Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xsara HDi 2003 110 hp BSIn vaihto
ViestiLähetetty: 27.11.2015 20:37 

Viestit: 43
Minulla olisi tilaisuus vaihtaa v.2003 Xsara HDi ilman ESP 110 hp vakio BSIn tilalle vuoden 2004 vastaavasta Xsarasta /tosin luistonestolla 140 hplla varustettu pelkkä BSI. Eli toimiiko uudelleenohjelmoitu moottorinohjausrauta toisessa vastaavassa tosin vuoden vanhemmassa autossa vai tuleeko hylkimisreaktioita? Onko joku tehnyt näin? Jos tarvitaan muutoksia niin mitä? Entä kestääkö kytkin lisääntynyttä vääntöä ja voiko tilalle asentaa vahvemman kytkimen? Kiitos :?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDi 2003 110 hp BSIn vaihto
ViestiLähetetty: 27.11.2015 21:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7762
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ei se BSI tee kytkimelle yhtään mitään. Mutta jos uudelleenohjelmoidulla moottorinohjausraudalla tarkoitat softattua ECUa niin sen toimivuus riippuu ihan siitä, onko siitä samalla poistettu ajonesto. Jos ei ole, tarvitset myös ECUn ja ajonestosirun samasta autosta josta BSI tulee. Teho ei BSI:llä nouse, eikä mitään 140hp BSItä olekaan.

Jos taas tarkoitat BSI:llä ECUa niin sillä ei ole luistoneston kanssa mitään tekemistä. Joka tapauksessa tuo ajonestohomma pätee ECUa ja BSItä vaihtaessa.

Ja voi sinne varmaan vahvemman kytkimen asentaa, mutta selvitä nyt ensin mitä olet tekemässä :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDi 2003 110 hp BSIn vaihto
ViestiLähetetty: 27.11.2015 21:24 

Viestit: 4994
ja onkos vielä radioonkin talletettu runkonumero ja piipittelee jos on eri kuin jossain muussa? Mittarilukemakin saattaa pompahtaa kun vaihtaa osia (eikä saa normaalisti muutettua takaisin, ottaa suurimmam luvun ja kopio sen toiseenkin. Mutta missäs toisessa boksissa se lukema olikaan mittariston lisäksi (ja oliko tuossa Xsarassa?) )


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDi 2003 110 hp BSIn vaihto
ViestiLähetetty: 28.11.2015 15:34 

Viestit: 218
luovuttaja-autosta:
ecu (akkukotelon kyljestä) + bsi (kuskin jalkotilasta) + siru (avaimessa/kaukosäätimessä. oltava lukurenkaasta alle 1cm sisällä jotta ajonesto ei mene päälle)

radion voi parittaa uudelleen (lexialla?), alkaa piippailla jos luulee olevansa eri autossa kiinni.

eiköhän se sillä suttaannu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDi 2003 110 hp BSIn vaihto
ViestiLähetetty: 28.11.2015 19:51 

Viestit: 43
Kiitos vastauksista. Joj softatusta ecusta on kyse ja kun ei maksa kuin muutaman kympin niin miksi en kokeilisi. Ei kai sillä ecun vaihdolla mitään vahinkoa saa aikaan ja ainahan voi palata vanhaan... Kiitos!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDi 2003 110 hp BSIn vaihto
ViestiLähetetty: 28.11.2015 21:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7762
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Jos on softattu ja samalla ajonesto poistettu, niin pelkkä ECU riittää. Jos on ajonesto niin tarttet BSIn ja sirun myös.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDi 2003 110 hp BSIn vaihto
ViestiLähetetty: 30.11.2015 11:06 

Viestit: 1228
Paikkakunta: Jokioinen
Jos ecujen numerot on samat niin voihan softan siirtää vaikka KWP kaapelilla ecusta toiseen. Ja jos pelkän ecun haluaa vaihtaa niin todennäköisesti riittää pelkän ajonestopiirin vaihto ecusta toiseen, riippuu vaan mikä ecu versio on ;)



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara HDi 2003 110 hp BSIn vaihto
ViestiLähetetty: 01.12.2015 17:39 

Viestit: 43
En ole ecujen numeroita vieläehtinyt vertailemaan, mutta tuli ostettua siis softattu ecu, BSI ja siruavain ja se virtalukon yhteydessä oleva lukijarengas joten kait se riittää..... Jos jonkun mielestä jotain vielä puuttuu niin voi neuvoa kiitos. Sitten ecun edellinen omistaja kertoi kytkimen luistaneen isoilla vaihteilla. Kertoi vaihtaneensa sen uuteen standardikytkimeen ja alkoi sitten pitämään. Voiko tuohon uudemman tyypin laatikkoon laittaa jotain suurempaa vääntöä kestävää kytkintä? Mahtuuko ja käykö jalalle liian raskaaksi kun suoraan vaijerilla? Itse laatikko kestänee kunhan öljyä on riittävästi... Onko 140 tehosta jotain huomioon otettavaa ajatellen Xsarn perustekniikkaa... alkaako etupää vedellä jne... Edellisellä omistajalla oli kannen tiiveyden kanssa ongelmia. Voiko softa aiheuttaa 110 hp koneessa ongelmia kanteen ja sen tiivistämiseen? Ahtopaine ehkä kasvaa... Minun 90 hp HDi-koneissa kahdessa on kilometrejä yhteensä karvan auki ensimmäinen milli eikä ole tosiaan ollut koneiden kanssa mitään ongelmia vaikka toinen 90 hp kone ei esim. kiihdytyksessä anna yhtään periksi 110 hp versiolleni eikä ole antanut periksi muillekaan 110 tehoisille kaimoille. Ehkä joku on sen softannut. Toinen 90 hp selvästi laiskempi.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: