Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
tu5jp4 moottoriprojekti http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=12742 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | turtana [ 27.09.2012 23:25 ] |
Viestin otsikko: | tu5jp4 moottoriprojekti |
Eli tälläisen 1.6l voimanpesän kimppuun pitäisi iskeä, kilometreistä ei ole tarkkaa tietoa ja ei se nyt ostohetkellä ollut se tärkein kriteeri ![]() nyppäsin iltapuhteeksi kannen irti ja kaikki venttiilit menee vaihtoon, ohjurit ovat pysyneet elävien kirjoissa. Paininkupit ovat pysyneet ehjinä ja nokat. sylintereissä hoonijäljet näkyvillä rengasalueella pientä kiillottumaa mutta ei sormintuntuvaa kulumaa. jokaisessa männässä jälki kummallakin puolella. huomenna saa suhistella venttiiliostoksille niin saisi tämän kasaan viikon sisällä, lohkon ja kannen vien varmiuudeksi plaanattavaksi. ei tarvi sitten ihmetellä sen enempää kun on pinnat kunnossa. |
Kirjoittaja: | Hessu [ 28.09.2012 08:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: tu5jp4 moottoriprojekti |
Veikkaisin että semmoiset 214 tkm on ajettu ![]() |
Kirjoittaja: | turtana [ 28.09.2012 08:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: tu5jp4 moottoriprojekti |
Hessu kirjoitti: Veikkaisin että semmoiset 214 tkm on ajettu ![]() huoltomies on ollut tunnollinen ![]() |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 28.09.2012 13:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: tu5jp4 moottoriprojekti |
tuossa kohtaa vaihtaisin kampiakselin ja kiertokanget kun tommoseenkin hommaan ryhtyy |
Kirjoittaja: | turtana [ 28.09.2012 13:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: tu5jp4 moottoriprojekti |
kokemjne kirjoitti: tuossa kohtaa vaihtaisin kampiakselin ja kiertokanget kun tommoseenkin hommaan ryhtyy Valaises nyt vähän moottoriguru miksi ihmeessä kampura ja kiertokanget pitäis vaihtaa ![]() |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 28.09.2012 14:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: tu5jp4 moottoriprojekti |
saat samalla vaivalla ja noilla lisukkeilla tekastua siitä 1.9 |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 28.09.2012 14:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: tu5jp4 moottoriprojekti |
SORII .....sinähän puhut TU koneesta .....ja minä horisen XU hommista |
Kirjoittaja: | turtana [ 28.09.2012 14:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: tu5jp4 moottoriprojekti |
kokemjne kirjoitti: saat samalla vaivalla ja noilla lisukkeilla tekastua siitä 1.9 mahtaako olla vellit ja puurot sekaisin. tuosta tu5 moottorista saa suurimmillaan 1775cc käyttämällä 1.6 hdi kampirautaa ja poraamalla 80mm asti (normi 78.5mm) tuokin on mekaanisesti aika kintaalla ja kiertokanget joutuu teettämään erikseen. |
Kirjoittaja: | turtana [ 28.09.2012 19:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: tu5jp4 moottoriprojekti |
hmm thp moottorin kampiraudassa olisi 3.8mm enemmän iskunpituutta, täytyykin tutkia saisiko sen sopimaan tuohon tu moottoriin. sylinterijako on ainakin kummassakin sama oliskohan nuo insinöörit viisaudessaan käyttänyt samoja kampiakselin kaulan mittoja edelleen ![]() |
Kirjoittaja: | turtana [ 04.10.2012 20:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: tu5jp4 moottoriprojekti |
kansi on tullut ehtoon mittaan purettua, kuten ounastelin ohjurit ehjät ![]() huomenna kansi kainaloon ja plaanattavaksi koko kimpale, sen jälkeen hyvä pesu ja niputtaman uusilla ohjurinkumeilla ja venttiileillä. Jos nyt olis ahkeralla päällä ja sais koneen menemään kasaanpäin viikon aikana. |
Kirjoittaja: | turtana [ 09.10.2012 21:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: tu5jp4 moottoriprojekti |
vesisade on menneellä viikolla hieman haitannut harrastuksia, tänään sain apuvoimia axun kanssa ja sisusta on melkein kokonaan purettu pois. Tyypilliset takajalkatilan ruostekohdat tankin lähellä tehtävä ja toinen takavöiden etukiinike palkin sisällä kanssa vähän hapero. Tuossa autossa on joskus ollut vetokoukku ![]() ![]() Takapaksin perällä oli vielä pätkät jääneet vanhasta koukusta kun se on rälläköity irti. taka-akseli menee uusiksi renkaat o kenollaan kun mursun evät. suurimman osan levikkeiden kiinityksistä joutuu varmaan rakentamaan itse uusiksi. tosin suunnitelmissa olisi jos tekisi ainakin takapään muovesita lasikuituiset kopiot niin saisi 15" vanteet pyörimään alla. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 09.10.2012 23:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: tu5jp4 moottoriprojekti |
Siinä mustassa purkuvehkeessä oli koukku, koppa meni Vaasaan ja tarvinnee tuskin koukkua mutta onkohan mulla yhteystietoja enään..? |
Kirjoittaja: | turtana [ 10.10.2012 10:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: tu5jp4 moottoriprojekti |
Koska tämä AX GT mihin kone olisi menossa on vanha niin sain haalittua vanhimman ja ensimmäisen version haltech:kin E6 ruiskusta joka hoisi sekä polttoaineen ja sytytyksen. Tässä mallissa on vielä ns. Dual Fire eprom sisällä eli olsaa kahdella kierroslukuanturilla hoitaa hukkakipinää ![]() polttoaineen syöttö on ns. kaikki kerrallaan mutta ruiskutuskertoja syklin aikana pääsee muuttamaan. tämä on nyt vähän retroilua mutta niin kuuluukin. Ohjelmisto tietysti DOS pohjainen. Iso kiitos tämän ruiskun uudelleen käyttöönotosta menee porilaiselle finish motor instrumens firmalle joka halteckkia jälleenmyy suomessa, sain alkuperäisen liittimen ja pinnejä suoraan hyllystä ![]() laitetta on kuitenkin myyty uutena vuonna 94 ja vuoden sisällä siitä tullut uusi versio ja uusi liitin. joskus käy tuuri näiden kanssa. |
Kirjoittaja: | turtana [ 12.10.2012 19:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: tu5jp4 moottoriprojekti |
Vähän menee ohi aiheen mutta tuo toinen projekti 205 taka-akseli sai sarvet kasvamaan ottaan ![]() onneeksi tuli aikanaan tehtyä sorvilla neulalaakerin asennukseen asennustuurna, ilman sitä ei tosta hommasta tulis kyllä yhtään mitään. ainoa mihin täytyy vielä tehdä työkalu on ulommaisen laakerin irroitukseen. nyt kun tuon on saanut tehtyä niin suraavaksi voikin siirtyä axun pohjapelteihin ja rakentaa siihenkin taka-akselin kuntoon. |
Kirjoittaja: | Ralle [ 13.10.2012 09:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: tu5jp4 moottoriprojekti |
Loistavaa luettavaa tämäkin projekti. |
Kirjoittaja: | turtana [ 20.10.2012 15:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: tu5jp4 moottoriprojekti |
Jaahas tämä päivä alkoi tallin loppu siivouksella, kaikki epäolennainen sonta kannettu kaatiskasaan pihalle (vaimo tykkää näistä ![]() pahvilaatikollinen venttiileitä ja varrenkumit saapui tallin nurkkaan, käytän kannen ensin plaanauksessa ja sitten tuikkaan uudet naulat sisään. sivuprojektina kaikelle aloitin tuon vanhus 309 elvyttämisen, kaasari (solex) on aika ehtoollaan ja kaikenmaailman korvauskaasereita on tarjottu ja osassa sellanen hintalappu että meinäs mennä nestlen murot aamulla väärään torveen. no simppeli korjaushomma on heittää keulalle xu7j4 moottori ![]() pakosarjan laippakin olisi ja laatikollinen putkikurveja akuuttiin ilmanpaineen vajaukseen. uskollisen td 306 konekkin tuli purettua viimeviikolla ja pakosarja ja ahdin paketti olisi halukkaille kaupan, pitäisi sopia zx:n konepellin alle yhtäläillä. täytyy maanataina hakea yksi moottoripukki vielä lisää, ulkoverstaassa makaava ew10 kone tarttis kanssa hieman huolenpitoa ![]() |
Kirjoittaja: | turtana [ 21.10.2012 21:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: tu5jp4 moottoriprojekti |
Vaimon hermoja on taas hieman koeteltu, pesin suihkussa axun lattiamaton juuriharjalla ja kuivasin sen saunassa ![]() toiseen 205 sain iskaritolpat sorvattua, iskarin kierrettä piti pidentää 3cm että sai uniball yläpään asennettua. nuo vakiot kumisella välilevyllä olevat yläpäät jotenkin tuntuvat veteliltä kun alkaa lapsettamaan hieman enemmän. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |