Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Dessu projektia
ViestiLähetetty: 04.11.2019 10:32 

Tuosta linkkiä meikäläisen Dessu projektiin. https://safka.1g.fi/kuvat/sitikka/Dessu/ Mielelläni kuulisin kommentteja ja vinkkejä. Tai jos sattuu löytymään varaosia DSään, niin kertokaa ihmeessä. Esim Hydraulipumppu on saattaa olla uusimisen / korjaamisen tarpeessa. Listojen ja ikkuna tiivisteiden osalta myös tarvetta.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Dessu projektia
ViestiLähetetty: 13.11.2019 22:52 

Ensisijaisesti sun kannattaa soitella tonne Sitroselle,niillä on hallinnassa noi D-mallit P: 02 7667107. Sieltä saa uusia osia,ja voi sanoa,että melkein kaikkea saa. Pintapeltejä ei saa,mutta korjauspaloja kylläkin. Mittaristosta päätellen(tää keltaisilla palkeilla oleva nopeusmittari on ainoastaan vm .70) sun autos on ID19 ja vm.70,johon on laitettu 5 lovinen laatikko... Onnea vaan projektille:) .Ei näytä pahalta :). Mulla on ainakin hydraulipumppu ym. Neuvon sitte kyllä tarvittaessa,kun oon nyt jo eläkkeellä. Oon säheltäny D-mallin kanssa yli 40 vuotta... T: Simo Varjus Punkalaidun P:0500 919589 Soittaa voi 9-20,30 sillo alkaa uutiset :)

Poissa

ViestiLähetetty: 14.11.2019 09:53 

Ei paha olleenkaan huonommistakin autoja tehty.itsellä noita d malleja 6 kappaletta että aika tuttuja,minulla joitain ylimääräisiä osia jos tarvit.missä päin Suomea?

Poissa

ViestiLähetetty: 22.11.2019 08:47 

jarsund kirjoitti:
Ei paha olleenkaan huonommistakin autoja tehty.itsellä noita d malleja 6 kappaletta että aika tuttuja,minulla joitain ylimääräisiä osia jos tarvit.missä päin Suomea?

Kiitos kommentista. Juu varsin positiivisella mielellä tämän yksilön kanssa. Pitää nyt purkaa riittävästi vaan, että pääsee tarkistelemaan kaikki sudenkuopat. Lasien tiivisteet on hakusessa nyt ainakin, kun ovat kyllä pahaan kuntoon päässeet. Itse oleskelen Porvoossa ja liikun pitkin pks töiden perässä, Dessu majailee Lopella.

Poissa

ViestiLähetetty: 22.11.2019 09:07 

Kiitokset kommenteista ja yhteystiedoista. Varmasti soittelen kunhan pääsee kunnolla auton kimppuun ja vähän listaamaan mitä kaikkea täytyy hankkia. Auto talvehtii landepaikalla Lopella, joten ihan joka viikonloppu sinne ei pääse ropaamaan vaikka sormet syyhyääkin. :D Sitronen onkin tuttu vuosien takaa, kun mehumaijojen kanssa tuli enempikin ajeltua. Taitaa olla niin, että tähän mun autoon on vaihdettu ID 19 mittari tai sitten ID20-D superissa (3120) käytetty samaa mittaria. Auto VM71 ja käyttöönotettu loppuvuodesta. Harmillisesti mulla on tuossa mittaristossa jossain vaiheessa lämmennyt oikein kunnolla ja on muutama varoitusvalo "ikkuna" kärtsännyt. Muutenkin mittariston toiminta on hieman vaillinaista. Toki sen vielä ehkä teksnisesti korjaisi, mutta noita varoitus valo ikkunoita ei taida pystyä vaihtamaan. Eli saattasi olla hausessa kokonaan toinen mittaristo. Jos siis jollain löytyisi kohtuuhintaista hyvää yksilöä, niin voi tarjota.

Poissa

ViestiLähetetty: 22.11.2019 10:30 

Moi
Nuo mittarin värilliset lätkät ovat oikea murheenkryyni, varsinkin tuo sininen kaukovalon ja vihreä ajovalon lätkä. Tuntuu että ne murentuvat enemmän ulkopuolisen valon vaikutuksesta (uv-säteily) kuin oman polttimonsa kärventäminä.
Niitä pystyy kyllä vaihtamaan, ongelma on vain löytää korvaava lätkä tilalle, kun kaikista mittareista on mennyt huonoksi juuri nuo samat värit. Itse olen yrittänyt korvata niitä värillisillä akryylimuovipalasilla (ja hionut niitä oikean paksuisiksi), mistä vain olen sellaisen käsiini saanut. Askartelu tms. kaupasta voi ostaa myös "lasimaalaus värejä" joilla voi käsitellä kirkkaan muovipalasen. Itse vaihtaminen on aika simppeliä: otetaan se mittariston etukansi pois ja saadaan näkyviin ne värilätkät sellaisen mustan "muovirattaan" alle jumitettuina. Tätä muoviratasta korotetaan vaihdettavan lätkän kohdalta varovasti (esimerkiksi kiilataan sitä raolleen lätkän kahta puolta ruuvimeisselin kärkiä sinne työtämällä) ja sitten napataan tuo lätkä pois vaikka tikulla, jossa on sinitarraa tai teippiä päässä. Ei kannata ravistaa ylösalaisin, sillä sieltä tippuu muitakin lätkiä silloin.

terveisin: Mika

Poissa

ViestiLähetetty: 22.11.2019 18:55 

Suuret kiitokset vinkistä, täytyypä ottaa toi mittaristo mukaan viikonloppuna, kun käyn vähän muutenkin ropaamassa ja käyttämässä moottoria.

Poissa

ViestiLähetetty: 24.11.2019 09:53 

Sapuska kirjoitti:
Suuret kiitokset vinkistä, täytyypä ottaa toi mittaristo mukaan viikonloppuna, kun käyn vähän muutenkin ropaamassa ja käyttämässä moottoria.

Tuli tilattua viime yönä Kiinasta akryylisiä korvakoruja Ebayn kautta 3€ postitettuna.. Niistä sitten askartelemalla ja ehkä vihreää ja sinistä pikkaisen vielä värittämällä saanee fixattua mittariston palaneet värilätkät. :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2019 14:17 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
Jos hydrauliikkapumpun lohko on ehjä eikä sisällä hiushalkeamia mäntien välisissä seinämissä, niin tiivisteiden vaihto ei ole paha rasti. Tiivisteetkin saa sopivasti laakeri-/hydrauliikkaliikkeestä noin 10€:n investoinnilla. Kumilaatu pitää vaan olla tiettyä, että kestää LHM-järjestelmässä.

Mukavan helpon näköinen projekti. Onko tuo nyt ID 20 D-super optiona valitulla 5-vaihteisella laatikolla? Itellä -71, jossa ollut optiona valittu viislovinen laatikko, mutta matkan varrella moottori-vaihdelaatikko-paketti on vaihtunut. Tämän talven projektina on sovittaa tuohon 5-vaihteinen laatikko. Tämä tosin tuottaa harmaita hiuksia kun vauhtipyörä paineasetelmineen ja painelaakereineen ja -pesineen on erilainen ennen vuotta -72 (poislukien IE-mallit), kuin on -72 vuoden jälkeen valmistetuissa autoissa. Ja "uusi" laatikkoni on joko IE:n tai -72 jälkeen autosta. No onneksi varmaan selviää pelkällä painelaakeripesän (ja laakerin) vaihdolla.

Pekka

DS7 eTense 4x4 300 - 2020
ID 20 D super - 1971
B11 Normale - 1955
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ]