Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
GSA-moottorin pureskelua http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=13172 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Akaile [ 11.11.2012 22:11 ] |
Viestin otsikko: | GSA-moottorin pureskelua |
Sanotaan, että Geesu/GSA-moottoria ei saa ajamalla rikki, vaan öljyvuodot tulevat ennemmin ongelmaksi. Olen erimieltä. Entten tentten teelikamentten, valikoin projektiini sopivan pyörimiskuntoisen koneen, vaan kuinkas sitten kävikään... Yllättävän kuivan oloinen: Hetken sai yksin jumpata, ennen kuin kone oli tuossa tilassa.. Moni kakku päältä kaunis. Sentään joskus huollettu, remmit suht hyvässä hapessa, tosin laakerit aivan jumissa. Päältä niin siistin oloinen lauhu olikin alta varsin perinteinen: Venttiilikoneistot ja nokat yllättävän hyvässä kunnossa: Katso vaikka lähempää: Ällöttävän ahtaat kanavat... Pikkuisen olisi voinut karsta narskua venttiilikoneiston hampaissa, jos olisi läväyttänyt käyntiin: Toinen puoli: Mäntä per puoli päästä märkänä: Toinen: Tadaa! Hyvä, että valitsin juuri tämän koneen ![]() Varsin hyvä aihio ![]() Ja toinen puoli sama juttu, mutta tällä kertaa vauhtipyörän puoleinen! Sokerina pohjalla: neljästä kiertokangesta kolmessa oli klappia!! Mites ny suu pantais, eli miten tästä eteenpäin?...Ei auta kuin purkaa seuraava kone ![]() ![]() Ps. Noi kannet vois olla myytävänä nokka-akseleineen päivineen, mikäli joku tarvitsee. Mm. tulpankierteet ehjät. Tee tarjous yv:nä! |
Kirjoittaja: | mackaiveri [ 20.04.2013 00:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: GSA-moottorin pureskelua |
huh huh ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Akaile [ 20.04.2013 10:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: GSA-moottorin pureskelua |
Eikös punakylttinen ole 80-luvun tuotantoa? Mulle se on tuollaisena tullut, joten en ole purkuautoa koskaan tavannut. |
Kirjoittaja: | Rychnowo [ 20.04.2013 10:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: GSA-moottorin pureskelua |
Kyllähän noissa lieviä öljyvuotoja oli aina matkan varrella, mutta muutama tuli ajettua muutenkin "loppuun". Kokemusta muistaakseni kahdeksasta koneesta, yhdestä ainakin meni runkolaakeri. Taisi leikata kiinni ja pyörähti liuskat hiukan tukkien sen kiertokankeen johtavan öljykanavan? Ajamalla kotiin ja yöllä toinen moottori nokalle, ja aamulla töihin... Parissa oli purettaessa (välihuollossa) juurikin nuo kiertokanget väljistyneet. Isä-ukko purkikin yhden kampiakseli kokonaisuuden ja se tehtiin/kasattiin uudestaan uusin laakerein. Älkää kysykö miten, se oli kuitenkin puristamalla kasattu kiertokankineen... Olipahan kuitenkin sittemmin pitkäikäisin G13, muistaakseni kolmekin koria tuli ajettua haperoksi. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |