|
Kirjoittaja |
Viesti |
betaromeo
|
Viestin otsikko: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 18.07.2019 07:46 |
Viestit: 2147
|
Näyttää siltä, että CX muuttuu ainakin lieväksi projektiksi? Positiivistä on se, että hitsaamaan ei joudu, mutta nyt ainakin polttoainelinja vaatii täyden uusimisen.
Toimi hyvin kotiin ajettaessa, mutta nyt uutta bensaa reilummin tankkiin laittaessa alkoi käymis ongelmat ja ruostetta, hiekkaa, sekä kumi sälää linjasto täynnä. Tankista tietysti täytyy lähteä liikkeelle ja ensimmäinen kysymys on, löytyykö uusia tankkeja mistään ja jos ei, niin millä se kannattaisi pinnoittaa?
Täälläkin oli keskustelua bensaletkuista, jotka kestävät nykyiset bensat. Tuohon joskus uusittu Semperitin kumiputket, jotka päältä virheettömät, mutta sisältä pehmenneet, josta irtoaa kumihiutaleita. Mikä oli se merkiltään, joka oli hyväksi todettu? Suuttimillekin saattaisi olla kysyntää, kolme sumuttaa kuten pitää, mutta yksi aika pistemäisesti jo.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 18.07.2019 09:11 |
Viestit: 1242
|
Huomenta! Onko se se vihreä? Se uusin paisti? Kuulkaas ihmiset, se on niin hieno! Aikamatka alumiinivanteiden aikakauteen, kun ne vielä näytti kevytmetallilta. Mä oon nähnyt sen! Läheltä. En kyllä pese silmiäni enää (tai jos, niin en siitä ainakaan täällä huutele).
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 18.07.2019 10:33 |
Viestit: 2147
|
Sepä se!  Tällä tarinallahan on ainoastaan yksi sankari, paikallinen "romumies". Soitti illalla 21:30 ja sanoi ehkä olevansa väärässä paikassa, kun täällä on vanha Citikka ja luukussa lukee Gti. Tuletko katsomaan vielä, vai nostanko lavalle?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 18.07.2019 12:34 |
Viestit: 944 Paikkakunta: Vihti
|
Por-15:sta kehuvat noitten ruosteisen tankkien entraamiseen se tekee sellasen muovisen oloisen sisäpinnan. Youtubessa on useita videoita aiheesta. Oma kohtaista kokemusta ei ole, mutta vastaavassa tilanteessa koittaisin sitä.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 18.07.2019 12:37 |
Viestit: 4994
|
Gates multifuel bensaletkusta on kuultu vain hyvää, aitä saa myös Motonetistä (yhtenä vaihtoehdoista) kannattaa varmistaa tiskiltä/merkinnöistä että on oikea myös malli Gatesilta, mutta siellä taitaa olla aina valmiiksi pätkittynä 1,5 m.
Perinteinen MP-tankin putsaus on diesel/öljyä sisään ja erilaisia muttereita/ketjuja sisälle hieromaan ruosteet ois ja hölskyttelyä, mutta tuo tankki on ikävän iso pitkään hölskyttelyyn (ripustus naruista kattoon tms?), sen jälkeen täytyy poistaa rasvat liuottimella ja valinnaisesti pinnoitus. Aikoinaan suosittiin 2-komponentti epoksia erilaisten valmiiden sarjojen sijaan, vaikka Inerta 50, mutta epoksi ei ehkä taida olla enää parasta alkoholin kanssa? Jotkut kehuu "POR"-sarjan tankin tiivistysaineita[edit: tulikin jo kirjoituksen sikana], mutta erilaisia fuel tank sealer ja liner settejä on paljon ja kaikissa lienee yhteistä että pohjatyö ja käsittely pitää tehdä huolella, muuten voi tulla enemmän ongelmia kun pinnoite alkaa hilseilemään.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 18.07.2019 14:07 |
Viestit: 2147
|
Kiitos vinkeistä ja oli varmaan tuo Gatesin letku, mitä turtanakin suositteli viikolla, kun tavattiin? Pitää koittaa viikonloppuna saada tankki irti ja päästä kurkkimaan sisälle, miltä siellä lopulta näyttää, onko elvytettävissä kohtuudella? Vaatii vaan koukun irroituksen edestä ja samalla voi miettiä laittaako takaisin ensinkään?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 18.07.2019 14:44 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
Ja ne tankin kannatuspannat kannattaa pitää kunnossa. Yhdestä petti aikoinaan noin 500 m bensa-asemalta täydellä tankillla lähdön jälkeen. Etulaita putos alas noin 50:n vauhdissa ja pysäytin nopeasti. Pelti oli kulunut puoleen väliin. Onneksi ei lähtenyt motarilla, ois ollut kiva soihtu perässä.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 18.07.2019 18:29 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Moro. Kannattaa tsekata Cxbasis sivusto. Paljon Cx:n osaa, käytettyä ja uutta. Tankin saatavuudesta en osaa sanoa, muistin vaan ton kioskin kun joskus ollut harrastajien kesken vanhempien sitikoiden osamyyjistä puhetta.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 25.08.2019 06:01 |
Viestit: 2147
|
Muovitankki vaihdettu alle ja uusi pa-pumppu linjastoineen, niin siihen loppui käyntihäiriöt. Vanha tankki kaikkiaan hyvä kuntoinen ja sisältä siisti, hiukan jotain sakkaa pohjalla ja löytyy myös lähes uuden veroiset tankin pannat, joten jos jollakin tarvetta, niin ovat jouten.
Seuraavaksi pitää vaihtaa laturin ja pumpun hihnat ja epäilen tuolla olevan väärän mittaiset hihnat, eikä edes välttämättä kulje kuten kuuluu? Jos joku tietää mahdollisesti, mitkä ovat oikean mittaiset, niin olisin kiitollinen tiedosta ja kuvasta, mikä on niiden oikea reitti, myös ilmastoidun version.
Sen verran autosta on selvinnyt, että siinä on oletettavasti ollut uutena ilmastointi ja myös kattoluukullinen katto, joita siinä ei nyt ole. Nähtävästi hyvinkin uutena tapahtunut jokin vaurio katon osalta ja pelkkä kattopelti vaihdettu, mutta pilarit eivät ole olleet koskaan katkaistu, myös ilmastoinnin kompura on otettu joskus pois. Kuitenkaan minkään vaurioitumisen takia siihen ei ole koskaan vaihdettu kilpiä?
Mahdollisesti kattoluukullinen katto kiinnostaisi, sekä ilmastoinnin vermeet?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 25.08.2019 10:46 |
Viestit: 944 Paikkakunta: Vihti
|
Puuttuuko pelkkä kompura vai muitakin tarpeita?
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 25.08.2019 11:47 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Juuson luukullinen katto on les e:n arkistossa, ellei Koe ole tehnyt siitä kauppaa.
Ja todettakoon vielä että luukku + ilmastointi on ollut ainakin suomiautoissa harvinainen yhdistelmä, useimmiten on ollut joko tai, mutta ei molempia.
Jos ilmastoinnin haluaa toimivaksi, niin kannattanee laittaa samalla systeemi, joka kestää nykyajan aineita. Kompurat on yllättävän edullisia100-300 eur välissä pääosin.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
koe
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 25.08.2019 14:55 |
Viestit: 142 Paikkakunta: Kangasala
|
jean-michel kirjoitti: Juuson luukullinen katto on les e:n arkistossa, ellei Koe ole tehnyt siitä kauppaa. Juu en, eli kyseinen katto on les e:n tykönä. Kattoluukku on riski. Se mahdollistaa että taivas voi pudota niskaan. Siitä ilmastoinnista. Onko kokemusta CX:n alkuperäisen kennon (sen keulalla olevan) korvaamisesta tarvikkeella? Että onko tiedossa joku malli/merkki/koko joka siihen sopii säällisellä virittämisellä. Omassa ei ole ilmastoinnista jäljellä kuin kompura. Hihnapyöräkin, josta voima pitäisi ottaa, on kadonnut. K-a-r-i
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 25.08.2019 15:06 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
koe kirjoitti: jean-michel kirjoitti: Juuson luukullinen katto on les e:n arkistossa, ellei Koe ole tehnyt siitä kauppaa. Juu en, eli kyseinen katto on les e:n tykönä. Kattoluukku on riski. Se mahdollistaa että taivas voi pudota niskaan. Siitä ilmastoinnista. Onko kokemusta CX:n alkuperäisen kennon (sen keulalla olevan) korvaamisesta tarvikkeella? Että onko tiedossa joku malli/merkki/koko joka siihen sopii säällisellä virittämisellä. Omassa ei ole ilmastoinnista jäljellä kuin kompura. Hihnapyöräkin, josta voima pitäisi ottaa, on kadonnut. K-a-r-i Jos kiinnostaa, nin voisin nakata malliksi ne ilmastoinnin palikat mitä mulle on jäänyt. Voin taata että eivät toimi. Se sininen relekin on tehnyt hetken tuloaan. Samalla voisi käydä hakemassa niitä puuttuvia palikoita.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
koe
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 25.08.2019 15:29 |
Viestit: 142 Paikkakunta: Kangasala
|
jean-michel kirjoitti: Voin taata että eivät toimi Noo, toimimattomistakin saa fyysistä referenssiä korvikkeen etsintään. Tukemaan varaosaluettelon kuvista ja auton tyhjistä ruuvin paikoista muodostunutta harhakuvaa. K-a-r-i
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 25.08.2019 21:33 |
Viestit: 2147
|
Ilmastointi on purettu kokonaan pois moottoritilasta, ei kennoa, putkistoa, eikä kompuraa. Ainoa mikä kielii kompurasta on vesipumpun päässä oleva ylimääräinen hihnapyörä. Sisällä sitävastoin keskikonsolin kyljissä alkuperäisen näköiset ylimääräiset suuttimet. Muisti ei enää riitä, minkälainen ilmastoitu oli sisältä uutena?
Tuossa auton VIN, josjoku saa siitä jotain varusteista irti VF7MANA0000NA0274
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 25.08.2019 21:47 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Ilmastoinnin lauhdutinkenno on semmoinen erittäin ouhesta ja helposti vahingoittuvasta alumiinista tehty kenno, joka on liki syylärin kokoinen. Muistaakseni se on ruuvattu syylärin etupuolelle. Siitä ketju jatkuu jossain järjestyksessä kuivaimen ja painekytkimen kautta kompuralle. Kompura sijaitsee akun ja pumpun välimaastossa, laatikon päällä ja tosiaan sen olemassaolon tunnistaa siitä extrapyörästä.Mulla saattaa ehkä olla b-varastolla semmoinen extra pyörä. Kompuroista en ole varma, voi olla että lainasin jonkun kompuran testikäyttöön.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 29.08.2019 08:06 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Amazonissa näyttää olevan tarjolla universal kittejä. Jos löytyy saksan amazon.de niin kyydin saa kaupan päälle ja Kitin n. 300e . Amazon.com kyyti puolet tavaran hinnasta. https://www.amazon.com/Universal-Air-Co ... B071DN5PMW
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 16.09.2019 16:23 |
Viestit: 2147
|
Tänään katsastettu 12v jälkeen huomautuksitta!  Eihän edellisestä leimasta ollut tullut kilometrejäkään, kuin 2800km, joten eihän siinä mitään voinut ollakaan. Aivan pieni välys oli vas. sisemmässä raidetangon päässä. Saako noita helposti mistä?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: CX 2400 Gti muuttuu projektiksi Lähetetty: 16.09.2019 21:28 |
Viestit: 7762 Paikkakunta: Eurajoki
|
Mahtavaa! Se on kyllä hieno peli ja väri on upea 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
|