Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/6 [ 148 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 04.10.2011 17:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Mulla ei ole hapettumaa esiintynyt tuossa käytössä olevassa XM:ssä eikä muissakaan mutta se läppä mekanismi on kaikissa irronnut siitä kynnysmuovista. Yhdessä irtonaisessa kynnyksessä on jopa kohtalaisen napakasti kiinni :)

Niin ja se kynnysmuovi on muistaakseni neljällä ruuvilla kiinni eli hyvinkin helppo irrottaa.



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 04.10.2011 21:32 

Viestit: 287
Lista missä kytkin (keskellä):
Vesihiomapaperiila saa puhtaaksi ilman irroittelua. Nuolen kohta molemilla puolilla yhdistää listassa olevaan pintaan. Itse olen aina joskus joutunut puhdistelemaan.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Vihreää kultaa.....
kytkin.jpg
kytkin.jpg [ 31.04 KiB | Katsottu 15338 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Kytkimen paikka
alalista.jpg
alalista.jpg [ 16.36 KiB | Katsottu 16779 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 04.10.2011 22:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Jotka saa näkyviin kun ottaa niiden päällä olevat viisicenttisen kokoiset muovilätkät irti.
Kun härdelli on pöydällä niin heitä kuikkaa sillä alkuperäisellä saranoistaan rikkimenneellä kytkinsydeemillä. Katso millä kohtaa listan alla on iso tyhjä tila. Asenna uusi yleismallinen ovivalon kytkin listahärdelliin sille kohdalle. Laita kytkimen piuhat siihen uuteen. Jos kytkimessä on vain yhden kytkimen paikka, niin toinen karva tulee maihin. Ja kytkinen tapin pitäisi katkaista ovivalon loiste kun tappi on enää pari milliä ulkona. Yleensä yleiskytkimissä on sen verran reilu liikevara että nou problemos.
Tarkista tominto, myös takapenkin sekänoja alaskäännetynä, jotta näet että oikeesti wörkkii oikein. Ja jos haluat olla 110% varma niin laita sinne takapaksin valaisimeen ledi-polttomo, joka ei syö akkua tyhjäksi vaikka valo olisi päiväkausia päällä ;)



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 04.10.2011 22:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Kenguru kirjoitti:
Mulla ei ole hapettumaa esiintynyt tuossa käytössä olevassa XM:ssä eikä muissakaan mutta se läppä mekanismi on kaikissa irronnut siitä kynnysmuovista. Yhdessä irtonaisessa kynnyksessä on jopa kohtalaisen napakasti kiinni :)

Niin ja se kynnysmuovi on muistaakseni neljällä ruuvilla kiinni eli hyvinkin helppo irrottaa.


Näinhän siellä oli tapahtunut. Johdot löytyi irrallaan lattiamaton alta. Läpässä oli metalliosa paikallaan, mutta vastakappale oli hävinnyt. Uuden vastakappaleen tein isosta reikäabikosta, mutta jostain syystä lamppu ei syttynyt, vaikka mekanismi toimi hyvin. Täytyy yleismittarilla tarkastaa johdot.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 05.10.2011 18:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
LAMPPU SYTTYI :P

Johto oli poikki. Kiitos kaikille avusta.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 06.10.2011 21:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Vika kohde: lämmityslaitteen moottori
Vika: Voi sammua satunnaisesti vaikka säädin on 0-5 alueella.
Toimenpiteet tehty: Purettu moottori irti ja tarkastettu johtoliitokset.(ei vikaa)
Seurataan toimintaa.

Saa kommentoida.........



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 06.10.2011 22:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3153
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Tämähän oli Y-nelonen...

Akun vieressä oleva sulakerasia, siellä on mitä varmimmin "hapanta" ilmastoinnin lähdössä, tahtoo sulaa sekä sulakepesä että liitin mistä syöttöpiuha lähtee johtosarjalle päin...

Näitä onkin ollut tälle vuodelle aika vähän, mitä on korviini kantautunut, muistaakseni ei vielä kymmentäkään... :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 07.10.2011 20:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Tänään ainakin toimi lämppäri ihan hyvin, tutkitaan jos vielä temppulee. Huomenna vaihdan lisäpallot eteen ja taakse. Kerron sitten tuliko pehmeämmäksi.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 07.10.2011 23:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 113

Profiili WWW
samforman71 kirjoitti:
Huomenna vaihdan lisäpallot eteen ja taakse. Kerron sitten tuliko pehmeämmäksi.


Omaan Y4-äksyämmään aktiivipallot vaihtuivat päivällä. Vaikutus oli aika hurja. Eihän tuolla pirssillä malta edes lopettaa ajamista enää. :P Nurkissa siis comfortit. Nyt täytyy perua puheet comfort-pallojen liiallisesta lullaamisesta. Sen käyttäytymisen aiheuttikin melkoisen tyhjä aktiivipallo edessä ja taka-aktiivipallo jossa oli kalvokin revennyt. :O Nyt on kyydit kohdillaan! Pehmeni kyllä paljon ja se häiritsevä ylimääräinen vatkaaminen/lullaaminen poistui.



C5 Break 2.0 VTR 2006 "Sepi" | XM 2.0i SX 1997 In Memoriam 'Madame X', | CX TRD Turbo 2 1988 In Memoriam.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 08.10.2011 00:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Hyvä niin ;)

Toivottavasti citikanikin kulkee mukavammin pallotuksen jälkeen.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 08.10.2011 16:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Nyt olis pallot vaihdettu. Parani huomattavasti. Kyllä kannatti vaihtaa. 8-)



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 08.10.2011 17:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 113

Profiili WWW
samforman71 kirjoitti:
Nyt olis pallot vaihdettu. Parani huomattavasti. Kyllä kannatti vaihtaa. 8-)


Makia homma!



C5 Break 2.0 VTR 2006 "Sepi" | XM 2.0i SX 1997 In Memoriam 'Madame X', | CX TRD Turbo 2 1988 In Memoriam.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 10.10.2011 08:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Ennen lisäpallojen vaihtoa kanin perä laskeutui nopeasti sammuksissa, mutta nyt peräkin pysyy ylhäällä paljon pidempään. Kai siitä oli sekin hyöty.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 22.10.2011 17:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Tänään vaihdoin termostaatin. Nyt lämpötila pysyy paremmin 90 asteessa.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 25.10.2011 10:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Eilen otin irti takaluukun lukkopesän ja yritin saada sen toimimaan, mutta se oli niin hapettunut jumiin, et ei sitä saa toimimaan. Nyt pitää keksiä joku uusi patentti. Ostaisiko uuden lukkopesän vai ei. Keskuslukitushan toimii vielä ihan hyvin.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 21.11.2011 16:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Pakkaset saapui ja viat sen myötä. Keskuslukko lopetti toimintansa, vilkut vilkkuu, mutta mitään muuta ei tapahtu. Olisiko vinkkejä mistä etsii vikaa?



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 21.11.2011 19:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Vika ei ollut suurensuuri. Huomasin että apukuskinoven lukko oli jäässä ja ei auennut, niin koko keskuslukitus lopetti toimintansa. Sitten kun käsin nostin lukkonupin ylös, niin alkoi keskuslukkokin toimimaan.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 25.11.2011 09:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Osuuko turbossa venttiilit mäntiin, jos jakohihna katkeaa? Ei sillä et haluaisin kokeilla, mutta kun ei ole tietoa hihnan vaihdosta.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 25.11.2011 11:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
samforman71 kirjoitti:
Osuuko turbossa venttiilit mäntiin, jos jakohihna katkeaa? Ei sillä et haluaisin kokeilla, mutta kun ei ole tietoa hihnan vaihdosta.

Kyllä osuu...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 25.11.2011 19:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
samforman71 kirjoitti:
Osuuko turbossa venttiilit mäntiin, jos jakohihna katkeaa? Ei sillä et haluaisin kokeilla, mutta kun ei ole tietoa hihnan vaihdosta.


Kannattaa ottaa hihnan vaihto työn alle,jollei tietoa edellisestä. itseäni ainakin henk.kohtaisesti kalvaa ja lujaa ellei ole tiedossa et onko vaihdettu. 2004 vuonna katkesi 1.9 xud.stä jakohihna ja tuho oli aivan totaalinen. hodari xsaraan vaihdatin juuri hihnan yms rojut. Olihan se pykinyt hieman nurjalta puolen ja hampaan pohjia syönyt hieman,ei tiedä olisko se sit kuin pitkä-ikäinen ollut,työ+osat kustansi vähä yli 300e mut nyt on mieli rauhallinen eikä pelkoa perseessä :)



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 25.11.2011 19:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Taidan vaihtaa ensiviikolla hihnan, kun on talviloma. Tai ainakin tarkistan kunnon.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 25.11.2011 20:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
samforman71 kirjoitti:
Taidan vaihtaa ensiviikolla hihnan, kun on talviloma. Tai ainakin tarkistan kunnon.


Vaihda vaan suosiolla. Ennen ulkomaan reissua tarkistin vanin hihnan,oli hyvänoloinen,ei rispaantumaa,ei halkeamaa,mutta kuinka ollakaan, katkesi 2500km päästä. Vedin sit johtopäätöksen ettei päältäpäin näe kuntoa,sit kun hihnan saa käteen ja pääsee taivuttelemaan niin sitten vasta näkee totuuden. enää en arvaile,en arvo vaan vaihdatan :)



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 25.11.2011 21:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ja kiristin ehdottomasti! Se on sen verran arvokas että joku ennustaja saattaa koettaa onneaan, mutta lopputulos on liian helposti kuuluisa venttiilimuhennos. On kokemusta, ja peräti erään Hesalaisen muka Citikka-specialistin epäonnistuneesta ennustuksesta. Sen kulut maksoin minä :evil:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 25.11.2011 21:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Ostatteko hihnat ja kiristimet "osaset" ,motonet vai marmori tiskiltä?



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 25.11.2011 21:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Itse ostin fixukselta eilen tehtyyn jakopää remppaan,eli koivusen kamaa. INA.n hihna,kiristin ja ohjain (saksalainen) ja vesipumppu takuuluotettava bugatti.n pumppu (italia). Auto-Artikkeli olis kans hyvä ostopaikka ja tietysti sitronen. Marmoritiskille en vapaaehtoisesti vähiä varojani kanna.
Laita vaan ohjain ja kiristin myös,ja ihan ehdottomasti vesipumppu. Nokka-akselin stefa vuotaa harvoin,kampiakselin stefa kannattaa vaihtaa,ellei ole kovin isotöinen,itse xsarassa jätin kampiakselin stefan vaihdamatta,ei vuotanut ja olisi tehnyt n.3h lisää työtä. Olis pitänyt raottaa öljypohjaa,ottaa se peltilätkä irti,jotta pääsee lähelle öljypumppua,eli ihan järjetön homma.

Mut joo,kaikki jakopään rojut uusiksi.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/6 [ 148 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: