Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
CX Pallas 2400 IE Automatic -83 http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=25494 |
Sivu 1/5 |
Kirjoittaja: | jptcool [ 25.04.2017 01:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Hieno homma ja tsemppiä projektiin. Koitetaan saada Pallakset ryhmäkuvaan Acryn kesäpäiville Hämeenlinnaan. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 25.04.2017 10:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Hieno homma ja erinomainen aihio. Juuri tuon mallin cx on mielestäni yksi haluttavimpia, peltipuskurinen ruisku-automaatti ilman takaspoileria ja nahkajakkarat. Nahka-pallas. Värisävykin mainio. Erikseen mainitsen että autosi ratti näyttää kuvien perusteella olevan erikoisen hyvässä kunnosa, yleensä se kesii ja kuplii tuonikäisessä jo todella pahasti. Oma ensimmäin autoni, jonka ostin juuri yo-vuonna kuten sinäkin, oli -77 cx 2200 pallas, johon oli tosin vaihdettu 2400:nen kone. Se oli täysin mätä ja laho mutta opetti minut korjaamaan sitikoita. Kirjoitustasi lukiessa tulee nostalginen tunne kymmenien vuosien takaa. Onnea projektiin ja tältä palstalta löytyy apuja, Suomen merkittävimmät cx-vaikuttajat ovat läsnä. |
Kirjoittaja: | Posambique [ 25.04.2017 10:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Tsemppiä, upea projekti! |
Kirjoittaja: | koe [ 26.04.2017 12:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Jjaa kirjoitti: 4. PS. Miten kattoverhoilun oikeaoppinen irroitus tapahtuu? Jos joku osaa kertoa esim. järjestyksen missä tavaraa pitäisi ruveta purkemaan, olisi hyvä. Oikeaoppisuudesta en tiedä, mutta alla muistiinpanot kiinnityksestä (-87 malli). Poisto takoperin. Koodi: Katon ja pilareiden verhoilun kiinnitys 1) Kattopahvi - irroita takimmaiset muovi kannakkeet sivuilta - nosta pahvi keskikannakkeiden päälle ja työnnä takaikkunan päällä olevan kolon pohjalle. Katso että menee pohjalle saakka. - kiinni takimmaiset sivukannakkeet - kiinnitä keskellä kattoa olevat 2 ruuvia 2) A-pilarit 3) "D"-pilarit (ne aivan takimmaiset mitkä reunustaa hattuhyllyä) 4) Sivujen vaakalistat - Päissä on hahlot, katso että osuu vastinkappaleisiin 5) C-pilarit - puske vaakaverhoilua vähän ylös niin kiinnitys tapit osuu helpommin (tämä vaatii että häikäisysuojat eivät ole kiinni) 4) Kiinnitä sivuhäikäisysuojat taakse 5) Etuhäikäisysuojat kiinni Käytin pilarien ja ovienpäällä olevien soirojen irroittamiseen sellaisia muovisia, tarkoitusta varten tehtyjä läpysköjä. Varovaista kampeamista kiinnitys nastojen kohdalta. Ja kun osa niistä menee kuitenkin poikki, alla olevista saa korvikkeet, jos ei parempaakaan ole tarjolla.
Sivulistan kiinnike 1408 VAG 30kpl 47-1734 (https://www.motonet.fi/fi/tuote/471734) K-a-r-i |
Kirjoittaja: | Wesa [ 26.04.2017 13:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Hieno projekti, samppanjan värinen Pallas myös omia suosikkejani! Paremmat ovipahvit voi olla vaikea löytää. Jos eivät ole halki, vain käpertyneet, -saunahoitoa voi yrittää. Ausseissa seilaa jossain myös lasikuitumuotteja noihin.. Jos suorat mutta halkeilleet, nahkaa pintaan itänaapurin tyyliin! Ps. Tuo ratin "reikärauta" (muovi) taitaa olla jostain GTI:stä kulkeutunut tuohon? |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 26.04.2017 15:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Etupenkin saumasta repeämisen voi korjata, vaikka monesti muuta väitetään. Taikasana on tämä spray: Liitteet: Virallisesti nahkakenkien venytykseen tehty, tekee nahasta kumimaisen joustavaa muutamaksi minuutiksi. Silloin etuosan nahkat venytykseen ja heftiin ompeluun. Vaatinee verhoilijan apua, mutta tulee silti paljon halvemmaksi kuin uudelleen verhoilu. Toimii myös joihinkin muihin materiaaleihin joita kengissä käytetään, on mahdollista että venyttää ovipaneelinkin vinyyliverhoilua. |
Kirjoittaja: | jptcool [ 26.04.2017 20:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Oikein kohtalon ivaa, että 2016 takaluukku oli vielä priima mutta sitten joku norsu ehti istua luukun kasaan ennen pelastuspartion saapumista. Noin vähäruosteista luukkua saa taas hakemalla hakea. |
Kirjoittaja: | Jjaa [ 26.04.2017 22:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Jptcool, itkin itse samaa. Onneksi tuo on vartissa suora. GTi "reikärauta" on isäni tuunauksia aikoinaan.. Nyt CX-miehet kertokaa mulle kaksi poppaskonstiä; 1. Öljynsuodattimen irroittaminen kotikonstein ilman mahdollisuutta päästä auton alle ja 2. Tulppien pitken kärkien irroituskonsti/työkalu/vehje. Kaksi kärkeä irronnut pihdeillä mutta kaksi keskimmäistä ovat kyllä häjyt vääntää. Kaikki bensalinjat uusittu tänään, sisältäen ruiskusuodattimen. Sähköjä ihmetelty. Viikonloppuna käyntiin. Jatketaan harjoituksia. PS. Niin ja sähköt edelleen omituiset, akun vieressä muutama liitin jolle paikka hakusessa vielä.. |
Kirjoittaja: | Jjaa [ 28.04.2017 14:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Laturi saatu asennettua paikoilleen: ![]() Tämä liitin/rele/johtohässäkkä aiheuttaa harmaita hiuksia, osaako joku kertoa tästä enemmän? Mihin nämä kuuluvat? ![]() ![]() http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... tiveh.jpeg Tuossa tööttien alla ilmeisesti olisi tämän paikka. Vielä kun tietäisi että mihin menee. ![]() Sunnuntaina auto käyntiin, mikäli saan öljynsuodattimen irti ja tulpista muutamat kärjet pois. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 28.04.2017 14:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Tulpan kärkiä ei tarvi siellä kolossa irrottaa jos on tarpeeksi syvä tulppa-avain käytössä. Sitten kun tulpat ovat irralleen kärjet on helppo vääntää irti Knipexeillä. |
Kirjoittaja: | jean-michel [ 30.04.2017 07:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Onnea hienosta valinnasta. Itse hankin ekan CX:n hiukan ennen ajokorttia ja sen kanssa tuli tekniikka tutuksi. Malli oli tuolloin cx 2000 karvalakki vm 1975 ilman diravia tms. Jos tarvitset osia niin laita yv:tä ja katsotaan mitä laarista löytyy. |
Kirjoittaja: | Huikko [ 30.04.2017 10:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Hattu päästä. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 30.04.2017 11:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
jiijaa laittaa sitten sen laturin perseen ja pakosarjan väliin kunnollisen lämpösuojan . laturihan imeskelee jäähdytysilmansa sieltä takapäästänsä CX:n tapauksessa ilmeskelee tulikuumaa suoraan pakosarjalta . huonolla tuurilla polttaa säätimen tai sulattaa tinauksia diodisillasta . |
Kirjoittaja: | jasu [ 30.04.2017 19:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Paluuletku oli se joka rikki oli, ei vaikuta paineiden syntymiseen muuten kuin siten että nesteet katoaa eikä ole enää millä tehdä painetta. Miten muistelisin, että samalla seudulla on myös jarruventtiili, paluuletkuineen, jollaisen vuotopaikka tuli joskus naapurin Cx Breakista samaan tapaan korjattua... Jjaa kirjoitti: Jarrutkaan eivät olleet jumissa mistä olin hämmästynyt. Mieliaiheitani. Jarrujen jumittamattomuus, tuskin siitä ainakaan haittaa on että jarrunesteenä on mineraaliöljy eikä vettä itseensä keräävä, huonosti voiteleva glykolipohjainen DOT-kura... Pitää kyllä hattua nostaa, harva tuonikäinen sälli (tai nykyään, minkään muunkaan ikäinen) lähtee enää elvyttämään Cx:ää. Niitä ei liikaa enää liikenteessä näy... |
Kirjoittaja: | kaseva [ 01.05.2017 00:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Jatka raportoimista. Täällä luetaan ja muistellaan menneitä aikoja. Noin se lähtee! edit: CX 24 IEA on jotain erityistä. |
Kirjoittaja: | Gravehill [ 01.05.2017 07:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Iso peukku. Tätä on mielenkiintoista seurata, CX on hieno laite. |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 01.05.2017 08:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Iso peukku tulee täältäkin ja tämän ketjun seuraamisen johdosta löysin itseni eilen jo katselemasta Euroopan Prestige tarjontaa. Yllättäen huomasin pysähtyväni aina peltipuskuristen kohdalle, tumma väri ja kromi puskurit tuntuu miellyttävän silmää yhä enemmän. Itselläni ollut vuonna -81 samanlainen valkoinen IE automatique ja tuo täys automaatti oli suuri loikka eteen päin CX:n mukavuuteen aikaisempiin C-matic:hin verrattuna. Muistaakseni juuri tuosta mainitsemastani yksilöstä taisi myös hajota laturi melkein heti ja oikein muuta syytä ei keksitty tuhon aiheuttajaksi, kuin olisi imaissut kiven sisuksiinsa?? Onko paikka jotenkin altis moiselle? |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 01.05.2017 11:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
ei se mitään murikoita imeskele , mutta on pirun kuumassa paikassa suoraan pakosarjan vieressä . joten pitää olla konnon suojaus ettei kuumuus pääse vaikuttamaan siihen säätimeen ja diodisiltaan. |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 01.05.2017 12:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
kokemjne kirjoitti: ei se mitään murikoita imeskele , mutta on pirun kuumassa paikassa suoraan pakosarjan vieressä . joten pitää olla konnon suojaus ettei kuumuus pääse vaikuttamaan siihen säätimeen ja diodisiltaan. Hyvä, että tuokin selvisi nyt 36 vuoden jälkeen, että se lämpö tekee uria ja murskaa osia sieltä sisältä, mutta uskottavahan se on, jos niin sanotaan. ![]() |
Kirjoittaja: | Wesa [ 01.05.2017 14:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
Ensimmäinen Citroen oli -78 2400 pallas C-matic ja muistan että siinäkin diodit oli kulutustavaraa, mutta enpä tiennyt että pakosarjan lämpö tekee sitä. Sinänsä tuo pakosarjan kuumuus ruiskujen imupöntön alla ja sen säteily syylärille on häirinnyt kaikissa M-koneisissa ja tuohon Prestigeen täytynee joku kotelo rakennella siihen 2-reikäiseen laippaan asti. Hienoa että kissa on herännyt henkiin! Cx:n manuaalit ja varaosaluettelot kannattaa ladata netistä jos ei vielä ole? |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 01.05.2017 17:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: CX Pallas 2400 IE Automatic -83 |
ei kai tuo liene mikään yllätys. kun kattoo miten lähellä pakosarja on laturin sitä päätä mistä laturin tosen pään siivet imeskelee " jäähdytys " ilmaa . paremmin selviää vielä kun heti ajoreissun jälkeen työntää kätensä sen laturin perseen päälle. |
Sivu 1/5 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |