Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian jousijalasta
ViestiLähetetty: 22.11.2012 15:13 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Tämä oli tilattu tuolta vähän eteläemästä ja hinta oli 150€

Tarkempi tarkastelu näyttää siltä etten voi olla varma siitä käyttävätkö edes pohjalla
tartuntaa varten kunnon aineita.
Alapuolen nuo pienet pyöreät luulin aikaisemmin olevan heidän kuvien mukaan
valun täytöstä jääviä jälkiä, mutta ne ovatkin muotissa olevien tappien takia mikä pitää
kappaleen oikeassa asennossa valettaessa ja nyt niiden kohdalla on laipan metalli paljaana.

Aika ikäviä lohkeamia ja repeämiä ja lisäksi viimeistelyn jäljen jokainen arvioikoon.

Xantian jousijalasta en ala tekemään jo en saa 20kpl korjauskelpoista koska tuon muotti
tulee maksamaan jo kolme kertaa kalliimmaksi kuin XM:n

Ja vielä kun noita XM:n jousijalkojakaan ei tunnu löytyvän mistään kun en ole niistä
laittamaani pyyntöihin tullut yhtään vastausta.


Liitteet:
Kuva11.jpg
Kuva11.jpg [ 108.82 KiB | Katsottu 6788 kertaa ]
Kuva22.jpg
Kuva22.jpg [ 111.46 KiB | Katsottu 6788 kertaa ]
Kuva 77.jpg
Kuva 77.jpg [ 112.45 KiB | Katsottu 6788 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jousijalasta
ViestiLähetetty: 23.11.2012 00:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
REO_V6 kirjoitti:
Xantian jousijalasta en ala tekemään jo en saa 20kpl korjauskelpoista koska tuon muotti
tulee maksamaan jo kolme kertaa kalliimmaksi kuin XM:n
Yhdet mahdolliset aihiot olisi ylimääräisenä '98:sta. Kunnosta en ole varma, pitäisi katsoa. Vaan mikäs muutos niihin tuli RP 8208:ssa? Itsellä on nimittäin ajopelinä sitä uudempi ja emännällä taitaa olla sitä ikäluokkaa, voisi olla vanhempi. Noihin 8208:sta uudempiin jopa löytyy Sitrosen hinnaston mukaan 300 e/kpl.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jousijalasta
ViestiLähetetty: 23.11.2012 12:35 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
En tunne Xantiaa kovin hyvin, mutta aiakin niissä on aktiivi ja tavallista jositusta. Putkikoostahan sen jo heti näkee.
Ei tuo Sitrosen 300€ minusta ole mikään niin paha hinta kun näyttäisivät olevan vielä uusia. Se kyllä on kipurajalla.
Näille minun tekemille tulee todennäköisesti hinta kutakuinkin samaksi mikä on XM:n jaloissa, kunhan saan ensimmäisen
mistä saan puhdistettua ja selvitettyä kunnon.

"Yhden olen saanut ja sitä piti kumi kasassa."

Otan mielelläni vastaan näitä Xantiankin jousijalkoja ja teen niihin heti tuon niinsanotun raakapuhdistuksen,
että näen sen kunnon korjausta varten.
Laitan patonkiin tähän projektiin aina heti kiitokset lähettäjälle jolta olen saanut jousijalan tai jalkoja ja samaan
viestiin vielä sen missä kunnossa raakapudistuksen jälkeen ovat.

TÄTÄ VIESTIÄ OLISI HYVÄ LEVITTÄÄ SIELLÄ XANTIA OMISTAJIEN KESKUUDESSA.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jousijalasta
ViestiLähetetty: 23.11.2012 14:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Xantiassa on ilmeisesti kolmea putkikokoa.

Perus 3,5mm, se "isoin" ja siitä on vielä pykälää pienempi. Activaan ei sopinut -99 hdi:n yläpäät vaikka äkkiää katsottuna olisi käynyt.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jousijalasta
ViestiLähetetty: 25.11.2012 00:36 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Sehän näissä Ranskalaisissa on kai aina ollut, kun niitä on matkan varrella ollut useitakin.
Varaosia hakiessa täytyy olla aina kaikenlaista tietoa ja sittenkään ei ole varmaa onko
ostamasi oikea ja samanlainen osa mikä on hajonnut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jousijalasta
ViestiLähetetty: 25.11.2012 11:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Service näkyy ehdottelevan noihin huhtikuu '99 alkaen oleviin erilaista (5271 F5), mutta huomautuksena on suositus vanhemmasta mallista (5271 E1) ja vanhemman mallin putkesta (5270 96). Molemmat putket ovat kuitenkin servicen mielestä samalla halkaisijalla. Näin siis noiden karvalakkimallien osalta. Aktiivisiin tarjoavat 8056:een (marraskuu '98) asti 5271 E2:ta, paitsi ES9J4:lla oleviin 5271 E3:a. Tuon jälkeen vaihtoehdot ovat vastaavasti 5271 F0 ja 5271 F2. Hinnoiksi (alv 23%) ehdotetaan seuraavia:
5271 E1: 300 €, 5271 E2: 273 €, 5271 E3: 191 €, 5271 F0: 166 €, 5271 F2: 235 €, 5271 F5: 176 €

Nämä olivat siis uusikoppaisesta.
Vanhakoppaiseen mallit ja hinnat ovat:
- ilman ohjaustehostinta, 5271 C0: NFP
- ohjaustehostin, ei hydractivea, 5271 E1: 300 €
- ohjaustehostin, hydractive, 5271 E2: 273 €

En siis itse ainakaan huomannut servicestä mitään eroa dieselin ja bensamallin koodeissa.

Ja kaikki koodit ja hinnat ovat vasemman puolen osista, vastaava käytäntö on oikeallakin puolella. Tuo 5271 F5 kyllä kuulostaa niin halvalta, että pitäisi vissiin tilata pari varastoon odottelemaan... :roll:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jousijalasta
ViestiLähetetty: 25.11.2012 15:18 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Tuo "laakerin" selvitys jo näyttää ettei näitä Xantian jousijalkoja kannata alkaa uudelleen kumittamaan koska
noita korjauskuntoisia on varmaan aika vähän.

Mallin muotokin on sellainen että tuon täydellinen puhdistaminen ja valaminen läpitulon estimen kanssa
vie varmaan 12 tuntia että saa sen edes samalle tasolle mihin olen tuon XM:n josijalan kanssa päässyt.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: