Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
XM:n etujousien ylätukia http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=10715 |
Sivu 1/3 |
Kirjoittaja: | REO_V6 [ 08.02.2012 22:56 ] |
Viestin otsikko: | XM:n etujousien ylätukia |
Minulla on tekeillä muottisarja XM:n etujousien ylätuille ja tarkoitus olisi saada valettua polyuretaanista hyvälaatuiset ja kestävät ylätuet mistä ei tulisi jousisylinterikään läpi niin kuin vanhoissa alkuperäisissä on joillekin käynyt. Kun katselin netistä kuvia noista Liettuassa tehtyjä niin niissä oli minun mielestä pohjatyöt tehty vähän huonosti ja näyttäisi siltä että ovat pohjamaalanneet nuo (punertaa pinnoitteen läpi) koska ruostetta se ei varmaankaan ole. Tuo ei minun mielestä ole hyvä koska polyuretaani pysyy puhtaassa raudassa paremmin kuin maali. Pinnoituksessakin oli ilmataskuja paikka paikoin, mutta en tiedä ovatko uusineet työtapojaan. Patonkilaisista tuo pascal juuri teetätti siellä omansa sekä kehui niitä ja lupasi laittaa kuviakin. Jos teille olisi jäänyt hyllyihin vanhoja rikkinäisiä ylätukia jotka ei olisi pahemmin ruostuneita mitkä vielä voisi korjata niin saisin pienen vaihtovaraston ja pystyisin lähettämään korjatut tilalle heti kun olen saanut korjattavaksi tulevat ja todennut niiden kunnon etteivät ole liikaa ruostuneet.. Ei kannata korjata jos kuppi on ruostunut puolta ohuemmaksi ja kun se useimmin ruostuu juuri yläreunasta mihin tulee tuo kavennusrengas mikä estää jousisylinterin läpitulon. En aio tehdä tuon tapaisia pommeja . Näitäkin mitkä on jo liikkaa ruostunut olisi kiva saada muutama mitkä valaisisin koe mielessä. että kaikki paikat mihin voisi jäädä ilmatasku niin saisi tehtyä ilmareiät jotta tulisi laadukkaampia ja kestävämpiä tukia, eikä minun tarvitsisi koekappaleessa tehdä niin tarkkaa pohjustusta kun täytyisi testata valun onnistumista kunnolla ja valujälki saada tasaiseksi. Pohjatyö on näissä aivan ehdottoman tarkka ja vie aikaa koska kaikki kumi ja ruoste pitää saada pois eikä se sittenkään riitä vaan pitää hapottaa vielä että kaikki epäpuhtaudet saa valettavilta pinnoita pois jotta polyuretaanin tarttuvuus on paras mahdollinen. Valu pitää suorittaa heti kun hapotus on saatu kuivautettua koska rautaan tarttuu ilmasta kosteutta, mutta tämä estyy kun kuivaa lämpöpuhaltimella ja laittaa lämpimänä heti muottiin. Yhteystiedot Raimo Oksanen p.044-3181245 tai raimo.oksanen@saunalahti.fi |
Kirjoittaja: | cxtb2 [ 09.02.2012 00:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
itse viimekesänä vaihdoin oikeanpuoleisen ylätuen ehjään, ja ei pahasti ollut ruostunut vielä, eli voisi saada projektikappaleen siitä. mikä on syynä polyuretaanin käyttöön? eikö se ole liian "kovaa" kumiin verrattuna, vai onko sitä pehmeämpääkin laatua... ennen vaihtoa ajelin jonkinaikaa metallituella varmistetulla, vähän periksi antaneella tuella, ja auton etupää tuntui pintakovalta, vaikka tuki oli vain toisella puolelle, ja pystyi jonkinverran joustamaan. jossain netin syövereissä oli juttua, miten tehdä kumipuslia itse, uunissa vulkanoimalla, saikohan siihen sopivaa kumia jostain rengasliikkeista tai firmasta, jossa pinnoitetaan renkaita. |
Kirjoittaja: | pascal [ 09.02.2012 01:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
Noniin, tämmöiselle palvelullehan varmasti on kysyntää. ![]() http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=22090 En tiedä mitä tuo punainen noissa elastomerin vanhoissa kuvissa on, uudemmissa kuvissa sellaista ei enää näy, eikä myöskään omissani. Ei edelleenkään ole valokuvia tässä hollilla mutta tuossa kuvassa on aika lähelle sitä mitä sieltä tuli: ![]() Ei muuta ku korjauspisneeti pyörimään! Tsemeä projektiin! ![]() |
Kirjoittaja: | REO_V6 [ 09.02.2012 15:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
Jämsän miehelle vastaisin ensin, että maksan kyllä kaikki lähetyskulut noista varastointiin ja rustunemistakin valun koekappaleiksi menevistä. Kun vaan pistätte sähköpostilla kustannuksista mitä haluatte niistä niin soittelen sitten teille päin kun saan yhteystietonne. Ja lisäksi tietoa tuosta Polyuretaanista, että se on poljon parempaa kuin kumi jo pelkästään sen takia koska sen murtumiskynnys on huomattavasti parempi kuin kumilla sekä sitä on paljon eri kovuuksilla olevia sekoitusia. Tilauksesta saa juuri haluamaansa sekoituksen ja värin mihin tarkoitukseen se tulee. Polyuretaanin tarttuvuus putaaseen rautaan on parempi kuin kumin ja sen kulumisen kestävyys on toista luokkaa kun kumipuslilla. Pusliakin pystyy helposti korjaamaan sillä ja polyuretaanin ominaisuudet puslissakin on paljon paremmat sekä kestävämmät kuin kumipuslissa. Kaikissa näissä ikävin työvaihe on niiden puhdistaminen se on likaista ja haisevaa hommaa. Kiitokset jo etukäteen. |
Kirjoittaja: | REO_V6 [ 09.02.2012 16:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
pascal:lle kiitokset rohkeudesta kun teit tuon Latvian kautta niin saadaan heidänkin laatu selväksi. Jos sinun saamasi ovat samanlaiset kuin tuossa kuvassa oleva XM:n tuki niin se on valettu pohja ylöspäin olevassa asennossa ihan vain kaatamalla muottiin mikä selittää sen että päälipuolelle jää helposti ilmataskuja ja tuo sylinterin suojaputken pidikkeessä on valusta johtuvat reunan muodot kun aines hiljalleen valuu ja kovettuu (vie noin 24h). Tuo kuvassa vasemmalla oleva on kai Xantian tai BX:n tuki, en ole varma kun en irtonaisena ole nähnyt. Siinä on pojapuolen muoteissa nähty jo vaivaa koska alapuoli on virheetön heidän muissa kuvissa näkyy ilmausreikien sijainnit. Muissa kuvissa päälipuolelta kun ovat vähän kontrastiltaan epäselviä niin en pysty sanomaan mitenkä ovat täyttäneet nuo. Tuohon tukeen on muotin teko huomattavasti helpompi kuin XM:n. XM:n muotin tekeminen on todella hankala ja haastava työ koska sen on oltava niin moniosainen, että se on helpo purkaa ja taas kasattavissa niin ettei muotti kärsi siittä. Tämän vuoksi muotista on tehtävä valumalli millä saadaan tehtyä uusia muotteja. Kun itse alan tekemään näitä niin käytän valussa pientä painetta niin varmuutta ilmareikien paikasta ei saa kuin kokeilemalla. Niihin kuluu aineita ja aikaa kun kuivuminen vie vuorokauden. Sen jälkeen se menee romuihin kun niitä ei kannata alkaa puhdistamaan uudelleen sen takia haluaisin näitä jo liikaa ruostuneita kun ei tavitse kuin pahemmat roiskeet poistaa ja saada hitsatta tuo läpitulon estorengas paikoilleen. Kun tämän tekee huolella niin uskoisin sen kestävän yhtä hyvin kuin alkuperäinen, tai jopa paremmin. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 09.02.2012 21:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
Ehkä kumilla on saanut paremman kylmänpään kimmoisuuden, PU taitaa mennä Suomen talvissa välillä alle lasisiirtymälämpötilan (jos PU:lle sellaista on)? Latvialaiset kertovat modanneensa osaa siten ettei tule enää läpi vaikka irtoaisivatkin toisistaan ja korjaavansa vaikka alalevy olisi ruostunut. Olisikohan niillä joku korvaava uusi alaosa, huomasitko pascal kurkata sisään, oliko alapuoli uutta tavaraa? http://www.elastomer.eu/en/strut-mounts.html Lainaa: Improved inside construction now preventing from splitting strut mount into two parts in case of elastomer failure.
|
Kirjoittaja: | pascal [ 09.02.2012 23:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
olli__o kirjoitti: Ehkä kumilla on saanut paremman kylmänpään kimmoisuuden, PU taitaa mennä Suomen talvissa välillä alle lasisiirtymälämpötilan (jos PU:lle sellaista on)? Latvialaiset kertovat modanneensa osaa siten ettei tule enää läpi vaikka irtoaisivatkin toisistaan ja korjaavansa vaikka alalevy olisi ruostunut. Olisikohan niillä joku korvaava uusi alaosa, huomasitko pascal kurkata sisään, oliko alapuoli uutta tavaraa? http://www.elastomer.eu/en/strut-mounts.html Lainaa: Improved inside construction now preventing from splitting strut mount into two parts in case of elastomer failure. Eikös tämä firma ole Liettuassa, ainakin sinne minä paketin lähetin, Kaunakseen. Tuollaisen korjauksenhan ne myös tekee, sitä ei välttämättä kumminkaan taida silmällä nähdä. Tuolta French Car Forumilta bongasin tuollaisen kuvan mikä ilmeisesti esittää juuri tätä korjausta. Oikaiskoon joku viisaampi jos olen väärässä. ![]() |
Kirjoittaja: | REO_V6 [ 10.02.2012 02:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
Sitähän tuo kuva juuri näyttää, mutta miten ovat kiinnittäneet nuo monet renkaat niin ettei lähde Polyuretaanin kanssa ylös. Itse teen tuohon kauluksen yläreunaan 6mm renkaan mikä hitsataan kiinni kun ensin on sisäpuoli laitettu kauluksen sisään koska renkaan paikoilleen hisauksen jälkeen sitä ei enään saisikaan sisälle. Tämän jälkeen teen hapotuksen huuhtelun, kuivauksen sekä praimeroinnin ennen valua. Tiedän sen että Ruotsista on ostettavissa kauluksen "korjaus-sarja" mikä on muistaaseni 3mm ruostumatonta terästä kaksi osainen ja prässätty tuon kauluksen päälle sopivaksi, asennetaan niin että jousituki iroitetaan ja kaulus asennetaan jousituen päälle kun niissä on sama pulttijako sitten kun on sovitettu paikoilleen niin pari heftiä ja otetaan pois ja hitsataan sitten puolikkaat yhteen "ettei polteta autoa". Tuo peltinen suojaley täytyy ottaa pois jotta saa hitsattua kunnolla. Uudelleen tuo paikoilleen ja sarjaan kuuluu yläpuolelle vielä kaksi samasta materiaalista tehtyä välikappaletta kahden kiinnityspultin väliin, nuo lisätuet tulevat pallon etu ja toinen takapuolelle kun kuvun sauma on auton pituussuuntainen. Sitten vain kiinni mutterit niin ei ole pelkoa että jousisylinteri ihan heti tulisi väärälle puollelle. Hinta tuolla oli parisen vuotta sitten 1600kr. Ei ole minun mieletä kovin edullinen. Joten on parempi vähän seurailla omia ylätukien kumien kuntoa etteivä pääsisi ruostumaan korjauskelvottomiksi. Tulihan taas runoiltua näitä sitikka-asioita. |
Kirjoittaja: | REO_V6 [ 10.02.2012 02:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
Sori vaan pascal kun tässä tosiaan menee nuo Latviat ja Liettuat sekaisin kun ovat vieläpä melkein kun samaa maata. Autoliittokin suosittelee ettei siellä kummassakaan ajettaisi yön aikana oman turvallisuuden vuoksi. Tässä rupee jo silmätkin harittamaan ja varmaan tulee muitakin kirjoitusvirheitä kun kello alkaa jo lähentelemääm kahta yöllä. |
Kirjoittaja: | pascal [ 10.02.2012 02:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
REO_V6 kirjoitti: Sitähän tuo kuva juuri näyttää, mutta miten ovat kiinnittäneet nuo monet renkaat niin ettei lähde Polyuretaanin kanssa ylös. "Rectangular are added metal rings and oval marks are welding." Eli kantikkaat merkinnät on ne rinkulat ja ovaalin malliset merkinnät hitsisaumaa. |
Kirjoittaja: | niko [ 10.02.2012 08:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
No mutta, asiallisen oloinen projekti! Mulla on varmaan pari XM:n ylätukea kotona odottamassa romuun pääsyä. Jos löytyvät tallin perukoilta, niin kernaasti lahjoitan tähän projektiin. |
Kirjoittaja: | Ishmael [ 10.02.2012 11:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
Pakko kysyä aiheeseen liittyen pari tyhmää kysymystä: Käykö ylätuki Y3 <-> Y4? Entä vasen <-> oikea? Jemmassa pari Y3:n ylätukia ja jos tulee päivitettyä XM Y3:nen Y4:ksi, niin sopivuus kiinnostaa. |
Kirjoittaja: | cxtb2 [ 10.02.2012 12:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
vasen ei käy oikean kanssa ristiin, kiinnityspultit on epäkeskoisesti, tosin poraamalla uudet pultinreiät koriin, saattaisi saada sovellettua... periaatteessa Y3 / Y4 on samanlaiset, mutta jousisylintereitä ja siis myös siitä tuesta läpitulevia päitä on ainakin 2 eri paksuutta, ja se mutterikin on erikokoinen. (tai näin olen antanut itselleni kertoa, kokemuksia on vain Y3:sta, ja niissäkin -90 / V6:sta) |
Kirjoittaja: | pascal [ 10.02.2012 12:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
cxtb2 kirjoitti: vasen ei käy oikean kanssa ristiin, kiinnityspultit on epäkeskoisesti, tosin poraamalla uudet pultinreiät koriin, saattaisi saada sovellettua... "Citroen XM old broken strut mounts renewed with polyurethane. Original shape and hardness retained. Improved inside construction now preventing from splitting strut mount into two parts in case of elastomer failure. Corrosion resistant coating applied. We can renew strut mounts even with corrosion hardly damaged lower plate and also remake drivers side to passengers side and vice versa. Two years warranty is applicable for our renewed strut mount!" Tuolla Liettuassa tekevät tarvittaessa vasemmasta oikean tai päinvastoin. Onnistunee siis tässä tulevassa kotimaisessa palvelussamme myös. ![]() |
Kirjoittaja: | jasu [ 10.02.2012 13:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
cxtb2 kirjoitti: vasen ei käy oikean kanssa ristiin, kiinnityspultit on epäkeskoisesti, tosin poraamalla uudet pultinreiät koriin, saattaisi saada sovellettua... ![]() On tuo hydrauliputken ja pallon lähtö huomattavan eri suuntaan eri puolilla, eikös se määrää sen kummalle puolelle osa kuuluu..? Mielestäni tuo on aika kriittinen kun tuota uudelleenvalua alkaa suunnittelemaan... Siis, ettei putkeen jäisi jännityksiä ja siksi vaurioituisi..? |
Kirjoittaja: | pascal [ 10.02.2012 13:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
Laitetaanpas vielä tämmönen kuva tähän ketjuun: ![]() |
Kirjoittaja: | cxtb2 [ 10.02.2012 14:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
valuvaiheessahan sen pallon / putken lähdön saa suunnattua miten haluaa, mutta tosiaan ne laipassa olevat pulttien paikat on erilaiset oikealla ja vasemmalla, ettei niitä saa "vahingossa" ristiin, tosin niissäkin vain 1 pultinpaikka muuttuu. |
Kirjoittaja: | REO_V6 [ 10.02.2012 23:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
Oli pakko käydä tallissa tsekkaamassa tuo pulttijako ja kun minulla on kolme oikeanpuoleista ja kaksi vasenta niin kyllä kaikissa on pilkulleen sama pulttijako. Minulla ei ole kuin Y4:sen 25mm sylinterin ylätukia ja tuntuisi oudolta että niissä muissa olisi toisin koska tuo kiinnitysosa on minun mielestä sama kuin oli aikaisemmassa kaksi liraisessa v.90:ssä mallissa jossa vaihdoin silloin uudet sylinterit eteen molemmille puolille kun toisesta laukesi teflon rengas ja ehjä jäi laatikkoon varaosaksi. Tuo 25mm sylinteri tuli Y4:sen V6 moottorilla oleviin ja myös 2,5 litraseen diisseliin Näissä jousituissa päälireikä on 20mm ja 22mm sylintereiden tuissa n.18mm. Kyllä muottien tekemisessä pitää olla niin huolellinen että nuo sisäosat tulevat juuri oikeaan suuntaan ja asentoon muutenkin koska niissä on aika pieni toleranssi että valu onnistuu ja polyuretaanin paksuus on joka paikassa tasapuolinen ja riittävä koska tuon sisäkauluksen kiinnipysyminen on tästä kiinni että massa on tasaisesti joka puolella. muotit mitkä valmistan niin niissä on helppo varmistaa että niin myös käy. Näissä nykyisissä Polyuretaaneissa on hyvä pakkasen kestävyys ja huomattavasti parempi murtumisen kesto kuin kumilla.. |
Kirjoittaja: | REO_V6 [ 12.02.2012 02:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
jasulle vastaisin, että ei tuohon aktiivijousituksen putkiin tule mitään jännityksiä kun juuri tuon paksumman putken takia niihin on laitettu nuo kumiputket välille ja kiinnityspisteitä on niissä ihan riittävästi kun ne ovat vielä sellaisia etteivät ole putkessa kiinni vaan voidaan putkia paikoilleen asentaessa voi käännellä ja liikutella vapaasti ettei tule näitä jännityksiä. Vanhoisa ohutputkisissa tuota pukea on helppo taivuttaa sen verra ettei niihinkään jännityksiä tule ja jos putki on sellaisessa paikassa, että näin voisi käydä niin ovat jo alkureräisiin putkiin tehneet noita joustavia kierukoita. |
Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 03.04.2012 12:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
Onko joku saanut Latviasta korjatut takaisin? Kokemuksia, hinta? |
Kirjoittaja: | pascal [ 03.04.2012 13:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
Sitikkapuoskari kirjoitti: Onko joku saanut Latviasta korjatut takaisin? Kokemuksia, hinta? Kyllä, jos tarkoitat Liettuassa sijaitsevan firman palveluita. ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | REO_V6 [ 09.04.2012 13:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
Väliaikatietoa jousijalkojen valuista. Sain kolme pienemmälle jousisylinterille (22mm jalassa yläreikä n.17mm) olevia jousijalkoja. Olivat täydellisen puhdistuksen jälkeen kohtuu Kuntosia, mutta niistä meni yksi koevalukappaleeksi liian syöpymisen takia kun kaikki ruoste oli irrotettu. Kyllä näissäkin on pulttijako täysin sama kun noissa omissa paksummalla jousisylinterillä (25mm jalassa yläreikä n.20mm) olevat jousijalat, on sitten oikea tai vasen puoli. Olen tehnyt uudet muotit, mutta täytyy tehdä lisähankintoja vielä paineventtiileiden takia jotta saa valuun oikean tasaisen alipaineen. Tämä on ehdottoman tärkeä koska kappaleessa on pinta-alaa paljon ja sen paksuudessakin on huomattavia eroja. Heti kun tuohon valuun löytyy oikeat paineet niin teen itselleni koekäyttöön kappaleet jotta saan ne todelliseen rasitus testaukseen. Lisätietoa tulee välittömästi kun asiat etenevät. |
Kirjoittaja: | REO_V6 [ 20.04.2012 18:52 ] | ||||
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia | ||||
Tervehdys kaikille Valuongelmat selvitetty ja ensimmäinen kokeilussa omassa v.95 V6 Break:ssä. Ensituntumalta ihan OK. Aika tuhdisti voi kokeilla hidaste töyssyissä kun jos paukahtaa niin nousee n.2cm niin silti ei tarvitse konepeltiäkään kuin vahata. Kyllä olisi kiva tietää kuinka monta mallia ovat Ranskan pojat joutuneet tekemään, että ovat saaneet tuon alkuperäisen noinkin pitkäikäiseksi. Paikalle asennuksen jälkeen kun veivattiin rattia edes takaisin niin piti emännälle oikein sanoa ettei sitä tarvitse niin paljoa kelata kun päästät ratin vapaaksi ääriasennosta niin pääset puolta vähemmällä kun diravi oikaisee aina pyörät suoraan niin ei tarvitse kuin sormella pyöräyttää loput toiseen suuntaan. Tuli tehtyä liiankin vahva ja todennäköisesti ei tulisi koskaan läpi vaikka vähän murtuisikin, mutta kun siinä on sen verran paljon tuota liikettä niin sylinteriputken yläreunan juuresta antaa hieman periksi kun on niin pitkältä matkalta kiinni jousisylinterin jalan putkessa ja yläpään kumin paksuus on sen verran pieni, että ainakin tuolla kovuusasteella se antaa väkisinkin periksi. Tuota liikettä kun en ole koskaan tullut ennen katsoneeksi. Tässä tuli mieleen heti miksi alkuperäinen on muotoiltu sellaiseksi kun on. Siinä nimenomaan juuri nuo alapuolella sylinterin etu ja takapuolella joustoa varten olevat upotukset ja niiden yläpuolella olevan kumin paksuus täytyy olla sellainen, että kumi pystyy venymään repeämättä. Muutoksia täytyy vielä malliin tehdä ja ne ovat jo heti tuon ratinpyörityksen jälkeen aikalailla selvillä mitenkä tuon muotoilen ja saan lisävahvuutta jäämään riittävästi. Niilläkin tuo repeämisen jälkeinen liike ylöspäin pysyy siinä n.2cm:ssä ja uusi muoto antaa kumille kumminkin riittävän venymisvaran mikä on tuolla polyuretaanikumilla parempi näissä kovuuksissa mitä näihin tarvitaan. Kokeilen silti vielä eri kovuusasteisia polyuretaanikumeja, kunhan saan selville mistä niitä saa ja onko tuolla maahantuojalla useampaa kuin nuo kaksi mitä olen kokeillut. Muistaakseni hän sanoi, että mustana ei olisi muita kovuuksia. Kyllä niitä jostain löytyy. Tähän se menee meikäläisen eläke kun yhden muottiparin koekappaleen tekemiseen menee helposti n.400€ NYTTEN OLISI TODELLINEN TARVA SAADA NOITA Y4 V6 TAI 2,5L /D:n JOUSIJALKOJA KOEKAPPALEIKSI. KÄY KAIKKI KUNHAN KESTÄÄ KOEAJON. ELIKÄ NUO OVAT NIITÄ ISOREIKÄSIÄ 20mm. Laitan pari kuvaa ja yhden yllätyksen (minulle) kun otin tuon oikeanpuoleisen jousijalan irti. Hain tuon n.3v. sitten Ruotsista ja siinä tuli jousisylinteri mukana. Asensin sen paikoilleen silloin sellaisenaan. On meinaan piiiitkä kaulainen ja alapäässä vielä metallikaulus. T: Raimo Oksanen 044-3181245
|
Kirjoittaja: | black_van [ 20.04.2012 22:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM:n etujousien ylätukia |
kysyntää olisi varmasti myöskin kunnostetuille xantian ylätuille. Etenkin ykköskoppaisista lahoaa nuo em jousituet |
Sivu 1/3 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |