Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Citroen Bx 19 Gti -87
ViestiLähetetty: 02.09.2014 22:19 

Viestit: 7
Tälläinen kaunotar olis tarkoitus saada vimosen päälle ;) . Projekti sai alkunsa Keravalta löydetyn auton joka on seissyt vuodesta 2005-06. Auto oli kuivassa tallissa joten ei ollut altis suuremmalle kosteudelle vaikka ruostetta kyllä tuossa on aika lailla.

Plussat projektissa:
-Suurin osa sähkölaitteista toimii
-kone toimii ja on vähän ajettu (n.290000) :)
-Hydrauliikka toimii
-huollettu ainoastaan Citroen huoltamolla
-on ollut hyvillä omistajilla ei minkäänlaista ylimääräistä sisällä.

Miinukset:
-Kevyttä ruostetta ovien pielissä
-Ruostunut puhki pelkäävän ovesta ja taaemmmasta helmasta
-Radio puuttuu :cry:
-sumuvalot puuttuvat
-maalipinnalle joutuu tekemään joko kovan kuorinta vahauksen tai sitten maalaa koko auton


Laitan kuvia pian


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Bx 19 Gti -87
ViestiLähetetty: 02.09.2014 22:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Tsemppiä rojektiin, beksit pitää pelastaa 8-)



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Bx 19 Gti -87
ViestiLähetetty: 02.09.2014 22:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Siinä tosiaan projektia piisaa!! Kävin nimittäin katsomassa ;)
Kerroin kyllä romurekasta, mutta ei näköjään tehonnut :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Bx 19 Gti -87
ViestiLähetetty: 03.09.2014 22:36 

Viestit: 7
Tänää tuli käytyä Motonetist ostamas öljyt, suodatin, pohjamaalia, ruosteenestomaalia, pakkelia ja alustamassaa. Aloittelin töitäkin aloittamalla kuskinpuoleisen takoven hiomisen ja maalaamisen. Vaihdoin myös öljyt. :P


Liitteet:
WP_20140902_003.jpg
WP_20140902_003.jpg [ 67.11 KiB | Katsottu 13760 kertaa ]
WP_20140903_003.jpg
WP_20140903_003.jpg [ 68.32 KiB | Katsottu 13760 kertaa ]
WP_20140903_001.jpg
WP_20140903_001.jpg [ 74.12 KiB | Katsottu 13760 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Bx 19 Gti -87
ViestiLähetetty: 14.09.2014 21:21 

Viestit: 7
Nyt on taas tullut tehtyä jonkin verran elikkäs ovien hiomiset ja paklaukset. lokareitten irroitus tarkoitus siis vaihtaa molemmat. Pelkääjän oven vaihto on myös tarkoitus tehdä koska ruote syönyt reiän :evil: . Huomasin myös että öljynpaine mittari tanssii omiaan elikkä sekin olisi tarkoitus tarkistaa.


Liitteet:
WP_20140914_014.jpg
WP_20140914_014.jpg [ 63.51 KiB | Katsottu 13369 kertaa ]
WP_20140914_011.jpg
WP_20140914_011.jpg [ 64.47 KiB | Katsottu 13369 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Bx 19 Gti -87
ViestiLähetetty: 14.09.2014 22:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Eikö jo kannattaisi hankkia tallin nurkalle varaosa-auto josta saisi ehjiä peltejä edullisesti. Vieläköhän tämä Torin auto on myynnissä:
http://www.tori.fi/pirkanmaa/Citroen_BX ... m?ca=7&w=3

Ölynpainemittari näyttää aluksi öljyn määrän ja sitten rupeaa näyttämään painetta. Johtokontaktit öljykellon tuntumassa moottorin kupeella kannattaa tarkistaa ekana, siellä saattaa olla kosketushäiriöitä.

Muotisanoin : haastava projekti..., mutta kyllä siitä hyvä tulee :)

Missä päin projektia rakennat?



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Bx 19 Gti -87
ViestiLähetetty: 17.09.2014 17:56 

Viestit: 7
Iitissä rakentelen tätä. Olen katsellut kyllä noita varaosa autoja mutta ovat olleet vähän kaukana mutta kiitos neuvoista. http://www.citrina.lt/failai/tech/_bx/0908-00.pdf tuollaisen paikan löysin, eipä tarvitse ostaa kirjaa :) .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Bx 19 Gti -87
ViestiLähetetty: 30.09.2014 20:31 

Viestit: 7
Nyt on lokarit, pelkääjän ovi vaihdettu ja pakkelointikin suurin osa. Enään tarvitseee oik. taka lokari paikata ja laittaa muovi läpyskät päälle ja complète olis niiku leimaa vaille. Huomenna vielä haetaan aluvanteet ni pääsee testailee kunnolla. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Citroen C4 coupe thp 150 ja Bx gti 8v
WP_20140930_009.jpg
WP_20140930_009.jpg [ 79.54 KiB | Katsottu 12836 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Bx 19 Gti -87
ViestiLähetetty: 18.11.2014 20:40 

Viestit: 7
Apua!! Suuttimet eivät aukea eikä pensa pumppu pumppaa koska ei tule sähköä. kulemma kampiakselin asento tunnistin saattaisi olla ongelman syy mutta kolmen tunnin jälkeen ei löydy vaikka kuinka käy moottoria läpi. Onkos tässä sellaista anturia?? Otsikon mukainen auto Ps. Kipinä tulee!!!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Bx 19 Gti -87
ViestiLähetetty: 18.11.2014 21:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
thp 150 kirjoitti:
Apua!! Suuttimet eivät aukea eikä pensa pumppu pumppaa koska ei tule sähköä. kulemma kampiakselin asento tunnistin saattaisi olla ongelman syy mutta kolmen tunnin jälkeen ei löydy vaikka kuinka käy moottoria läpi. Onkos tässä sellaista anturia?? Otsikon mukainen auto Ps. Kipinä tulee!!!

Ei ole kyseistä anturia. Ruisku saa tietonsa suoraan puolalta, eli jos kipinää tulee (ja oleelliset piuhat on kiinni) niin ruiskulle pitäisi kierroslukutieto tulla...

Kuva

Kuva
Mahtaako näistä olla apua? Ruisku on hauskasti jälkiasennettu kaasarikoneeseen, sillä on täysin oma johtosarjansa joka kytkeytyy auton johtosarjaan yhdellä kaksinapaisella liittimellä (virrat ja kierroslukutieto mittarille). Lisäksi yksi piuha bensapumpulle...

Ruiskun releet on omassa telineessään akun vieressä, toisen kautta kaikki sähköt ruiskulle, toisen kautta pumpulle. Mainitsemani kaksinapainen liitin löytyy jarruventtiilin läheltä, samalla tienoolla johtosarjan läpivienti konehuoneesta sisätiloihin...

Ruiskun omat maadoitukset kannattaa myös tarkastaa, jos en ihan väärin muista niin maadoitukset on lenkkiliittimillä imusarjaan. Yhtään en myöskään yllättyisi puhkikuluneista eristeistä tai katkenneista piuhoista, kumpaakin havaittu näiden kanssa jo 15 vuotta sitten...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Bx 19 Gti -87
ViestiLähetetty: 18.11.2014 23:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Ainakin 1.6 Gti:n käynti loppuu jos ruiskun lämpöanturin piuhat on poikki. Katkeavat anturin päässä olevan kumitutin sisältä.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Bx 19 Gti -87
ViestiLähetetty: 20.11.2014 15:20 

Viestit: 7
Kiitos paljon neuvoista!! Vika oli toisen releen maadoituksessa. Vika huomattiin kun ei napsunut mutta virta tuli kahteen Eli vian oli pakko olla maadoituksessa.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: