Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/4 [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 16.12.2017 21:40 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Putket keulille kytketty ja eikun takakelkka paikoilleen.
Pitää vielä tutkia miten tässä tehdään järjestelmä paineettomaksi että saa vaihdettua keulan pallot. Takaa tuli lehmät naamalle kun kuvittelin että säätövipu alas ja paineeton. Siitä keskipallon ilmausruuvistahan takaa olis lähtenyt paineet. Onkohan keulassa sama systeemi? Vielä ei pääse näkemään niin keulaan....



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 16.12.2017 21:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3113
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
^Kiitos vajoamiseneston, moottori pitää olla käynnissä että hydrauliikassa on paineita että saa vajoamisenestoventtiilit avattua. Vaan eiköhän sieltä ilmausruuvistakin paineet pitäisi pois saada, ainakin kuvasta päätellen..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 17.12.2017 14:13 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Ja taitaa olla vielä niin ettei tyhjene jos auto pukeilla?

Eipä tullut dokumentoitua muovisia paluuputkia.... muuten selkeähkö mutta olikohan niin että kirkas putki jousisylinterille etummaiseksi ja siitä paluu konehuoneeseen. Musta putki jousisylinterille taakse eli lähemmäs palloa mutta mihinkäs nämä menee? Vain kaksi muoviputkea keulaan ja toinen menee keskipallolle? :?



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 17.12.2017 17:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1257
Paikkakunta: Järvenpää
Mustat niitä palkeen huohotusputkia ja päät menee yleensä sinne kelkan kapean kotelon sisään siitä keskeltä. Joissakin menee molemmat ristiin sisälle, joissakin T-haaran kautta jolloin kotelon sisään menee vain yksi pää. Musta on oikeassa reijässä kun puhallat siihen ja palje pullistuu.
Paluita eteen solenoidilta kumiletkulla, johon tulee musta muoviputki edestä ja sylinterien vuotoputket ja korkeussäätimeltä, jotka yhdistyvät haarakappaleiden kautta ja kolmiharaan toinen musta.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 17.12.2017 18:25 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Kiitos Wesa! Väärinpäinhän ne oli... mutta ymmärrys kasvoi sun kuvauksesta. Kovat putketkin meni sekaisin, mutta vähän purkua ja tarkistus niin löytyi oikea järjestys. Helpompi nyt kuin järjestelmä paineistettuna vaihdella noita.... ekaa kertaa tätä laatua tekemässä niin saa skarpata tosissaan :D



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 17.12.2017 18:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1257
Paikkakunta: Järvenpää
Toi H2e on venttilin toimintaperiaatteeltaan samanlainen kuin H3 plus jossa myös ilmausnippa, mutta sillä erolla että C5:ssä sen pallon voi tyhjentää lexialla. Tuossa ei voi. Ja kannattaa laskea ilmat paino pyörillä siitäkin nipasta pois muutamaan kertaan.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 17.12.2017 20:34 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Voiskohan siihen venttiilille syöttää ”manuaalisen” ohjauksen jotta sais paineettomaks? Pitää tutkia.

Sain kelkan ja putket paikoilleen.


Liitteet:
AD39BA14-B660-4237-9252-9809A108045B.jpeg
AD39BA14-B660-4237-9252-9809A108045B.jpeg [ 97.04 KiB | Katsottu 31172 kertaa ]

*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 18.12.2017 22:05 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Savut otettu. Sai pyörittää konetta ihan tosissaan että sai tyhjän filsun täyteen ja bensaa koneelle saakka. Meinas usko loppua...
Takajarrut ilmattu. Poljintuntuma ei ole BX:mäisen kova silti? Ajoin niin vähän tällä etten muista millainen oli... alussa vähän ”tyhjää”. No katotaan kun pääsee kokeilemaan.



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 18.12.2017 22:34 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Jarrusatulat käännetty ja YE:sta piirikorttisuoja spray kynkän ja satulan välissä. Joku oli kuulemma ostanut samaa tuotetta laskuvarjon pinnoitukseen :shock:


Liitteet:
EC9D7865-91B1-49A9-8906-B894D3830044.jpeg
EC9D7865-91B1-49A9-8906-B894D3830044.jpeg [ 51.27 KiB | Katsottu 30978 kertaa ]

*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 19.12.2017 14:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 867
Paikkakunta: Uusikaupunki
HanaAna kirjoitti:
Poljintuntuma ei ole BX:mäisen kova silti? Ajoin niin vähän tällä etten muista millainen oli... alussa vähän ”tyhjää”. No katotaan kun pääsee kokeilemaan.

Xantiassahan on jarrupolkimessa sellainen jousiviritys, jolla on ilmeisesti haettu pehmeämpää toimintaa perinteisiin jarruihin tottuneille. Sen jousen voinee korvata esim. putkenpätkällä, jolloin tuloksena on BX:mäinen poljintuntuma. (Itse en ole moista toteuttanut)

Hyvännäköistä työtä olet Xantian kanssa tehnyt! Siitä se vaan valmistuu. :)



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 19.12.2017 16:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7592
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Bumper kirjoitti:
HanaAna kirjoitti:
Poljintuntuma ei ole BX:mäisen kova silti? Ajoin niin vähän tällä etten muista millainen oli... alussa vähän ”tyhjää”. No katotaan kun pääsee kokeilemaan.

Xantiassahan on jarrupolkimessa sellainen jousiviritys, jolla on ilmeisesti haettu pehmeämpää toimintaa perinteisiin jarruihin tottuneille. Sen jousen voinee korvata esim. putkenpätkällä, jolloin tuloksena on BX:mäinen poljintuntuma. (Itse en ole moista toteuttanut)

Onko siellä oikeasti sitä jousta?
Muistikuvat ovat hataria ja olen polkimen hiluineen purkanutkin joskus, mutta muistaisin tuota jousihommaa joskus selvitelleeni ja lopputulos oli, että se löytyykin vain RHD-xantuista....



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|C5 2.0HDi 163 A Tourer '11|Dyane 4 '74|
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 19.12.2017 19:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2438
Paikkakunta: Päijät-Häme
Joku ylimääräinen härpätin siellä on venttiilin ja polkimen välissä, näkyy ihan kun katsoo konetilan puolelta..



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 19.12.2017 20:14 

Viestit: 4686
Valitettavasti kuvat ovat jo hapantuneet:
viewtopic.php?p=105832#p105832

Eli erilainen toteutus vääräkätisessä liikenteessä ja muualla, mutta jousi kuitenkin?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 19.12.2017 21:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3113
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Miulla pitäis jossain olla tallessa Xm:n kyseisen palikan kuvatukset. Ideana kuitenkin yksinkertainen, jarruventtiilin ja polkimen välissä muutaman sentin muovilieriö, jonka sisällä jousi. Sen verran vähän näemmä häirinnyt, ettei ole tullut jousenpoistopalikkaa askarreltua, vaikka tykkäänkin enemmän ratkaisusta ilman välissä olevaa jousta...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 19.12.2017 22:35 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Kaikkea se Pierre on askarrellut, jotta massat saisivat saman kokemuksen jarrupolkimesta kuin normiautolla :lol: Kas kun ei ole tehty jarrutehon alenninta :oops: No onhan tietty ABS:it...



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 19.12.2017 22:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2438
Paikkakunta: Päijät-Häme
olli__o kirjoitti:
Valitettavasti kuvat ovat jo hapantuneet:
viewtopic.php?p=105832#p105832

Eli erilainen toteutus vääräkätisessä liikenteessä ja muualla, mutta jousi kuitenkin?

Kyllä se kuva sieltä löytyi:
Croisette kirjoitti:
Eli tuo osa 2 sisältää sen jousen

Kuva



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 21.12.2017 23:13 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Apulaitehihna ja kiristysrullat vaihdettu. Syynä jumalaton kitinä/kiljunta tyhjäkäynnillä. Kirskunta ennallaan...
Luulis että jos ääni lähtis hydepumpusta tai laturista, se kuuluis koko ajan. Eikä häipyis kun nostaa kierrokset yli tonnin. Oliskohan vain kiristysmekanismin jousi kuoleentunut ja hihna jää löysälle? Ei sitä kyllä älyttömän kireälle tuolla saanut. Mutta kirskunta on siis aika julma....



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 22.12.2017 17:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1598
Paikkakunta: Tampere
HanaAna kirjoitti:
Apulaitehihna ja kiristysrullat vaihdettu. Syynä jumalaton kitinä/kiljunta tyhjäkäynnillä. Kirskunta ennallaan...
Luulis että jos ääni lähtis hydepumpusta tai laturista, se kuuluis koko ajan. Eikä häipyis kun nostaa kierrokset yli tonnin. Oliskohan vain kiristysmekanismin jousi kuoleentunut ja hihna jää löysälle? Ei sitä kyllä älyttömän kireälle tuolla saanut. Mutta kirskunta on siis aika julma....


Mites jakohihnan rullat..?




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Mini Cooper S JCW++ 2006)
- exät: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 22.12.2017 21:21 

Viestit: 130
Merkkaa kampiakselinhihnapyörä, todennäköisesti se luistaa.



Xantia Activa V6 -98 Dsuper5-74 C5 V6 by Carlsson -06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 22.12.2017 22:44 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Hyviä pointteja jakohihnasta! Ajattalin aloittaa helpoimmasta päästä kuitenkin eli apulaitehihnasta ja tykötarpeista. Noi pitää hoitaa kuitenkin. Jakohihna on seuraavana vuorossa, voi olla että heti...
Tilasin nyt kuitenkin uuden jousen apulaitehihnan kiristäjään, jatketaan siitä.



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 23.12.2017 01:05 

Viestit: 4686
Jos se koko ajan kirskuu, niin voihan sitä ensin testailla käyttää hetken ilman koko moniurahihnaa (kunhan hihnapyörän pitää kunnolla kiinni)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 23.12.2017 14:26 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Ihan hyvä idea. Se huutaa vain alle tonnin kierroksilla....



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 25.12.2017 17:19 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
No ei kilju ilman apulaite belttiä. Kiristysjousta odotellaan...

Pitäis vissiin muutenkin hommata jotain kitkasprayta tuohon....

Hommasin maalausvehkeetkin vihdoin. Näitä on haaveiltu pitkään. Ei ole ollut paikkaa missä maalata kuin vasta nyt. Alkaa ankara harjoittelu!



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 29.12.2017 21:59 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Xanttu tassuillaan vihdoin. Öljyt ja keulan pallot vaihdettu. Paineettomaks meni muuten paitsi keulan varaajapallo, eli lhm:t naamalle....
Apulaitehihna ja kiristysjousi vaihdettu, silti pientä kiljahtelua? Joku ei ole linjassa? Kitkaspray auttoi heti, mutta... no parani huomattavasti kuitenkin.
Paikallaan painellessa alusta muuttui 150%. Pallot Virttaan reseptillä.
Mitä mahtaa olla nappulat ratin molemmin puolin? Sportti nappi kaiketi toinen? Google ei tunnu auttavan...


Liitteet:
IMG_0069.jpg
IMG_0069.jpg [ 43.57 KiB | Katsottu 29477 kertaa ]
IMG_0068.jpg
IMG_0068.jpg [ 46.04 KiB | Katsottu 29477 kertaa ]
IMG_0067.jpg
IMG_0067.jpg [ 39.75 KiB | Katsottu 29477 kertaa ]

*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2
ViestiLähetetty: 29.12.2017 22:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1257
Paikkakunta: Järvenpää
Hienoa, edellä mentiin ja perässä tullaan! Jospa tänä vkl ehtisi takakelkkaa sovittelemaan alle..
Tuo missä vieteri nuolten välissä on se sportti ja missä ruksi, sillä estetään mukuloiden takalasien säätely.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/4 [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: