|
Kirjoittaja |
Viesti |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 19.02.2015 18:46 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
^Ja jos/kun perse kesti tuon istua niin on auto muutenkin hyvä 
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 19.02.2015 19:16 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Tämä on hyvä maantiecruiseri. Ei uskoisi, mutta on. Aurausta lisäämällä voisi saada ohjauksesta pientä levottomuutta pois.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 19.02.2015 22:45 |
Viestit: 725
|
Huikko kirjoitti: Tänään Tampere-Tornio 650km keskinopeudella 71km/h Ttu mikä karavaanari! Hermot menee tuollaisiin teiden tukkoihin! 
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 20.02.2015 21:36 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Janne L kirjoitti: Huikko kirjoitti: Tänään Tampere-Tornio 650km keskinopeudella 71km/h Ttu mikä karavaanari! Hermot menee tuollaisiin teiden tukkoihin!  Juuri laskeuduin kotipihaan. 36 tuntiin kuusi asiakaskäyntiä ja 1509km ajoa. Keskinopeus pysyi siinä 71km/h ja kulutus 5,2l/100km. Auto on hyvä.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 20.02.2015 22:18 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Juuri mietin koska viimeksi ei ole ollut valittamista autolla jolla olen ajanut kymppitonnin. Piti mennä vuoteen 1998 ja Oldsmobile Delta 88:een saakka. Cactus on parempi auto kuin C5, Avensis tai Golf. STS Cadi olisi päässyt listalle vuodeksi 2007 mutta siinä kiukutti kun liukkaalla tehojen vuoksi cruise putosi päältä aina ylämäissä kun se vaihtoi pienempää.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 20.02.2015 23:23 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Janne L kirjoitti: Huikko kirjoitti: Tänään Tampere-Tornio 650km keskinopeudella 71km/h Ttu mikä karavaanari! Hermot menee tuollaisiin teiden tukkoihin!  Itse ajoin saman matkan aikanaan Saksassa nelivaihteisella Saabillani noin neljässä tunnissa. Olennaisesti alle 200 en pudottanut nopeutta kuin niiden tietukkojen takia. Bensaa paloi kans ihan kivasti. 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 20.02.2015 23:53 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Mikä on saksan Tornio?
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 21.02.2015 01:58 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Huikko kirjoitti: Mikä on saksan Tornio? En Tornioon ole tutustunut, mutta valtakunnanrajan vaikutus on kohtuullisen merkittävä ainakin joissain asioissa Trierissä: sieltä ei meinannut löytyä mahdollisuutta polttoainetäydennykseen, joten kysyin asukkaalta, joka kertoi kaikkien tankkaavan Luxemburgissa. Mainitun ajomatkani suoritin perjantaisena iltana Saksan Tampereen eli Berliinin liepeiltä Koblenzin ja Frankfurtin välillä olevassa metsässä sijaitsevalle juhlapaikalle.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 25.02.2015 20:10 |
Viestit: 352
|
Nyt on alkanut kaktuskuume itää meidänkin taloudessa. Jos ja kun tuommoinen kulkine meille tulee, pitäisi siihen saada valovoimaa lisää. Oletkos miettinyt miten kaukovalo-osastoon saisi lisää poweria?? Gugelilla löytyy kuvia erilaisista katolle laitettavista virityksistä. Hiilikuidusta pystyisi askartelemaan jotain virtaviivaista (LED)lampunpidintä kattokaiteisiin, kun se nykyään taitaa olla jo laillistakin. Mitenkä näihin nykyautoihin viritellään lisäpitkät?? Pystyisiköhän niitä kotitallissa laittamaan??
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 25.02.2015 22:49 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
sitikan vanki kirjoitti: Nyt on alkanut kaktuskuume itää meidänkin taloudessa. Jos ja kun tuommoinen kulkine meille tulee, pitäisi siihen saada valovoimaa lisää. Oletkos miettinyt miten kaukovalo-osastoon saisi lisää poweria?? Gugelilla löytyy kuvia erilaisista katolle laitettavista virityksistä. Hiilikuidusta pystyisi askartelemaan jotain virtaviivaista (LED)lampunpidintä kattokaiteisiin, kun se nykyään taitaa olla jo laillistakin. Mitenkä näihin nykyautoihin viritellään lisäpitkät?? Pystyisiköhän niitä kotitallissa laittamaan?? Mulla on tähän visio olemassa. Lailliset lisäpitkät nimenomaan kattokaiteiden väliin. http://www.lazerlamps.fi/index.php?page=st-8Tieliikennelailliset ja referenssi ihan olematon. Lyhyille ajattelin tehdä törkeästi näin... https://www.retrofitlab.com/en/projector-kits/bi-xenon-mini-h1-twin-kit-1.html...ja samoin omille pitkille. Asennan samalla pesurit Picasson osilla. Projekti saa odotella kunnes alkaa näkymään Cactuksen umpioita käytettyinä leikkimistä varten. Juuri palasin taas 500km reissulta ja huomenna vajaa 400km edessä. Kulutus on 5,2-5,4 välillä. Kymppitonnin keskikulutus 5,8l/100km. Lasikattoiseen pitää tehdä sisävalo taakse. Siellä ei näe pimeällä mitään. peltikattoisessa on valo keskellä autoa ja se valaisee takapenkinkin.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 26.02.2015 09:26 |
Viestit: 352
|
Jotain tuollaista ajattelinkin. Mitenkä tuo noin sähköteknisessä mielessä tulisi toteuttaa, että auton takuut säilyy. Saako sinne mennä itse räpeltelmään omia sähköjä,releitä yms yms, vai pitääkö teettää jossain sähköt kalliilla?
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 26.02.2015 11:49 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
En usko että saa tehtyä niin että takuu säilyy ainakaan umpioiden osalta.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 03.03.2015 11:54 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Auto ekassa huollossa, mittarissa vajaa 11000km. Vaihdetaan nyt ne öljyt ja suodatin ja samalla korjaavat takuuseen luovutuksessa havaitut viat ja puutteet.
Sain sijaisautoksi uuden Berlingon ETG6-askilla ja HDI-koneella. Ihan ok, aika iso Cactukseen tottuneelle. Tehoa tuntui olevan kauheasti ekassa rampissa ja laatikko vaihtaa mielestäni nopeammin. Melkoinen lokeroviidakko tässä Berlingossa on. Samaten jäin miettimään kuinka kauan tuo perusradio on ollut PSA:lla valikoimassa. Näyttää ihan samalta kuin ekoissa C4:ssa oli jo. Myöskin monitoiminäyttö taskulaskingrafiikalla on ollut aika kauan valikoimassa.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 05.03.2015 15:30 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Nyt löytyi Mikkelin Citixistä samalla aaltopituudella olevaa henkilökuntaa. Varasin ajan erinäisten lisävarusteiden asennukseen. Palvelu oli erinomaista.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Pete H
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 05.03.2015 17:23 |
Viestit: 923 Paikkakunta: Etelä-Savo
|
Hienoa. Täällä siihen on totuttu jo vuosien ajan. Hieno oli Cactus.
Muista hymyillä, Pete 040-7334478
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 05.03.2015 18:45 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Joo oli aika omituista kun varovasti kyseli, että olisiko teillä ideaa miten taaksekin saisi kattovalon niin pihasta löytyy sijaisautona toimiva cactus, johon ratkaisu on jo tehty siististi ja PSA-osilla. Siitä oli helppo jatkaa keskustelua. Onneksi oli aikaa poiketa tuolla tänään.
Seuraavan kerran Mikkelissä 16.4. - käydään kahveella.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 13.03.2015 17:07 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Nyt on Cactukselle varattu pääsiäisen ajaksi äänieristystyö. Työn tekee Senotec Oy Nokialla ja siitä tulee sitten jossain kohtaa oma stoorinsa kuvineen ja päivineen. Melko kattava äänieristyspaketti lähti vajaalla 1200 eurolla. Tallinnassa saman olisi teettänyt 400 eurolla, mutta en ole Tallinnassa ja siellä käyminen ei ole ihan ilmaista sekään.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 15.03.2015 22:12 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Talvi katsotaan nyt päättyneeksi ja voidaan todeta, että eka talvi Cactuksen kanssa sujui täysin ongelmitta. Kaikki luukut toimivat kuten pitääkin, mitään jäätymisiä tai jarrujen jumituksia ei tapahtunut. Webastoa tuli käytettyä ahkerasti ja akku ei kertaakaan ilmoittanut economy modesta.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Suutari
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 13.04.2015 10:06 |
Viestit: 66
|
Huikko kirjoitti: Nyt on Cactukselle varattu pääsiäisen ajaksi äänieristystyö. Työn tekee Senotec Oy Nokialla ja siitä tulee sitten jossain kohtaa oma stoorinsa kuvineen ja päivineen. Melko kattava äänieristyspaketti lähti vajaalla 1200 eurolla. Tallinnassa saman olisi teettänyt 400 eurolla, mutta en ole Tallinnassa ja siellä käyminen ei ole ihan ilmaista sekään. Mitenkä tämä projekti on edennyt? Onnistuiko vaimennus "korvin kuultavin tuloksin"? Ilmeisesti tehtiin myös alustan suojaus, miten käy valmistajan koritakuun?
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 13.04.2015 10:43 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Haen auton tänään iltapäivällä vasta pois. Senotecin kanssa ei tehdastakuut raukea.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 13.04.2015 18:33 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Korvin kuultava ero on selkeä. Mutta niin on aina kun vaimennetaan autoa jossa ei ole tehtaan jäljiltä mitään suojausta. Suurin ääni kovemmissa nopeuksissa tulee nyt ovenkarmeista suhinoina. Suosittelen kyllä lämpimästi.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 14.04.2015 16:48 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 16.04.2015 17:16 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Nyt on roiskeläpät edessä ja takana, 12v pistoke tavaratilassa siististi ja toinen kattovalo asennettu matkustamon takaosaan. Kiitoksia Citixille työstä ja Petelle seurasta.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 14.05.2015 20:11 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
20 000km täynnä. Kaikki toimii, äänieristyksen jälkeen on mukavampaa moottoritienopeuksissa, 160GB iPOD toimii usb-liitännässä moitteetta, kun päivitin siihen firmwaren. Karttapäivitys voisi tulla naviin lähiaikoina.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 19.05.2015 22:00 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
http://www.cactusforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=147Ensimmäinen varsinainen vika. Oventiivisteet viheltävät moottoritienopeuksissa. Samaa vikaa ollut briteissä ja on korjattu tiivisteet vaihtamalla. Yksi tiiviste on hiukan liian lyhyt alunperin? Näkeekö joku servicestä tms onko tästä mitään virallista korjausohjetta?
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
|
|