|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 26.01.2014 14:14 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Näin se, koskee koko edellistä viestiä! Otan kennon tuosta varaosa bexusta, vaihtohan on bexussa todella vaivatonta Sportin osalta pikkuisen päivitystä. On ruostepeikko iskenyt siihen malliin, luojan kiitos oikeisiin paikkoihin, jotta tarttee hiekkapuhallukset suoritella. Sitten pääsee korihommelit laittamaan. Puhallukset siksi, ettei ole tapana hinkata jollain neekerivillalla!
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 29.01.2014 16:02 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Nyt ehti paneutua kaasarin kuvioihin. Sammuminen paikaltaan lähtiessä, liian suuri tyhjäkäynti, tyhjäkäynnin säätöruuvi toimeton jne Tuosta oli helppo lähteä ruuvaamaan eli kone oikeaan käyntilämpötilaan, jotta vahapatruunalle kulkeva vesi on varmasti riittävän lämmintä! Sitten sopiva tuurna jousirungon reikään ja ruuvarilla sisältä karaa säätämään, kierrokset 800 hujakoille kiekkamittarin tarkkuudella. Sitten tyhjäkäyntiruuvista oikeat 1200 kiekkamittariin Hyvin toimii, eikä ollu vaikeata. Jos bensataso on kohdillaan ja neula toimii. Siinä on solex 34-34 Z1 ainoa säätötoimenpide. Ei tarvitse mitään säätötyökaluja, kunhan säätää vahaelementin vaikutuksen minimin pintaan käyntilämpötilassa, niin ettei se vaikuta tyhjäkäyntiin/se on minimissä. Vahaelementin toimintapituus on 61mm, mutta niissä on eroja. Joten varmempi keino on tosiaan säätää karasta niin paljon, että tyhjäkäynnin säätö onnistuu sitä varten suunnitellusta paikasta eli säätöruuvista Nyt toivottavasti mennään jonkinaikaa toimivalla kaasuttimella.
|
|
|
|
 |
|
hogander
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 29.01.2014 16:42 |
Viestit: 532
|
|
Saako tietämätön kysyä, mikä ihme tuo vahapatruuna on?
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 29.01.2014 17:20 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
Automaattiryypyn "termostaatti", joka supistuu ja laajenee jäähdytysnesteen lämpötilan mukaan.
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 29.01.2014 18:05 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
 Tuommoinen
|
|
|
|
 |
|
hogander
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 29.01.2014 20:11 |
Viestit: 532
|
|
Tämä selvä kiitoksia valaisusta.
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 29.01.2014 21:22 |
Viestit: 5884 Paikkakunta: Lahti
|
|
SU-kaasuttimissa oli vastaava pieni kapseli pääsuuttimen alla, seos rikastui kylmällä automaattisesti.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 16.02.2014 20:53 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Nyt sitten antautui kuskinpuoleinen etutolppa, letkut paluusta pompsahtelee irti. Tulin sitä jo tallille vaihtamaan, muttei ollutkaan 36mm lenkkiä missään prkl, kun pitää uusi tolppa laittaa yläosan tavaroihin kiinni. Ja matsikin tulee, eli vedetään bissee tämä ilta Pistin paluuletkut juntturiin, niin saa ajeltua töihin huomen illalla, jos ei ehdi ennen vaihtamaan 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 06.04.2014 22:30 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Alustapesu Sportille, kuva puhukoon puolestaan! 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 07.04.2014 03:44 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
En tiedä mitä tuo huono digitaalinen kuva kertoo? Ainakin se kertoo alkuperäisen värin etukelkasta! Kaikki se moska(öljy) on pesty pois, jota ei kone edes vuoda ja mikä olisi jopa täysin mahdotonta öljypohjan etupuolelle! Kaiken tämän lisäksi, on alustan alkuperäinen väri ollut Gris perle, joten tämä on tehty alunperin hopean värisestä GT mallista! Mikä tietenkin on täysin normaalia, mutten olisi ikinä uskonut, että ne oikeasti tehtiin jo olemassa olevista yksilöistä!
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 12.04.2014 20:05 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Olin väärässä, tuon Gris Perlen suhteen. Se onkin näköjään ihan yleisesti bx pohjamaalina palveleva vaaleanharmaa, liekö epoxia tjs? Maanantaina näkyy olevan MH noudettavissa etuputki tomaattiin, niin pääsee taas ajelemaan bexulla  Tietenkin edellyttää, että se on oikeanlainen! Mutta kun ei ollut mahdollisuutta tarkistaa etukäteen. Saattaa vähän kiristää ruuvia, jos sieltä tulee joku turhake.... Mahtaakohan olla isokin homma, etukelkan vaihto meinaan? Onko kukaan bexiin moista vaihtanut? Moottori/vaihdelaatikko tuetaan ylhäältä koriin ja sitten vanha pois? Eihän siinä kauheasti ole muuta tavaraa kiinni, joitain hydeputkia, korkeudensäädintä jne
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 13.04.2014 04:18 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
BX sport väännön osalta, numeroina ja hajatelmina 1500rpm/ 132,5 Nm eli saman kuin 1,6 litraset bexut antaa maksimissaan vääntöä 2000rpm/ 147,2 Nm voisi sanoa, että on se mitä mitä katalysaattorilla varustettu 19Gti antaa maksimissaan vääntöä 2500-5500 rpm/ 161,9 Nm käytettävissä, maksimin ollessa 169Nm nurkilla piikkinä tuolla välillä, jatkuen aina 6000rpm saakka. Liekö laskennallinen tuo max teho(126hv) joka on käytettävissä 5500-6000 välillä? On se kumma kone, siinä ei paljon notkahduksia tule, voima on käytettävissä kokoajan. Täytyy varmaan tomaattiinkin laittaa tuommonen vääntökone 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 14.04.2014 19:07 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Aina yhtä mukavia nämä pakoputki hommat  Mätänetin etuputki oli kyllä iloinen yllätys! Mikä on valmistaja, siitä ei ollut viitteitä? BX pakoputki hommat onnistuu parhaiten, kun tempaisee koko roskan autosta irti. Sen saa mukavasti kohdistettua ojennukseen lattialla ja muutenkin mukavampi tehdä  Tästä saumasta nuo yleensä antaa periksi  Kyllä taas jaksaa iloita hiljaisuudesta!
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 17.04.2014 20:32 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Auto oli pojan käytössä työpäivän, kun oli kotiin tulossa rupesi booaamaan ja ei pysynyt käynnissä. Luurissa ajattelin heti suuttimen irronneen kaasuttimesta. Vika olikin kontakti häiriö syttyboxin johdossa! Nyt sitten jännitetään uusiutumista 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 18.04.2014 02:25 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Sitä ei tarvinnut pitkään odotella Taitaa olla syttymoduli tai induktiivi anturi paskana, mukavasti näin pääsiäisen kunniaksi. Voe helevettiläinen, jos valoisalla katselisi asioita, valoisin mielin. Toivottavasti varaosassa on sopiva moduli!?
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 18.04.2014 19:06 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Eikai tuolla syttykivellä voi olla eroa, vaikka onkin 6 versus 7 napaa? Sehän on tuo seitsemäs kiekkamittarille!? Täytyy helvetti katsoa virranjakajan kansi Arvatkaas kuinka tyhmäksi tunnen itseni, jos sieltä on puolan napa lähtenyt hiihtämään 
|
|
|
|
 |
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 18.04.2014 19:39 |
Viestit: 3153 Paikkakunta: Korpilahti
|
Esa66 kirjoitti: Eikai tuolla syttykivellä voi olla eroa, vaikka onkin 6 versus 7 napaa? Sehän on tuo seitsemäs kiekkamittarille!? Onhan noita eroja seitennapaisissa... -anturityyppi, Hall vai VR -puolan latausajan "itse päättävä" vai ECUn perässä -yhdelle, kahdelle vai kolmelle puolalle Nuo nyt äkistään mieleen tuli. Sitten sitäkin on nähty että jotkut eivät vaan tarvikekivellä toimi, jotkut taas eivät ole niin nirsoja. Niin, Beksissäkin on ollut ohjauksensakin kannalta ainakin paria erilaista, jakajasta löytyvän induktiivisen systeemin tai sitten ECU:n ohjaamana maihin kytkemällä. Vaikka liitin kävisikin, niin silti eivät toimi, saattaa jopa toimintasavunkin pois päästää... Se seitsemäs napa yksikanavaisissa on hyvinkin kierroslukumittaria varten, sekin toimii toisinaan hyvin tai sitten ei ollenkaan... Syttyjutulle on sitten ihan oma pieni johtosarjansa kaasarikoneisissa, ei montaa piuhaa ole vaikka kaikki uusisi. Syttymodulille käypäistä 7-napaista liitintä saa uutenakin, jolloin voi puristella uudet liitännät uuteen liitinrunkoon, jos ne uusia haluaa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 18.04.2014 20:01 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Otan pienen aikalisän, se yleensä auttaa  olen satavarma, että vika on jakajan kannessa, mutten kehtaa nolata itseäni ihan just nyt Minä ja sähkö, ollaan kyllä niin eri maailmasta ettei ole tosikaan! Räjähdän kuin atomipommi, välittömästi! Toimeen on kuitenkin tultu loppupelissä 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 18.04.2014 20:44 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kappaskuppas, tämmönenkin löytys 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 19.04.2014 16:38 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
Todella mystistä!? Sain auton käymään ja kävikin ihan hyvin, kunnes taas rupesi kiukuttelemaan. Pitäisköhän vaihtaa virtalukkokin, eikös se voisi olla syyllinen tuommoseen ?
|
|
|
|
 |
|
hogander
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 19.04.2014 17:17 |
Viestit: 532
|
Esa66 kirjoitti: Todella mystistä!? Sain auton käymään ja kävikin ihan hyvin, kunnes taas rupesi kiukuttelemaan. Pitäisköhän vaihtaa virtalukkokin, eikös se voisi olla syyllinen tuommoseen ? Virtalukolta ei kai tule muuta sytytykseen liittyvää, joka voisi vaikuttaa tuohon kuin puolan syöttö. Voit varmistaa tuon kun kytket suoraan akusta puolaan, eli ohitat sen virtalukon.
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 19.04.2014 17:48 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Niinpä, ei ollut vika siinä. Aika jännä,kierrokset putos 200 normaalista, tämän vian ilmaantuessa. Kaasarin solkut toimii. Nyt auto käy nätisti tyhjäkäyntiä(vaikkakin tuon 200 alle normaalin), mutta jotain siinä on? Virranjakajan kannesta löytyi yksi nirhauma, pyörijästä, jonkun verran nokeentumista sekä pyörijässä että kannessa. Täytyy vaihtaa nekin. Tulppa-avainta ei ole käsillä ja tallille ei pääse hakemaan. Yksi mahdollisuus on tosiaan nuo tulpat, kun niitä ei nyt vaan pääse tarkistamaan 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 19.04.2014 18:22 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kyllä tämä taas laittaa miettimään, pitäiskö se etsiä tct tekniikka tuohon, vai tehdä vääntökone joko kaasareilla tai sitten läppärungoilla. Hankkiutua samalla eroon virranjakasta. Aivan sama olisi ne rahat laittaa tuohon muutokseen, sensijaan että ostaisi jonkun tylsän esim Xantian 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 20.04.2014 13:21 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
Jotenkin tuo tasainen kierrosten lasku viittaa sytytyksen häiriöön, eli uusi pyörijä, sekä kansi täytyy tänään vaihtaa töiden lomassa. Pyörijä on tosiaan rouhinut yhden sylinterinastan kohdalle kanteen oikein kunnon kolon, tosin vika on saattanut olla siellä jo vaikka kuinka kauan? Koska tuon on täytynyt tulla jo asennuksen jälkeen. Eihän tuommoinen voi tulla kuin virheellisestä vjkannen asennuksesta eli on ollut epäkeskosti paikallaan, toisaalta toiminnassa ei ole ollut mitään vikaa, tähän asti?
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 20.04.2014 17:11 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
Eipä ollut vika jakajan kannessa/pyörijässä. Alan kallistumaan jälleen tuonne virtalukkoon suuntaan? Sieltähän tulee ohjausvirta kaasuttimen solenoidille ja jos pätkii tuohon malliin, voisi se vika kuitenkin loppupelissä olla siellä?! Puola,tulpanjohdot,jakajan kansi/pyörijä ok! Tulpanavain oli mennyt johonkin piiloon, joten tulpat on vielä mukana vika arvauksissa. Ihan samanlainen härö oli joskus kun vaihdoin uudet NKG tulpat Visaan. Tuleepahan ainakin katsottua tulppien kondis.
|
|
|
|
 |
|
|