Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 6/9 [ 207 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 17.08.2020 18:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Kaapelimies kirjoitti:
Hankalaahan se on kun perävälitystä ei voi muuttaa (takaperän takia), joten ainoastaan askin väleihin voi kajota. Niitä ei kai ihan kovin montaa vaihtoehtoa ole, vitosiakin vaan kahta, TD ja kaikki muut? 1.9D 16TRS:n automaattilootalla otti 129 isoon alamäkeen myötätuulessa (Vanissa).


Joo montaa comboa ei ole käytettävissa ja kun perä on tuo 4.43:n (14X62) niin se määrää jo jotain.

Asiasta kukkaruukkaan, mikä momenttimuunnin sulla oli tossa Vanissa jossa bensan automaatti?
Miettinyt yhteen toiseen projektiin automaattia Dieselin jatkoksi


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 17.08.2020 19:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2531
Paikkakunta: Päijät-Häme
Siinä oli dieselin momentinmuunnin (muuntimessa oli joku kirjain tai väritäppä josta sen näki että on diesel). Muuta käytännön merkitystähän sillä ei ole kuin että dieselin ottaa alempaa (ja momenttikerroin tais olla eri).



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 07.10.2020 20:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Pari viikkoa nyt ajellut kaksosella duuniin, kokenut kiilailua ja muuta pahaaoloa kanssa-autoilijoilta :lol:

No lämmintä riittää, jos alkaa paleltaa lyö lämmittimen selän takaa päälle niin t-paidassa tulee hiki ajellessa. Lattia pinta meni uusiksi kun eka ei miellyttänyt, nyt mieleinen siitä kuvaa kunhan ehtii. Juoksuja tehty ja pitäis hakea seinäpaneelit ja eristeet. Samalla tullut valmista etuseinästä oman pään sisällä, tämän teko olisi seuraavana. Verhoiluun ajattelin käyttää keinoeläintä kun sitä on valmiina hyllyssä.

Talveen meinasin lähteä Hakkapeliitan kitkoilla. Kitkat on omalle kohdalle vähän eksoottisempi valinta, mutta kokeillaan miltä maistuu. Tuota R:ää on ainakin testeissä kehuttu.

Työvalot on odottanut asennusta ja nyt pitäisi ryhdistäytyä. Peruutusvaloista ei ole tuolla peruuttaessa mitään hyötyä, olisi kiva nähdä mitä takana löytyy kun peruuttaa pihaan. :roll:

Konttorilla pitäisi jossain vaiheessa poiketa ja kysyä miten paljon saa rakentaa ennenkuin alkaa kiukuttelu. Joku sankari oli saanut aika laskun kun oli muutoskatsastanu pakunsa matkailuautoksi!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 08.10.2020 06:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7722
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ralle kirjoitti:
Konttorilla pitäisi jossain vaiheessa poiketa ja kysyä miten paljon saa rakentaa ennenkuin alkaa kiukuttelu. Joku sankari oli saanut aika laskun kun oli muutoskatsastanu pakunsa matkailuautoksi!

Sehän oli silloin vanhan lain aikaan kun ajoneuvoluokan muutoksessa piti maksaa uutena maksamatta jääneet verot. Siis esim. muutettaessa verovapaasta pakettiautosta henkilöautoksi.
Nykyäänhän verot määritellään tuontiautojen tapaan ikävähennyksillä jne. joten tuskin tuokaan mikään showstopperi olisi C15 osalta :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 08.10.2020 11:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Teuski kirjoitti:
Ralle kirjoitti:
Konttorilla pitäisi jossain vaiheessa poiketa ja kysyä miten paljon saa rakentaa ennenkuin alkaa kiukuttelu. Joku sankari oli saanut aika laskun kun oli muutoskatsastanu pakunsa matkailuautoksi!

Sehän oli silloin vanhan lain aikaan kun ajoneuvoluokan muutoksessa piti maksaa uutena maksamatta jääneet verot. Siis esim. muutettaessa verovapaasta pakettiautosta henkilöautoksi.
Nykyäänhän verot määritellään tuontiautojen tapaan ikävähennyksillä jne. joten tuskin tuokaan mikään showstopperi olisi C15 osalta :)


No näin jossain lukikin. Mutta jostain syystä tuo vanha uutinen vähän säikäytti ja ajattelin varmistaa miten toimia. Jos tuosta tulee muutoskatsastus (kun tulee) ja joitain kymppejä/satasia sen päälle se on ihan ok, koska tekniikka ja jarrut on kuitenkin muutoskatsastettava aikanaan. Rengaskoko otteeseen jarrujen takia? Riippuu varmaan huomaako kukaan ja muistaako edes tuota asiaa. :lol:

Tekniikasta taitaa tarvita teholaput aina nykyään, eikä riitä pelkkä tää on tää kone jne...

Rengas kokona tosiaan kokeilen nyt kitkoilla 175/65 R14 kokoa miten se vaikuttaa kulutukseen ja menoon. 15" vaikka ovatkin hyvän näkoiset, on ainakin vakio tekniikalle liian raskaat :( ei vaan pienessä riitä voima. Tämä kuitenkin on 13" mennyt sen mitä tehdas lupaa ja nyt ei ole toivoakaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 08.10.2020 11:42 

Viestit: 5490
Paikkakunta: Lahti
Teuski kirjoitti:
Sehän oli silloin vanhan lain aikaan kun ajoneuvoluokan muutoksessa piti maksaa uutena maksamatta jääneet verot. Siis esim. muutettaessa verovapaasta pakettiautosta henkilöautoksi.
Nykyäänhän verot määritellään tuontiautojen tapaan ikävähennyksillä jne. joten tuskin tuokaan mikään showstopperi olisi C15 osalta :)


Onkos C15 edes verovapaa pakettiauto? pakettiautohan se kyllä on :mrgreen:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 08.10.2020 13:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Xari kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
Sehän oli silloin vanhan lain aikaan kun ajoneuvoluokan muutoksessa piti maksaa uutena maksamatta jääneet verot. Siis esim. muutettaessa verovapaasta pakettiautosta henkilöautoksi.
Nykyäänhän verot määritellään tuontiautojen tapaan ikävähennyksillä jne. joten tuskin tuokaan mikään showstopperi olisi C15 osalta :)


Onkos C15 edes verovapaa pakettiauto? pakettiautohan se kyllä on :mrgreen:


Ei mitään käryä, tuohan on se seikka jota meinasin pyörähtää kysymässä. Ei ainakaan omista tiedoista löytynyt tietoa mitä on tehty aikanaan kun on tuotu maahan. Kuparipannuhan ei ole pakettiauto vaan 2-paikkanen henkilöauto. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 08.10.2020 15:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7722
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Se verovapaus pitäisi olla mainittuna rekisteriotteessa ja trafin sivuilla ajoneuvon tiedoissa.

Eipä siinä kyllä ole tainnut tavaratila millään riittää verovapauteen, Scudossa oli pitkä litania ehtoja mitä vaaditaan verovapauden säilyttämiseen. Pienet suomi-sevelithän oli pätkämalleja kaikki ja niissä suomimallin väliseinä ja eteenpäinsiirreetty matkustajien penkki. Väliseinän saa korvata jos asentaa palkin, joka rajoittaa kuskin penkin liikerataa taaksepäin.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 08.10.2020 16:24 

Viestit: 265
Paikkakunta: Lapinlahti
Ralle kirjoitti:
Ei ainakaan omista tiedoista löytynyt tietoa mitä on tehty aikanaan kun on tuotu maahan.

Kun aikoinaan toin diesel-C15:n Hollannista Suomeen, autolle ei tehty mitään muutoksia. Se rekisteröitiin sellaisenaan pakettiautoksi. Vuotuinen ajoneuvovero oli varsin kohtuullinen, muistaakseni alle 100 € vuodessa.



Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 06.01.2021 19:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Lievää hiljaiseloa erinäisistä syistä, mutta nyt taas jotain. Eilen tuli laitettua kaksoseen kitkat alle, ehkö jo oli aikakin???
Siinä sitten tuli vähän ajeltua ja käytyä pajalla etutolppiin vaihtamassa pehmeämmät jouset. Tänään tulikin tankattua talvilaatua tankkiin, ehkä tämä auttaa jatkoa.
Kesä renkaiden vanteet vaihdettu alupelteihin ja nyt vanne plus rengas on samaa painoa kuin tuo alumurikka :evil:
Samalla talvipalloilla koppi kiihtyy eritavalla kuin noilla 10kg painavilla Momoilla. Ihan eriauto kyseessä.

Jatketaan kun tästä taas aktivoituu paremmin....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 07.01.2021 18:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Fiilis kuvaa eiliseltä.

Kuva

Nyt olis putketkin valmiita jarrujen päivitykseen. Sitten onkin kaikki niiden osalta uutta, tai no jakobloki jää eteen vanhaa. :lol:
Osa vaihdettu jo aikaisemmin ja nyt tulee eteen isommat jäähdytetyt levyt ja satulat. Osa putkista on silmä määräisesti jo jatkoajalla ja takana oleva jarrupaineensäädin tuntuu toimivan tai sitten ei. Näissä yleensä syynä huonoihin takajarruihin.

Ei paljoa jäänyt 10m jäljelle putkeä. :roll:

Kuva

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 07.03.2021 10:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
No nyt on sivuprojekti saatu valmiiksi ja päässyt taas tämän kimppuun.
Kärry kaksosen perään on nyt rekisteröity katulailliseksi, siihenkin tulee vielä sisustaan viimeistelyä ja jotain pientä.

Mutta asiaan.... Talviloma meni tuon kaksosen kanssa. Jarruputket uusittu ja jarrusylinteri. Etukelkka vaihdettu ja hammastanko ja vetokepit. Vähän joutui Wallius-setää pyytämään apuun kun koputtelin pohjaa. No nyt on leimaa taas vuodeksi ilman huomautuksia :)

Sapluunoita väliseinän verhoiluun tuli tossa jo tehtyä. katsotaan saako siitä siedettävän. Jatketaan siitä ja tosta kuparipannusta kun taas jotain tapahtuu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 07.03.2021 12:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3146
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Ralle kirjoitti:
Kaapelimies kirjoitti:
Hankalaahan se on kun perävälitystä ei voi muuttaa (takaperän takia), joten ainoastaan askin väleihin voi kajota. Niitä ei kai ihan kovin montaa vaihtoehtoa ole, vitosiakin vaan kahta, TD ja kaikki muut?


Joo montaa comboa ei ole käytettävissa ja kun perä on tuo 4.43:n (14X62) niin se määrää jo jotain.

Piti tähän jotain mainita jo aikaa sitten, mutta nyt vasta muistin ketjun tullessa taas esiin... :oops:

Päävaihteiston perävälityksellä ei nelikossa ole suoraa yhteyttä takaperän välitykseen. Rakennetta joskus (vain paperilta) tutkineena, voima menee vaihteiston perävälitykseltä jakoaskin sisäänmenoon, josta "etupainotteisempi" voima etuperälle ja "takapainotteisempi" voima kulmavaihteelle josta kardaani taakse takaperälle. Noissa kursivoiduissa osissa pitää toki olla sama välityssuhde, muuten kerää ongelmia, etenkin keskilukon ollessa kytkettynä...

Jos noita, vaikka rikkoontuneita, nelikon osia olisi haltuun kulkeutunut, niin saisi selvitettyä onko paperilta katsottu visio käytännössä kuinka mahdollinen, eli siirtää pääaskin nelikko-osat automaattiaskin perään, ja sitä kautta saanut rakennettu nelikon automaattiaskilla. Toisaalta, onneksi ei ole kulkeutunut, niin ei ole tarvinnut mieltään kiusata semmoisen(kin) rakentamisella... Toisinaan kyllä edelleenkin pomppaa mielenpäälle toisinaan mokoma...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 07.03.2021 17:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2531
Paikkakunta: Päijät-Häme
Etuperä on jakolaatikossa, ei vaihdelaatikossa. Jakolaatikossa on siis etuperä ja jako(kulma-)vaihteisto "keskiperä". Vaihdelaatikossa on vaan hammaspyörät joilla pyöriminen siirretään jakolootaan. Sikäli vihreellinen nimitys siis.
Että tuon puolesta voisi automaattikonversio ihan ollakin mahdollista.
Jossainhan nuo nelivedon tekniset dokumentit oli jaossa, Citroenkerhonkin sivuilla ainakin ennen sivustouudistusta. Citikkagalleriassa olevista on kadonnut vuosien varrella resoluutiota joten noi mun sinne aikanaan laittaman on melko lukukelvottomia.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 08.03.2021 10:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Tässä kun keskustelua seurasin, niin alkoi naurattaa. Juha kun yrittää kahta projektia pitää yllä yhdessä topicissa niin taitaa vastuu ymmärretystä siirtyä lukialle? :lol:

Tosiaan kaksoseen suunnitellut tomaattia, jotta vaimo pääsis sillä töihin. No sanoi kyllä jo syksyllä, et rakenna siitä sellainen millä ite ajat ja nautit. :roll:

Mutta noita lootis on auki 4x4 ja 4hp14. En ole vielä jaksanut hirmusti tutkailla. Koppahan tuossa se suurin homma on, sillekin löytyy tekijä varmasti. Olisihan se 4x4 tekniikka automaattina ihan hauska konversio.
Onneksi pääsee taas kuparipannun kimppuun tauon jälkeen, jos sen saisi nyt tänä vuonna jo liikkeelle ilman uusia pikaprojekteja.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 08.03.2021 10:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3146
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
^Helposti voisikin mennä sekaisin, tällä kertaa itse olen ainakin toistaiseksi kartalla vielä pysynyt...

Tuo mitä perävälityksistä laitoin, oli pohdintana että mitä se pääaskin välitys vaikuttaa, eli takaperästä ei tarvitse huolehtia pääaskin suhteen. Vapaat kädet siis pääaskin ratasparin suhteen, joka etuvetoisessa olisi perävälitys. Onko tuolle välityksen sijainnille sitten joku muu nimitys tämmöisessä voimansiirtoratkaisussa..?

Taitaa omat hajatelmat perustua juurikin niihin kerhon kuvagalleriasta kummasteltuihin kuviin, sekä netistä löytyneisiin myös? Eli ainakin joskus niistä sai selvää ihan kivasti...

Automaatti-nelikko-pohdinnat taas sitten ihan oma juttunsa, semmoisen puute on häirinnyt niin kauan kun nelikko-Beksiä on ollut olemassa. Ainakin minua, ehkä muutamaa muutakin... Niin, ja tiesittehän että ainakaan Ranskassa ei ollut nelikot rajautuneet vain 19GTi -varusteisiin, vastaan on tullut GTi:n lisäksi ainakin 16RE sekä 19RD, tutumpien 19GTi ja TZi breakien lisäksi..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 08.03.2021 20:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Oli tänään sen verran keväinen tuo ilma, et piti käydä eka testi ajelemassa kärryn kanssa.
Samalla tuli tilattua tohon kärryn etuseinään maalit.

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 08.03.2021 22:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2163
Paikkakunta: Laukaa
Todellista harrastamista! Hienoa!


Liitteet:
Peukku.gif
Peukku.gif [ 1.59 KiB | Katsottu 16885 kertaa ]

Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 20.03.2021 11:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
No niin, jatketaan kertomusta näistä kavereista.

Kuparipannun tekniikka vaihdettu takaisin bensaan kun lakimuutos mahdollistaa tehojen noston. Tekniikka paikoillaan ja nyt pitäis ottaa tarkistusmitta ja viedä kardaani jatkettavaksi.

Kaksosen jarrupäivitys menossa, selvisi tuo sopimattomuus ongelmakin ja nyt on satulat maalattu ja asennusta vailla. Toiset tolpat vaihtuu samalla, nyt olisi tarkoitus saada lentokorkeus matalammalle. Varaosanumerolla ei kannata tähän keksintöön tilata jousia mistään jos ei ongelmia halua. Palataan tähän kun on tolpat alla ja mitattu korkeus.

Mittaristo tuli ns. tuunattua. Taustassa Noir Caldera ja mittariston "lasissa" kevyt sävy. On juuri sellainen kuin mietinkin, eli nyt menee koko hytti uusiksi.... :lol: No tämä onkin odottanut vaan lämpimämpiä ilmoja. Niin ja tuli tuohon mittaristoon vaihdettua kaikki polttimot.

Kuva

Ja kun tästä patongista ja sen värinöistä ja vipoista on ollut keskustelua niin ajattelin laittaa tuon tunnisteen ettei jää huomaamatta tuo koppi. :mrgreen:

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 21.03.2021 17:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Nyt on taas tuo kaksonen "Dirty Diesel" pihassa. Etujarrut päivitetty isompiin ja tuuletettuihin. Samalla laskettu keulaa 35mm ja perää 17,5mm.
Loppui outo vapina ja tutina jonka lähteeksi kokoajan veikkasin vetoakselia. Tuohan ei loppunut edes kokonaan uusilla vetareilla. No nyt lähtee kuin lehmä makuulta.
Jarrutkin on parhaat mitä tuossa on ollut omistusaikana. :D
Nyt ei tarvitse kottikärryn renkaita tarjota (13") ei meinaan mahdu. Minimi vanne 14" jonka saa eteen laitettua.

Seuraava jumppa olis sitten koneen nostokeulalta ja uutta tupaan. Katsotaan koska tuon jaksaa toteuttaa

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 24.03.2021 20:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Tänään tuli tuota Dirty Dieselin tulevaa konetta pitkästä aikaa hoivattua. Nokka-akseli tuli vaihdettua ja samalla nokka-akselin tiiviste.
Muitakin tiivisteitä tuli vaihdettua ja öljypohjaa puhdistettua ja maalit niskaan.

Kohta sitä pääsis kokeilemaan tulille. Mietin et riittäisikö 200mm kytkin vai tartteeko toi tuleva turbo sen 215mm:n? Lähinnä kun tuossa vaparissa on uusi muutama tuhat ajettu 200mm kytkin nyt paikoillaan.

Loota olis vielä to-do listalla. Meinasin laittaa TD Xsaran sisuskalut jos niillä sais sellasen sulavan setin tuosta kokoon.

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 28.03.2021 22:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
jasu kirjoitti:
^Helposti voisikin mennä sekaisin, tällä kertaa itse olen ainakin toistaiseksi kartalla vielä pysynyt...

Tuo mitä perävälityksistä laitoin, oli pohdintana että mitä se pääaskin välitys vaikuttaa, eli takaperästä ei tarvitse huolehtia pääaskin suhteen. Vapaat kädet siis pääaskin ratasparin suhteen, joka etuvetoisessa olisi perävälitys. Onko tuolle välityksen sijainnille sitten joku muu nimitys tämmöisessä voimansiirtoratkaisussa..?

Taitaa omat hajatelmat perustua juurikin niihin kerhon kuvagalleriasta kummasteltuihin kuviin, sekä netistä löytyneisiin myös? Eli ainakin joskus niistä sai selvää ihan kivasti...

Automaatti-nelikko-pohdinnat taas sitten ihan oma juttunsa, semmoisen puute on häirinnyt niin kauan kun nelikko-Beksiä on ollut olemassa. Ainakin minua, ehkä muutamaa muutakin... Niin, ja tiesittehän että ainakaan Ranskassa ei ollut nelikot rajautuneet vain 19GTi -varusteisiin, vastaan on tullut GTi:n lisäksi ainakin 16RE sekä 19RD, tutumpien 19GTi ja TZi breakien lisäksi..?


Vähän jäänyt tämä kummittelemaan ja kun noita purettuja osia on nurkissa jotka jollain tapaa kaipaavat kunnostusta niin voisihan tuota vaikka tutkiakin tarkemmin. Edellisestä kerrasta kun on niin pitkäaika ja en edes muista mitä silloin ihmettelin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 30.03.2021 13:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
No nyt olisi aika varattu kardaanille ja pupu-juhlan jälkeen suuntaa tuo kardaani jatkettavaksi ja tasapainotukseen. :)
Sitten pääsee laittamaan voimalinjan ensimmäistä kertaa kasaan. Suunnittelun alla vaihdevivusto ja hammastangon kiinnitys seuraavaksi.

Jatketaan tästä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 26.05.2021 18:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Jahas....

Tuntuu tuo aika vaan menevän kaikkeen muuhun. Kunnostettu kardaani ehti lojua lattialla reilun kuukauden. Yksi X4 pesonen tuli purettua tuossa välissä varaosiksi, mutta nyt tuli kokeiltua kardaania paikoilleen. Sinne se jäi odottamaan tukilaakerin kiinnikkeen tekemistä. Tai se kiinnikekin on jo tontilla. ;)

Tankki asiaa tuli mietittyä samalla kun makasi selällään kardaanin kanssa. Alkuperäinen tankki mahtuu juuri ja juuri olemaan paikoillaan. Toki oli mielessä laittaa turvatankit pohjaan kardaanin kummallekin puolelle, saisi samalla tankin/tankkien tilavuutta suuremmaksi.

Oikean etuvetarin kanssa on ongelmia, tarttee varmaan turvautua koneistamoon. No jatketaan ja pidetään projektia yllä. :)

Ai niin, olihan parit kuvatukset jotka tuli makoillessa otettua. :lol:

Kuva

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 05.06.2021 11:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Kaksonen sai "uudet" alupellit vihdoin alleen ja suvikumit testissä tällä kertaa Linglongin green max:t, Nangkangit oli viime kesänä Momon karmean painoisilla köykämiini vanteilla.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 6/9 [ 207 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: