Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/5 [ 105 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 16.11.2018 22:47 

Viestit: 285
Paikkakunta: Helsinki
Josko tätäkin dokumentoisi... ohut tunne että Activan kanssa saa harrastaa eli dokumentoitavaa saattaa kertyä :roll:
Tänään tuli leima!! Tähän mennessä tehtyä: öljypohjan tiivistys, jakopään remppa, oikean käsijarruvaijerin vaihto, vasen helma sai uutta peltiä ja tänään tiputin takakelkan vasemman puolen alas selvitelläkseni hydevuodon lähdettä. Samalla aloitin Activan ihmeelliseen maailmaan tutustumisen...


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Ennen...
IMG_1130.jpg
IMG_1130.jpg [ 118.73 KiB | Katsottu 8596 kertaa ]
IMG_1135.jpg
IMG_1135.jpg [ 58.59 KiB | Katsottu 8596 kertaa ]
IMG_1084.jpg
IMG_1084.jpg [ 63.46 KiB | Katsottu 8596 kertaa ]

*2CV6 -74
*DSuper5 -73
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 16.11.2018 22:48 

Viestit: 285
Paikkakunta: Helsinki
Pienen putsailun jälkeen:


Liitteet:
IMG_1133.jpg
IMG_1133.jpg [ 81.34 KiB | Katsottu 8594 kertaa ]

*2CV6 -74
*DSuper5 -73
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 16.11.2018 22:51 

Viestit: 285
Paikkakunta: Helsinki
Löytyihän se vuodon lähdekin. Hetken paineistuksen jälkeen toi vasemmanpuoleinen tihkuu. Näköjään kun on tarpeeksi kauan tihkunut niin tulee oikein tippaakin...


Liitteet:
IMG_1134.jpg
IMG_1134.jpg [ 107.83 KiB | Katsottu 8591 kertaa ]

*2CV6 -74
*DSuper5 -73
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 16.11.2018 22:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 482
Paikkakunta: Mäntyharju
Sustahan tosimies tuli!

Olen positiivisesti yllättynyt!



DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C6 3.0i Exclusive 06
C6 3.0 HDi Exclusive 09
C8 V6 04
CX2500 Turbo ex-ambu 83
CX25 Prestige 87
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 00
12 x Xantia 1.8-2.0 95-00
Austin Healey 100BN1 54
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 16.11.2018 22:55 

Viestit: 285
Paikkakunta: Helsinki
Alunperin oli ajatus tehdä tähän heti sama operaatio kuin viime talvena farkkuun, eli uusia kaikki takapään putken ja putsata ja maalata takakelkka, mutta tämä ei näytä nyt lähemmin tarkasteltuna niin pahalta kuitenkaan... Pitää ensiksi selvittää mitkä nämä paksut putki/letkut oikein on? Olisko jotain Activa-liitännäisiä paluuputkia?


Liitteet:
IMG_1137.jpg
IMG_1137.jpg [ 81.83 KiB | Katsottu 8578 kertaa ]
IMG_1136.jpg
IMG_1136.jpg [ 110.74 KiB | Katsottu 8578 kertaa ]


Viimeksi muokannut HanaAna päivämäärä 16.11.2018 23:00, muokattu yhteensä 1 kerran
*2CV6 -74
*DSuper5 -73
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 16.11.2018 22:59 

Viestit: 285
Paikkakunta: Helsinki
Juuso kirjoitti:
Sustahan tosimies tuli!

Olen positiivisesti yllättynyt!


:D :D pitää olla haastetta, elämä olis muuten liian tylsää! Senverran olen tällä jo kurvaillut, että täytyy kyllä sanoa että kyyti on kyllä mielenkiintoista. Activa toimii, mutta vissiin takajousipallot on morjens, siis kivireki...

Pitänee puuhastella pallopaineen mittausasema, kun on kolmessa keksinnössä yhteensä 21 palloa... Täällä olikin hyviä vinkkejä aiheesta. Jos jollain ylimääräisen jousisylinteri ko. aiheeseen sopiva, tarjoa.



*2CV6 -74
*DSuper5 -73
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 16.11.2018 23:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 946
Paikkakunta: Järvenpää
Hienoa! Ne missä on letkuja liittyy activasysteemiin. Tuollaisen vuotavan puristetun letkuliitoksen olen saanut pitämään ihan vaan puristamalla holkkia hieman kireämmälle letkuntekokoneessa. Kyseessä silloin XM:n etupään putki. Eli jos ei pahasti ruosteessa putkiosuus, on helppo korjaus. En tiedä sitten jos kumi on hauras, voi ehkä haljeta?
Tuota et sen Breikin tasoiseksi saa mukavuudeltaan jollet muuta evoksi. Tosin kannattaa ehkä kokeilla sen vajoamisenestoventtiilin tulpan yritystä, on niin hyvin tyrkyllä siinä..



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 16.11.2018 23:31 

Viestit: 285
Paikkakunta: Helsinki
Wesa kirjoitti:
Hienoa! Ne missä on letkuja liittyy activasysteemiin. Tuollaisen vuotavan puristetun letkuliitoksen olen saanut pitämään ihan vaan puristamalla holkkia hieman kireämmälle letkuntekokoneessa. Kyseessä silloin XM:n etupään putki. Eli jos ei pahasti ruosteessa putkiosuus, on helppo korjaus. En tiedä sitten jos kumi on hauras, voi ehkä haljeta?
Tuota et sen Breikin tasoiseksi saa mukavuudeltaan jollet muuta evoksi. Tosin kannattaa ehkä kokeilla sen vajoamisenestoventtiilin tulpan yritystä, on niin hyvin tyrkyllä siinä..


Letku ei näyttänyt pahalta, pitää kokeilla puristaa tiukemmaks tai joku muu kikka koska siis paluuputki. Näytti ympäristö siltä, että on vuotanut vuosia. Ehkä sen takia putket hyvässä kunnossa tuossa kohtaa missä tulevat takakelkalta alas ja siitä rivissä eteenpäin. Farkussa ne mureni käsiin tosta mutkasta.

Tieto oli ettei tästä huippupehmeää saa, mutta kunhan toimii niinkuin pitääkin niin ok. En ole vieläkään saanut Lexiaa toimimaan, näkis tästäkin jos onkin kovassa asennossa kokoajan... pitää ehkä taipua ostamaan toinen kaapeli :evil:



*2CV6 -74
*DSuper5 -73
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 17.11.2018 08:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 946
Paikkakunta: Järvenpää
Ei muissa paksuissa letkuputkissa mitään varsinaista paluuputkea ole vaan menevät aktiivisylinterille männän kumminkin puolin. Vasen taitaa mennä suoraan ja oikea venttiilin kautta.
Jos pyörähdät joskus täälä päin voidaan kokeilla toisella lexalla.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 17.11.2018 10:06 

Viestit: 285
Paikkakunta: Helsinki
Wesa kirjoitti:
Ei muissa paksuissa letkuputkissa mitään varsinaista paluuputkea ole vaan menevät aktiivisylinterille männän kumminkin puolin. Vasen taitaa mennä suoraan ja oikea venttiilin kautta.
Jos pyörähdät joskus täälä päin voidaan kokeilla toisella lexalla.


Päädyin unessa samaan, eli kyllä se paineputki on. Jos tuon saisi purettua kokonaisena pois, homma olis helppo kun tuossa on vieressä hydrauliikkaliikekin. Tämä vaatii siperialaista mielikuvitusta että tuota saisi puristettua paikallaan sen verran että tihkuminen loppuu...
Kiitos Lexia tarjouksesta, pitää käydä siellä kun saan tämän nippuun.



*2CV6 -74
*DSuper5 -73
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 17.11.2018 20:22 

Viestit: 285
Paikkakunta: Helsinki
Hydesäiliö purettu pois ja takakelkka tiputettu alas. Tästä se taas lähtee :shock:
Vaihtoon siis kaikki takapään hydeputket+neljä pitkää putkea. Nuo kaksi Activa letkuputkea taitaa tehdä tästä aavistuksen haastavamman operaation... ei mitään käsitystä mihin ne edessä menee :D
Asennehommia siis luvassa....



*2CV6 -74
*DSuper5 -73
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 21.11.2018 13:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1872
Paikkakunta: Espoo
Jos nyt käy myöhemmin niin onnettomasti, että alat breikkiä hukkaamaan, kun et aamuisin enää muuta syö kuin Activiaa ihan periaatteesta, niin tiedät mihin osoitteeseen voisit yrittää tuota breikkiä tarjota ;) Tällainen julkinen huutelu tästä, jotta varmasti näkyy kuinka samat romut kiertää tutussa piirissä :lol: :lol:

Ainiin ja onnea tarkkaan valitulle tiellesi, olkoon se kallistukseton nopeudesta huolimatta!



Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
"Jos saat ajaa hyvällä autolla, silloin elämä on helpompaa" -Räikkönen
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 21.11.2018 15:05 

Viestit: 285
Paikkakunta: Helsinki
Akaile kirjoitti:
Jos nyt käy myöhemmin niin onnettomasti, että alat breikkiä hukkaamaan, kun et aamuisin enää muuta syö kuin Activiaa ihan periaatteesta, niin tiedät mihin osoitteeseen voisit yrittää tuota breikkiä tarjota ;) Tällainen julkinen huutelu tästä, jotta varmasti näkyy kuinka samat romut kiertää tutussa piirissä :lol: :lol:

Ainiin ja onnea tarkkaan valitulle tiellesi, olkoon se kallistukseton nopeudesta huolimatta!


Kiitoksia! Näyttää siltä että laji on valinnut mut :lol:
Oon vähän kahden vaiheilla farkun kanssa. Jos se lähtee, niin se lähtee piakkoin. Kannattas tulla käymään kylässä ;)



*2CV6 -74
*DSuper5 -73
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 03.12.2018 22:51 

Viestit: 285
Paikkakunta: Helsinki
Vuodot fixattu ja Activa taas tassuillaan. Hydepumpun o-renkaitten vaihto toimi. En ryhtynyt takapään putkien suur-remonttiin, koska putket olivat täysin ehdat. Joka nurkassa nyt uudet pallot.

Olipas muuten melkoinen jumppa, että sai alustan heräämään henkiin kun pumppu ollut irti, uudet pallot ja activa tsydeemikin ollut auki.... kärsivällisyys palkittiin!



*2CV6 -74
*DSuper5 -73
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 07.12.2018 13:10 

Viestit: 285
Paikkakunta: Helsinki
Lexia-humppaa harrastettu. Yhteys saatu, kiitokset Wesalle! Oma kaapeli sai just kuolemantuomion. N kertaa asennettu kaikki ja lopputulos sama aina, kalkkiviivoilla ei kommunikoi ecun kanssa. Diagboxin kautta Lexian käynnistyttyä vaihtuu firmis VCI:hin aivan oikein 4.3.0 :aan... mutta ei. Tilasin seuraavan kaapelin joka on nyt c-version piirilevyllä tjmts. Tuli tuo eka hommattua vähän liian vähillä tiedoilla....

Vikojakin löytyi. Etupään magneettiventtiili kokoajan virhetilassa ja ratin kulma-tunnistus oireilee. Näistä aloitetaan jahka saan toimivan kaapelin kotiutettua.



*2CV6 -74
*DSuper5 -73
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 07.12.2018 15:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1487
Paikkakunta: Tampere
Hienoa että tämä laite saa osaavissa käsissä uuden elämän! :)

Toi ratin kulmatunnistimen "Intermittent fault" on kai Activassa enemmän sääntö kuin poikkeus. Käsittääkseni se ei välttämättä johdu viallisesta anturista, vaan satunnaisesti väärin tulkitusta signaalista. Voi toki olla että olen käsittänyt täysin väärin... Mun edelliseenkin (siihen punaiseen) Activaan toi ilmestyi säännöllisen epäsäännöllisesti, ja silloin selvittelin asiaa. Brittiläisellä FrenchCarForumilla olivat sitä mieltä, että kannattaa huolestua sitten jos koodia ei näy.





- 06 Mini Cooper S JCW++

- exät: Saxo, Xsara ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 07.12.2018 20:34 

Viestit: 285
Paikkakunta: Helsinki
Igor kirjoitti:
Hienoa että tämä laite saa osaavissa käsissä uuden elämän! :)

Toi ratin kulmatunnistimen "Intermittent fault" on kai Activassa enemmän sääntö kuin poikkeus. Käsittääkseni se ei välttämättä johdu viallisesta anturista, vaan satunnaisesti väärin tulkitusta signaalista. Voi toki olla että olen käsittänyt täysin väärin... Mun edelliseenkin (siihen punaiseen) Activaan toi ilmestyi säännöllisen epäsäännöllisesti, ja silloin selvittelin asiaa. Brittiläisellä FrenchCarForumilla olivat sitä mieltä, että kannattaa huolestua sitten jos koodia ei näy.


Osaavista käsistä niin tiedä :roll: , mutta kiva perehtyä itselle uuteen tekniikkaan taas! Kuten toi kulmantunnistus... aina kiinnostaa tuommoisessakin viassa ns. juurisyy. Tuskin se uutena on vikaa vilkutellut? Mutta selkeästi yleinen "ominaisuus". Perehdytään!

Toi magneettiventtiili-osastokin on mulle näissä uutta. Tiedän toki periaatteen miten toimivat, mutta mites näissä?meneekö automaattisesti vaihtoon jos jumissa? Saas nähdä mikä saatavuus... Alustahan on nyt tukevasti "FIRM"-modessa. Pitänee tässä samalla vaihtaa kaikki lisäpallotkin, niin on kaikki sitten samalla viivalla. Ja jää pois mahdolliset kerrannaisvaikutukset, jos sellaisia nyt yleensä on.



*2CV6 -74
*DSuper5 -73
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 07.12.2018 21:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 295
Mankkarin vika johtuu yleensä viallisesta diodista. Uusi diodi rinnalle, niin taas pelittää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 07.12.2018 21:18 

Viestit: 285
Paikkakunta: Helsinki
INikki kirjoitti:
Mankkarin vika johtuu yleensä viallisesta diodista. Uusi diodi rinnalle, niin taas pelittää.


Kiitos vinkistä! Ei aina kannata lähteä märkäpäänä uusimaan kaikkea :D



*2CV6 -74
*DSuper5 -73
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 07.12.2018 23:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 946
Paikkakunta: Järvenpää
Jep, tuo kulmatunnistin herja on tyypillinen eikä vaikuttane ajossa. Ainakin pysy lukema nollassa ja seurasi käännön mukana. Anturihan taisi olla optinen tuossa.
Se etummainen magneettiventtiili antoi vikakoodin. Omissa H2 -versioissa en magnettivenan vikas ole lexiaan saanut. Olikohan se niin että jos virtapiiri poikki, tulee tuo vika? Takaventtiili vilahteli välillä soft-tilaan, mikä mielestäni viittaa siihen diodivikaan. Ecuhan antaa 12V pulssin hetkeksi , jonka jälkeen siirtyy siihen 1 kHz kanttiaaltoon rapiat kolmella voitolla, mutta ei onnistu jos diodi rikki. Tämä ei antane kuitenkaan vikakoodia.
En tiedä voiko tuo etuventtiilin vika tulla myös kärähtäneistä feteistä? Joka tapauksessa auto oli kova eikä ajossa missään vaiheessa pehmeä. Sccar-venttiili näytti toimivan oikein.

Sinne Ecun sisään kannattaa kurkata. Kuinka tummaa piirilevyä löytyy fettien ympäriltä..Ruuvit auki, kansi aukeaa helposti, mutta jotta komponenttipuolen saa näkyviin, niin se liitinten ympärys on kuoreen aika tiukkaan silikonoitu..

Ihan hyvä ajoltaan muuten, kyllä tuo Hydractive kannattaa korjata kuntoon!

Etuventtiilistä voit mitata johto irti kelan vastuksen. Diodin kuntoa et saa selville ilman pientä vastusviritystä, mutta rinnalla voi laittaa johtojen väliin uuden oli alkuperäinen ehjä tai ei. Ne voi myös kuittaa suoraan piirilevylle, mutta olisi kai parempi jos ne ovat fyysisesti kelojen lähellä.
Pallot kuntoon, ohjaako Ecu anturitietojen mukaan oikein? Anturit? Diodit ja kela? Jos nuo kaikki ok ja olet vaikka virittänyt Ledit seuraamaan toimintaa, niin ne näyttävät kivasti ajossa tilojen muutoksen. Siltikään ei auto välttämättä ole pehmeässä tilassa. Venttiili ei sinänsä jumita herkästi, esim lian takia, mutta sen solenoidikelan ohjaama pilottiventtiilin neula ei välttämättä liiku oikein. Usein syynä on toisen jousen kuoleutuminen. Tai ainakin sen pienen venyttäminen auttaa. Juurisyy voi olla muualla, kuten alhaisessa paineessa, ilmakuplissa ja lopulta systeemin sunnitteluvirheessä joka on korjattu vasta 2000 malleissa, esim siinä sun Breikissä. Monimutkaista, mutta ei onneksi kallista ja kiva harrastus! Ja lisänä sopassa uusi fixaus vanhoihin 007:lta, -vajoamisrnestoventtiilin korkin uritus..



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 08.12.2018 09:26 

Viestit: 285
Paikkakunta: Helsinki
Jo vain :shock: perehtymistä riittää. Kun saan ne pallot hommattua, niin pitääkin kaivella oskilloskooppi esille. Ei tarvitse arpoa ecun toimintoja...
Nyt on aika viimeistään sisäistää tuon H2:n toiminta. Mun break threadistä löytyykin linkit aiheeseen, tais tulla Jasulta.



*2CV6 -74
*DSuper5 -73
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 08.12.2018 12:58 

Viestit: 94
Paikkakunta: Kurikka
Minulla oli sama vika activassa ja lexia ilmoitti etumagneettivenasta. Boxin venttiilien releet oli mustuneet ja niiden vaihdolla ja suojadiodien lisäyksellä ongelma korjaantui.



Xantia Activa TCT -95
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 08.12.2018 15:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2217
Eiköhän se bhi pidä kaikissa activoissa kerran pari korjata. Tuossa vähän kuviakin:

viewtopic.php?f=17&t=17880&hilit=Xactiva



Olipa kerran Elämä. Silloin oli myös sitikka - maailman huipulla.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 08.12.2018 17:41 

Viestit: 285
Paikkakunta: Helsinki
cittroen kirjoitti:
Minulla oli sama vika activassa ja lexia ilmoitti etumagneettivenasta. Boxin venttiilien releet oli mustuneet ja niiden vaihdolla ja suojadiodien lisäyksellä ongelma korjaantui.

Olikos tuosta suojadiodien lisäyksestä kytkentäkaaviota? Diodi tyyppi? Ihan nopeesti ei google auttanut...

ds-jekkeri kirjoitti:
Eiköhän se bhi pidä kaikissa activoissa kerran pari korjata. Tuossa vähän kuviakin:

viewtopic.php?f=17&t=17880&hilit=Xactiva


Kattelinkin jekkerin hienon threadin aiheesta ja perus activa-huollolta vaikuttaa. Pitää nyppästä toi ecu pöydälle ja tutkia trankut. Näyttäis olevan 3kpl VN05N. Aikoinaan tuli hommattu kohtuulliset välineet juottamiseen kun kasailin megasquirt-lankkua. Ilmeisesti noita käryää ihan normi hydractive-ecuissakin, yks vähemmän vaan.



*2CV6 -74
*DSuper5 -73
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98
ViestiLähetetty: 08.12.2018 21:03 

Viestit: 285
Paikkakunta: Helsinki
Piirilevyn takapuolelta ihan kuin ois saanut lämpöä, mitatessa kuitenkin samat arvot kuin naapureilla. Marginaalinen ero. Taitaa olla tuo trankku isojen liittimien puolella keulan mankkuventtiilin rele. Keskimmäinen vissiin Activa, koska H2 ecuista se puuttuu.

Tämä on aina vaan loistava dokkari saunajäähyillä selata! http://www.citroenkerho.fi/xantia/pdf/ohjeet/Hydractive_2.pdf


Liitteet:
image2.jpeg
image2.jpeg [ 34.51 KiB | Katsottu 6202 kertaa ]
image1.jpeg
image1.jpeg [ 42.13 KiB | Katsottu 6202 kertaa ]

*2CV6 -74
*DSuper5 -73
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/5 [ 105 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: