Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantia Activa tct -95 http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=27683 |
Sivu 2/3 |
Kirjoittaja: | cittroen [ 28.10.2018 23:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Mitään ei tunnu tapahtuvan vaikka solenoidit naksahtaa ja paineita kerää hitaanlaisesti kylmänä. Pumpun nakseaika on about 18s. Luin jostain, että lhm:ää saisi valuttaa takapäästä ainakin litran, että ilmaantuu. Itse en noin paljoa ilmannut. Olisikohan johonkin voinut jäädä ilmatasku, mikä haittaa? Lhm:n vaihdosta on jo 2000km, mutta ne jarrut taitaa olla kierroltaan umpikujia. |
Kirjoittaja: | cittroen [ 29.10.2018 16:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Välihavainto: Laitoin talvirenkaat ja suuntavakaus parani huomattavasti. Kesärenkaat oli jotkut ikivanhat energy saverit et18 vanteilla. Nämä on et8, eli uudemmasta xantiasta. Ei ottanut pyöränkaariin, mutta ala-asennossa en viitsinyt pyöritellä. |
Kirjoittaja: | Wesa [ 10.11.2018 21:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Oheista modausta en ole huomannutkaan. https://translate.googleusercontent.com ... NGv3PjqFmA Malleissa ennen sitä evolutionia (<=8155) vajoamisenestovenan päätykappaleen kuluminen karaa vasten voi tehdä siitä niin toivoin että paine ei pääse eteenpäin. Tämä voi olla suuri syy venttiilien jumitteluun. Koloamalla tulpan sisäpää kuvan mukaiseti ongelma poistuu. Evo-mallissa tuota kautta öljy ei kulje vaan siinäkin päässä venttiiliä umpitulppa. Aika helppo testattava olisi tuo.. |
Kirjoittaja: | cittroen [ 12.11.2018 20:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Hmm mielenkiintoista. Pistetääs tuokin tarkistuslistalle. |
Kirjoittaja: | Akseli [ 12.11.2018 20:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Wesa kirjoitti: Oheista modausta en ole huomannutkaan. https://translate.googleusercontent.com ... NGv3PjqFmA Malleissa ennen sitä evolutionia (<=8155) vajoamisenestovenan päätykappaleen kuluminen karaa vasten voi tehdä siitä niin toivoin että paine ei pääse eteenpäin. Tämä voi olla suuri syy venttiilien jumitteluun. Koloamalla tulpan sisäpää kuvan mukaiseti ongelma poistuu. Evo-mallissa tuota kautta öljy ei kulje vaan siinäkin päässä venttiiliä umpitulppa. Aika helppo testattava olisi tuo.. Pitää koittaa tuota modausta tuossa epä-activassa, kun välillä tuntuu, ettei jousitus toimi niin kuin pitää. Tosin pitää myös diodit laittaa (oletan ettei ole laitettu), mutta luulisi, että ilman diodeja näin kylmällä kelillä toimisi ainakin jonkun aikaa ihan hyvin? Jos ei noillakaan lähde toimimaan niin pitää odottaa, että sun HA blokin modipalikka siirtyy massatuotantoon. ![]() Olettaen että pallojen paineet on kunnossa niin tässä lista asioista varaajan naksahteluaikaan ja yleiseen hydraulijärjestelmän toimivuuteen tulee niin tuolta Activa-ryhmästä olen lukenut, päätellyt ja mutuillut, niin oikeasti hyväkuntoisella järjestelmällä: -yön yli pysäköinnin stop valon pitäisi sammua alle 15s -naksahteluaika jopa 6min, varmaan joku yli minuutti on jo ihan hyvä? -ei pitäisi valua alas Syitä miksi ylläolevat ehdot ei täyty: -jarruventtiili vuotaa sisäisesti -HA venttiilit vuotaa sisäisesti -HA blokkien sisäiset halkeamat, enemmän ongelma uudemman tyyppisellä. -Activa sylinterit vuotaa sisäisesti -Kallistuksen korjaamisen vivustot säädetty väärin (miksikä näitä nyt haluaa kutsua) Varmaan myös lisää syitä ja vähemmän vääriä syitä, jotka ei tule just nyt Mièleen. |
Kirjoittaja: | cittroen [ 13.11.2018 16:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Joo nuo ne varmaan yleisimmät |
Kirjoittaja: | cittroen [ 25.12.2018 15:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Otetaas Xantiaa taas työn alle. Lämmityslaitteen kennon vaihtoon pitäisi nämä lomat riittää hyvin. Posti toi myös täydellisen orkkis lukkosarjan ja rf kaukolukitus boxin, mitkä aion tässä samalla laittaa. Mittaristossakin jotain (kontakti?) häiriötä. Lämmityslaitteen puhallinkaan ei aina lähde päälle. Tuosta en tiedä, voiko sitä jotenkin diagnosoida. |
Kirjoittaja: | cittroen [ 28.12.2018 23:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Askartelua tänään. ![]() ![]() ![]() Mittaristossa yksi pintaliitosdiodi roikkui melkein irtonaisena ja pari punaista vastusta näytti ottaneen lämpöä. Juottelin nuo uudestaan ja toivotaan ettei mitään ole mennyt rikki. Joku magneti macaronin valmiste, tiedä noista. |
Kirjoittaja: | cittroen [ 01.01.2019 02:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Bensamittari ja rf lukitus toimii toimii nyt, noita oli ikävä. Sisätilat kasassa ja pitäisi vielä täyttää jäähdytysjärjestelmä. Josko sitä pian saisi raikasta ja hajutonta talvi-ilmaa kabiiniin. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 04.01.2019 20:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Minkälaisen rf-boxin hommasit? Mullakin odottaa uudet lukot paikalleenmenoa. Kakesta on kanssa mennyt henki jossain vaiheessa joten tuota ei saa nyt lukkoon ollenkaan :p |
Kirjoittaja: | cittroen [ 05.01.2019 00:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Putkimies22 kirjoitti: Minkälaisen rf-boxin hommasit? Mullakin odottaa uudet lukot paikalleenmenoa. Kakesta on kanssa mennyt henki jossain vaiheessa joten tuota ei saa nyt lukkoon ollenkaan :p Tälläisen laitoin. Tuon sai melkein suoraan yhdistettyä vanhan IR-vastaanottimen johtoihin. https://www.ebay.com/itm/Universal-Car- ... %7Ciid%3A1 Tuo avainmötikkä olikin aika paksu niin en ole varma mahtuuko Xantian virtalukkoon. Olisi ehkä pitänyt ostaa ennemmin tämä, toki ei nuo paljo mitään maksa niin sama se ostaa toinenkin. https://www.ebay.com/itm/Universal-Car- ... :rk:8:pf:0 Xantia mk2:ssa taisi olla jo RF ja jonkinlainen tunnistesiru avaimessa. Kai tuon siihenkin jotenkin saa. |
Kirjoittaja: | Akseli [ 05.01.2019 00:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Tuo avaimen pää on on sellainen mistä seppä saa veistettyä oikeanmuotoisen? |
Kirjoittaja: | cittroen [ 05.01.2019 00:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Hmm en oo varma saako tuollaisesta littanasta samantapaista kuin orkkis, en ole käynyt teettämässä vielä. Onkohan noiden aihioiden profiililla väliä? |
Kirjoittaja: | HanaAna [ 06.01.2019 15:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Sulla näköjään sama Lexia vika koodi kuin mullakin aluksi. Sait kuitattua pois kun lisäsit diodit? |
Kirjoittaja: | HanaAna [ 06.01.2019 16:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
HanaAna kirjoitti: Sulla näköjään sama Lexia vika koodi kuin mullakin aluksi. Sait kuitattua pois kun lisäsit diodit? Siis :"Lexia ilmoittaa pysyvästä viasta etumagneettiventtiilissä" |
Kirjoittaja: | cittroen [ 07.01.2019 10:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Joo ilmoitti. Vaihdoin kelan ja yritin korjata boksia, mutta vaihdoin lopulta purkuautosta toimivan. Lisäsin vain diodit varmuuden vuoksi. Ja ongelma ei ole uusiutunut. |
Kirjoittaja: | HanaAna [ 07.01.2019 10:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
cittroen kirjoitti: Joo ilmoitti. Vaihdoin kelan ja yritin korjata boksia, mutta vaihdoin lopulta purkuautosta toimivan. Lisäsin vain diodit varmuuden vuoksi. Ja ongelma ei ole uusiutunut. Ok, eli se jäi sitten vähän niinkuin selviämättä mikä siellä ecussa vielä oli rikki.... damn ![]() |
Kirjoittaja: | cittroen [ 07.01.2019 12:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
No joo, koitin viime viikolla vielä kokeilun vuoksi uudelleenjuotella noita trankkuja. Osa niistä ei aluksi ollut juottunut molemminpuolisesti, mutta ei lähtenyt toimimaan. En sen enempää sitten testaillut. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 17.02.2019 19:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
cittroen kirjoitti: Putkimies22 kirjoitti: Minkälaisen rf-boxin hommasit? Mullakin odottaa uudet lukot paikalleenmenoa. Kakesta on kanssa mennyt henki jossain vaiheessa joten tuota ei saa nyt lukkoon ollenkaan :p Tälläisen laitoin. Tuon sai melkein suoraan yhdistettyä vanhan IR-vastaanottimen johtoihin. https://www.ebay.com/itm/Universal-Car- ... %7Ciid%3A1 Tuo avainmötikkä olikin aika paksu niin en ole varma mahtuuko Xantian virtalukkoon. Olisi ehkä pitänyt ostaa ennemmin tämä, toki ei nuo paljo mitään maksa niin sama se ostaa toinenkin. https://www.ebay.com/itm/Universal-Car- ... :rk:8:pf:0 Xantia mk2:ssa taisi olla jo RF ja jonkinlainen tunnistesiru avaimessa. Kai tuon siihenkin jotenkin saa. Tuli lopulta postissa tuo ylemmän linkin mukainen laitos. Asensitko sen sinne kattoon vai missä nuo IR-vastaanottimen johdot sijaitsee? |
Kirjoittaja: | cittroen [ 17.02.2019 23:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Joo sinne kattoon. http://www.aussiefrogs.com/forum/attach ... plip-1.jpg 1. Punaiseen 2. Jää tyhjäksi 3. Ja 4. Valkoseen ja valkomustaan. Ei täyttä varmuutta kumpi oli avaus. 5. Yhteen keltasen, keltamustan ja mustan kanssa |
Kirjoittaja: | cittroen [ 14.03.2019 23:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Map-anturin putsauksen jälkeen ajettu jäljellä oleva puoli tankkia loppuun. Laskin kulutukseksi noin 10,5. Ajo vauhdikasta maantieajoa ja tehoa riittää. 50% etanolia. Jarrut ehkä hieman laahaa. Boxiin oli tallentunut koodi suuttimien käymisestä 100%:ssa. En ole hetkeen noita tarkistanut, katsotaan jos alkaa usein tulla. Laskujen mukaan ajo näyttää tällähetkellä olevan halvempaa viinalla. Olen nyt pitänyt viimasuojaa, joka peittää puolet syyläristä pohjapanssarin lisäksi. Öljynlämpöanturi lie toimii, koska lämpö on normaaliajossa nyt sama kuin jäähdytysnesteen. Aiemmin ei päässyt kesälläkään yli 60c. Bensamittari ei vieläkään toimi vaikka luulin aiemmin, että korjaantui. Tankin anturi rajattu pois. Toista mittariatoa voisi kokeilla. |
Kirjoittaja: | HanaAna [ 15.03.2019 08:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Mulla vähän parani mittarien toiminta kun putsailin niitä kontaktipintoja siellä mittariston takapuolella. Myös bensamittarin... |
Kirjoittaja: | cittroen [ 15.03.2019 10:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
Tuossa mallissa ei ole kontaktipintoja vaan kaikki on juotettu. |
Kirjoittaja: | HanaAna [ 15.03.2019 10:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
cittroen kirjoitti: Tuossa mallissa ei ole kontaktipintoja vaan kaikki on juotettu. No sitten. Tässäkin kohtaa uudempaan tuli huononnus... |
Kirjoittaja: | cittroen [ 28.03.2019 22:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia Activa tct -95 |
75% etanolilla täyskaasukiihdytyksessä yli 5000rpm suuttimet menee 100%. Ecussa vikakoodi 31, 51, 52 mixture control ja lambda heated. Suuttimet ei riitä ja menee laihalle? Bensan paineen nosto ehkä auttaisi, mutta kulutus varmaan myös nousee, joten antaa olla, jos vaan ajelee nätisti. |
Sivu 2/3 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |