Pete H kirjoitti:
Kiinnostaa, miten kävi?
Raidi meni ennen auton valmistumista ja keikka piti heittää laina-autolla, -kiitos korveelle!
Muut projektit ajoi sitten ohi ja auto on kesästä asti pönöttänyt tallissa.
Ei se paljosta kiinni ole. Eli kone on nokalla, vesiletkut ym. kiinni. Bensapumppua sen putkistoa ja sähköjä ei ole kytketty, ecun johdotus osin hakusessa kun on tomaatista joskus lähtösin ja siinä pikkasen eroja tavalliseen..Voi olla että tulee joskus tehtyä lopulta megasquirtillä kun ei kiirettä.
Koneen tein lopulta kaksilitraisen öljypohjalla jossa pari pultinreikää piti isontaa M8 pultille. Moottorin apurungossa olevaa tukea siirsin n. 40 mm styyrpuuriin ja porasin uuden reijän taaemmaksi koska uusi koiranluunkorvakkeen paikka kannessa tuli myös ulommaksi siitä.
Syyläriä piti lopulta siirtää paksuutensa verran eteenpäin. Onnistuu hyvin katkaisemalla törökorvat ja hitsaamalla apurunkoon vanhojen korokkeiden eteen toiset johon ne syylärin alakumit istuu. Vesiletkuissa oli suurin haaste. Väärässä nurkassa olleesta termostaattikotelosta letkulla pakosarjan yli ja kannen toisen nurkan ympäri kovalla putkella josta taas letkulla ylävesiliitäntään. Yhtä hankala oli alavesiletku joka myös pumpulta haitariletkulla kovalle taivutellulle pukelle joka on kiinnitetty kannen jakopäätyyn ja siitä taas letkulla syyläriin.
Vanhanmallisen kahdella korvalla olevan hydepumpun sain kiinni siihen laturin päälle ja kampuran kumivaimennetun hihnapyörän korvasin kaksilitraisen peltisellä jossa ulomman vaihdoin yhdestä laturista ryöstettyyn pienempään jolla pumpun jenkat tulee suunnilleen kohdalleen.
Kaasulappakotelon päälle laitoin 10 mm paksulla sovitelaipalla vakion kaasarikoneen muovisen mutkan, Korkeustilaa on niin vähän konepeltiin että jouheampi kaari ei sovi. Näyttää melkein vakiolta ja saa vakioputsariin kiinni. Tyhjäkäynninsäätömoottorin letkun ja ilman lämpötilaanturin sai kiinni siihen mutkaputkeen kivasti.
Eli aika paljon tuossa jouduin tekemään kompromissejä poiketen rellun "paremmasta" douvrin designista

mutta kai se nyt jotenkuten pitäsi pysyä kasassa kun 505 Gti on kuitenkin vastaava rakenteeltaan.
