Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/6 [ 128 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 26.01.2014 14:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Näin se, koskee koko edellistä viestiä!
Otan kennon tuosta varaosa bexusta, vaihtohan on bexussa todella vaivatonta :)

Sportin osalta pikkuisen päivitystä.
On ruostepeikko iskenyt siihen malliin, luojan kiitos oikeisiin paikkoihin, jotta tarttee hiekkapuhallukset suoritella. Sitten pääsee korihommelit laittamaan.
Puhallukset siksi, ettei ole tapana hinkata jollain neekerivillalla!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 29.01.2014 16:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Nyt ehti paneutua kaasarin kuvioihin. Sammuminen paikaltaan lähtiessä, liian suuri tyhjäkäynti, tyhjäkäynnin säätöruuvi toimeton jne

Tuosta oli helppo lähteä ruuvaamaan eli kone oikeaan käyntilämpötilaan, jotta vahapatruunalle kulkeva vesi on varmasti riittävän lämmintä!

Sitten sopiva tuurna jousirungon reikään ja ruuvarilla sisältä karaa säätämään, kierrokset 800 hujakoille kiekkamittarin tarkkuudella.

Sitten tyhjäkäyntiruuvista oikeat 1200 kiekkamittariin

Hyvin toimii, eikä ollu vaikeata. Jos bensataso on kohdillaan ja neula toimii. Siinä on solex 34-34 Z1 ainoa säätötoimenpide.
Ei tarvitse mitään säätötyökaluja, kunhan säätää vahaelementin vaikutuksen minimin pintaan käyntilämpötilassa, niin ettei se vaikuta tyhjäkäyntiin/se on minimissä. Vahaelementin toimintapituus on 61mm, mutta niissä on eroja. Joten varmempi keino on tosiaan säätää karasta niin paljon, että tyhjäkäynnin säätö onnistuu sitä varten suunnitellusta paikasta eli säätöruuvista :)

Nyt toivottavasti mennään jonkinaikaa toimivalla kaasuttimella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 29.01.2014 16:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 532
Saako tietämätön kysyä, mikä ihme tuo vahapatruuna on?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 29.01.2014 17:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Automaattiryypyn "termostaatti", joka supistuu ja laajenee jäähdytysnesteen lämpötilan mukaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 29.01.2014 18:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Kuva

Tuommoinen


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 29.01.2014 20:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 532
Tämä selvä kiitoksia valaisusta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 29.01.2014 21:22 

Viestit: 5884
Paikkakunta: Lahti
SU-kaasuttimissa oli vastaava pieni kapseli pääsuuttimen alla, seos rikastui kylmällä automaattisesti.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 16.02.2014 20:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Nyt sitten antautui kuskinpuoleinen etutolppa, letkut paluusta pompsahtelee irti. Tulin sitä jo tallille vaihtamaan, muttei ollutkaan 36mm lenkkiä missään prkl, kun pitää uusi tolppa laittaa yläosan tavaroihin kiinni. Ja matsikin tulee, eli vedetään bissee tämä ilta :mrgreen:
Pistin paluuletkut juntturiin, niin saa ajeltua töihin huomen illalla, jos ei ehdi ennen vaihtamaan ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 06.04.2014 22:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Alustapesu Sportille, kuva puhukoon puolestaan!

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 07.04.2014 03:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
En tiedä mitä tuo huono digitaalinen kuva kertoo? Ainakin se kertoo alkuperäisen värin etukelkasta! Kaikki se moska(öljy) on pesty pois, jota ei kone edes vuoda ja mikä olisi jopa täysin mahdotonta öljypohjan etupuolelle! Kaiken tämän lisäksi, on alustan alkuperäinen väri ollut Gris perle, joten tämä on tehty alunperin hopean värisestä GT mallista! Mikä tietenkin on täysin normaalia, mutten olisi ikinä uskonut, että ne oikeasti tehtiin jo olemassa olevista yksilöistä!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 12.04.2014 20:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Olin väärässä, tuon Gris Perlen suhteen. Se onkin näköjään ihan yleisesti bx pohjamaalina palveleva vaaleanharmaa, liekö epoxia tjs?
Maanantaina näkyy olevan MH noudettavissa etuputki tomaattiin, niin pääsee taas ajelemaan bexulla :) Tietenkin edellyttää, että se on oikeanlainen! Mutta kun ei ollut mahdollisuutta tarkistaa etukäteen. Saattaa vähän kiristää ruuvia, jos sieltä tulee joku turhake....

Mahtaakohan olla isokin homma, etukelkan vaihto meinaan? Onko kukaan bexiin moista vaihtanut?
Moottori/vaihdelaatikko tuetaan ylhäältä koriin ja sitten vanha pois? Eihän siinä kauheasti ole muuta tavaraa kiinni, joitain hydeputkia, korkeudensäädintä jne


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 13.04.2014 04:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
BX sport väännön osalta, numeroina ja hajatelmina

1500rpm/ 132,5 Nm eli saman kuin 1,6 litraset bexut antaa maksimissaan vääntöä

2000rpm/ 147,2 Nm voisi sanoa, että on se mitä mitä katalysaattorilla varustettu 19Gti antaa maksimissaan vääntöä

2500-5500 rpm/ 161,9 Nm käytettävissä, maksimin ollessa 169Nm nurkilla piikkinä tuolla välillä, jatkuen aina 6000rpm saakka. Liekö laskennallinen tuo max teho(126hv) joka on käytettävissä 5500-6000 välillä?

On se kumma kone, siinä ei paljon notkahduksia tule, voima on käytettävissä kokoajan.

Täytyy varmaan tomaattiinkin laittaa tuommonen vääntökone :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 14.04.2014 19:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Aina yhtä mukavia nämä pakoputki hommat :D Mätänetin etuputki oli kyllä iloinen yllätys! Mikä on valmistaja, siitä ei ollut viitteitä? BX pakoputki hommat onnistuu parhaiten, kun tempaisee koko roskan autosta irti. Sen saa mukavasti kohdistettua ojennukseen lattialla ja muutenkin mukavampi tehdä :)

Kuva

Tästä saumasta nuo yleensä antaa periksi

Kuva

Kyllä taas jaksaa iloita hiljaisuudesta!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 17.04.2014 20:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Auto oli pojan käytössä työpäivän, kun oli kotiin tulossa rupesi booaamaan ja ei pysynyt käynnissä. Luurissa ajattelin heti suuttimen irronneen kaasuttimesta.
Vika olikin kontakti häiriö syttyboxin johdossa! Nyt sitten jännitetään uusiutumista :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 18.04.2014 02:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Sitä ei tarvinnut pitkään odotella :mrgreen:
Taitaa olla syttymoduli tai induktiivi anturi paskana, mukavasti näin pääsiäisen kunniaksi. Voe helevettiläinen, jos valoisalla katselisi asioita, valoisin mielin. Toivottavasti varaosassa on sopiva moduli!?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 18.04.2014 19:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Eikai tuolla syttykivellä voi olla eroa, vaikka onkin 6 versus 7 napaa? Sehän on tuo seitsemäs kiekkamittarille!?

Täytyy helvetti katsoa virranjakajan kansi :mrgreen:
Arvatkaas kuinka tyhmäksi tunnen itseni, jos sieltä on puolan napa lähtenyt hiihtämään :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 18.04.2014 19:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3153
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Esa66 kirjoitti:
Eikai tuolla syttykivellä voi olla eroa, vaikka onkin 6 versus 7 napaa? Sehän on tuo seitsemäs kiekkamittarille!?

Onhan noita eroja seitennapaisissa...

-anturityyppi, Hall vai VR
-puolan latausajan "itse päättävä" vai ECUn perässä
-yhdelle, kahdelle vai kolmelle puolalle

Nuo nyt äkistään mieleen tuli. Sitten sitäkin on nähty että jotkut eivät vaan tarvikekivellä toimi, jotkut taas eivät ole niin nirsoja.

Niin, Beksissäkin on ollut ohjauksensakin kannalta ainakin paria erilaista, jakajasta löytyvän induktiivisen systeemin tai sitten ECU:n ohjaamana maihin kytkemällä. Vaikka liitin kävisikin, niin silti eivät toimi, saattaa jopa toimintasavunkin pois päästää...

Se seitsemäs napa yksikanavaisissa on hyvinkin kierroslukumittaria varten, sekin toimii toisinaan hyvin tai sitten ei ollenkaan...

Syttyjutulle on sitten ihan oma pieni johtosarjansa kaasarikoneisissa, ei montaa piuhaa ole vaikka kaikki uusisi. Syttymodulille käypäistä 7-napaista liitintä saa uutenakin, jolloin voi puristella uudet liitännät uuteen liitinrunkoon, jos ne uusia haluaa...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 18.04.2014 20:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Otan pienen aikalisän, se yleensä auttaa :lol: olen satavarma, että vika on jakajan kannessa, mutten kehtaa nolata itseäni ihan just nyt :lol:
Minä ja sähkö, ollaan kyllä niin eri maailmasta ettei ole tosikaan! Räjähdän kuin atomipommi, välittömästi! Toimeen on kuitenkin tultu loppupelissä :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 18.04.2014 20:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Kappaskuppas, tämmönenkin löytys :shock:

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 19.04.2014 16:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Todella mystistä!? Sain auton käymään ja kävikin ihan hyvin, kunnes taas rupesi kiukuttelemaan.
Pitäisköhän vaihtaa virtalukkokin, eikös se voisi olla syyllinen tuommoseen ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 19.04.2014 17:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 532
Esa66 kirjoitti:
Todella mystistä!? Sain auton käymään ja kävikin ihan hyvin, kunnes taas rupesi kiukuttelemaan.
Pitäisköhän vaihtaa virtalukkokin, eikös se voisi olla syyllinen tuommoseen ?


Virtalukolta ei kai tule muuta sytytykseen liittyvää, joka voisi vaikuttaa tuohon kuin puolan syöttö. Voit varmistaa tuon kun kytket suoraan akusta puolaan, eli ohitat sen virtalukon.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 19.04.2014 17:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Niinpä, ei ollut vika siinä.
Aika jännä,kierrokset putos 200 normaalista, tämän vian ilmaantuessa. Kaasarin solkut toimii. Nyt auto käy nätisti tyhjäkäyntiä(vaikkakin tuon 200 alle normaalin), mutta jotain siinä on?
Virranjakajan kannesta löytyi yksi nirhauma, pyörijästä, jonkun verran nokeentumista sekä pyörijässä että kannessa.
Täytyy vaihtaa nekin. Tulppa-avainta ei ole käsillä ja tallille ei pääse hakemaan.
Yksi mahdollisuus on tosiaan nuo tulpat, kun niitä ei nyt vaan pääse tarkistamaan :(


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 19.04.2014 18:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Kyllä tämä taas laittaa miettimään, pitäiskö se etsiä tct tekniikka tuohon, vai tehdä vääntökone joko kaasareilla tai sitten läppärungoilla. Hankkiutua samalla eroon virranjakasta. Aivan sama olisi ne rahat laittaa tuohon muutokseen, sensijaan että ostaisi jonkun tylsän esim Xantian :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 20.04.2014 13:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Jotenkin tuo tasainen kierrosten lasku viittaa sytytyksen häiriöön, eli uusi pyörijä, sekä kansi täytyy tänään vaihtaa töiden lomassa. Pyörijä on tosiaan rouhinut yhden sylinterinastan kohdalle kanteen oikein kunnon kolon, tosin vika on saattanut olla siellä jo vaikka kuinka kauan? Koska tuon on täytynyt tulla jo asennuksen jälkeen. Eihän tuommoinen voi tulla kuin virheellisestä vjkannen asennuksesta eli on ollut epäkeskosti paikallaan, toisaalta toiminnassa ei ole ollut mitään vikaa, tähän asti?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 20.04.2014 17:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Eipä ollut vika jakajan kannessa/pyörijässä. Alan kallistumaan jälleen tuonne virtalukkoon suuntaan? Sieltähän tulee ohjausvirta kaasuttimen solenoidille ja jos pätkii tuohon malliin, voisi se vika kuitenkin loppupelissä olla siellä?!
Puola,tulpanjohdot,jakajan kansi/pyörijä ok! Tulpanavain oli mennyt johonkin piiloon, joten tulpat on vielä mukana vika arvauksissa.
Ihan samanlainen härö oli joskus kun vaihdoin uudet NKG tulpat Visaan. Tuleepahan ainakin katsottua tulppien kondis.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/6 [ 128 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: