Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
BX 16 soupapes mk2 http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=25337 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | eskere [ 28.03.2017 15:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 soupapes mk2 |
Hieno auto, tule näyttäytymään Bx-tapahtumaan 19-21.5.2017 Kajaanin lähistölle Vuolijoelle. Saat takuuvarmasti hyviä vinkkejä beksin kanssa touhuamiseen. ![]() |
Kirjoittaja: | Igor [ 28.03.2017 15:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 soupapes mk2 |
Bekseistä en mitään tiedä, mutta eikös toi perän tippuminen parkissa ole ton ikäluokan hydromystiikoissa ominaisuus? |
Kirjoittaja: | Raatokalle [ 28.03.2017 18:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 soupapes mk2 |
"- Mielentilaa eniten laskeva ominaisuus on mystinen klonkasahtelu vänkärin jalkotilan/vasemman pyöräkotelon suunnalta. Ääni sekä runkoa pitkin tuleva "kopsaus" tuntuu vedon/jarrutuksen muutos tilanteissa." En tiedä puhutaanko samasta asiasta, mutta kieltämättä alkoi kuullostamaan kovin tutulta. Vähän samanlaista kopsahdusta/klonksahdusta ihmeteltiin isäukon 16 valvessa. Syyksi taisi muistaakseni paljastua vasemman pyörän lukkoon meneminen, aina kun pakin iski silmään. En nyt tästä enää kovin varmaksi mene kun diagnoosista, kun ihan ulkomuistista tämän heitän. "Alustassa/korissa on muutamissa korisaumoissa ruostetta, jotka tekisi mieli saada pois sekä yksi pienehkö reikä takapyörän kotelossa. Kaikkien tympein ruostunut sauma on konehuoneessa vasemman pyörän kotelon päällä siinä hydro mötikkä hässäkän (mikä tämän funktio onkaan) & ilmamäärämittarin alla." Koputtele lisää, takapyöränkotelot pohjapalkit ja vastaavaa. Sieltä voi löytyä vielä monen monta yllätystä. |
Kirjoittaja: | IJN [ 28.03.2017 18:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 soupapes mk2 |
Igor kirjoitti: Bekseistä en mitään tiedä, mutta eikös toi perän tippuminen parkissa ole ton ikäluokan hydromystiikoissa ominaisuus? Näin se on. Pyöriä roikuttavalla nosturilla käynti tai nesteen vaihto saattavat aiheuttaa hämmästyttävän ilmiön että auto pysyykin jaloillaan jopa päiviä, mutta vajoaminen palaa kyllä ennen pitkää. Perän vajoaminen jo vartissa viittaa yleensä jarruventtiiliin jossa on sisäistä vuotoa. Jos etupään kolina esiintyy jatkuvassa eteenpäinliikkeessä, katsoisin tukivarren puslat ja pultin kireydet. Jos kolahdus vaatii pysähdyksen ja ajosuunnan muutoksen pakille niin kuluneet etujarrusatulat. Onnea projektille, tosin lähtökohta näyttää jo kuvissa valmiilta ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 28.03.2017 21:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 soupapes mk2 |
Hieno, taitaa olla katiton versio kyseessä vielä eli se täystehoinen? Itsellä oli myös MkII mutta ruotsintuonti eli 148 hv kattikoneella. Kiva vehje sekin ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | hydroMystikko [ 29.03.2017 11:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 soupapes mk2 |
Kyllä tämä katillinen versio on. Tai katti suomessa rekisteröinti katsastusta varten sinne on laitettu ja näin ollen se on rekisteri otteeseenkin kirjattu. Tästä johtuen en asiasta ihan varma ole että onko auto alunperin kattiversio vai suomessa katitettu. Mistähän moottorin tai muista merkeistä tuon tunnistaisi ja näkisi että onko kyseessä 148 vai 160 version. Voisi sen jälkeen luopua tuosta katistakin ilomielin. Mitkäs näissä Bekseissä on vakiopaikat mitkä ruostuu puhki? |
Kirjoittaja: | eskere [ 29.03.2017 12:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 soupapes mk2 |
Bx:n vakio ruostepaikat on -edessä nokkapellin sisäpuolella molemmin puolin sisälokasuojien saumakohdat, -etuovien saranakohdat, -takapyörien kohdalla alustan kotelorakenteet molemmin puolin, -takaäänenvaimentimen päällä tavaratilan pohjapelti, -oikean takalokasuojan sisälokasuoja joka ruostuu alapuolella kulkevan bensaputkiston päälle kertyvän loskan ja pask*n vuoksi, voi koittaa painelemalla peräkontista tavaralokeron kautta. -joissakin tapauksissa myös helmoihin ja oven alareunoihin tulee ruostetta, sekä joskus kaikkialle muuallekin ![]() |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 29.03.2017 21:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 soupapes mk2 |
hydroMystikko kirjoitti: hydro mötikkä hässäkän (mikä tämän funktio onkaan) ABSin pumppu hydroMystikko kirjoitti: - Mielentilaa eniten laskeva ominaisuus on mystinen klonkasahtelu vänkärin jalkotilan/vasemman pyöräkotelon suunnalta. Ääni sekä runkoa pitkin tuleva "kopsaus" tuntuu vedon/jarrutuksen muutos tilanteissa. Kääntö ehkä provosoi hieman ilmiötä. Mitenkäs kun käsijarru päällä nostaa terävästi kytkintä ottokohtaan? ykkösellä/peruutusvaihteella? Tukivarren puslaa veikkaisin jos "koiranluut" eli kallistuksenvakaajan välitanot on katsottu (nämä tosin yleensä metelöi nimismiehenkiharoissa ensimmäisenä, ja toispuolisissa epätasaisuuksissa). Toinen ehdotus (paljastuu tuolla samalla testillä) on pakoputken etukäyrän osuminen moottorin apuunkoon (tällöin väliä on lepoasennossa alle sentti). Väärin asennettu tai vääränmallinen pakoputki aiheuttaa tätä helposti.. hydroMystikko kirjoitti: Järki loppuu.. mutta niinhän näiden harrasteiden kanssa yleensä ![]() Tais loppua jo siinä vaiheessa kun papereita kirjottelit ![]() hydroMystikko kirjoitti: Kyselinkin jo tuolla tekniikka puolella niin BX:t tuntevaa velhoa kuin ruostekorjaus experttiäkin, jotka pystyisivät auttamaan säilömään tätä yksilöä tuleville sukupolville. Saa vinkata mikäli tuntuu, että tiedät sopivan henkilön eteläisestä suomesta. Noniin nyt on tiedossa mitä pitäisi tehdä. Yleensä kun ruostekorjauksen teko tarkoittaa ratsupaikka ja leimalle.. Tämä vaatisi oletettavasti "hiukan" tarkempaa työtä ![]() Suosittelen muuten minäkin BX-Parqueta beksin ulkoiluttamiseen, se on BX:ään hurahtaneiden kansallinen päätapahtuma. |
Kirjoittaja: | wanhustiina [ 31.03.2017 21:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 soupapes mk2 |
Katti tuli suomessa pakolliseksi -92. Jos rekisteriotteessa ei lue " vähäpäästöinen " , voi katin panna vanhemmista syrjään odottamaan sitä päivää, jolloin sen asentamisesta takaisin jotain hyötyä on. Tai sitten sen voi myydä kovaan hintaan sitä tarvitsevalle, niitä kun ei saa enään alkuperäismallisia. |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 31.03.2017 21:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 soupapes mk2 |
wanhustiina kirjoitti: Katti tuli suomessa pakolliseksi -92. Jos rekisteriotteessa ei lue " vähäpäästöinen " , voi katin panna vanhemmista syrjään odottamaan sitä päivää, jolloin sen asentamisesta takaisin jotain hyötyä on. Tai vaihtoehtoisesti otteessa "varustettu katalysaattorilla", jolloin katti pitää olla, mutta päästöt menee isopäästöisen mukaan. Variaatioita on monia tässä sääntelyn ja niitten kiertämisen luvatussa maassa..
|
Kirjoittaja: | wanhustiina [ 31.03.2017 22:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 soupapes mk2 |
Niin kuin itsellänikin on kat pönttö tyhjennettynä. Helvetinmoinen kaikukoppa kuunnella - parempi ois katti tai pieni äänenvaimennin tyhjän pöntön sijaan. Nyt tämä ei vaivaa kovasti, kun tuli transit nokkaan talvella. Kyllä bx transusta vielä elpyy, voi ottaa vaan vuosia aikaa.... |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |