Heips! Vaihdoin moottorin vara osa-autosta tuohon meidän vm. -98 dieseliin. Muuten meni remppa hyvin ja vaihtomoottori pyörii, mutta tuli ongelmia polttoaine-pumpun ajoneston kanssa. Rälläköin molemmista moottoreista sen metallisen suojakuoren pois katkaisusolenoidin päältä ja piti käyttää solenoidi irti ja "jumia" solenoidin katkaisunappula auki asentoon, jolloin moottorin sai käyntiin, mutta avaimen kuvaa ja hälytys summeria huutaa 45 sek, ennenkuin sammuu summeri.
Moottorin joutuu siis nyt sammuttamaan vaihde päällä; yritän tutkia tuota solenoidin kytkentää,jos sen saisi jotenkin toimimaaan että sammutus onnistuisi virta avaimesta. Avainten koodit ei tallessa noissa huoltokirja vihkoissa, joten onnistuuko avaimen uudelleen "koodaaminen" ? Jos joku pystyisi kertomaan, miten tuo katkaisusolenoidi kytketään, pitää yrittää mitata + ja maa ainakinja siitäpähkäillä eteenpäin.... Ehkätämä harraste auto tästä vielä tokenee....
|