Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 4/4 [ 81 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 10.06.2018 20:41 

Viestit: 95
Paikkakunta: Espoo
Tänään tuli käytyä Ahvenistolla ja alkoihan se aikakin jo paranemaan. Nyt mentiin 1.47,6.

Menoa heikensi se, että muutaman session jälkeen pääsuoraa ajaessa moottorin vikavalo syttyy ja auto rajoittaa ahtopaineet. Sama toistuu kierrokselta toiselle ja tuntuisi, että on pidemmän vedättämisen seurausta. Onko tietoa missä tilanteessa tuo TCT:n ecu tekee näin? Jos ahdot karkaa korkealle, niin se leikkaa syötön kokonaan pois, mutta siitä ei ole kyse ja tämähän on täysin vakio. Kovin montaa anturitietoahan tuo ecu ei seuraa.



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 25.03.2019 13:40 

Viestit: 95
Paikkakunta: Espoo
Nyt on taas hieman päiviteltävää. Autoon on nyt vaihdettu puhalluksessa ja maalauksessa käytetty takakelkka. Samalla kaikki pisteosat on puhallettu/putsattu ja maalattu, hydrauliosat avattu ja putsattu, jarrusatulat ehostettu uusilla tiivisteillä ja kaikki pienet hydrauliputket (14 kpl, ~22m) vaihdettu uusiin. Tuli sen verran hyvä, että täytyy varmaan kuvakin laittaa kun saa asennuksen viimeisteltyä.

Mikähän minulla kuitenkin meni vikaan kun asennuksen jälkeen ei lähtenyt perä nousemaan? Onko tässä jokin kummallinen ilmaamishomma edessä, että saa toimimaan? Nämähän on joskus vähän tempukkaita kun ovat ihan pohjassa käyneet, mutta nyt ei lähtenyt tavallisilla tempuilla nousemaan. Autoa toiselta puolelta tunkilta nostaessa piti takarenkaan sitkeästi ylhäällä, eli activa-järjestelmässä ainakin oli painetta.

Sattuisiko muuten kellään olemaan kuvaa tulpan johtojen oikeasta asennusjärjestyksestä? Laitoin yöllä väsyneenä johdot kiinni arpomalla, sillä ajatuksella, että ei hukkakipinäpuolaa niin väärin voi kytkeä, ettei se käynnistyisi. Ja käynnistyihän se, joskin vain kahdella.



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 25.03.2019 18:26 

Viestit: 604
Vekke kirjoitti:
Nyt on taas hieman päiviteltävää. Autoon on nyt vaihdettu puhalluksessa ja maalauksessa käytetty takakelkka. Samalla kaikki pisteosat on puhallettu/putsattu ja maalattu, hydrauliosat avattu ja putsattu, jarrusatulat ehostettu uusilla tiivisteillä ja kaikki pienet hydrauliputket (14 kpl, ~22m) vaihdettu uusiin. Tuli sen verran hyvä, että täytyy varmaan kuvakin laittaa kun saa asennuksen viimeisteltyä.

Mikähän minulla kuitenkin meni vikaan kun asennuksen jälkeen ei lähtenyt perä nousemaan? Onko tässä jokin kummallinen ilmaamishomma edessä, että saa toimimaan? Nämähän on joskus vähän tempukkaita kun ovat ihan pohjassa käyneet, mutta nyt ei lähtenyt tavallisilla tempuilla nousemaan. Autoa toiselta puolelta tunkilta nostaessa piti takarenkaan sitkeästi ylhäällä, eli activa-järjestelmässä ainakin oli painetta.


Ihan keulaan turvaventtiilille jne. vedit vaiko poikki vähän ennen apurunkoa? Jos vedit venttiileille asti niin pitikö apurunkoa tiputtaa kuinka paljon, että putkien asentaminen onnistui järkevästi? Vaihdoitko paluuletkujen haarat joihinkin kestävempiin vaihtoehtoihin, tyyliin xantia007?

Jos kerta keulalle ja activalle tulee paine (nämähän ovat tavallaan samassa piirissä), niin en näe syytä miksi perälle ei tulisi, kun kuitenkin turvaventtiililtä pitäisi aueta keula ja perä samaan aikaan. Jos putket on varmasti oikeassa järjestyksessä niin sitten varmaan joku puretuista osista väärin kasattu? Putki kerrallaan auki ja katsoo minne asti paine tulee on ehkä helpoin, joskin sotkuinen tapa tarkistaa?



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 25.03.2019 20:50 

Viestit: 95
Paikkakunta: Espoo
Vedin uudet pitkät putket keulalle asti. Ajattelin ennalta, että vähän ylilaadun tekemistä, mutta niissä olikin muutamien muovikannattimien kohdilla aivan rapeita paikkoja, jotka taittuivat ja katkesivat irroittaessa. En edes yrittänyt purkaa vanhoja putkia pois konehuoneesta kun menevät niin ahtaassa käytävässä ja ovat tulipellissä kiinnikkeillä kiinni. Siihen hommaan olisi varmaan pitänyt irroittaa apurunko ja vähän muutakin.

Täytyypä kokeilla tuota konstia, että avaan putkia ja katson sitä kautta. Todennäköisesti olen vain sössinyt jotain korkeussäätimen kanssa.



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 18.05.2020 22:38 

Viestit: 95
Paikkakunta: Espoo
Pitkän paussin jälkeen taas projektia pikkasen eteenpäin.

Edellisten viestien jälkeen hydrauliikat lähtikin jo pelaamaan, mutta jäljelle jäi paluuletkujen vuotoja ja niihin ei enää riittänyt aika sillä erää. Nyt kun aikataulu vähän helpottaa rohkenin ja tilasin tukon Xantiaan käypäsiä paluuletkuja drxantialta https://www.drxantia.com/index.php/en/

Onkos kukaan muu rohjennut tuolta tilaamaan ja millaisia kokemuksia? Kyselin hieman kaupasta ja kertoivat, että mustekala ei suoraan käy Activaan. Tilasin kuitenkin kun tuosta saa välttävästi muokattua sopivan ja vanhojen letkujen parsiminen on paljon isompi vaiva. Osat tulevat kuulemma Iranista ja liittynevät siellä tuotannossa olleisiin Xantioihin.



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 03.09.2020 09:16 

Viestit: 95
Paikkakunta: Espoo
DRxantian letkut asenneltu ja onnistui ihan kohtuullisesti. Valtaosa letkuista sopi ihan suoraan. Päävaraajalta tuleva paluuletku poikkesi siten, että siinä ei ollut liitosta hydractive blockille ja samoin jousitusten paluuletkun päässä oli erilaiset liitokset kuin Activassa. Jousituksen paluuletkun ja ohjaustehostimen paluuletkun kohdalla oikaisin hieman ja tein vain jatkoksen vanhoihin letkuihin. Sinne ohjaustehostimelle kun ei ole oikein minkäänlaista pääsyä letkun vaihtoa varten.



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 4/4 [ 81 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron