentajan kommentti, ja piti mainita että "ei niin, mutta kun oli pakko"...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 03.09.2011 20:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
onneksi ei tarvitse voimaa vielä käyttää, mutta kyllähän tuo syö miestä rotanlailla.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 04.09.2011 23:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Minä ja perhe pukkilassa geokätköilemässä
Kuva
Kuva



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 12.09.2011 21:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Tänään töistä lähtiessä jäi mittaristossa varoitusvalo palamaan. Onneksi oli vaan varoitus jäähdytysnesteen vähyydestä, lisäsin nestettä. Toivottavasti ei ala syömään nestettä. :oops:



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 13.09.2011 07:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Voisikohan citi-kani olla kokoajan sport-moodissa? Jousitus on yllättävän pintakova ja en huomaa mitään eroa vaikka valitsin olisi normal-asennossa. Mitä tuo valitsin säätää ja miten se toimii?



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 14.09.2011 22:30 

Viestit: 568
Paikkakunta: Akaa
samforman71 kirjoitti:
Voisikohan citi-kani olla kokoajan sport-moodissa? Jousitus on yllättävän pintakova ja en huomaa mitään eroa vaikka valitsin olisi normal-asennossa. Mitä tuo valitsin säätää ja miten se toimii?


Olikos se nyt niin, että 90 -luvun alun peleissä pystyi pakottamaan auton sport- moodiin siitä kytkimestä. Silloin siinä kytkimessä vaihtoehtoina oli "Auto" tai "Sport". Eli Auto-asennossa auto vaihtoi Sport -moodiin äkillisissä kiihdytyksissä, jarrutuksissa, väistöliikkeissä. Ja Sport -asennossa auto oli koko ajan kovalla alustalla.

Sitten esim. mulla -93 -mallissa kytkimessä valittavissa "Normal" ja "Sport" -asennot, joka tarkoittaa, että Normal -asento vastaa tuota vanhempaa Auto -asentoa, mutta Sport -asento ei pakotakaan autoa kovalle alustalle vaan kytkee sen Sportin päälle vähän herkemmin ja pitää sitä tilaa hieman pidempään päällä kuin Normal -asento. Eli vaikeampaa on sen kokeileminen, onko kovalla vai ei.

Itsellä sama tunne, että auto on koko ajan kovalla (ummetusta :) ?). Ainakaan minä en kuule apukuskin lattian alta mitään surinaa auton sammuttamisen/oven avaamisen jälkeen, jonka kuulemma kuuluisi kuulua asiaan kun XM vaihtaa jousituksen tilaa tuossa vaiheessa.



.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 16.09.2011 21:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Kävin kanin alla ja nyt kysyisin mikä pallo sijaitsee moottorin takana? Missä sijaitsee se johtoliitos mikä pitäisi putsata, jos sport/normal moodit ei toimi. Yhden johtoliitoksen puhdistin koneen takana olevan pallon vierestä, kuuluuko sen johdon tulla kiinni sellaiseen osaan joka liikkuu eestaas.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 25.09.2011 21:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Tänään kani ei suostunut lähtemään käyntiin, kun oli parkissa kaltevalla alustalla. Hetken aina kävi, mutta ei jäänyt käymään. Tankissa oli senverran bensaa et valo oli syttynyt. Työnnettiin tasaselle, niin johan lähti käyntiin.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 25.09.2011 22:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Itse en kyllä koskaan aja ruiskuautoa edes lähelle kuivaa tankkia, ne pumput kun ei oo ihan halpoja...



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 25.09.2011 23:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
En olisi missään tapauksessa uskonut, et siinä asennossa ei saisi bensaa. Täytyy muistaa tästälähin parkkeerata tasaselle.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 03.10.2011 21:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Yksi asia hämmästyttää xm:ssä. Sisävalaistus on näin pimeällä tosi onneton. Takapenkillä on ihan pimeetä. Taitaa valaistuksen suunnittelijakin ollu vähän pimee kun on xm:ää tehty. Ajovalot surkeet ja sisä valot vielä surkeemmat.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 03.10.2011 22:22 

Viestit: 161
Paikkakunta: Jönköping
Olet ilmeisesti ostanut vuosimalliltaan ja varustelutasoltaan väärän XM:n. Kyllä uudemmissa valoa on melkein liiaksi asti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 03.10.2011 22:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3153
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Ei ole vuosimallista, vaan varustelusta kiinni tuo sisävalon määrä...

Mahtaako tuossa olla takana "kauhukahvoissa" sisävalot..? Hieman voisi olla lukevinaan rivien välistä jotta ei olisi...

Kun noissa -91 ja -94 millä on tullut vähän enempi itte ajeltua, on valoa tullut takana kahvoiltakin, ei kukaan ole valitellut pimeyttä. Ei edes tässä nykyisessä, vaikka sisustus on "hieman" tummahko, kattoverhoilu mustaa kangasta ja jakkarat mustaa nahkaa... :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 03.10.2011 23:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Tai sitten niistä takakauhukahvojen valojen polttimoista on kiiltomadot kuolleet :D
Ja onhan sisävalossa viive, plus ovissakin ns kynnysvalot.
Etusisävalo on ehkä hieman himmeähkö, mutta mikä estää ostamasta siihen SMD-led-paneelia ;)



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 04.10.2011 08:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
citi-kani taitaa olla joku huippuvarusteltu malli, kynnysvaloja 0 kpl ,etupenkkiläisten kohdevaloja 0 kpl ja takapenkin kauhukahvavaloja 0 kpl. Sentään hanskalokerossa ja takakontissa on valo, joka nyt ei toimi. Onko sille erillinen katkaisija vai mikä sitä ohjaa?



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 04.10.2011 08:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Hanskalokeron valo ei toimi muuta kuin "syktävirta päällä" asennossa. Berliiniläismallissa uskallan väittää että lukon korin puoleisessa vastakappaleessa oleva kytkin on rikki.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 04.10.2011 09:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
takakontin valoa taisi ohjata ovikytkimet, eli palaa samaan aikaan kuin sisävalokin 8-)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 04.10.2011 11:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3153
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
En muista onko Berlinessä samoin kuin Breakissa kontinvalojen ohjauksessa. Jossa niitä ohjataan ovivalojen mukaan, mutta lisänä luukun asentoa katseleva elohopea- tms. kytkin, joka sallii tai estää konttiin valaistuksen, luukun asennon mukaan...

Tuo asentoa väijyvä palikka sit ainakin näin "sisäänajetussa" versiossa alkaa käyttäytymään omalla "hauskalla" himmentimen tapaan toimivalla tavallaan, mutta onneksi vain toisinaan... :lol:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 04.10.2011 12:56 

Viestit: 287
Y4 berlinessä niinkin eksoottinen paikka kuin luukuntapainen korissa. Tuohon luukkuun uppoaa lukko. Tahtoo tulla hapettumia kontaktipintoihin ajan myötä, ei pala lamput. Vähän kuten vanhan ajan ovivalokytkin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 04.10.2011 15:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
lukkis kirjoitti:
Y4 berlinessä niinkin eksoottinen paikka kuin luukuntapainen korissa. Tuohon luukkuun uppoaa lukko. Tahtoo tulla hapettumia kontaktipintoihin ajan myötä, ei pala lamput. Vähän kuten vanhan ajan ovivalokytkin.


Onko helppo korjata?



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 04.10.2011 15:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ei. 1) Osta koko kynnyslista kytkimineen sikahinnalla marmorista 2) Osta yleismallin ovikytkin ja värkkää se kiinni siihen kynnyslistaan, halvempi mutta työläämpi vaihtoehto



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/6 [ 148 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: