Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantia Demi Million http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=12920 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 17.10.2012 17:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Demi Million |
Kävin sitten hakemassa Xantian kotiin. Sillä ei kuitenkaan ollut ajettu kuin niukasti yli 411 tkm luvatun 420 tkm sijasta, tulinkohan jymäytetyksi? ![]() Toimintastrategiaa olen jo miettinyt sen verran, että tavoitteeksi olen asettanut maagisen puolen miljoonan kilometrin saavuttamisen, mielellään mahdollisimman vähäisin korjauksin. Varaosakäyttöönkään tästä ei oikein ole, koska on saatavilla vähemmän käytettyjäkin osia. |
Kirjoittaja: | Akaile [ 17.10.2012 21:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Demi Million |
Tiedän toisenkin hopeisen XII-farkku-xantian, siinä vasta balttiarallaa 200tkm lasissa..Pitäisiköhän kerätä koko sarja ![]() Onko muuten takalokasuojien kaaret missä kunnossa? |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 17.10.2012 22:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Demi Million |
Kaaret ei päällepäin näytä huonoille, vähän pintaruostetta, tosin usein sisälokasuoja voi olla ruostunut irti, eikä päällepäin näy mitään. Oikeassa helmassa on ainoa pahempi ruostevaurio, sekin saatu alkuun nostamalla tunkilla väärästä paikasta. |
Kirjoittaja: | Croisette [ 17.10.2012 22:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Demi Million |
Toivottavasti saat Xantun pikaisesti ajoon, ja poikkeat sillä Tampereen seudun kuukausimiiteissä ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 17.10.2012 23:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Demi Million |
Siis Xantiahan on ajossa! Katsastuksessa kävin vanhoilla käsijarruvaijereilla, kun en viitsinyt niitä ulkona vaihtaa. AX sai ilmeisen mustasukkaisuuspuuskan, eikä suostunut käynnistymään tallin ovien edestä ![]() Katsastuspojulle murahdin avaimen ojentaessani: "Teet mitä teet, mutta käsijarrukahvaan et koske!" Meinas ruveta jotain urputtamaan, niin sanoin, että käsijarru katotaan sitten jälkitarkastuksessa. ![]() Ainoaksi jälkitarkastuskohteeksi tulikin sitten seisontajarru ja oikean puolen laahaus, joka johtunee "hieman" ehtoopuolella olevasta vaijerista. Etujarrupalat vois tietysti vaihtaa, mutta levytkään ei oo niin hyvät, että uusia paloja haluais pilata niitten kanssa. Ehtoopuolella olevat käytetyt menis hyvin vielä noiden levyjen pariksi! Tässä välissä korostan sitä, että mielestäni jarruissa ja aika monessa muussakin kohdassa kannattaa mieluummin vaihtaa kaikki kuluvat osat uusiin, eikä vaihtaa niitä sitä mukaa kun on pakko. Tässä autossa on kuitenkin mielestäni kestotesti aika pitkällä, enkä rehellisesti sanottuna oikein usko, että uusia jarrulevyjä välttämättä tällä autolla tarvitsee loppuun ajaa. |
Kirjoittaja: | Croisette [ 18.10.2012 00:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Demi Million |
Hiukan samankaltainen katsastuskokemus oli mullakin, kun tuon CX raatovankkurin kanssa ekan kerran konttorilla käytin. Eli kun en sitä käsijarrua ehtinyt korjaamaan, kun ostin auton niin lyhyellä leimalla, niin pidin sitten itse autoa paikoillaan hiukan kaltevassa dieselinsavujen mittauspaikassa, olis muuten rullannut pois, koska käsijarrua ei siis ollut lainkaan ![]() Ja eihän 411 tkm ole Xantialle vielä juuri mitään, eli puolimilliä ei ole edes kova haaste ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 18.10.2012 07:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Demi Million |
Croisette kirjoitti: Hiukan samankaltainen katsastuskokemus oli mullakin, kun tuon CX raatovankkurin kanssa ekan kerran konttorilla käytin. Eli kun en sitä käsijarrua ehtinyt korjaamaan, kun ostin auton niin lyhyellä leimalla, niin pidin sitten itse autoa paikoillaan hiukan kaltevassa dieselinsavujen mittauspaikassa, olis muuten rullannut pois, koska käsijarrua ei siis ollut lainkaan ![]() Ja eihän 411 tkm ole Xantialle vielä juuri mitään, eli puolimilliä ei ole edes kova haaste ![]() CX:n katsastuksessa olisin kyllä halunnut olla läsnä ![]() Mun xantuista 290tkm ajetusta '98 breakista on hantin puolen takalokasuojan kaaresta lohjennut iso pala maalia pois, oli sellaisenaan ainakin pari vuotta kunnes viime kesänä paikkasin, ei ollut mennyt miksikään. Samanikäisessä 460tkm ajetussa ei ole mitään vikaa kaarissa. Takaovien alla olevat saumat on pahimmat ja enemmän ajetussa on kuskin oven ylempi sarana revennyt irti ovesta ja just huomasin että toisen takaoven korissa oleva lukituslenksu alkaa ruostua irti... Takaovesta tulee rengasmelu ilkeästi läpi, lieneekö sitten tosta ruostumisesta johtuvaa väljyyttä vai onko vaan esim. se solumuovi pois oven sisältä, pitäis tsekata. Kuskin ovi vähän repsottaa ja suhisee mutta tiivistenauha auttaa. Suurin haitta on se, että stopparia ei saa pysymään ehjänä jos ovi roikkuu vähänkin... |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 18.10.2012 11:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Demi Million |
Croisette kirjoitti: Ja eihän 411 tkm ole Xantialle vielä juuri mitään, eli puolimilliä ei ole edes kova haaste ![]() Onhan dieseleillä ajettu paljonkin, mutta olettaisin, ettei monellakaan bensakoneisella puolta miljoonaa ole rikottu. Tässä tapauksessa moottoria ei vielä ole tarvinnut avata, joka on mielestäni varsin kunnioitettava saavutus. Jos on tiedossa enemmän ajettuja bensa-Xantioita, olen kiinnostunut. Siis tiedosta, en kuitenkaan ehkä ala näitä keräilemään. ![]() |
Kirjoittaja: | Harri126 [ 23.10.2012 22:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Demi Million |
Les Excentriques kirjoitti: Croisette kirjoitti: Ja eihän 411 tkm ole Xantialle vielä juuri mitään, eli puolimilliä ei ole edes kova haaste ![]() Onhan dieseleillä ajettu paljonkin, mutta olettaisin, ettei monellakaan bensakoneisella puolta miljoonaa ole rikottu. Tässä tapauksessa moottoria ei vielä ole tarvinnut avata, joka on mielestäni varsin kunnioitettava saavutus. Jos on tiedossa enemmän ajettuja bensa-Xantioita, olen kiinnostunut. Siis tiedosta, en kuitenkaan ehkä ala näitä keräilemään. ![]() Ole varovainen puheissas. ![]() Onyxin hommasin ensin faijalle. Sitten piti saada toinen (vsx) itselle, kun eka oli niin mukava. Faija lopetti autoilun viime syksynä ja onyx jäi meille vaimon kulkineeksi/vara-autoksi. No sittenhän tuleekin mieleen, että oma varaosa-auto osien luovuttajana säästää selvää rahaa. ![]() |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 28.11.2012 12:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Demi Million |
Varaosa-autoksi tuli sitten hankittua kytkinvikainen Xantia, lähinnä hyvien nastarenkaiden takia. Katsastuskin tuli suoritettua, helman korjaus jäi vielä tekemättä, kun en kuitenkaan viitsisi sitä huonosti tehdä ja hyvin tehtyyn tarvitsee nähdä hieman vaivaa. |
Kirjoittaja: | PietuG [ 02.12.2012 23:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Demi Million |
Les Excentriques kirjoitti: Croisette kirjoitti: Ja eihän 411 tkm ole Xantialle vielä juuri mitään, eli puolimilliä ei ole edes kova haaste ![]() Onhan dieseleillä ajettu paljonkin, mutta olettaisin, ettei monellakaan bensakoneisella puolta miljoonaa ole rikottu. Tässä tapauksessa moottoria ei vielä ole tarvinnut avata, joka on mielestäni varsin kunnioitettava saavutus. Jos on tiedossa enemmän ajettuja bensa-Xantioita, olen kiinnostunut. Siis tiedosta, en kuitenkaan ehkä ala näitä keräilemään. ![]() Pihalta löytyy 488tkm ajettu 2.0 16v -99 farkku xanttu joka on tytön käytössä eikä se suostu siitä luopumaan. Koko ajan saa olla jotain korjaamassa, nytkin se odottaa vasemman etuparkkipolttimon vaihtoa ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |