pekka karvonen kirjoitti:
Ralle kirjoitti:
Seuraavana pitäisi testipaketti sovittaa paikoilleen, siitä sitten eteenpäin ja jos kaikki osuu nappiin niin kardaani teon alle. Tuo nykyinen on liian lyhyt.
Tämä kardaani ja hydrauliperäpää kiinnostaa myös nuin niinku teknisenä toteutuksena. Mistä ja miten
Sisarmerkistä lainattu kun aikoinaan on tullut eriteltyä tuo lupahakemukseen. Sinänsä hauska kun ei ollut mitään käryä osien sopivuudesta muuta kuin räjäytyskuvat.
Muutenkin kun tuon luvan hakee niin paperia ei saanut ennen maksua, oli kiva avata kuorta ja raottaa tuliko kallis vessapaperi vai myönteinen päätös. Toki tuotahan on Dangel tehnyt aikoinaan nelikkona niin kaiken piti olla varmaa.
Taka-akseli on sinänsä hauska kun esim. Absillinen BX:n nelikko on torsenilla niin tämä on "juntti"lukolla eli saa lukittua manuaalisesti. Ja jos en väärin muista niin lukitus pysyy 25km/h saakka.
Hydrauliikkaa siis löytyy myös 405:sta, tuo on tosiaan hydejousilla ja "paniikki" napilla saa perän nostettua. Akseli istuu suoraan C15:sta kiinnitys pisteisiin, varapyöräteline on poistettu tieltä. Renkaita pelkäsin ja raideleveyttä, mutta löysin testiin 14" vanteet et 38:lla ja joitain romukumeja joilla löytyi 175 leveys. Profiili 65 eli taitaa mennä nelikko BX:n kanssa samoihin. Voi olla, että kaaren joutuu mankeloimaan. Aika näyttää vielä perä pukeilla niin en tiedä.