Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 29.12.2019 21:12 

Viestit: 328
Koitan tähän tarinoida tuon vaiheet ja ehkä jotain ohjeen tynkää C6 ongelmista josko niitä tuosta paljastuu.. ;)
Auton historia huoltokirjan, kuittipinon ja kuullun perusteella on melko kattavasti tallessa ja ainakin kuittipino kasvaa vielä tulevaisuudessa..
Nyt akuutteina vikoina vielä 2 suutin, oikea vetari, pöörän laakeri ja ehkä toisen umpion peilinkääntö pitkiltä pätkille.
Auto siis 2007 vuoden 2.7 HDI C6 jolla ajettu nyt 289tkm. (Josta itse noin 1000km)



Citroen C6 ehkä huonoin ikinä tehty auto tai ainakin citroen..
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 29.12.2019 22:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1321
Paikkakunta: Espoo
Kiitos että jaat tietoa. Sattuneesta syystä tämä kiinnostaa.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 29.12.2019 22:34 

Viestit: 300
Paikkakunta: Lahti
Siis onko tuollaisen saanut tonnilla?! :shock:



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 29.12.2019 22:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1321
Paikkakunta: Espoo
Ei se tainnut ihan tonnilla irrota, mutta jossain tonnin ja kolmen välimaastossa. Tarina ei kerro. joka tapauksessa suurta urheiluhenkeä valinta vaati, kuten käytetyn sitikan hankinta usein tekee.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 29.12.2019 23:25 

Viestit: 300
Paikkakunta: Lahti
Halvan luksusauton osto on tietysti aina riski. Mutta silti tuntuu todella matalalta tuo hintaluokka. Harmi, kun ei ole mitään tarvetta noinnisolle autolle. Jos jonkin asteisia projekteja saa jo tuohon hintaan, niin kyllähän C6 alkaa aika houkuttavalta tuntua -varsinkin, kun sellainen on aina kiinnostanut muutenkin.



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 30.12.2019 00:21 

Viestit: 328
jean-michel kirjoitti:
Kiitos että jaat tietoa. Sattuneesta syystä tämä kiinnostaa.

Joko hankit samanlaisen vai ?



Citroen C6 ehkä huonoin ikinä tehty auto tai ainakin citroen..
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 30.12.2019 18:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1321
Paikkakunta: Espoo
Esisopimus on tehty, noutoa vaille



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 30.12.2019 18:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1321
Paikkakunta: Espoo
Lahti411 kirjoitti:
Halvan luksusauton osto on tietysti aina riski. Mutta silti tuntuu todella matalalta tuo hintaluokka.

Luksusauton ostaminen on riski. Siihen liittyy myös mahdollisuus saada tavallista parempaa kyytiä, silloin kun luksus sattuu toimimaan.

Muuan tuttavalle on pakka kunnossa ja hän harrastaa kymmen vuotiaita Bemarin high end autoja. Niissä kun alkaa kone Kilkattaa ( juu kyllä alkoi viime syksynä myös Bemarin kasi rallattaa) niin ei silloin vain voi työntää romua ladon taakse ja hankkia seuraavaa, kun hintaa on vielä uuden sitikan verran..

Sitikalla kun harrastaa, niin voi valita milloin lopettaa, koska pääomaa ei tarvitse vanhasta pelastaa, ainoastaan käyttöarvo.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 30.12.2019 18:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 6507
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
jean-michel kirjoitti:
Sitikalla kun harrastaa, niin voi valita milloin lopettaa, koska pääomaa ei tarvitse vanhasta pelastaa, ainoastaan käyttöarvo.

Ai niinku näin? :D

https://m.nettiauto.com/citroen/berlingo/11025611



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|307 SW 1.6 16V '06|Subaru Forester 2.0D '09=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 19.02.2020 00:13 

Viestit: 328
Kahden vaiheilla jotta tännekkö vaiko tuonne myydään osioon..
Mutta jos sitä nyt vielä malttaisi tuohon kesärengas kauteen odotella .(päätöstä)
Nyt siis akuuteimmat ehken korjattu ja koneen puolestakin kuulostaa toimivan.(umpion pitkä/pätkä vielä tutkimatta/korjaamatta)
Pitkä lista tuossa olisi pientä fiksattavaa ja siistittävää jos pitää meinaisi.
Tänään oli taas sen verran motivaatiota että ikkunapilarin muoveja jo irrottelin uudelleen verhoilu mielessä mutta maltoin vielä jättää kankaat paikalleen.
Olikos joku jo tilannut noihin kankaita sumujen saarilta? Tai jopa niitä verhoillut?
https://www.woolies-trim.co.uk/product/ ... ning-cream



Citroen C6 ehkä huonoin ikinä tehty auto tai ainakin citroen..
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 19.02.2020 08:50 

Viestit: 124
Siitä vaan auton ostoon, touhutonni kannattaa varata. C6 on ihan simppeli auto, testerillä vaan CAN väylään ja alusta on ilman mehujousia naamioitu 407 Peugeot. V6 ohjausvaihde ja takaäänenvaimenninkin käy suoraan, paitsi C6:ssa on tuplaromattu pakoputkenpää. Äänieristeet vohkin eräästä C6:sta takapyöränkoteloihin suoraan, että hieman paksumpaa ovat käyttäneet tehdessään luxusta. Taka-akseli löytyisi, on laakereineen ja ehjine puslineen, jos tarvista. Periaatekuvia auton toiminnasta C6 tapahtumasta, jossa oli noin 20 rivissä ja tietoa paljon. Ensi elokuussa kokoontumine, että sinne vaan...

Tuota verhoilukangasta briteitä, kiinnostaa tulla kimppaan tai ainakin mallipala tulevaisuuden projekteihin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 19.02.2020 09:16 

Viestit: 300
Paikkakunta: Lahti
Tilasin tuolta Wooliesilta kattoverhoilukankaan CX-projektiin. Laatu oli hyvä, mutta hölmönä en tilannut kangasnäytteitä ja niinhän siinä kävi, että tilaamani kangas on liian vaalea omaan autoon... :roll: Jos joku on vaalean beigestä, nukkapintaisesta kankaasta kiinnostunut, voin lähettää näytetilkun. Minulla olisi 3 metriä kys. kangasta.
Löysin toisenkin brittiläisen firman, jossa on todella laaja valikoima verhoilukankaita: https://www.martrim.co.uk/
Tuolta tilasin näytteet, joita nyt malttamattomana odottelen :)



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 19.02.2020 22:02 

Viestit: 328
Toi woolies linkki oli tuolta ulkomaan foorumilta peräisin ja ymmärsin että mallipalalla stemmattu juuri noihin C6 pilarin muoveihin. Sillä tota ehken uskaltaisi suoraan tilata. Vai onkoha kuutosessa useampaa väriä? Itsellä huonona vain ne kuskin oven etu ja takapuolelta. Kaikkihan noi kyllä varmaan joutuu kuitenkin tekemään?
Mikähän olisi tarvittava määrä kun 148cm leveetä rainaa tuo? Ja mikähän liimaksi? Tixo on ollut hyvää moneen paikkaan mutta onko tuohon? Jos tuosta nyt oikeesti innostuu niin täytynee hankkia ainakin yksi harjoitus kappale.



Citroen C6 ehkä huonoin ikinä tehty auto tai ainakin citroen..
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 19.02.2020 22:09 

Viestit: 300
Paikkakunta: Lahti
C6:n menekistä ei ole kokemusta, mutta 3 m etriä on yleensä riittnyt katon ja pilareiden verhoiluihin esim. Saab 900:ssa, joissa myös ongelman kattoverhoilun roikkuminen. Liimana olen yleensä käyttänyt siveltävää, geelimäistä kontaktiliimaa. Liimoissa on tärkeää yli 80 asteen lämmönkesto, sillä heikommat liimat eivät kestä edes Suomen kesiä ja kattoverhoilu tipahtaa heti ensimmäisillä kesäkeleillä (kokemusta on...). CX:n kattoverhoiluun ajattelin kokeilla Motonetista nykyään saatavaa spray-liimaa jolle luvataan hyvä lämmön kesto:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/7500044/CAR-REP-Sprayliima-500-ml



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 25.02.2020 00:25 

Viestit: 328
Tossa aamulla tutkailin tota woolies tilausta ja 40 punnan posteja ehdotteli. 15-30 punnan kankaille siis jonninverran..
Liimoja kans ihmettelin ja tuohon motonet spray liimalle lupailee 120 astetta ja tixossa vain maininta että hyvin kestää lämpöä..
Tuon kattoverhoilun kanssa kyllä voinen kuvitella että vähän tarttis jo kestää.
Noihin pilarin peite muoveihin luulisi tuon tixonkin riittävän?



Citroen C6 ehkä huonoin ikinä tehty auto tai ainakin citroen..
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 25.02.2020 00:50 

Viestit: 339
vtsbx kirjoitti:
Noihin pilarin peite muoveihin luulisi tuon tixonkin riittävän?


En tiedä näistä mitään, mutta tuskin huonompaa lopputulosta voi saada aikaan kuin alkuperäinen. :mrgreen:



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 25.02.2020 13:18 

Viestit: 300
Paikkakunta: Lahti
Ei kannata ainakaan heikompia sprayliimoja kokeilla. Itse olen käyttänyt ihan Bison tixiäkin ja hyvin on pysynyt sillä. Joskus taisin vetästä Bisonia spraynkin päälle, kun se ei kestänyt. Huonossa sprayssa oli se etu, että kangas lähti ehjänänirti ja pystyin liimaamaan sen uudelleen kiinni.



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 25.02.2020 13:40 

Viestit: 4144
vtsbx kirjoitti:
Tossa aamulla tutkailin tota woolies tilausta ja 40 punnan posteja ehdotteli. 15-30 punnan kankaille siis jonninverran..
Liimoja kans ihmettelin ja tuohon motonet spray liimalle lupailee 120 astetta ja tixossa vain maininta että hyvin kestää lämpöä..
Tuon kattoverhoilun kanssa kyllä voinen kuvitella että vähän tarttis jo kestää.
Noihin pilarin peite muoveihin luulisi tuon tixonkin riittävän?

Bison Tix oli mainittu tuollaiset:
Lainaa:
Lämmönkestävyys N. +70 °C, jos kestettävä yli +70 °C on käytettävä Bison Kit erikoisliimaa ja erillistä kovetetta

https://docs.rakennuskemia.com/tds/8710439050560

Voi riippua katon maalin väristäkin lämpötila?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 25.02.2020 14:19 

Viestit: 300
Paikkakunta: Lahti
Se voi olla, että se vaan tarttuu siveltynä paremmin alustaan, kuin spray. Valkoisia (tai lähes valkoisia) Saabin kattoja olen liimaillut useita ja heppoinen spray ei kestä. Tavalliset, siveltävät kontaktiliimat on sen sijaan pysyneet hyvin.



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 25.02.2020 20:47 

Viestit: 328
olli__o kirjoitti:
vtsbx kirjoitti:
Tossa aamulla tutkailin tota woolies tilausta ja 40 punnan posteja ehdotteli. 15-30 punnan kankaille siis jonninverran..
Liimoja kans ihmettelin ja tuohon motonet spray liimalle lupailee 120 astetta ja tixossa vain maininta että hyvin kestää lämpöä..
Tuon kattoverhoilun kanssa kyllä voinen kuvitella että vähän tarttis jo kestää.
Noihin pilarin peite muoveihin luulisi tuon tixonkin riittävän?

Bison Tix oli mainittu tuollaiset:
Lainaa:
Lämmönkestävyys N. +70 °C, jos kestettävä yli +70 °C on käytettävä Bison Kit erikoisliimaa ja erillistä kovetetta

https://docs.rakennuskemia.com/tds/8710439050560

Voi riippua katon maalin väristäkin lämpötila?


Tarkoittamani tixo on kiillon kamaa.
https://www.kiilto.com/fi/tuotteet/kiil ... aktiliima/

Tolla ennenmuinoin tullut liimailtua monenlaista. Mutta ei kyllä kangasta muoviin tai peltiin.
Noo jos tota rättiä tilaa sen 3 metriä niin on varaa harjotella..



Citroen C6 ehkä huonoin ikinä tehty auto tai ainakin citroen..
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 29.02.2020 15:49 

Viestit: 328
Suvikummit alle ja koeajoon eilen ehtoolla. Tyhjäkäynnillä ja osakaasulla tuntuu toimivan mutta isommalla vedolla taas vaivaa nykiminen/pätkiminen.
Testeriä en ees käyttänyt kiinni kun sillä mitään kuitenkaan selviä.
2 suutinta on vielä vanhaa sarjaa mutta jotenkin epäilyttää että enää olisi suuttimista kiinni.
Tai ainut on jos hajonneen pumpun laakerin silppu nyt tukkii millon minkäkin suuttimen?
Johtosarja, moottorin ohjaus tai anturi vikaa melkein jo epäilisin mutta milläs noita nyt diagnosoisi?

Renkaat tunnustaa vaikuttavan ajoon huomattavasti ja esim 225/55/17 talvipyörillä (kitkat)paljon mukavampi kuin nyt 235/45/18 suvikumeilla. Uutena huomiona tuli järjetön kivien ropina oviin/helmoihin. Kuulostaa 100 kertaa pahemmalta kuin vitonen..??
Tuossa kuitenkin roiskeläpän tapaiset ja vitosessa ei.

Ajolleen huonokuntoisella mutkaisella asvaltilla tuo tuntuu Activamaiselta eli siltä osin hyvältä. Kaupungin kaivonkannet ja landen hiekkatiet tuntuu olevan myrkkyä.

Taidan laittaa takaisin talliin odottelemaan parempia aikoja..(tai päivää kun viitosen päivät on luetut)



Citroen C6 ehkä huonoin ikinä tehty auto tai ainakin citroen..
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 15.08.2020 18:43 

Viestit: 328
No jatketaan vaikka tänne vaikkei nyt oikein projekti ole edennyt..
Mutta joo otin nyt sitten ajoon taas kun piti alkujaan Outokumpuun tänään lähteä.. Onneksi en sitten lähtenyt sinne asti vaan kävin Akaassa kääntymässä.
No menomatkalla kabiini pysyi viileänä mutta takaisinpäin lähtiessä ei enää kylmää irronnut.. Iittalassa sen verran kurkkasin että ei pyöri kumpainenkaan flekti..
No kotiin päästyä pelliä auki ja ihmettelemään .
Joku tovi meni että ymmärsi mistä sähkön pitäisi flektilöille mennä. Lopuksi keksin jotta sumuvalon irrottamalla pääsee niihin flektin liittimiin käsiksi. Liittimet auki ja mitaten niin molemmille oli se 12-14V tarjolla.
Onko nyt siis molemmat kaput? Jossain kohtaa kyllä nähnyt/ kuullut noiden käyvän mutta en ole varma onko molemmat pyörinyt.
Mites tuossa noiden käynnistys lokiikan pitäisi toimia? Aina molemmat? Ja olikos siinä ”säätövastuksia” edessä? (Siinä syylärin päällä 2 releen näköistä möykkyä)



Citroen C6 ehkä huonoin ikinä tehty auto tai ainakin citroen..
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 15.08.2020 21:54 

Viestit: 328
No maltoin koittaa vielä testerillä niin actuator testillä molemmat lähti pyörimään ja kompuran nurkiltakin kuului naksetta kun kokeili. Vika siis jossain muualla.
Tutkimukset jatkuu..



Citroen C6 ehkä huonoin ikinä tehty auto tai ainakin citroen..
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 15.08.2020 22:11 

Viestit: 328
Ja jatkui..
Auton mukaan kuskille mennöö +23,5 asteista ja apparille -30,1 asteista.. voinee selittää jotakin.



Citroen C6 ehkä huonoin ikinä tehty auto tai ainakin citroen..
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se tonnin C6.
ViestiLähetetty: 15.08.2020 23:19 

Viestit: 339
Testerillä näet myös paljon järjestelmässä on painetta. Tosiaan puhaltimet ei lähde päälle, jos ilmastointi ei sitä vaadi. Luulisi ilmastoinnin lähtevän päälle, jos laittaa lämmöt maksimikylmälle vaikka anturit sanoisivat mitä.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: