Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 60 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 12.10.2019 17:54 

Viestit: 978
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
En tiedä , ei tähän tautiin oo varmaan lääkettä olemassakaan. Yhdestä kun pääsee lahjoittaen eroon niin toinen pitää hankkia. No tää nyt ei varsinaisesti ole projekti ja toivon mukaan ei sellaiseksi myöskään muutu. Autolla menty 220000km ja kaikki muu tuntuu toimivan ihan ok, mutta kuten jo myyjälle totesin niin jousitus on kovahkon tuntuinen. Tuossa kun tota kotimatkaa kertyi se 150km , niin kerkesin kokeilemaan eri alustoilla ja hyde nappulaakin painaen. Tulin vähän siihen tulokseen että taitaa olla kovassa asennossa koko ajan. Jousitus siis toimii hyvin, mutta on selkeesti mutkaisella päällystevaurioisella tiellä liian jäykkä. Eikös tässä ole samat prioriteetit kuin samanikäisessä V6 XM:ssä jousituksen säädössä ja samat komponentit ?
Tämä kun on poikkeuksellisesti ilman vakionopeudensäädintä, niin mitä palikoita orkkis vakkari sisältää että sen voisi tähän asentaa jos sattuisi jostain semmoiset löytämään ?

Pena "The grazy Xantia V6 man"

Ai niin, ainakin Juuso ymmärtää tän sairauden :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 12.10.2019 19:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Minäkin ymmärrän.


Liitteet:
72540618_10157538754158948_5289897341996761088_n (1).jpg
72540618_10157538754158948_5289897341996761088_n (1).jpg [ 58.94 KiB | Katsottu 26245 kertaa ]

"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 12.10.2019 20:31 

Viestit: 978
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
jean-michel kirjoitti:
Minäkin ymmärrän.


:D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 13.10.2019 00:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 531
Paikkakunta: Mäntyharju
xs2jammu kirjoitti:
Ai niin, ainakin Juuso ymmärtää tän sairauden :D


Pitää oikoa terminologiaa vaimoni Kaijan argumentein. Hän ei halua olla naimisissa sairaan miehen kanssa: kyseessä ei siis ole sairaus vaan intohimo!



[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 13.10.2019 10:27 

Viestit: 978
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Käyttäkäämme siis sanaa intohimo tästä lähtien , se kuulostaakin paljon paremmalta .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 13.10.2019 13:15 

Viestit: 978
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Ai niin, se minkä huomioin tuossa kotimakalla oli se aika huima mittarivirhe mikä autossa on. Renkaat ovat 205/60R15 eli ne on ihan OK, mutta virhettä on luokkaa 7-8 km/h tuossa satasen vauhdissa. No jos mittarin mukaan ajaa niin ei tuu ainakaan ylinopeussakkoja, mutta täytyy miettiä josko seuraavat renkaat oliskin 205/65R15.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 13.10.2019 13:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Ei taida 205/65 sopia, muistelen että 195/65 talvikumeillakin oltiin jo aika lähellä bensatankin täyttöputkea.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 13.10.2019 14:26 

Viestit: 712
Activalla ei voi ajaa ainakaan yläasennossa 205/50R17 renkaalla, joka on hieman korkeampi kuin 195/65R15. 205/65R15 on vielä sentin tuosta Activan renkaasta isompi, eli en lähtisi kokeilemaan.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 13.10.2019 16:07 

Viestit: 978
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Akseli kirjoitti:
Activalla ei voi ajaa ainakaan yläasennossa 205/50R17 renkaalla, joka on hieman korkeampi kuin 195/65R15. 205/65R15 on vielä sentin tuosta Activan renkaasta isompi, eli en lähtisi kokeilemaan.


Eli taitaa olla sitten asia jonka kanssa täytyy vaan elää ja yrittää muistaa ajaa mittarin mukaan tasaisesti ylinopeutta ettei ole tientukkona lippalakki päässä ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 13.10.2019 16:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7787
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Mulla on aina xantioissa ollut ton verrn mittarivirhettä, eikös se ole aika tyypillinen määrä ton ikäsissä?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 14.10.2019 17:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 49
Mun Penalta vuosia sitten ostamassani Xantiassa on 205/65R15-renkaat ja ihan hyvin mahtuu. Ja tässä yksilössä sekä nopeus- että matkamittari näyttää n. 5% liian vähän, tällä rengastuksella heittoa on jopa enemmän. Virhe on väärin päin renkaista riippumatta. Mistähän sekin johtuu :?



Visa 14 TRS '86
Oltcit Club 11 R '91
Visa 11 RE '84
C5 Break Automatic '05
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 14.10.2019 20:50 

Viestit: 978
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Aarni74 kirjoitti:
Mun Penalta vuosia sitten ostamassani Xantiassa on 205/65R15-renkaat ja ihan hyvin mahtuu. Ja tässä yksilössä sekä nopeus- että matkamittari näyttää n. 5% liian vähän, tällä rengastuksella heittoa on jopa enemmän. Virhe on väärin päin renkaista riippumatta. Mistähän sekin johtuu :?


Niin mäkin muistelin että kyllä mahtuisi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 14.10.2019 20:54 

Viestit: 978
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Kyllähän vanhassa autossa ja myös sitikassa pientä projektia aina on ja tänä aamuna huomasin kun ekaa kertaa ihan kylmiltään lähdin liikkeelle, että ei pukkaa kuumaa vaan ainoastaan lämmintä sisään. Täytynee siis paneutua asiaan ja tarkistaa onko kierrossa kenties ilmaa vai mikä on. Sitten on vielä vakavampi asia josta oikeastaan pitäisi reklamoida myyjälle, kellon taustavalo on pimeä :) Eikä muuten ole eka Xantia joka mulle tulee jossa se on pimee. Radion rattisäätimistä vain vasemmanpuoleiset namiskat vastaa pyyntöihin, oikea puoli leikkii mykkää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 16.10.2019 19:54 

Viestit: 978
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
No niin, kokemusta kertyy päivittäin. Nyt huomasin että vilkkuviiksi/valokataksin ei toi valojen vaihdon suhteen joka kerta. Ei meinaa millään vaihtaa pitkille niin että ne jää päälle. Onko muilla kokemusta, itse epäilen katkaisijaa, mutta olenko oikeassa ?

Pena


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 16.10.2019 21:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2749
Paikkakunta: Koria
Ainakin silloin, kun valot on "päivävaloasennossa", eli ei ole kyseisestä viiksestä erikseen käännetty päälle, silloin ei pitkät valot kytkeydy päälle. Eihän tästä ole kysymys?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 17.10.2019 10:23 

Viestit: 978
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
XM-Hannu kirjoitti:
Ainakin silloin, kun valot on "päivävaloasennossa", eli ei ole kyseisestä viiksestä erikseen käännetty päälle, silloin ei pitkät valot kytkeydy päälle. Eihän tästä ole kysymys?


Ei , siitä ei ole kyse, kun tässä ei ole päivävaloautomatiikkaa lainkaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 18.10.2019 14:59 

Viestit: 978
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Viiksi homma ratkeaa nyt varaosatakuuna marmoritiskillä eli töissä :)

Vaikka tää auto tuntuu siltä että se olisi sport jousituksella kokoajan, niin on se vaan mukava tienpäällä. Just tein 150 kilsan aamupäivälenkin isolla ja pienemmällä mutkaisella tiellä.
Hymyssä suin vielä :)


Liitteet:
IMG_1670 copyb.jpg
IMG_1670 copyb.jpg [ 94.62 KiB | Katsottu 25083 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 21.10.2019 15:48 

Viestit: 978
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Saako kellon polttimoa vaihdettua ilman että ottaa sen listan pois jonka alla se on ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 21.10.2019 20:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Ei saa.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 21.10.2019 21:29 

Viestit: 978
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Huikko kirjoitti:
Ei saa.


Kiitos vinkistä :)

Assuming this is a type II Xantia and the (left/right)position of the steering wheel is irrelevant for the job, you do not need to remove the steering wheel.
I've translated the description published on a dutch Xantia forum for you, but I also did the routine myself:
Remove the covers behind the steering wheel (two torx on bottom side).
Put steering wheel in down position.
Remove radio frame.
Remove two torx behind the cover of the fuses.
Unscrew the torx of the plate with the left mirror adjustment knob.
Unscrew all torx of the strip, containing the clock aot (the flat part in front of the dash board meters comes along with it).
You can now remove the light bulb, without opening the clock, by turning the square light bulb socket seen on the back side.
When you are this far, you can replace all dash board light bulbs (the others will fail soon) by unscrewing two torx below and one above the dash board meters and remove it all.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 26.10.2019 15:00 

Viestit: 978
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
No niin, ei se niin paha rasti ollut kellon polttimoa vaihtaa. Löytyhän ne ruuvit sieltä kun tarkkaan etsi ja samalla vaihtui vilkku/valonvaihtajaviiksi, nyt toimii pitkät valot taas. Päivää piristi vielä se että varatossa ollut cd-vaihtaja toimii auton soittimen kanssa, tilasin kaapelin ebay.uk:n kautta. Nyt tarvis katsoa , että mahtuuko se olemaan hantin penkin alla samalla lailla kun XM:ssä on sijoitettu.
Seuraavaksi täytyy paneutua hanskalokeron valoon, ei auttanut polttimon vaihto asiaan eli ei syttynyt valo.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 19.11.2019 19:45 

Viestit: 978
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
No cd-vaihtaja toimii hyvin ja soi hienosti kun auto on paikallaan, mutta kun lähtee liikkeelle niin sitten alkaa pätkiminen eli ei kärsi liikettä ja tärinää. Tämä oli aikoinaan farkun takakontissa 45 asteen kulmassa sille varatussa lokerossa ja siinä vaihtajan kyljessä on se asentosäädin, niin missä asennossa sen kuuluu olla jos haluaa pitää vaihtajan vaakatasossa ? Kyseessä on Clarion 6-levyn vaihtaja osanumerolla 9627940080.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 22.11.2019 21:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Molemmat säädön äärilaidat toimivat vaaka-asennuksessa.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 05.12.2019 19:20 

Viestit: 978
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
No niin nyt alkaa olla 3000 km takana tällä ja alkaa pääsemään jyvälle autosta. Kaikki on mennyt suht normaalisti ja nyt istuu kuskikin vähän mukavammin kun istuintyynyä tuli vähän korjattua ja korotettua. Mutta vaikka kaikki onkin mennyt mukavasti , niin eilen teki kerran ajossa sen että nopeusmittari kuoli kesken kaiken ja viisari putosi nollaan, teki mysö aamulla kerran töihin mennessä. Tätä kestää ehkä 15-20 sekuntia ja sitten herää takaisin, mikä näissä oli ongelman ydin ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Berline 1999
ViestiLähetetty: 05.12.2019 19:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2617
Paikkakunta: Päijät-Häme
Taisivat olla piirilevyjen väliset jousiliuskat kun menettävät jännityksensä, tai hapettuva juotospiste johon liuska ottaa kontaktia. Omissa Xantuissa juuri tuo kohta ei ole vaatinut ikinä huomiota, kaikki muut kyllä :lol: .



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 60 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron