Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 4/5 [ 111 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 19.11.2012 09:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Akaile kirjoitti:
Uudet männät

Ei, vanhat ne on. En aio tehdä olenkaan ylimäärisiä töita, koska mulle puuttuu rahaa ja aika. Toisella puolella otin vain kansi pois ja jätin männät rauhassa.

Siivous ja tiivisteen vaihtoa, ei mitään muuta.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 20.11.2012 00:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Tätä minäkin ihmettelin: että mitkä uudet männät koska vanhat laitetaan puhdistettuna takaisin.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 20.11.2012 08:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Niinno, se on ihan omasta masokismin tasosta riippuvaista. Mäntien päitä katsoen kuvasta:
Kuva
en kyllä välttämättä rengastamatta laittaisi. Vuosi pari (n. 10 000-20 000km) ja taas on kone auki, mutta sen näyttää tulevaisuus ja voimme tähän palata. Huonoa en toki toivo, mutta pahaa pelkään. :roll:

Tai sitten venttiilien teflonit falskaa, jokatapauksessa männänpäät on kyllä kuivemmat normaalisti.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 20.11.2012 09:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Akaile kirjoitti:
Tai sitten venttiilien teflonit falskaa, jokatapauksessa männänpäät on kyllä kuivemmat normaalisti.

Hyvä, kuin kuiva ne oli silloin kuin otin kansi pois :) Ilmeisesti otin kuva vasta sen jalkeen että laitoin WD40 päälle.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 20.11.2012 12:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Ok, no sitten asia on kunnossa.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 25.11.2012 22:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Projekti etenee hitaasti mutta varmasti. Auto on pakko saada pois tallista ennen joulukuu. Minulla alkaa olla siis vähän kiire. Onneksi tyttöystäväni ymmärtää, ja hän teki jarrusatulan remontti ;-)
Kuva
Kuva



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 26.11.2012 08:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Onko kellään mitään havaintoa, mikä tuon pakosarjan pahkan tarkoitus on?



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 26.11.2012 09:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Akaile kirjoitti:
Onko kellään mitään havaintoa, mikä tuon pakosarjan pahkan tarkoitus on?

Kerholla (siis teekkarien autokerholla, missä auto on) joku oli aika hyvä teoria, mutta välitettävästi mä unohdin sen... jos muistan niin kysyn uudelleen.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 26.11.2012 09:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Ehkä se ollut niin että sen tarkoitus on että avusta putkien tilavuus on sama molemmille puolella. Toisella puolella imusarjan lämmitys putki on pidempi.

Edit: Ei, nyt muistan. Sen tarkoitus on että takasylinterin pakokaasu pääsee "odottamaan" kunnes etusylinterin kaasua on hävinyt putkeen.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 26.11.2012 14:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Niin, eli ranskan insinööri on halunnut peltipakosarjan hyödyt pienemmällä putki- ja tilamäärällä...mielenkiintoista, mutta toteutuuko käytännössä sinnepäinkään, vai meneekö vain tukkoon niin kuin kaasarinjalan balanssiputket konsanaan....?



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 26.11.2012 21:59 

Viestit: 107
Jostain kuulin, että nuo pahkat toimivat Helmholzin resonaattoreina eli kammioina, jotka poistavat tiettyjä taajuuksia pakoputkesta. Voi siis vaikuttaa ääneen ja tehoon/vääntöön.
http://en.wikipedia.org/wiki/Helmholtz_resonance


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 16.12.2012 22:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Kone laitettu takaisin autoon, ja auto viety eilen talvisäilytykseen.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 25.05.2013 20:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Kävin pari viikkoa sitten tarkistamaan lähteekö GS käyntiin. Lähti se helposti, ja aloitimme matka kotiinpain (noin tunti). Valitettavasti, jo yksi kilometri lähdön jälkeen ilmestyi sytytys häiriö. Ei tuntunut kovin vakava, mutta pysahdyin tutkimaan. Silloin avovaimoni huomasi isompi ongelma: yksi jarruputki ei ollut tarpeeksi hyvin kiristety, ja nesteet pääsi ulos nopeasti. Kääntyimme ja ajoimme auto takaisin säilytykseen. Siellä se odottaa kunnes on aika hakea sen trailerilla. Silloin voimme rauhallisesti laittaa sen kuntoon ennen käytöä.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 12.11.2013 12:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Kesti vähän ennen kuin minulla oli aika GS:lle. Muutama korjauksia on tehty tämän kuukausi, vaihdoin vuotava jarruputki ja avaisin jakohihnat uudelleen etsimässä sytytysvika. Loppuun lopulta vika oli se, että kaksi sytytystulpat olivat huono. Oli ne uutta, viime vuonna ostettu Sitroselta.

Tänään auto on vihdoinkin katsastettu!



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 07.12.2013 22:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Tästä vähän pidempi tarina nykytilanteesta (Englanniksi): http://retrorides.proboards.com/thread/ ... lub?page=4



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 18.01.2014 17:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Joulukuussa muutama päivän kevyt talvikäyttöä oli lämmityslaiteen puhaltimille liika. Sain juuri Mattilta uusi puhallin, suuri kiitos hänelle. Nyt minun on vain pakko päättää onko parempi asentaa sen täällä kylmänä, tai ajaa 15km autotallille ilman lämpöä ja asentaa sen siellä ;)



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 19.01.2014 00:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Puhaltimen vaihto on melko helppo, menee vain noin 15-20 minuuttia, mutta nyt kun on -20 pakkasta ei se toki kivaa ole, ja melko pienillä pulteilla on puhallin kiinni, joten hanskat kädessä ne pudottaa helposti, itse tein kerran sen, että pudotin yhden pultin :(


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 19.01.2014 15:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
No niin, vaihdoin puhallin. Olipas kylmä ;)

Sain Mattilta myös talvimaski, joten poistin itse tehty malli ;)
Kuva
Kuva
Kuva



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 23.01.2014 11:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Tuosta maskista voi vieläkin tukkia ainakin puolet noista aukoista. Mistäkö tiedän? Mulla on Dyanen talvimaskista tukittu puolet, öljynlauhduttajan päällä alumiinilevy ja venttiilikoppien päällä routamattoa, koneen alla pohjalevy ja silti öljynlämmöt ei oo liian korkeet, ei lähimainkaan. Ja siis kyseisessä Dyanessa geesun pata, ei kakspyttyinen säksätin. Geesun koneelle on pahasta liika talviviima edestä sillä etummaiset sylinterit käy kylmänä ja takimmaiset kuumana...

Summa summarum, tuo talvimaski on alunperin suunniteltu keski-euroopan talveen, eli nollan tienoolle.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 23.01.2014 12:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Akaile kirjoitti:
Tuosta maskista voi vieläkin tukkia ainakin puolet noista aukoista. Mistäkö tiedän? Mulla on Dyanen talvimaskista tukittu puolet, öljynlauhduttajan päällä alumiinilevy ja venttiilikoppien päällä routamattoa, koneen alla pohjalevy ja silti öljynlämmöt ei oo liian korkeet, ei lähimainkaan. Ja siis kyseisessä Dyanessa geesun pata, ei kakspyttyinen säksätin. Geesun koneelle on pahasta liika talviviima edestä sillä etummaiset sylinterit käy kylmänä ja takimmaiset kuumana...

Summa summarum, tuo talvimaski on alunperin suunniteltu keski-euroopan talveen, eli nollan tienoolle.

Tiedän, ja tällä hetkellä kaikki reiat on tukittu. Ja auto ei ole kuitenkin kovassa käytössä nyt.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 24.01.2014 10:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Sen verran vedän takaisin päin, että eilen ajelin parin kympin pakkasissa ja öljynlauhduttaja tukittu, Dyanen talvimaski alkuperäisin rei´in tukkimatta ja öljynlämmöt pysyi siinä 80 asteen tienoolla. Vielä olisi mahdollista tukkia enemmänkin, mutta näköjään tuo jo aikaansaa ihan kohtuulliset lämmöt.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 12.04.2014 18:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Autoni on viime kuukausi ollut käytössä hääautona (meidän oman häät), ja sen takia se ei ollut tänä talvena säilytyksessä. Vaimoni harrastaa ratamelonta, joten tänään on asennettu lisävarusteet ;)

Kuva



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 06.05.2014 12:31 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Siert kirjoitti:
Vaimoni harrastaa ratamelonta, joten tänään on asennettu lisävarusteet ;)
Kuva


Aijai, mihin on unohtunut kanuunasta varoituslippuset ? Vaikka punainen sukkanauha ellei muuta nurkista löydy ;)



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 06.05.2014 13:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
puuparta kirjoitti:
Siert kirjoitti:
Vaimoni harrastaa ratamelonta, joten tänään on asennettu lisävarusteet ;)
Kuva


Aijai, mihin on unohtunut kanuunasta varoituslippuset ? Vaikka punainen sukkanauha ellei muuta nurkista löydy ;)
Enimmäispituus kajakkiyksikkö K-1 520 cm. Citroen GS 412 cm.
Niukasti menee takaylitys yli metrin, joten on merkittävä.
Mutta tuossahan on vetokoukku joka lisännee pituutta yli ratkaisevan 8 cm. 8-)

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257

4.12.1992/1257
Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä
6 LUKU
Ajoneuvon kuormitus
49 §
Kuorman merkitseminen

1. Milloin kuorma ulottuu edessä ajoneuvon ääriviivan ulkopuolelle tai takana yli yhden metrin ääriviivan ulkopuolelle, on kuorman uloin osa selvästi merkittävä. Merkintään on käytettävä punaista tai punakeltaista vähintään 300 mm x 300 mm suuruista merkkilippua.

2. Pimeän tai hämärän aikana tahi muulloinkin sääolosuhteiden taikka vastaavan syyn sitä edellyttäessä on kuormanulokkeen merkintään käytettävä edessä valkoista valoa eteenpäin näyttävää valaisinta ja valkoista heijastinta sekä takana punaista valoa taaksepäin näyttävää valaisinta ja punaista heijastinta.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1978 GS Club
ViestiLähetetty: 07.05.2014 08:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
puuparta kirjoitti:
Aijai, mihin on unohtunut kanuunasta varoituslippuset ? Vaikka punainen sukkanauha ellei muuta nurkista löydy ;)

Jo olisi hyvä laittaa punainen lappu. Ongelma on vain se että sillä kilpakajakissa ei ole mitään missä sen saisi kiinni (ilman teippi). Ja se kajakki on jo niiiiin kirkas värinen...

Les Excentriques kirjoitti:
Enimmäispituus kajakkiyksikkö K-1 520 cm. Citroen GS 412 cm.
Niukasti menee takaylitys yli metrin, joten on merkittävä.
Mutta tuossahan on vetokoukku joka lisännee pituutta yli ratkaisevan 8 cm.

Ja voin mä vielä laittaa se pyöräteline koukussa ;)

(Se luultavasti ei auttaa, koska se on vain osaa kuormasta.)



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 4/5 [ 111 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: