Tuli tuollanen tekniikan vaihto toteutettua. Eli lähtökohtana tuo -95 ZX Tonic farkku 1.8 8 ventiilisellä varustettuna. Tilalle tuli -96 Xantiasta peräisin oleva 2.0 16 ventiilisenä. Moottorihan on periaatteessa samanlainen, nimenomaan periaatteessa. Koneeseen laitettiin -97 1.8 16v ZX:stä johtosarja, laturi, ot-pumppu, startti. Startin takakannake ei sopinut, laturin ja ot-pumpun telineet ei sopineet. Lohkossa siis eri kohdissa kiinnityspaikat. Laturi ja ot-pumppu laitettiin pikku säädöillä Xantian laturi/hydepumpun telineeseen, hihna hommattiin mittojen mukaan, en tiedä minkä auton se on. Moottorin jakopään kiinnike sopi varaosa ZX:stä Xantian hydepumpun telineen yhteydessä olevaan paikkaan. Vaihteisto tuli myös tuosta Xantiasta mutta se oli virhe. Välitys on tiuhempi kuin alkuperäisessä ja mittari näyttää 15% liikaa. Kuskin sisempi vetonivel ei sopinut joten vetoakseliin vaihdettiin tuon Xantian sisänivel. Kytkin toimii eripäin joten kytkinvaijeri on 1.8 16v zx:n. Moottorin ohjausboksi ei toimi tuossa johtosarjassa ja nyt käy 1.8 16v boksilla. Sähkökuvat löytyivät kovan hakemisen jälkeen ja erot selvitetty, seuraavaksi kytkentöjen muutokset että saa tuon koneen oman boksin toimimaan. Sit vaihteiston vaihto kun ehtii.
Älä huolestu, kyllä se rikki menee.
|