Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 8/9 [ 206 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 19.09.2021 08:40 

Viestit: 331
Paikkakunta: Kalafornia
Stugenaattori kirjoitti:

Yritin kyllä käsipelillä liikutella vähän kaikkea, mutta aika jäykkiä tuntuvat olevan. Tuolla on 2 videota aiheesta.

Ylempikin viesti uusi, ei vaan antanut enää muokata sitä.


Nappi yläasentoon ja liikuta niistä "mötiköistä" suoraan niitä vipuja, eli karoja yläasentoon...jos ei nouse, niin vika on jossakin muualla. Ei se nouse, ellei ne karat liiku - vivut voi liikkua miten vaan tai ei ollenkaan. Varo rikkomasta kumia...

Jos nousee, niin sitten niiden vibstaakien kimppuun rasvojen ja nitkuttelun merkeissä, jotta ne toimivat sitten napistakin...ja liikuttavat karoja edes takaisin (eli ylös ja alas-asentoon). Ne "mötikät" on kuin vesihanoja - jos on hana kiinni niin ei vesi virtaa, eikä hydyneste niissä venttiileissä.

Joku vois laittaa kuvan siitä karasta punaisella merkattuna minkä pitää liikkua, niin ei voi sörkkiä väärää kohtaa...videolla vääntelit väärästä kohti - menee vain säädöt vituralleen....



EX - C6 2.7 HDI Exclusive vm.-07
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 19.09.2021 14:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4716
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
jos on ruuvannu sen ainoa 12mm kannalla olleen kokonaan pois niin taatusti on hukannut sen kuulan , ei tuu kulkupeli nousemaan ilman sitä kuulaa .
siksi toitotetaan toistuvasti ettei sitä saa ottaa pois , maan kiertää ainoastaan puolikierrosta auki ,

ja CX:ssä EI OLE jarruja eikä ohj. tehostinta ilman hydr. painetta . käsijarrun virkakin on vain pitää pysähtynyt kulkupeli paikallaan .

tuonne kuukkeliin kun kirjoittaa CX hydraulic niin saa kuvan alustasta ja löytää vaikkapa etukorkkarinkin sieltä .
sitä tankoa ei kyllä näe.
se tanko kyllä liikkuu käsipelilläkin . ja harvoin olen kopeloinut täysin jumiutuneita kork, säätimiä vaikka työkseni oon niitä purkanu ja kasannu .
no ny sitten mangneetin kanssa pääavaraajan alapuoleta ettimää mahdollisesti pudonnutta kuulaa.
lycka till


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 19.09.2021 19:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 219
kokemjne kirjoitti:
jos on ruuvannu sen ainoa 12mm kannalla olleen kokonaan pois niin taatusti on hukannut sen kuulan , ei tuu kulkupeli nousemaan ilman sitä kuulaa .
siksi toitotetaan toistuvasti ettei sitä saa ottaa pois , maan kiertää ainoastaan puolikierrosta auki ,

ja CX:ssä EI OLE jarruja eikä ohj. tehostinta ilman hydr. painetta . käsijarrun virkakin on vain pitää pysähtynyt kulkupeli paikallaan .

tuonne kuukkeliin kun kirjoittaa CX hydraulic niin saa kuvan alustasta ja löytää vaikkapa etukorkkarinkin sieltä .
sitä tankoa ei kyllä näe.
se tanko kyllä liikkuu käsipelilläkin . ja harvoin olen kopeloinut täysin jumiutuneita kork, säätimiä vaikka työkseni oon niitä purkanu ja kasannu .
no ny sitten mangneetin kanssa pääavaraajan alapuoleta ettimää mahdollisesti pudonnutta kuulaa.
lycka till


Suosittelen lukemaan viestini ennenkuin oletetaan että kaikkea sählätty ilman mitään tietoa mitä ollaan tekemässä, eli en ymmärrä miksi olet jo useammassa viestissä ajatellut että kuula on hukkunut, ja sekin on aika selkeää että painetta löytyy, tehostin toimii yms. Painotan vielä että autolle ei ole tehty yhtään mitään varmistamatta täältä tai muualta netistä, painelinjan vaihtoa lukuunottamatta.



XM Break 2.0i '94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 19.09.2021 19:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 219
Lexa kirjoitti:
Joku vois laittaa kuvan siitä karasta punaisella merkattuna minkä pitää liikkua, niin ei voi sörkkiä väärää kohtaa...videolla vääntelit väärästä kohti - menee vain säädöt vituralleen....


Hmm. Joku sanoi että tuon tangon ainakin pitäisi liikkua, mitään liikkuvia osia en löytänyt, eli kuvat ovat toki aina kivoja. En mitenkään voimalla väännellyt, vaikka työkalu näyttikin rajulta, yritin saada ns. Tavallisen käsivoiman aikaiseksi.

Lontooksi googlaamalla en ole mitään löytänyt, kun ei ole autosanasto niin hallussa, varsinkaan Citikan erikoisuuksista.



XM Break 2.0i '94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 19.09.2021 22:04 

Viestit: 533
No sählätty on ja teksteistä päätellen ymmärtämättä yhtään mitä on tekemässä tai näiden hydromystisten perusteita ..
Mutta siis alkuun varmistus sille että pumppu ja paineen varaaja toimii niinkuin pitää? (Viitaten osin tuohon edellisen viestini ilmausruuviin eli mikä ja missä ja mitä?)
Turvaventtiilin toiminta?
Painetta tarjolla korkeuden säätimille?
Tavalla taikka toisella se säätimen kara liikkeelle jotta auto nousee. (Edestä tai takaa ei niin väliä)
Sitten voi ihmetellä mikä vivustossa tai niissä korkeuden säätö moottoreissa mättää..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 20.09.2021 09:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 219
vtsbx kirjoitti:
No sählätty on ja teksteistä päätellen ymmärtämättä yhtään mitä on tekemässä tai näiden hydromystisten perusteita ..
Mutta siis alkuun varmistus sille että pumppu ja paineen varaaja toimii niinkuin pitää? (Viitaten osin tuohon edellisen viestini ilmausruuviin eli mikä ja missä ja mitä?)
Turvaventtiilin toiminta?
Painetta tarjolla korkeuden säätimille?
Tavalla taikka toisella se säätimen kara liikkeelle jotta auto nousee. (Edestä tai takaa ei niin väliä)
Sitten voi ihmetellä mikä vivustossa tai niissä korkeuden säätö moottoreissa mättää..


Tietämättömyyttä kyllä, mutta ei tosiaan ole mitään muuta tehty ennen varmistusta kuin avattu väärää ruuvia ilmaustarkoituksessa.

Turhauttaa lähinnä se, ettei jotkut vastaajat ole vaivautuneet lukemaan kaikkia kommentteja, vaan kysytään asioista joista on keskusteltu jo aiemmin, ja kovasti jotkut tarjoaa vaihtoehtoa että jotain olisi sähelletty, vaikka tosiaan pelkästään painelinja vaihdettu, ilmailtu järjestelmää ja perehdytty hydrauliikkaan pintapuolisesti. Citikoita on ollut, mutta niin varma järjestelmä ettei aiemmin ole tarvinnut korjailla.

Josko tänään nyt hoksaisin mikä noista palikoista on se kuuluisa kara :D Turvaventtiilistä myöskään ei mitään tarkkaa tietoa, ilmeisesti on edempänä pohjassa rungon takana, jonne en ole päässyt vielä käsiksi. Jos ei näihin ole koskettu, en voi tietää suoraan osista ja toimintaperiaatteista, ja "potikka siellä pohjassa" ei vielä kauheasti kerro.

Aika moni täällä on ollut sitä mieltä, että kun STOP sammuu nopeasti ja tehostin toimii, paineet olisivat kohdallaan.

Uskon kyllä pärjääväni tuon kanssa, ajattelin vain varmistaa kunnon selostusteni jälkeen gurujen mielipidettä, etten turhan takia koske mihinkään.



XM Break 2.0i '94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 20.09.2021 14:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3107
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Stugenaattori kirjoitti:
Aika moni täällä on ollut sitä mieltä, että kun STOP sammuu nopeasti ja tehostin toimii, paineet olisivat kohdallaan.

Sopivasti kun turvaventtiilin kara jumittuu, voi STOP-valo toimia normaalisti mutta jousituspiireille ei silti neste pääse etenemään. Se, että ohjaus toimii ja (etu)jarrut, tuossa tilanteessa johtuu siitä että niiden syötöt on ennen turvaventtiiliä...

Jos on vettä eksynyt järjestelmään, niin korkeudensäätöventtiilit ja turvaventtiili ovat alimpia paikkoja, jonne vesi osaa mennä ja jumittaa niiden toiminnan...

Se, että olet laittanut automaattivaihteistoöljyä järjestelmään, ei pitäisi tehdä jumituksia. Aika paljon Jenkkilässä käytettiin ATF:ää LHM:n tilalla, heidän määräysten kummallisuuksista johtuen. Kun ei ollut LHM hyväksyttyjen nesteiden listalla jarrujärjestelmään, niin keksivät laittaa ATF:ää... Samoilla tiivistemateriaaleilla tulee ATF toimeen mitä LHM, ettei senkään suhteen ole ongelmaa tiedossa...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Range Rover P38, Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 20.09.2021 20:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 219
jasu kirjoitti:
Stugenaattori kirjoitti:
Aika moni täällä on ollut sitä mieltä, että kun STOP sammuu nopeasti ja tehostin toimii, paineet olisivat kohdallaan.

Sopivasti kun turvaventtiilin kara jumittuu, voi STOP-valo toimia normaalisti mutta jousituspiireille ei silti neste pääse etenemään. Se, että ohjaus toimii ja (etu)jarrut, tuossa tilanteessa johtuu siitä että niiden syötöt on ennen turvaventtiiliä...

Jos on vettä eksynyt järjestelmään, niin korkeudensäätöventtiilit ja turvaventtiili ovat alimpia paikkoja, jonne vesi osaa mennä ja jumittaa niiden toiminnan...

Se, että olet laittanut automaattivaihteistoöljyä järjestelmään, ei pitäisi tehdä jumituksia. Aika paljon Jenkkilässä käytettiin ATF:ää LHM:n tilalla, heidän määräysten kummallisuuksista johtuen. Kun ei ollut LHM hyväksyttyjen nesteiden listalla jarrujärjestelmään, niin keksivät laittaa ATF:ää... Samoilla tiivistemateriaaleilla tulee ATF toimeen mitä LHM, ettei senkään suhteen ole ongelmaa tiedossa...


Niin, sitä juuri meinasin että aika tarkkaa diagnoosia on jo tullut. Pitää vaan kerätä rohkeutta pimeässä pihalla turaamiseen :D En muista kertoiko joku jo tarkan sijainnin turvaventtiilille, paha jos se on edempänä, kun en oikein saa muuta kuin takapäätä nostettua. Ilmeisesti tuollainen metallinen mötikkä kyseessä, enkä ainakaan takapuolella tuollaista nähnyt. Tuo ei varmaan voi rikki mennä, korkeintaan tukkeutua. Ihme vaan että järjestelmään niin isoja kökkäreitä olisi päässyt, onhan tuolla suodattimiakin.

Ja näin lueskelin, että ATF kävisi hätävarana, eikä järjestelmä ollut täysin tyhjä edes. Varmaan 1,5 litraa sinne kippasin.



XM Break 2.0i '94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 21.09.2021 10:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4716
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
taujaako


Liitteet:
Tiedoston kommentti: kuvaa
pic9.gif safety valve.gif
pic9.gif safety valve.gif [ 11.9 KiB | Katsottu 6359 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 21.09.2021 10:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4716
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
tajutaanko


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 21.09.2021 11:03 

Viestit: 889
Onko säiliön imusihti puhdas? ATFssä on varmasti enemmän peseviä aineita kuin LHMssä, tauhkaa kerääntynyt pönttöön? Kun painetta kuitenkin syntyy, tukkoinen sihti vaikuttaa epätodennäköiseltä, se vain hidastaisi paineen nousua. Mutta hyvä se on tarkistaa+putsata joskus silloinkin kun kaikki toimii. Jos sakkaa on lähtenyt liikkeelle, voihan se jumittaa toimilaitteitakin. Suodatinta vilkaisemalla ja säiliön pohjaa kuopaisemalla saa käsityksen likausuusasteesta. Nesteen väri on nyt varmaankin luonnostaan karsea jos on vihreää ja punaista sekoitettu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 21.09.2021 14:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4716
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
tuossa kun kattelee tuon venttiilin rakennetta ,niin ei tarvii kummoinen einsteini olla kun huomaa toiminnan , ja myös sen ettei tuo jumita kovinkaan helposti,

yksi painesyöttö ja suoraan etujarruille ,
paineen noustessa tarpeeksi se paine kykenee työntämään luistia jousivoimaa vasten ja avaamaan kanavan etu/takajousitukselle ja sieltä taas otetaan paine takajarruille .

lopputulos: ei synny painetta . se mikä siihen on syynä , niin kun olen seurannut tätä touhua , niin kaikki on mahdollista .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 21.09.2021 17:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 219
kokemjne kirjoitti:
taujaako


Kyllä tajutaan. En nyt ymmärrä mikä noin kuumentaa mieltä, ei kukaan ole seppä syntyessään. Pelkästä tekstistä on paha käsittää yhtään mitään vailla aiempaa kokemusta hydejärjestelmästä.

Eikä mun "touhussa" ole ollut mitään naurettavaa tai vahingollista.



XM Break 2.0i '94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 21.09.2021 18:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1908
Tähän kohtaan sellainen sivuhuomautus, että vaikka eräiden kokeneiden kehäkettujen osaaminen on kattavaa niin se ei aina välttämättä käänny kovin helposti ymmärrettävään sanalliseen muotoon. Saattaapa ohessa olla ripaus turhamaisuuttakin ja varmasti kun asiat ovat itselle "selvää kuin vesi" niin helposti olettaa muidenkin lähtevän samalta viivalta.

Edelleen näitä lukiessa tulee CX:ää ikävä (ei korjaamisen ja uniikin luonteensa takia) ja hatun otan päästä kun kerran pihalla jaksat tuon kanssa painia. Minulla ei siihen enää riittänyt harrastuneisuus, kun ei ole vielä(kään) sitä tallia.



__________________________________________________________________
Ihmisen tulisi olla inhimillinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 21.09.2021 18:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 219
kaseva kirjoitti:
Tähän kohtaan sellainen sivuhuomautus, että vaikka eräiden kokeneiden kehäkettujen osaaminen on kattavaa niin se ei aina välttämättä käänny kovin helposti ymmärrettävään sanalliseen muotoon. Saattaapa ohessa olla ripaus turhamaisuuttakin ja varmasti kun asiat ovat itselle "selvää kuin vesi" niin helposti olettaa muidenkin lähtevän samalta viivalta.



Tämä hyvinkin.



XM Break 2.0i '94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 21.09.2021 18:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 219
Se nous! Keskeltä autoa oli jotain jumissa.



XM Break 2.0i '94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 21.09.2021 21:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 219
Ilta ajeltu CX:llä, melko huolellisen pesun jälkeen. Hyvin pelaa kaikki, ja vaikka tämän alustagaten jälkeen vian suuruus tuntuu typerältä, niin enpä olisi rungon takaa osannut mitään etsiä, jos en olisi täältä neuvoja kysynyt. Varmasti säästyi paljon turhaa työtä. Plussaa myös se, että tuli jonkun verran käytyä sähköjä läpi, paranneltua maahdoituksia, käytettyä kontaktipuhdistussprayta joka paikkaan sekä vaihdettua tulppia ja suodattimia. Kulkee paljon kevyemmin ilman turhia nykimisiä. Maalipintaan palanut jonkun verran kiinni töhryjä, ja varsinkin takakyljissä pinnan alle päässyt kosteutta. Josko sitä tulevaksi talveksi jonkun tallitilan jo saisi. Kytkin ravistaa kyllä todella ärsyttävästi, on toki tehnyt sitä koko ajan mutta kyllähän tuo syö miestä ja ajomukavuutta.

Lähiaikoina konttorille hakemaan 2 vuoden leima tähän "1980-malliseen" ajoneuvoon :D



XM Break 2.0i '94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 22.09.2021 06:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4716
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
hyvä kun pelaa :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 23.09.2021 08:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 219
kokemjne kirjoitti:
hyvä kun pelaa :mrgreen:


Joo, ja ainakin tiedän monen "pötikän" nimen ihan suomeksi, ja missä ne sijaitsevat ja mitä ne tekevät. Tietää enemmän jos vaikka tienposkeen jää :D

Tuollahan voisi lähteä viikonloppuna kiusaamaan jonneja Tuned Cars Meetingiin :twisted:



XM Break 2.0i '94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 24.09.2021 13:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 219
En tiedä kuka tuon on maalannut, mutta aika paljon seisonnan jäljiltä kuplaa siellä täällä. Olisi pitänyt vahata kunnolla, meni vaan niin pitkälle syksyyn seisontaan laitto ettei enää ulkona huvittanut mitään tehdä. Pilallehan nuo vehkeet menee jos ei tallitiloja ala pikkuhiljaa jostain löytymään. Eikä tuota kukaan ole halunnut ostaakkaan. No, saahan sen sitten joskus venäjällä läpikäytyä kun sinne taas pääsee, maalin alla tapahtuvat tuhot vaan saattavat joskus järkyttää. Pahin etusiivessä, siinä oli pieni kupla kun auto mulle tuli, nyt on jo pinta mutkalla. Varmaan vähän oikoen tehty koritöitä joskus. Eipä tuo toki virheetön ollut minulle tullessakaan, mutta ihan näkyvät ruosteenalut eivät ole mihinkään edenneet.



XM Break 2.0i '94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 25.10.2021 14:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 219
Edellisen katsastuksen jälkeen ajettu n. 500km, ja taas saisi hitsailla. Takarunko laho yläpuolelta. Alkaa olla usko koetuksella, mietin että onko tästä enemmän harmia kuin iloa?



XM Break 2.0i '94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 28.10.2021 14:24 

Viestit: 436
Saakos noita apurunkoja enää korjailla hitsaamalla? Muistan jostain lukeneeni että ei. Että vanhat korjaukset hyväksyttäisiin mutta jos nyt huomataan vaurio, pitäisi vaihtaa koko roska ehjään. Toivottavasti olen väärässä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 28.10.2021 15:34 

Viestit: 17
"Kohdassa 3.1.1 määräykseen kirjatulla korikehikon lujuutta vahvistavina muutoksina
voidaan pitää mm. muulla kuin ruuviliitoksella kiinnitettyjen etu- ja taka-apurunkojen
yhdistämistä hitsaamalla. Kohdassa on myös sallittu apurungon korjaaminen ja
muokkaaminen hitsaamalla ennen 1.1.1998 käyttöönotetuilta autoilta, mutta kiel-
letty kyseiset toimenpiteet kyseisen päivämäärän jälkeen käyttöönotetuilta autoilta.
Tarkoituksena on ollut rajata käyttöautojen ruostevaurioituneiden apurunkojen kor-
jaaminen osanvaihtamiseen, mutta sallia autojen joihin varaosaa ei mahdollisesti ole
saatavilla hitsaamalla tehtävä korjaaminen tai muuttaminen niin että osa lujuudel-
taan vastaa vähintään alkuperäistä osaa. Vanhoissa autoissa, esimerkiksi F-korisissa
GM-autoissa on itsekantava kori, jossa on ruuviliitoksella suurikokoinen etuapurunko
jonka hitsaamalla tehtävän korjauksen kieltäminen olisi kohtuutonta"


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 30.10.2021 22:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 219
Säxä77 kirjoitti:
Saakos noita apurunkoja enää korjailla hitsaamalla? Muistan jostain lukeneeni että ei. Että vanhat korjaukset hyväksyttäisiin mutta jos nyt huomataan vaurio, pitäisi vaihtaa koko roska ehjään. Toivottavasti olen väärässä.


Saa vanhoihin autoihin. On tähän korjailtu viime katsastukseenkin.

Nuo vuosimallirajoitukset saisivat kyllä mennä vuosien, eikä tietyn vuosiluvun mukaan. Aika kuitenkin kuluu, ja olisi kiva ettei kaikki 2000-luvun kalustokaan romuksi tuollaisten takia päätyisi.

Kyllähän tuo takarunko kannattaisi uusia, jos esimerkiksi joltain harrastajalta hyväkuntoinen löytyisi.



XM Break 2.0i '94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 23.09.2022 18:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 350
Vuosi mennyt ja auto päätyi Huutokaupat.com:iin - mitä tässä välissä oikein tapahtui? Loppuiko into tai usko tai raha tai tila vai mikä?

https://huutokaupat.com/3698330/citroen ... -lang-1980



"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 8/9 [ 206 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: