Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Projekti X
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=15960
Sivu 1/6

Kirjoittaja:  Esa66 [ 09.09.2013 04:04 ]
Viestin otsikko:  Projekti X

Sitruuna tyrkätty talliin, tänään herätessä pitäisi lähteä etukuorien irroitukseen.
Kumman muodokas, näinkin kulmikkaaksi peliksi ;)
Kuva

Kirjoittaja:  Esa66 [ 09.09.2013 04:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Jospa joku olisi pohtinut lambda anturin sijoitusta, näihin jaetun etuputken omaaviin, niin miten on? Sinne se varmaan pitää jaetun osuuden jälkeen laittaa, mutta on niin kaukana. Lienee siis lämmitettävää mallia? Kaasareillahan tässä mennään, mutta tuntuisi lohdulliselta tietää, ettei vaan laihalle pääse ja sitten männät pikspoks! Ja onhan siitä mukava apu myös säätöhommissa.

Kirjoittaja:  Teuski [ 09.09.2013 06:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

oijoi :)
Kyllä Sportin rinnalla GTi:t ja 16V:t kalpenee :D

Kirjoittaja:  Esa66 [ 09.09.2013 22:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Vanhanaikaisestihan tässä kävi, tuurnat ja pora, terät jäivät eteiseen. Joten etupuskuri ja ovet jäi vielä irrottamatta.
Positiivisella puolella on sentään se, ettei tämä kuorittu osa ole mikään läpiruostunut rytö. Ja etukelkkakin saattaa olla käyttökelpoinen, irtihän se on tempastava ja läpikäytävä kun sinne asti pääsee.
En tiedä mikä seppä tämän on tehtaalla kasannut, mutta hyvin mielenkiintoisia valintoja on tehty esim vedenpoistoon tarkoitettujen käytävien kiinnityksessä, ne on vedetty samaan nippuun tolppien paluuputkien kanssa, silleen suht tiiviisti :)
Puskimen alatukipelti oli melkein ruostunut pois, mutta korin osalta totuus paljastuu vasta kun saa Puskimen irti. Sen mitä pääsi näkemään ja Gt:n osalta on opittu, veikkaisin ettei mitään järkyttävää eteen tule. Noh, sen näkee sitten.

Kuva

Asia kerrallaan pitäs edetä, tosin siinä sivussa täytyy varmaan toinen kone käydä läpi ja rakennella, siinähän se konepukissa lepää vieressä nätisti, voi vähän hypellä asiasta toiseen, jos tatti kasvaa otsassa kohteiden välillä :D

Kirjoittaja:  Esa66 [ 09.09.2013 23:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Etukorin rakennetta. Siinä se lampunpesuriin liittyvä täyttökaula vielä köllöttää oikealla, ei köllötä sen jälkeen kun saan puskimen irti. Sen jälkeen puskimesta lähtee nuo typerät pesurin pahkat kuikkaan!
Kuva

Ruostunut puskimen alapelti
Kuva

Kirjoittaja:  Esa66 [ 13.09.2013 00:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Jussi, matalimman bexun kisa?
Kuva

Vitsi vitsi :D

Priimaa (niinkuin aikasemmin jo sanoin näistä ennen ruostumattomuustakuuta olevista autoista) oli puskurin alla
Kuva

Kirjoittaja:  Esa66 [ 13.09.2013 01:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Kuvista huomaa, miten jokaiselle ajovalonpesimen osalle on annettu iso mono perseeseen( osat ovat jo roskiksessa)
Kuitua päälle, niin saa kuopattua mokomat reiät kokonaan, pthyi!
Siinä nuo kakkelberit odotti siirtymistä
Kuva

Kirjoittaja:  Esa66 [ 13.09.2013 02:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Siinä se on, toisella puolella samat kuviot, korjaamisen suhteen. Kaikkinensa n. 10h jumppa, jos hyvin menöö! Yleiskunnosta arvioiden, jos menee huonommin, niin tuon tuntimäärän voi triplata. Tunnissa tuon tekee leimalle todella nätisti, mutta nyt tehdään itselle ;) Ongelmahan tuossa on kahden kori panelin pistehitsattu yhtymä kohta(koskee siis ruostumista) johon ei ruosteenestoaineet ole yltäneet Hangossa . Tämä kohta ei tuuletu, joten tulos on selvä.
Kuva

Tuossa tosiaan sijaitsi edesmennyt lampunpesimen pesä! Niukinnaukin oli tuolloin nopeusmittari pakollinen, mutta nää perkeleet työnsi jotain saatanan lampunpesimiä autoihin :roll:
Kuva

Kirjoittaja:  Esa66 [ 13.09.2013 03:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Piti pikkuisen kokeilla tuon kalkattavan koneen herkkyyttä, jos en ihan väärin muista, niin vaihdoin tähän vakio Gt:n virranjakajan. Pistin puuhapiuhat kiinni, niin todella sujuvasti veti 7100 rundia, mitä nyt reilussa 6000 oksensi ykkös kurkun torven pihalle :lol:
Olen kuitenkin luullut että näissä olis jossain kohdin joku rajoitus? Just ennen koneen vaihtoa kokeilen kyllä paljonko tämä oikeasti kestää löylyä, en nyt kuitenkaan tahallaan vedä konetta paskaksi
Videossa näkyy punainen lentävä torvi, pumppailuahan tuossa on, mutta kuitenkin :)
http://i386.photobucket.com/albums/oo30 ... 732724.mp4

Tämä on siis toisto yritys video edellä mainitulle ja se lurpsahti mäjelle jo het alkuunsa.

Ei ole muuten näin korkealle bx noussut ikinä, kuin tuon rääkkäämisen aikana :shock:
Kuva

Kuva

Kirjoittaja:  Teuski [ 13.09.2013 06:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Esa66 kirjoitti:
Niukinnaukin oli tuolloin nopeusmittari pakollinen, mutta nää perkeleet työnsi jotain saatanan lampunpesimiä autoihin :roll:

:lol:

Mitäs sä tonne keulalle oikein aiot sovitella?

Kirjoittaja:  Esa66 [ 13.09.2013 15:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Ihan normi Gti/ Sport kone sinne tulee.

Kirjoittaja:  Esa66 [ 13.09.2013 18:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Esa66 kirjoitti:
Ihan normi Gti/ Sport kone sinne tulee.


No, jos totta puhutaan ;) niin tarkoitus olisi tulevaisuudessa ohjailla polttoainetta ja sytytystä etc Megalla tms.
Eli varmaankin 4xpuola, omilla pääteasteillaan, hihnapyörästä tarkka mittaus jne. Läppärungot jne. Voitelujärjestelmän päivitys, öljypohjan muutokset( 10J4/10J4RS tyyppisesti). Huohotus uuteen uskoon etc
Mittatilaus 3-osaiset ratavanteet 15"
Eli vähän rata henkistä fiilinkiä, kunnioittaen alkuperäistä. Katsotaan, toivottavasti tämä ei lähde lapasesta :lol:

Kirjoittaja:  Esa66 [ 30.09.2013 17:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Pitäisi ehtiä hakemaan "uusi" käyttöauto, jarrujen päivitysosatkin odottaa noutoa. Työt vain haittaavat harrastamista kovasti :evil: täytyy varmaan siirtyä kahteen vuoroon, toinen tallilla ja toinen töissä, kai sitä haudassa ehtii lepäämään. Ei tosin olisi mikään kiire sinne, se vasta harrastamista haittaakin :evil:

Kirjoittaja:  Esa66 [ 30.09.2013 21:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Vanteita on tullut tutkailtua netistä jo pitkä tovi. Täytyy kyllä sanoa, että jostain käytetyistä bbs vanteista pyydetään tolkuttoman hintoja :shock: Halvemmalla saa koottavat vanteet, kun tilaa suoraan tehtaalta. Hinta per vanne, mallista/koosta/leveydestä riippumatta, on noin 300€. Ja saa just semmoiset kuin haluaa. Toki 300 on kova hinta, mutta suhteutettuna käytettyjen hintaan, saattavat olla jopa edulliset :)

Kirjoittaja:  Putkimies22 [ 30.09.2013 22:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Esa66 kirjoitti:
Pitäisi ehtiä hakemaan "uusi" käyttöauto, jarrujen päivitysosatkin odottaa noutoa. Työt vain haittaavat harrastamista kovasti :evil: täytyy varmaan siirtyä kahteen vuoroon, toinen tallilla ja toinen töissä, kai sitä haudassa ehtii lepäämään. Ei tosin olisi mikään kiire sinne, se vasta harrastamista haittaakin :evil:


Mulla olis useempi kaupan. Osta pois niin pääsen taas sovittelemaan jotain beksiä pihaan :lol:

Kirjoittaja:  Esa66 [ 30.09.2013 22:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

BX sieltä tuleekin, en näköjään osaa muita edes ostaa :lol: Huomenna järjestyi aikaa noudolle :)

Kirjoittaja:  Putkimies22 [ 01.10.2013 09:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Esa66 kirjoitti:
BX sieltä tuleekin, en näköjään osaa muita edes ostaa :lol: Huomenna järjestyi aikaa noudolle :)


No minkälainen? :)

Kirjoittaja:  Esa66 [ 01.10.2013 17:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Projekti X 8-)
Eiköhän tuo selvinne tänään :)

Kirjoittaja:  Esa66 [ 01.10.2013 23:29 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

No niin, projekti X noudettuna. -90 luvun perus bexi :) Tiukka 1,6XU, yks kurkkuisella weberillä.

Tähän auttoi, kun laski helmet taulusta eli varaston läpiselaus. On niin paljon uutta osaa, jota kukaan ei ole huolinut edes puoli-ilmaiseksi, niin ostetaan prkl auto ja tällätään siihen nuo osat tarpeen mukaan :lol:

Kirjoittaja:  Cikatti [ 02.10.2013 02:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Teuski kirjoitti:
Esa66 kirjoitti:
Niukinnaukin oli tuolloin nopeusmittari pakollinen, mutta nää perkeleet työnsi jotain saatanan lampunpesimiä autoihin :roll:

:lol:

Mitäs sä tonne keulalle oikein aiot sovitella?


Tähän pari kirosanaa lisää ;-) ...noi takakaaret, pari kauniin rumaa sanaa lisää :D Sport Bäksän takasiivet ovat kyllä hienot!

Kirjoittaja:  Esa66 [ 02.10.2013 04:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Tuommoinen. Kuka tunnustaa kirjoittaneensa ratin keskiön taakse rattiin " haista kukka joka katsot" :lol:

Kuva

Kirjoittaja:  Putkimies22 [ 02.10.2013 08:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Sport by Yourself :lol:

Kuva

Kirjoittaja:  Esa66 [ 02.10.2013 19:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Tuossa on yritystä :lol: tai sitten ei :mrgreen:

Kirjoittaja:  Esa66 [ 04.10.2013 19:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Nopeasti laskevan keulan arvoitus on ratkennut :) etujousitolppa niin rikki, että vuotaa enemmän kuin paluuletkut imee.
En ole moiseen vielä törmännytkään bexien kanssa. Onneksi vaihto-osa löytyi läheltä, niin pääsee töiden välissä vaihtamaan jousitolpan.
Täytyykin pikkusen privailla ja kysellä saatavuuksia osille ;)

Kirjoittaja:  Esa66 [ 04.10.2013 22:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Projekti X

Näin vapaaillan rentoutuneessa fiiliksissä en malta olla mainitsematta nykyisen somen tuomisesta(foorumit etc) harrastamiseen. Nämä tosi harrastajat eivät edes(kokemukseni mukaan) osallistu näihin keskusteluihin. Ainakaan citikka yhteisössä en ole näiden vuosien aikana huomannut kurssia parempaan suuntaan! Vaikka kaikki ollaan samalla viivalla ja tutustuminen käy somen kautta, niin minä en kovin pidä tästä mediasta! Ihmisistä pidän, kunhan tutustutaan(en tietenkään kaikista ja vice verca)! Kaikenkaikkiaan hienoa kuitenkin on, että on olemassa keskustelufoorumi yhteiselle asialle! Toivon että citikka porukan yhteisö pysyy pystyssä, kaikesta huolimatta! Kysymys on kuitenkin lähinnä mielipide eroista, ei asenteesta! Elää kukin nyt minkälaista elämää ja lankaa tahollaan!
<3 Esa

Sivu 1/6 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/