|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Projekti X Lähetetty: 09.09.2013 04:04 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Sitruuna tyrkätty talliin, tänään herätessä pitäisi lähteä etukuorien irroitukseen. Kumman muodokas, näinkin kulmikkaaksi peliksi 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 09.09.2013 04:46 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
Jospa joku olisi pohtinut lambda anturin sijoitusta, näihin jaetun etuputken omaaviin, niin miten on? Sinne se varmaan pitää jaetun osuuden jälkeen laittaa, mutta on niin kaukana. Lienee siis lämmitettävää mallia? Kaasareillahan tässä mennään, mutta tuntuisi lohdulliselta tietää, ettei vaan laihalle pääse ja sitten männät pikspoks! Ja onhan siitä mukava apu myös säätöhommissa.
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 09.09.2013 22:23 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Vanhanaikaisestihan tässä kävi, tuurnat ja pora, terät jäivät eteiseen. Joten etupuskuri ja ovet jäi vielä irrottamatta. Positiivisella puolella on sentään se, ettei tämä kuorittu osa ole mikään läpiruostunut rytö. Ja etukelkkakin saattaa olla käyttökelpoinen, irtihän se on tempastava ja läpikäytävä kun sinne asti pääsee. En tiedä mikä seppä tämän on tehtaalla kasannut, mutta hyvin mielenkiintoisia valintoja on tehty esim vedenpoistoon tarkoitettujen käytävien kiinnityksessä, ne on vedetty samaan nippuun tolppien paluuputkien kanssa, silleen suht tiiviisti Puskimen alatukipelti oli melkein ruostunut pois, mutta korin osalta totuus paljastuu vasta kun saa Puskimen irti. Sen mitä pääsi näkemään ja Gt:n osalta on opittu, veikkaisin ettei mitään järkyttävää eteen tule. Noh, sen näkee sitten.  Asia kerrallaan pitäs edetä, tosin siinä sivussa täytyy varmaan toinen kone käydä läpi ja rakennella, siinähän se konepukissa lepää vieressä nätisti, voi vähän hypellä asiasta toiseen, jos tatti kasvaa otsassa kohteiden välillä 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 09.09.2013 23:24 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Etukorin rakennetta. Siinä se lampunpesuriin liittyvä täyttökaula vielä köllöttää oikealla, ei köllötä sen jälkeen kun saan puskimen irti. Sen jälkeen puskimesta lähtee nuo typerät pesurin pahkat kuikkaan!  Ruostunut puskimen alapelti 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 13.09.2013 00:57 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Jussi, matalimman bexun kisa?  Vitsi vitsi Priimaa (niinkuin aikasemmin jo sanoin näistä ennen ruostumattomuustakuuta olevista autoista) oli puskurin alla 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 13.09.2013 01:05 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kuvista huomaa, miten jokaiselle ajovalonpesimen osalle on annettu iso mono perseeseen( osat ovat jo roskiksessa) Kuitua päälle, niin saa kuopattua mokomat reiät kokonaan, pthyi! Siinä nuo kakkelberit odotti siirtymistä 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 13.09.2013 02:24 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Siinä se on, toisella puolella samat kuviot, korjaamisen suhteen. Kaikkinensa n. 10h jumppa, jos hyvin menöö! Yleiskunnosta arvioiden, jos menee huonommin, niin tuon tuntimäärän voi triplata. Tunnissa tuon tekee leimalle todella nätisti, mutta nyt tehdään itselle  Ongelmahan tuossa on kahden kori panelin pistehitsattu yhtymä kohta(koskee siis ruostumista) johon ei ruosteenestoaineet ole yltäneet Hangossa . Tämä kohta ei tuuletu, joten tulos on selvä.  Tuossa tosiaan sijaitsi edesmennyt lampunpesimen pesä! Niukinnaukin oli tuolloin nopeusmittari pakollinen, mutta nää perkeleet työnsi jotain saatanan lampunpesimiä autoihin 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 13.09.2013 03:36 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Piti pikkuisen kokeilla tuon kalkattavan koneen herkkyyttä, jos en ihan väärin muista, niin vaihdoin tähän vakio Gt:n virranjakajan. Pistin puuhapiuhat kiinni, niin todella sujuvasti veti 7100 rundia, mitä nyt reilussa 6000 oksensi ykkös kurkun torven pihalle Olen kuitenkin luullut että näissä olis jossain kohdin joku rajoitus? Just ennen koneen vaihtoa kokeilen kyllä paljonko tämä oikeasti kestää löylyä, en nyt kuitenkaan tahallaan vedä konetta paskaksi Videossa näkyy punainen lentävä torvi, pumppailuahan tuossa on, mutta kuitenkin http://i386.photobucket.com/albums/oo30 ... 732724.mp4Tämä on siis toisto yritys video edellä mainitulle ja se lurpsahti mäjelle jo het alkuunsa. Ei ole muuten näin korkealle bx noussut ikinä, kuin tuon rääkkäämisen aikana  
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 13.09.2013 06:54 |
Viestit: 7835 Paikkakunta: Eurajoki
|
Esa66 kirjoitti: Niukinnaukin oli tuolloin nopeusmittari pakollinen, mutta nää perkeleet työnsi jotain saatanan lampunpesimiä autoihin  Mitäs sä tonne keulalle oikein aiot sovitella?
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 13.09.2013 15:27 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
Ihan normi Gti/ Sport kone sinne tulee.
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 13.09.2013 18:47 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Esa66 kirjoitti: Ihan normi Gti/ Sport kone sinne tulee. No, jos totta puhutaan  niin tarkoitus olisi tulevaisuudessa ohjailla polttoainetta ja sytytystä etc Megalla tms. Eli varmaankin 4xpuola, omilla pääteasteillaan, hihnapyörästä tarkka mittaus jne. Läppärungot jne. Voitelujärjestelmän päivitys, öljypohjan muutokset( 10J4/10J4RS tyyppisesti). Huohotus uuteen uskoon etc Mittatilaus 3-osaiset ratavanteet 15" Eli vähän rata henkistä fiilinkiä, kunnioittaen alkuperäistä. Katsotaan, toivottavasti tämä ei lähde lapasesta 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 30.09.2013 17:46 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Pitäisi ehtiä hakemaan "uusi" käyttöauto, jarrujen päivitysosatkin odottaa noutoa. Työt vain haittaavat harrastamista kovasti  täytyy varmaan siirtyä kahteen vuoroon, toinen tallilla ja toinen töissä, kai sitä haudassa ehtii lepäämään. Ei tosin olisi mikään kiire sinne, se vasta harrastamista haittaakin 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 30.09.2013 21:44 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Vanteita on tullut tutkailtua netistä jo pitkä tovi. Täytyy kyllä sanoa, että jostain käytetyistä bbs vanteista pyydetään tolkuttoman hintoja  Halvemmalla saa koottavat vanteet, kun tilaa suoraan tehtaalta. Hinta per vanne, mallista/koosta/leveydestä riippumatta, on noin 300€. Ja saa just semmoiset kuin haluaa. Toki 300 on kova hinta, mutta suhteutettuna käytettyjen hintaan, saattavat olla jopa edulliset 
|
|
|
|
 |
|
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 30.09.2013 22:13 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Esa66 kirjoitti: Pitäisi ehtiä hakemaan "uusi" käyttöauto, jarrujen päivitysosatkin odottaa noutoa. Työt vain haittaavat harrastamista kovasti  täytyy varmaan siirtyä kahteen vuoroon, toinen tallilla ja toinen töissä, kai sitä haudassa ehtii lepäämään. Ei tosin olisi mikään kiire sinne, se vasta harrastamista haittaakin  Mulla olis useempi kaupan. Osta pois niin pääsen taas sovittelemaan jotain beksiä pihaan 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 30.09.2013 22:39 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
BX sieltä tuleekin, en näköjään osaa muita edes ostaa  Huomenna järjestyi aikaa noudolle 
|
|
|
|
 |
|
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 01.10.2013 09:41 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Esa66 kirjoitti: BX sieltä tuleekin, en näköjään osaa muita edes ostaa  Huomenna järjestyi aikaa noudolle  No minkälainen? 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 01.10.2013 17:32 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Projekti X Eiköhän tuo selvinne tänään 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 01.10.2013 23:29 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
No niin, projekti X noudettuna. -90 luvun perus bexi  Tiukka 1,6XU, yks kurkkuisella weberillä. Tähän auttoi, kun laski helmet taulusta eli varaston läpiselaus. On niin paljon uutta osaa, jota kukaan ei ole huolinut edes puoli-ilmaiseksi, niin ostetaan prkl auto ja tällätään siihen nuo osat tarpeen mukaan 
|
|
|
|
 |
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 02.10.2013 02:30 |
Viestit: 5855 Paikkakunta: Tuusula
|
Teuski kirjoitti: Esa66 kirjoitti: Niukinnaukin oli tuolloin nopeusmittari pakollinen, mutta nää perkeleet työnsi jotain saatanan lampunpesimiä autoihin  Mitäs sä tonne keulalle oikein aiot sovitella? Tähän pari kirosanaa lisää  ...noi takakaaret, pari kauniin rumaa sanaa lisää  Sport Bäksän takasiivet ovat kyllä hienot!
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 02.10.2013 04:58 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tuommoinen. Kuka tunnustaa kirjoittaneensa ratin keskiön taakse rattiin " haista kukka joka katsot"  
|
|
|
|
 |
|
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 02.10.2013 08:41 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Sport by Yourself 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 02.10.2013 19:57 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tuossa on yritystä  tai sitten ei 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 04.10.2013 19:34 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Nopeasti laskevan keulan arvoitus on ratkennut  etujousitolppa niin rikki, että vuotaa enemmän kuin paluuletkut imee. En ole moiseen vielä törmännytkään bexien kanssa. Onneksi vaihto-osa löytyi läheltä, niin pääsee töiden välissä vaihtamaan jousitolpan. Täytyykin pikkusen privailla ja kysellä saatavuuksia osille 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 04.10.2013 22:09 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
Näin vapaaillan rentoutuneessa fiiliksissä en malta olla mainitsematta nykyisen somen tuomisesta(foorumit etc) harrastamiseen. Nämä tosi harrastajat eivät edes(kokemukseni mukaan) osallistu näihin keskusteluihin. Ainakaan citikka yhteisössä en ole näiden vuosien aikana huomannut kurssia parempaan suuntaan! Vaikka kaikki ollaan samalla viivalla ja tutustuminen käy somen kautta, niin minä en kovin pidä tästä mediasta! Ihmisistä pidän, kunhan tutustutaan(en tietenkään kaikista ja vice verca)! Kaikenkaikkiaan hienoa kuitenkin on, että on olemassa keskustelufoorumi yhteiselle asialle! Toivon että citikka porukan yhteisö pysyy pystyssä, kaikesta huolimatta! Kysymys on kuitenkin lähinnä mielipide eroista, ei asenteesta! Elää kukin nyt minkälaista elämää ja lankaa tahollaan! <3 Esa
|
|
|
|
 |
|
|