thp 150 kirjoitti:
Apua!! Suuttimet eivät aukea eikä pensa pumppu pumppaa koska ei tule sähköä. kulemma kampiakselin asento tunnistin saattaisi olla ongelman syy mutta kolmen tunnin jälkeen ei löydy vaikka kuinka käy moottoria läpi. Onkos tässä sellaista anturia?? Otsikon mukainen auto Ps. Kipinä tulee!!!
Ei ole kyseistä anturia. Ruisku saa tietonsa suoraan puolalta, eli jos kipinää tulee (ja oleelliset piuhat on kiinni) niin ruiskulle pitäisi kierroslukutieto tulla...


Mahtaako näistä olla apua? Ruisku on hauskasti jälkiasennettu kaasarikoneeseen, sillä on täysin oma johtosarjansa joka kytkeytyy auton johtosarjaan yhdellä kaksinapaisella liittimellä (virrat ja kierroslukutieto mittarille). Lisäksi yksi piuha bensapumpulle...
Ruiskun releet on omassa telineessään akun vieressä, toisen kautta kaikki sähköt ruiskulle, toisen kautta pumpulle. Mainitsemani kaksinapainen liitin löytyy jarruventtiilin läheltä, samalla tienoolla johtosarjan läpivienti konehuoneesta sisätiloihin...
Ruiskun omat maadoitukset kannattaa myös tarkastaa, jos en ihan väärin muista niin maadoitukset on lenkkiliittimillä imusarjaan. Yhtään en myöskään yllättyisi puhkikuluneista eristeistä tai katkenneista piuhoista, kumpaakin havaittu näiden kanssa jo 15 vuotta sitten...