|
Kirjoittaja |
Viesti |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 19.11.2012 09:20 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Akaile kirjoitti: Uudet männät Ei, vanhat ne on. En aio tehdä olenkaan ylimäärisiä töita, koska mulle puuttuu rahaa ja aika. Toisella puolella otin vain kansi pois ja jätin männät rauhassa. Siivous ja tiivisteen vaihtoa, ei mitään muuta.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 20.11.2012 00:41 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Tätä minäkin ihmettelin: että mitkä uudet männät koska vanhat laitetaan puhdistettuna takaisin.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 20.11.2012 08:31 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Niinno, se on ihan omasta masokismin tasosta riippuvaista. Mäntien päitä katsoen kuvasta:  en kyllä välttämättä rengastamatta laittaisi. Vuosi pari (n. 10 000-20 000km) ja taas on kone auki, mutta sen näyttää tulevaisuus ja voimme tähän palata. Huonoa en toki toivo, mutta pahaa pelkään.  Tai sitten venttiilien teflonit falskaa, jokatapauksessa männänpäät on kyllä kuivemmat normaalisti.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 20.11.2012 09:17 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Akaile kirjoitti: Tai sitten venttiilien teflonit falskaa, jokatapauksessa männänpäät on kyllä kuivemmat normaalisti. Hyvä, kuin kuiva ne oli silloin kuin otin kansi pois  Ilmeisesti otin kuva vasta sen jalkeen että laitoin WD40 päälle.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 20.11.2012 12:42 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Ok, no sitten asia on kunnossa.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 25.11.2012 22:12 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 26.11.2012 08:34 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Onko kellään mitään havaintoa, mikä tuon pakosarjan pahkan tarkoitus on?
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 26.11.2012 09:03 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Akaile kirjoitti: Onko kellään mitään havaintoa, mikä tuon pakosarjan pahkan tarkoitus on? Kerholla (siis teekkarien autokerholla, missä auto on) joku oli aika hyvä teoria, mutta välitettävästi mä unohdin sen... jos muistan niin kysyn uudelleen.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 26.11.2012 09:07 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Ehkä se ollut niin että sen tarkoitus on että avusta putkien tilavuus on sama molemmille puolella. Toisella puolella imusarjan lämmitys putki on pidempi.
Edit: Ei, nyt muistan. Sen tarkoitus on että takasylinterin pakokaasu pääsee "odottamaan" kunnes etusylinterin kaasua on hävinyt putkeen.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 26.11.2012 14:17 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Niin, eli ranskan insinööri on halunnut peltipakosarjan hyödyt pienemmällä putki- ja tilamäärällä...mielenkiintoista, mutta toteutuuko käytännössä sinnepäinkään, vai meneekö vain tukkoon niin kuin kaasarinjalan balanssiputket konsanaan....?
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
amikasi
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 26.11.2012 21:59 |
Viestit: 107
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 16.12.2012 22:16 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 25.05.2013 20:43 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Kävin pari viikkoa sitten tarkistamaan lähteekö GS käyntiin. Lähti se helposti, ja aloitimme matka kotiinpain (noin tunti). Valitettavasti, jo yksi kilometri lähdön jälkeen ilmestyi sytytys häiriö. Ei tuntunut kovin vakava, mutta pysahdyin tutkimaan. Silloin avovaimoni huomasi isompi ongelma: yksi jarruputki ei ollut tarpeeksi hyvin kiristety, ja nesteet pääsi ulos nopeasti. Kääntyimme ja ajoimme auto takaisin säilytykseen. Siellä se odottaa kunnes on aika hakea sen trailerilla. Silloin voimme rauhallisesti laittaa sen kuntoon ennen käytöä.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 12.11.2013 12:58 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Kesti vähän ennen kuin minulla oli aika GS:lle. Muutama korjauksia on tehty tämän kuukausi, vaihdoin vuotava jarruputki ja avaisin jakohihnat uudelleen etsimässä sytytysvika. Loppuun lopulta vika oli se, että kaksi sytytystulpat olivat huono. Oli ne uutta, viime vuonna ostettu Sitroselta.
Tänään auto on vihdoinkin katsastettu!
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 07.12.2013 22:52 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 18.01.2014 17:57 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Joulukuussa muutama päivän kevyt talvikäyttöä oli lämmityslaiteen puhaltimille liika. Sain juuri Mattilta uusi puhallin, suuri kiitos hänelle. Nyt minun on vain pakko päättää onko parempi asentaa sen täällä kylmänä, tai ajaa 15km autotallille ilman lämpöä ja asentaa sen siellä 
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 19.01.2014 00:39 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Puhaltimen vaihto on melko helppo, menee vain noin 15-20 minuuttia, mutta nyt kun on -20 pakkasta ei se toki kivaa ole, ja melko pienillä pulteilla on puhallin kiinni, joten hanskat kädessä ne pudottaa helposti, itse tein kerran sen, että pudotin yhden pultin 
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 19.01.2014 15:21 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 23.01.2014 11:22 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Tuosta maskista voi vieläkin tukkia ainakin puolet noista aukoista. Mistäkö tiedän? Mulla on Dyanen talvimaskista tukittu puolet, öljynlauhduttajan päällä alumiinilevy ja venttiilikoppien päällä routamattoa, koneen alla pohjalevy ja silti öljynlämmöt ei oo liian korkeet, ei lähimainkaan. Ja siis kyseisessä Dyanessa geesun pata, ei kakspyttyinen säksätin. Geesun koneelle on pahasta liika talviviima edestä sillä etummaiset sylinterit käy kylmänä ja takimmaiset kuumana...
Summa summarum, tuo talvimaski on alunperin suunniteltu keski-euroopan talveen, eli nollan tienoolle.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 23.01.2014 12:25 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Akaile kirjoitti: Tuosta maskista voi vieläkin tukkia ainakin puolet noista aukoista. Mistäkö tiedän? Mulla on Dyanen talvimaskista tukittu puolet, öljynlauhduttajan päällä alumiinilevy ja venttiilikoppien päällä routamattoa, koneen alla pohjalevy ja silti öljynlämmöt ei oo liian korkeet, ei lähimainkaan. Ja siis kyseisessä Dyanessa geesun pata, ei kakspyttyinen säksätin. Geesun koneelle on pahasta liika talviviima edestä sillä etummaiset sylinterit käy kylmänä ja takimmaiset kuumana...
Summa summarum, tuo talvimaski on alunperin suunniteltu keski-euroopan talveen, eli nollan tienoolle. Tiedän, ja tällä hetkellä kaikki reiat on tukittu. Ja auto ei ole kuitenkin kovassa käytössä nyt.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 24.01.2014 10:39 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Sen verran vedän takaisin päin, että eilen ajelin parin kympin pakkasissa ja öljynlauhduttaja tukittu, Dyanen talvimaski alkuperäisin rei´in tukkimatta ja öljynlämmöt pysyi siinä 80 asteen tienoolla. Vielä olisi mahdollista tukkia enemmänkin, mutta näköjään tuo jo aikaansaa ihan kohtuulliset lämmöt.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 12.04.2014 18:46 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Autoni on viime kuukausi ollut käytössä hääautona (meidän oman häät), ja sen takia se ei ollut tänä talvena säilytyksessä. Vaimoni harrastaa ratamelonta, joten tänään on asennettu lisävarusteet 
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
puuparta
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 06.05.2014 12:31 |
Viestit: 274 Paikkakunta: Lohja
|
Siert kirjoitti: Vaimoni harrastaa ratamelonta, joten tänään on asennettu lisävarusteet  Aijai, mihin on unohtunut kanuunasta varoituslippuset ? Vaikka punainen sukkanauha ellei muuta nurkista löydy 
Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 06.05.2014 13:53 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
puuparta kirjoitti: Siert kirjoitti: Vaimoni harrastaa ratamelonta, joten tänään on asennettu lisävarusteet  Aijai, mihin on unohtunut kanuunasta varoituslippuset ? Vaikka punainen sukkanauha ellei muuta nurkista löydy  Enimmäispituus kajakkiyksikkö K-1 520 cm. Citroen GS 412 cm. Niukasti menee takaylitys yli metrin, joten on merkittävä. Mutta tuossahan on vetokoukku joka lisännee pituutta yli ratkaisevan 8 cm. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/199212574.12.1992/1257 Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 6 LUKU Ajoneuvon kuormitus 49 § Kuorman merkitseminen 1. Milloin kuorma ulottuu edessä ajoneuvon ääriviivan ulkopuolelle tai takana yli yhden metrin ääriviivan ulkopuolelle, on kuorman uloin osa selvästi merkittävä. Merkintään on käytettävä punaista tai punakeltaista vähintään 300 mm x 300 mm suuruista merkkilippua. 2. Pimeän tai hämärän aikana tahi muulloinkin sääolosuhteiden taikka vastaavan syyn sitä edellyttäessä on kuormanulokkeen merkintään käytettävä edessä valkoista valoa eteenpäin näyttävää valaisinta ja valkoista heijastinta sekä takana punaista valoa taaksepäin näyttävää valaisinta ja punaista heijastinta.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club Lähetetty: 07.05.2014 08:22 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
puuparta kirjoitti: Aijai, mihin on unohtunut kanuunasta varoituslippuset ? Vaikka punainen sukkanauha ellei muuta nurkista löydy  Jo olisi hyvä laittaa punainen lappu. Ongelma on vain se että sillä kilpakajakissa ei ole mitään missä sen saisi kiinni (ilman teippi). Ja se kajakki on jo niiiiin kirkas värinen... Les Excentriques kirjoitti: Enimmäispituus kajakkiyksikkö K-1 520 cm. Citroen GS 412 cm. Niukasti menee takaylitys yli metrin, joten on merkittävä. Mutta tuossahan on vetokoukku joka lisännee pituutta yli ratkaisevan 8 cm. Ja voin mä vielä laittaa se pyöräteline koukussa (Se luultavasti ei auttaa, koska se on vain osaa kuormasta.)
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
|
|