Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
BX 16V http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=12889 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 14.10.2012 21:29 ] |
Viestin otsikko: | BX 16V |
Tuli tuossa viime kuussa ostettua katiton BX16V vm -88. Autolla ajettu jotain mutta ilmeisesti myös tehty kaikenlaista edellisten omistajien toimesta. Auto ilmestyi talliini itsestään mutta ilman sisustaa joten asialle on tehtävä jotain. Hankin siis varaosa-auton tarkoitusta varten. Tai oikeastaan kaksi mutta ensimmäinen oli liian hyvä purettavaksi ![]() Penkkienvaihto on kesken, huomasin juuri että turvavyön salpa ja lukko ovat eri paria ![]() Mittaristossa on osa valoista pimeänä. Työn aiemmin tehneenä ujutin käden piuhaviidakon läpi mittariston takana olevalle siipimutterille mutta mitä peekelettä, siellä onkin tavallinen mutteri! Millä hemmetissä ujutan sinne lenkkiavaimen? Alusta on myös, hmm vetelä. Mutta tuossa taitaa olla pitkät pallot ja on muutenkin mukavan puoleiseen kallistuva. |
Kirjoittaja: | O17 [ 16.10.2012 15:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
laitoin viestiä sulle niistä lukoista. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 17.10.2012 22:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
Ihanaa kun purkuautossa juttu on kiinni torxilla ja sama juttu 16valvessa taas ristipäällä. Pimeä on eikä silmätkään enää ole niinkuin nuorena. Onneksi ei ole kiire ![]() Mittaristo ei muuten olekkaan kiinni mutterilla vaan sellaisella kuperalla peltiprikalla, toinen on irti ja sormissa tuntuu. |
Kirjoittaja: | Croisette [ 17.10.2012 22:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
Putkimies22 kirjoitti: Mittaristo ei muuten olekkaan kiinni mutterilla vaan sellaisella kuperalla peltiprikalla, toinen on irti ja sormissa tuntuu. Sen peltiprikallisenkin saa auki sormin, jos vaan on tallella se prikan alle kuuluva kuminen aluslevy, eli kääntää sen reunat peltiprikan päälle ja kas sen saakin auki helposti ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 17.10.2012 22:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
Croisette kirjoitti: Putkimies22 kirjoitti: Mittaristo ei muuten olekkaan kiinni mutterilla vaan sellaisella kuperalla peltiprikalla, toinen on irti ja sormissa tuntuu. Sen peltiprikallisenkin saa auki sormin, jos vaan on tallella yhä se prikan alle kuuluva kuminen aluslevy, eli kääntää sen reunat peltiprikan päälle ja kas sen saakin auki sormin ![]() Kumi oli tallella ainakin vänkärin puolella, eiköhän toisellakin. Pitääpä kokeilla! Thänks ![]() |
Kirjoittaja: | Palloidiootti [ 17.10.2012 22:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
Ja jos ne kumit ovat jo poissa niin homma onnistuu hyvin pienellä hylsyavaimella, lyhytkin varsi riittää. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 19.10.2012 09:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
Valoasiaa. Aiemmissa bexeissä virrat päälle laittamalla syttyy ajovalot ja mittarivalot. pelkästä viiksestä käännettäessä ensin parkit ja mittarivalot ja sitten myös ajovalot. Tässä pelissä syttyy virrat laittamalla pelkät mittarivalot. Pelkästä viiksestä vääntämällä taas vain parkit muttei mittarivaloja. ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 22.10.2012 21:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
Putkimies22 kirjoitti: Valoasiaa. Aiemmissa bexeissä virrat päälle laittamalla syttyy ajovalot ja mittarivalot. pelkästä viiksestä käännettäessä ensin parkit ja mittarivalot ja sitten myös ajovalot. Tässä pelissä syttyy virrat laittamalla pelkät mittarivalot. Pelkästä viiksestä vääntämällä taas vain parkit muttei mittarivaloja. ![]() ![]() Tietääkö kukaan? |
Kirjoittaja: | jasu [ 22.10.2012 21:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
Putkimies22 kirjoitti: Putkimies22 kirjoitti: Valoasiaa. Aiemmissa bexeissä virrat päälle laittamalla syttyy ajovalot ja mittarivalot. pelkästä viiksestä käännettäessä ensin parkit ja mittarivalot ja sitten myös ajovalot. Tässä pelissä syttyy virrat laittamalla pelkät mittarivalot. Pelkästä viiksestä vääntämällä taas vain parkit muttei mittarivaloja. ![]() ![]() Tietääkö kukaan? Valomuistin releet, oletettavasti sijaitsevat kuskin puolella konepellin saranan lähellä. Tämä siis jos autossa on valomuisti... |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 04.11.2012 19:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
Mittariston valot vaihdettu. Check Nopeusmittarin vaijeri kuitenkin katkesi kuorestaan irroitettaessa. Sisusvieteri on ehjä mutta onko tuo nyt enää toimiva? Onko elinluovuttajassa samanlainen vaijeri? (BX 16 GTi) Keskikonsolin valot pimeenä. Miten niihin pääsee käsiksi ja montako niitä on? Kuuluuko keskikonsolissa olla mitään valoja? Öljypainemittari näyttää valkoisella valolla öljyn tason ihan ok mutta sitten mittari losahtaa pohjaan eikä reagoi koneen kierroksiin. Missä anturi ja miten vika paikallistetaan? Ajattelin samalla vaihtaa pimeät etuparkit mutta sieltäpä oli viety lamput kantoineen. Enpäs sitten vaihtanutkaan. Eikä piuhoihinkaan virtaa tullut, ehkä sulake palanut kun irrallaan heiluivat.. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 04.11.2012 19:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
keskikonsolii pääsee kun irrottaa 1: ne ritilät siitä keskeltä 2: nyppää säätönupit ,niin löytyy 2 ristipäätä tai torxia paneli lähtee sitten irti ja näkyy kaksi lamppua. ne voi kiskoo irti ja korvata toimivilla . käänteisesti takaisin hullaamatt niitä pari jousiliuskaa niistä yläritilöistä. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 05.11.2012 19:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
Ei pitäisi kysyä montaa asiaa kerralla. Yhteen saa vastauksen ja loput jää kylmäksi ![]() Onko nopeusmittarin vaijeri entinen ja onko se sama kuin 16 GTi:ssä? |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 05.11.2012 19:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
no hyvä kun yksi asia selvisi. GTi:n öljynpaine mittari toimii juuri noin. eikä se edes ole oikeestaan painemittari vaan määrää osoittava. kyllä ne vaijerit on keskenään sotkettavissa |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 05.11.2012 19:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
kokemjne kirjoitti: no hyvä kun yksi asia selvisi. GTi:n öljynpaine mittari toimii juuri noin. eikä se edes ole oikeestaan painemittari vaan määrää osoittava. kyllä ne vaijerit on keskenään sotkettavissa Mutta tuo mittarihan on kaksitoiminen. Ensin määrä ja sitten paine. Ainakin ohjekirjan mukaan. Pitänee kaivella irti vaijerin alapää jostain |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 05.11.2012 19:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
siinähän ne öljynputsarin yläpuolella ovat anturit. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 05.11.2012 19:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
ja siellä missä öljytikun putki menee ö-pohjaan löytynee määrää mittaileva vekotin. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 13.04.2013 15:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
Croisette kirjoitti: Putkimies22 kirjoitti: Mittaristo ei muuten olekkaan kiinni mutterilla vaan sellaisella kuperalla peltiprikalla, toinen on irti ja sormissa tuntuu. Sen peltiprikallisenkin saa auki sormin, jos vaan on tallella se prikan alle kuuluva kuminen aluslevy, eli kääntää sen reunat peltiprikan päälle ja kas sen saakin auki helposti ![]() Lumet sulaa ja bx alkaa taas kiinnostamaan ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 29.04.2013 07:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
Virheenhakukisa: Syksyllä laitoin auton seisomaan, kaikki toimi hyvin. Talvella starttasin hurjan kolinan säestyksellä. Sammutin ja kokeilin eilen uudestaan. Kolina (ehkä) hiukan laimeempaa mutta silti betonimyllytasoa. Nyt auto ei kunnolla käynnistynyt/pysynyt käynnisäs joten sammutin taas kiireen vilkkaa. Mikä kanittaa? Onko joku kiristinrulla ruostunut kiinteäksi? |
Kirjoittaja: | Cibx [ 29.04.2013 11:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
Alakerta..?. ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 29.04.2013 11:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
Cibx kirjoitti: Alakerta..?. ![]() Mjoo. Mutta mikäs sen olis rikkonut talven aikana? |
Kirjoittaja: | avbx [ 29.04.2013 12:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
Venttiilinnostimet tai ruiskusuuttimet jumittaa käyttämättömyyttään. Tämä oli vain arvaus. |
Kirjoittaja: | turtana [ 29.04.2013 16:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
mottiin uudet öljyt (jotain flingfläng 10/40 sarjalaista, mitä nyt alta 20e saa) uusi suodatin, öljyn kaveriksi kupillinen naftaa. starttaat koneeseen öljynpaineet ilman tulppia. sitten kun tämä on saavutettu kone tulille ja rukkaat kaasuvaijeria niin että kone käy tyhjää 1500~2000rpm jos ei kolina vaimene yhtään 10 laskiessa voisi sanoa että joko kiertokangen laakeri tai norstin jumissa. jos ääni vaimenee 10 laskiessa anna auton käydä 15min korotettua tyhjäkäyntiä. sitten taas uudet öölit ja suodatin ilman naftaa ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 29.04.2013 17:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
Hianon näkööst? ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 29.04.2013 17:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
kun kerran nuo hilut ovat näkösällä , niin siitä ko näkee onko nokat kuivia. jos on niin öljyä eioo tullu vielä niistä putkista nokille. joten seuraa tuon turtanan ohjetta suosiolla. |
Kirjoittaja: | turtana [ 30.04.2013 07:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16V |
älä starttaa venakoppa auki, sitten ku satut saamaan öljynpainetta niin nokkapukkien rasvaputki hyppää ylös ja ööliä tienoo täysi. |
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |