Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C15 "kuparipannu" http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=10237 |
Sivu 1/9 |
Kirjoittaja: | Ralle [ 11.12.2011 21:22 ] |
Viestin otsikko: | C15 "kuparipannu" |
No tulipahan tutkittua nettiautoa piiiitkään, ja aina se oli myynnissä, eikä kelleen kelvannu. Ai mikä no pikkupaku C15, sen jälkeläisen nyt tuntee koko Suomi nimellä Berlingo ![]() Tuli käytyä Mäntsälän etelä puolella hakemassa osia Zeksiin ja tuli puhetta tuosta C15;sta, et olis sille joku sijoitus paikka jos myytyä ei saada. Taas iltana jos toisena tuli tutkailtua tuota netin "raamattua" ja taas se piru oli siellä ja hintakin oli kohillaan ![]() ![]() Soitto Pohjanmaalle ja puhelimessa olimme yhtä mieltä taudin kuvasta ja lupasin tulla katsomaan kyseistä Citikkaa. Otin duunista puolikkaan vapaan jotta ei tarttis yötä myöden ajella, ja keula siis kohti uusia seikkailuja. Perille kun päästiin niin vaimo vähän katseli, et tonko takia tänne tultiin ![]() ![]() By hotheadfin1 at 2011-12-11 Itse olin niin haltioissani, niinkuin kuuluu asiaan, että suunnitelmat vilisi vaan silmissä. Ja mietin mitä osia oli kotona. Konepelti oli niin ruosteessa että etuvalon polttimon olisi voinut vaihtaa siitä ja etulippa oli kiinni ilmastointi teipillä ![]() No pieniä kolhuja tuon ikäisessä toki on joten nehän vain kaunistaa.... Kait??? Kaupat syntyi ja suunnistimme kohti kotia, Matkaan toi jännitystä se ,että bensamittari ei toiminut. tankkasin auton "täyteen" joten kyllähän sillä johonkin asti selviää. Puolimatkassa ei tankkiin edelleenkään mennyt kuin muutama litra ja ajattelin asiaa. Sanoimpa vaimollekkin ,että ajetaan niin pitkälle kun riittää ja haetaan sitten lisää. Ai hermostuttaako ajaa muutama sata kilometriä kun bensavalo paistaa päin naamaa... Voin vastata kyllä ![]() Kotiin päästiin ja ilman ongelmia. Naurukin oli jo herkässä kun katseli uutta hankintaa. Seuraavana päivänä lähti konepeitto raittiiseen, ja tuli vaihdeltua vähän tukevampi ratti. Patonki tarra olikin ihan mast ja samalla istutin Gti Visan renkaat alle ![]() ![]() By hotheadfin1 at 2011-12-11 ![]() By hotheadfin1 at 2011-12-11 Sitten olikin vuorossa uusi pikamaali joka antoi sitten nimenkin tälle vekottimelle. ![]() By hotheadfin1 at 2011-12-11 |
Kirjoittaja: | Ralle [ 11.12.2011 21:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Sitten tuli raapastua bensamittarin anturi irti ja jippii, tankki olikin täysi Anturin otin Gti:stä kun se ei tule sitä tarvitsemaan tulevaisuudessa, ja mittari alkoi vörkkimään. Seuraavana oli vuorossa penkkien "tuunaaminen" Ja entisestä Beksistäni kävin pelastamassa Etujakkarat mallia Gti ![]() harmittaavaan kun joku on tässä välissä kun se oli muiden omistuksessa polttanut yhden reijän pelkääjän penkkiin ![]() ![]() By hotheadfin1 at 2011-12-11 Mittaristokin tuli vaihdettua samalla kokonaan uuteeen ja "vähemmän ajettuun" tuon voi lukea 0km ![]() Takatila sai maton joten tavarat pysyy paremmin paikoillaan. Mega-auton soiton tiimoilta auton arvo nousi lisää. tavaratila sai ikkunat, helpottaa elämää huomattavasti voin kertoa. Ensin käsittelin takaikkunat nitromorssilla ja niistä alkoi näkemään läpi, sitten tuli kalvo ja sivuista pellit pois ja siinähän olikin ikkunan paikka. ![]() By hotheadfin1 at 2011-12-11 ![]() By hotheadfin1 at 2011-12-11 Final product ![]() ![]() By hotheadfin1 at 2011-12-11 |
Kirjoittaja: | Ralle [ 11.12.2011 21:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Kävihän tuo vekotin Joutsassakin lajitovereita katsomassa mutta se onkin jo toinen juttu, siis takaisin aiheeseen... Tuli sateet ja vedet sisään ![]() Otin pellin irti jonka kautta pääsee tuonne tuulilasin alle, ei siellä lehtiä ollu ei todellakaan vaan multaa ![]() Syyläri oli otettava omista varastoista kun vanha oli niin loppu ,että pissi alleen. No se muuttuu vielä kunhan taas lumet sulaa. Pissapoikakaan ei toiminut ja nyt kun marraskuussa kävin Jokikummussa takasin tullessa aloin sitä kaipaamaan. Johdot uusiksi ja muut kilkkeet 405:sesta. Nyt vesi siis menee suoraan lasille/pyyhkijään. Tuossa 14 trs:n mittaristossa oleva kiekkamittari ei toiminut orkkis johdotuksella joten oli vähän tylsä ilta tuossa jokin aika sitten ja näinhän siinä kävi.... Seuraavat kuvat ei sovi heikkohermoisille ![]() ![]() By hotheadfin1 at 2011-11-27 ![]() By hotheadfin1 at 2011-11-27 Jengaa ottaa nyt ihan niinkuin pitää ja se tässä oli tarkoituskin... |
Kirjoittaja: | Ralle [ 11.12.2011 21:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Talvea varten tein tänään vähän muutoksia, kun tarkoitus ajaa leima kylmäksi ennen tositoimiin ryhtymistä. Eli tuli vaihdettua, Visasta vähän osaa, jotta talvimaski sopii ![]() Konemuovikin tuli laitettua ![]() ![]() By hotheadfin1 at 2011-12-11 ![]() By hotheadfin1 at 2011-12-11 Tässä nyt lyhykäisyydessään tämän kipon tarina elokuulta tähän päivään jonka se on omistuksessani ollut... Jatketaan kun aihetta on ![]() |
Kirjoittaja: | black_van [ 11.12.2011 23:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
hieno laite ja kertomus kokonaisuudessaan. odotetaan lisää jatkoa ![]() |
Kirjoittaja: | Sitruunaseppä [ 12.12.2011 19:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Onko tuo mastonin ladamaalia, mitä myytiin 10e/12prk pakkaus? |
Kirjoittaja: | Ralle [ 13.12.2011 14:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Pitikin ihan tarkistaa purkista, joo ei ollut Ladaan tarkoitettu ![]() ![]() Keväällä/Kesällä tulee sitten kunnon väri pintaan näillä näkymin, kunhan muutenkin tulee rakenneltua ajan kanssa ja varmaan ihan tehtaan sävyjä käytetään. Nyt oli vaan pakko saada tuo inhokki Van Blanc piiloon ![]() |
Kirjoittaja: | Ralle [ 03.01.2012 20:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Pienen levon jälkeen pannu taas liikkuu. Päätti tuossa joulun alla pitää pienen loman. Pihassa siirtelin ja kun sammutin ei mitään. No uudella virranjakajan kannella ja pyörijällä matka taas jatkuu... |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 04.01.2012 00:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Kuinka paljon näitä on tuotu maahan? En muista nähneeni yhtäkään livenä.. |
Kirjoittaja: | Ralle [ 04.01.2012 11:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Virallisia reittejä tietääkseni pyöreä 0. Muuten taitaa ehkä pari olla tietääkseni tuotu tämän yksilön lisäksi. Pitäisi joskus Trafia häiritä tuolla tiedustelulla. ![]() |
Kirjoittaja: | amikutoseeni [ 04.01.2012 20:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Putkimies22 kirjoitti: Kuinka paljon näitä on tuotu maahan? En muista nähneeni yhtäkään livenä.. Minulla oli dieselmalli monta vuotta ajossa. Hyvä pikkupaku. Puolitoista vuotta sitten myin pois. |
Kirjoittaja: | Visa-mies [ 04.01.2012 21:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Suomen ensimmäiset kolme koppi-Visaa korinvaihtoina Virttaan Sitrosen pajalta ja rajat kun aukes niin loput on eksyneet tänne kaiketi yksi kerrallaan yksityistuontina. |
Kirjoittaja: | Lemon [ 05.01.2012 10:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Myönnän, että ku näin tämän eka kertaa mun leuka loksahti ja ennenkuin huomasinkaan ihmettelin ääneen Mikä ihme tää oikein on? ![]() |
Kirjoittaja: | Siert [ 06.01.2012 14:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
C15 oli Holannissa yleinen. Tässä kuvia jossa paljon erilaisia korimalleja: http://www.citroenvisaclub.nl/historie_c15.htm Muistan että joskus kuin olin lapsi hollantilainen Autokampioen-lehdessa oli kansi jossa joulupukki ja sinterklaas istuivat C15:ssa. Lehdessa lukee että C15:ssa he pystyvät istua vaikka heillä oli se erikoinen iso hattu päälle. |
Kirjoittaja: | Ralle [ 26.03.2012 10:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
No tuli vihdoin vastaus Trafista, Suomen ajoneuvokanta käsittää 2KPL C15:sta Toinen C15 Diesel vuosimalli 1996 (ensi rekisteröinti '95) Ollee DW8 koneella Ja Toinen 1.1 Bensa joka ollee tämä oma. Että saas nähä koska se päivä tulee kun nämä kaksi kohtaa ![]() Kun tämä toinen tulee myyntiin olisin sen kyllä kiinnostunut ostamaan ;) |
Kirjoittaja: | Visa-mies [ 31.03.2012 11:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Juu, korinvaihdot taitavat olla perus-Visoina rekkarissa, esimerkiksi oma on Visa 14 TRS ja lisätiedoissa saatettu vastaamaan mallia C15. |
Kirjoittaja: | Ralle [ 02.07.2012 17:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Projekti nytkähtelee eteenpäin. Trafi myönti poikkeusluvat joten pääsee vähän "tuunaamaan" kuparipannua. Katotaan jos sain tätä tuossa Gti:n kanssa jo etenemään tämän vuoden aikana. Pitää vaan hakea se takas kotiin ekana. Tehtävälista on pitkä kuin nälkävuosi, mutta laitellaan kuvia kun alkaa tapahtua. Joka tapauksessa kaikki on tyrmännyt idean ihan katsastusmiestä lukien, mutta nyt on virallinen lupa ennenkuin joku taas lakia muuttaa ![]() |
Kirjoittaja: | svc [ 02.07.2012 22:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Ralle kirjoitti: Projekti nytkähtelee eteenpäin. Trafi myönti poikkeusluvat joten pääsee vähän "tuunaamaan" kuparipannua. Olikos tämä projekti se, mistä kyselit keväämmällä?
|
Kirjoittaja: | Ralle [ 02.07.2012 22:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Joo, tästähän ne palaset loksahtelee kohilleen... |
Kirjoittaja: | Ralle [ 03.07.2012 16:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Tänään palautui omaan pihaan kyseinen projekti, tarkoitus aloittaa vielä tossa illalla purkaminen ihan isolla kädellä ![]() Tankki tulikin jo tyhjättyä kun se ei sovi enää kohta paikoilleen ![]() |
Kirjoittaja: | jym [ 11.07.2012 12:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Täydennetääs hieman tätä projektikuvausta myös edellisen omistajan näkökulmasta. Itse tuon kulkimen hokasin Keltaisesta Pörssistä, sijainti oli jossain kehäkolmosen jatkeella Jakomäessä vai mikä se oli. No sitähän lähdettiin katsomaan ja katso: ei ollut meidänkään emäntä kovin riemuissaan tuon vehkeen nähdessään... ![]() Pientä kuppaa siellä sun täällä sun: ![]() Mitäs se perä noin matalalla mahtaa olla? ![]() Takaovet kun saatiin auki niin huh-huh: ![]() ![]() Koppivisa oli kattoaan myöten täynnä kaikenlaista topeskaa, myös apukuskin penkin ympäristö oli ängetty täyteen rojua. Lasinsirpaleita oli joka paikassa, niitä varisee varmaan edelleenkin rakosista esiin. Auto oli tuotu Suomeen Belgiasta ja belgialaisen omistajan papukaija oli kuulemma nokkinut turvavyöt reikiä piukkaan. Tässä vaiheessa rupesi itsellänikin autokuume helpottamaan. Lisäksi rojuille ei kuulemma löytynyt siihen hätään uutta osoitetta... ![]() C15 saatiin käyntiin ja koeajollakin kävin muutaman sadan metrin lenkin. Lupasin palata tarvittaessa asiaan. . . . Meni pari, kolmekin viikkoa ja päätin kumminkin soitella omistajalle uudestaan. Kaveri kertoi saavansa laitteen perän tyhjäksi ja sovittiin tällit Tampereelle. Hintakin oli pudonnut houkuttelevalle tasolle. Tampereella tavattiin parin tunnin odottelun jälkeen. Peräkoppi oli edelleen puolillaan roinaa ![]() Koppivisalla tuli kuskailtua kaiken näköistä rojua itsekin ja kuljettua aika liuta työmatkoja. Ihmettelin oven lukkojen hyvää toimivuutta kovilla pakkasilla, normivisojen kanssa kun tuppasi olemaan aina ongelmia. Lohkolämmitintä ei ollut, mutta käyntiinlähdön kanssa ei ollut silti mitään tuskaa. Talvella sisälämpötila ei ollut kovin kaksinen, tuossa kun ei ollut mitään kunnollista väliseinää eikä takakopissa eristeitä. Työkaverit ristivät koppivisan pakastearkuksi. Laitteen ulkonäköön ei tullut panostettua yhtään, työkalu mikä työkalu. Ainuttakaan toista Koppivisaa ei tullut vastaan, eikä kyllä mennyt ohikaan. Parin vuoden ajelujen jälkeen tuli aika laittaa vehje myyntiin. Monenlaista tiukan hinnan kyselijää siinä olikin, mutta ns. tosiostajia ei tahtonut löytyä. Lähdin Lappiin jumittelukiertueelle Koppivisan esi-isällä 12-heppaisella AZU:lla eli Rättäripakulla. Tuon reissun aikana rupesivat tosiostajat pommittamaan. Sovin jo alustavat kaupat jonkun turkulaisen ei-sitikkamiehen kanssa, mutta myöhemmin sain soiton "Rallelta" ja päätin myydä laitteen mieluummin alan harrastajalle... Lopuksi vertailukuva hyötykulkimien evoluutiosta, veljekset kuin kivekset: ![]() //jym |
Kirjoittaja: | Ralle [ 11.07.2012 13:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Kiitokset JYM:lle nuosta nostalgia kuvista ja kertomuksesta missä koppi on liikkunut. |
Kirjoittaja: | Ralle [ 18.08.2012 20:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Tänään jotain ehti tehdä tällekin. Tuli purettua vanha puskuri pois joka oli rikki ja samalla poistin etulokarit. Niiden alla olikin positiivinen yllätys kun ei löytynyt hitsattavaa. Pitihän se sitten kokeilla noita uusia lokareita ja vähän isompia renkaita alle. Tulihan tuossa otettua muutama "tunnelma" kuvakin uteliaimmille. ![]() By hotheadfin1 at 2012-08-18 ![]() By hotheadfin1 at 2012-08-18 ![]() By hotheadfin1 at 2012-08-18 Ihan ok alkaa olla korkeus noilla renkailla maavara kynnyskotelon alapokkaukseen on noin 30 cm. ![]() ![]() Etuovet tarkistin samalla, että ne saa jäädä toki toisen värisenä. Nehän oli paremmat kuin tämä hyvä muistini antoi muistaa ![]() ![]() By hotheadfin1 at 2012-08-18 Etupuskuri tulee Visasta ja samalla muuttuu valot lähemmäksi "esikuvaa" Eipähän ole vilkut ekana ottamassa vastaan osumia niinkuin nyt on käynyt. Ylhäällä C15 puskuri ja alla mallia Visa. Puskuriin olisi tarkoitus lisätä vielä alalippa mallia Gti ![]() ![]() By hotheadfin1 at 2012-08-18 |
Kirjoittaja: | Ralle [ 22.08.2012 21:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: C15 "kuparipannu" |
Tänään tuli tuossa sateen lomassa purettua kuskin oven verhoilut pois. Kojetaulu on myös purettu pois uuden tieltä, kylläpä olikin lasin siruja kojetaulun sisällä. Varmaan joskus tullut lasi(t) sisään tosta kikottimesta. Ideana olis vaihtaa tuo sisätilan kenno nyt samalla kun on kaikki pois tieltä. Jostain tekis mieli virittää tehokkaampi sisätilan puhallin tuohon, mutta taitaa olla mission impossible ![]() Seuraavaksi oliskin sitten sähköjen ihmettelyä..... ![]() |
Sivu 1/9 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |