Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
1978 GS Club http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=2392 |
Sivu 1/5 |
Kirjoittaja: | Siert [ 12.09.2009 21:31 ] |
Viestin otsikko: | 1978 GS Club |
Yritän kirjoita Suomen kielessä. Viime viikona Timo Julkunen huomauta että letku minun autossa on ihan huono kunnossa. ![]() (Lemonin kuva) Tässä kuvassa on letku: ![]() Auto näytää kuin tässä kuvassa nyt, koska aion vaihto myös T-osa pumpulta. ![]() LHM on nyt auton pois. Se oli ainakin enemmän kuin viisi vuotta vanha, mahdolinnen 20 vuotta ![]() |
Kirjoittaja: | Siert [ 17.09.2009 22:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Pari kolme hydraulikan letkua ja T-osa pumpun vieressä ovat nyt auton pois. Tilaan CitroWorld:lta Hollannissa Ligarex pihdit. Aion vaihto myös polttoainne letkua. |
Kirjoittaja: | Joni2402 [ 18.09.2009 01:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
komea peli ![]() |
Kirjoittaja: | Siert [ 19.09.2009 19:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Alan kaasutin remonti. ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Siert [ 20.09.2009 20:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Teen kaasutin remonti tänään lopuun. ![]() |
Kirjoittaja: | Natero [ 26.09.2009 22:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Kaasutinremonteista puheenollen: Joskus 70-luvulla lueskelin Tekniikan Maailmaa ja lukijan kysymys oli seuraava: Kaasuttimen uimurikammion pohjalle muodostuu kalkkikiveä. Mitä teen? Koska kalkkikivi saostuu ns. kovasta vedestä, oli lehden toimituksen vastaus kerrassaan veret seisauttava: Hankkikaa veden säilyttämiseen jokin toinen astia. |
Kirjoittaja: | Siert [ 27.09.2009 19:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Tänään tuli yksi vieras ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Siert [ 11.10.2009 22:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | käpälä [ 25.10.2009 13:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Hienolta näyttää ! Ihan tuli entiset ajat mieleen. Onne ja sitkeyttä harrastukseen. Tarvitset niitä ! ![]() |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 26.10.2009 15:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Brrr! Puistattaa kun tulee kans vanhat ajat mieleen. Hieno tuo kasasarikuva, siinä on just sitä mukavaa punertavaa töhnää jota syntyy kun bensiini haihtuu ja tuo pöly jää. Suosittelen kovasti amputoimaan nuo kaasarin jalkaan menevät putket samoin kuin se pallo kannattaa poistaa toisesta pakosarjasta. Elämä helpottuu huomattavasti. Lämmitysputket ovat jopa talvella turhat. Tai jos ne haluaa alkuperäisyyden takia säilyttää jotta moottori näyttää mahdollisimman alkuperäiseltä niin kaasun kierroin voi helposti tukkia noista laipoista kaasarin liki jossa on tuo 3-pulttinen kiinnitys. Noiden putkien sisään kun tiivistyy hirvittävä määrä vettä ja putket puhkeaa sisältä päin. |
Kirjoittaja: | Siert [ 30.10.2009 22:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Autoni on nyt liikenteestä poisto talven takia. |
Kirjoittaja: | Eki [ 18.11.2009 22:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Mm. täällä on jotain kivaa GS:äänkin. ![]() |
Kirjoittaja: | Siert [ 18.11.2009 22:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Kittos linkistä! "Now saved to favorite eBay sellers" Luulen että tämä projekti-sivu tarvitse enemmän valokuvia ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Cituning [ 19.11.2009 00:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Hienokuntoinen peli, näitä lisää ![]() |
Kirjoittaja: | Croisette [ 19.11.2009 01:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Kiva nähdä että vetokoukku tuli käyttöön ![]() |
Kirjoittaja: | Siert [ 07.04.2010 23:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
GS on nyt taas liikenteessä. Ensi kun yritin aja kytkin oli jumissa. Mutta se tuli vapaa hyppy jälkeen kuin yritin käynnistä moottori uudelleen, ykkösen vaihdon päälle, ja jalka kytkin pedaalin päälle. |
Kirjoittaja: | Siert [ 18.04.2010 23:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
No niin, minulla on Pösö 309 "kilpaauto". Perjaintaina se tuli muutoskatsastuksen läpi, ja lauantaina vaihdelaatikko meni riki ACRySport / SportPug / RTF kiihdytyspäivällä. Toivoin että kuitenkin se kestä pari tuntia tanaan autoslalomin harjoituksella. Jo kahden kierros jalkeen oli paljon öljy auton alla, sitten haen GS. Tämä ei luultavasti ole hyvä idea, mutta teen se kuitenkin... Ja pari lisä linkin kautta: http://www.vastavalo.fi/autoslalom-auto ... 23124.html http://www.vastavalo.fi/autoslalom-auto ... 23145.html |
Kirjoittaja: | Croisette [ 19.04.2010 00:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Kyllähän GS:llä on kiva radallakin joskus käydä, kuten esim. ![]() |
Kirjoittaja: | Siert [ 22.04.2010 00:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Autoslalomin tapahtuman video OUBSilla (eli Otaniemi Underground Broadcasting System): http://oubs.fi/flash.php?file=mpg/2010/ ... Autoslalom |
Kirjoittaja: | Esa66 [ 22.04.2010 00:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Taisi citroen olla aika hyvin edustettuna ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Siert [ 22.04.2010 10:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Nämä AX miehet voittavat usein! Yhteystietoja ei löytyy minusta, mutta enemmän autoslalomista löytyy: http://autoslalom.suntuubi.com/ |
Kirjoittaja: | Siert [ 01.06.2010 13:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Citikka hylatty just katsastuksessa koska takapönttössä on reika. Tiesin sen, mutta arvasin että ei se oli niin paha että se on ongelma. Mutta oli päästömittauksessa koska O2 on 8%, ja se voi olla 5%. Ei suuri ongelma, ja korjaus jälkeen katsastus saa ilmaiseksi. www.kehanautokatsastus.fi suositellen! |
Kirjoittaja: | Esa66 [ 01.06.2010 21:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Ei se takapönttö ainakaan pörissyt, kun otaniemestä päin ajoit kalevalan tietä ![]() |
Kirjoittaja: | Siert [ 01.06.2010 22:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Esa66 kirjoitti: Ei se takapönttö ainakaan pörissyt, kun otaniemestä päin ajoit kalevalan tietä ![]() En ole nähnyt AX tai BX GT. Takapönttö on vielä hiljainen mutta reika on kuitenkin melko iso. Ei kannattaa hitsata. |
Kirjoittaja: | wanhustiina [ 04.06.2010 21:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1978 GS Club |
Ehjä pönttö oli minullakin kun päätyi auto seisomaan syksyllä. Nyt vuoti sieltä täältä. Tutustuin tarjontaan ja opin; on niitä 40 mm ja 42 mm putkia ja minulla oli 42mm. Sitroselta uuden pönton siis tilasin. Katsastukseen menin ja pois tulin. Kaksinkertaiselle vuoden valuttajalle tuli nyt maksun aika. Jarrupalat olivat liian öljyiset jarruuttaakseen muka. Tuo pakoputken syöpyminen vähän ajettavassa autossa onkin yllättävän rankkaa. Kosteus jää muhimaan putkeen, eikä tule lämmintä pakokaasua kuivaamaan ei - kunnes taas tulee - ja vuotaa vettä - sen näin. |
Sivu 1/5 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |