Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Citroen d-super vm.70
ViestiLähetetty: 06.08.2020 00:41 

Viestit: 41
Rouvalla tuli juttua työkaverinsa kanssa kuinka meilläkin on ollut noita sitikoita muutamia ja kautta rantain juttu kääntyi siihen jotta hänen (työkaveri) isällään on ollut semmonen isokissa lähes uudesta asti. Isästään aika jätti reilut kymmenen vuotta vuotta sitten, mutta auto olisi yhä tallella muutaman vuoden ulkona seisottamisen jälkeen ja olisi varmaan myynnissäkin. Vaimo soitti keskustelunsa käytyään jotta olisiko kiinnostusta moiseen kamppeeseen? Minä salamana innostuen yritän keräillä tiedon palasia jotta minkälainen sitruuna se mahtais olla, kun ei tarkempia tietoja juurikaan ollut muuta kuin isokissa ja jostain seitkytluvulta se vissiin on.. harvase päivä kysyin vaimolta, jotta ootkonä saanu lisäselvyyttä jotta mikä se on ja ootko nyt kysyny et onko myynnissä ja jokomikänytkö.. Kului muutama viikko ja rouva kysyi uudestaan työkaveriltaan jotta olisikos semmosta kampetta päässyt katsomaan ja oliskos myytävänä? Oli unohtanut kysyä koko asiaa. Siitä hetkestä alkoi asiat rullaamaan eteenpäin ja saatiin yhteys hänen veljeensä jonka pihalla auto oli muutaman vuoden ollut kuusen alla. kunnosta eikä hinnasta ollut mitään tietoa ja olipa pitkät kolme päivää kun pohdiskeli jotta joko se on semmonen helmi johon ei rahapussi riitä, niinkuin kaikki d-mallit tai sitte semmonen josta on jäljellä katto..tuli sateinen Sunnuntai ja sovittu aika milloin mennään kurkistelemaan. Siellähän lepäili yllättävän asiallisessa kuosissa oleva nelivaihteinen, kaksilitrainen, 80- luvulla mustaksi maalattu ranskatar pihakuusien alla, repsikan puoli vihreäksi värjäytyneenä. Siitä varovaisesti hintaa tiedustellen myyjä totesi jotta parempi kun menee kotiin jossa kiinnostusta auton takaisin liikenteeseen saattamiseksi olisi ja hintaa muutama satanen..jos kuvan vielä saisi kun auto on joskus liikenteessä. Siltä seisomalta kärrin vuokraukseen. Kuulemma oli viimeksi kolme vuotta sitten siirretty ajamalla nykyiselle paikalleen. Bensatankki oli ohitettu ja polttoainetta hörppi puolen litran limsapullosta, kun tankkiin on vuosien saatossa kerääntynyt kaikenlaista moskaa yleismallin korkin kautta, juurikin niitä semmoisia missä on se keltainen sakara mikä vain tökätään suojaksi..tovin yritettiin saada vanhusta käymään paineiden toivossa lastauksen helpottamiseksi, mutta varsin heikoin tuloksin. Hörähteli kyllä kun bensaa kaatoi suoraan kaasariin mutta käyntiin ei millään eikä maavaraakaan yhtään lisempää..kärrille veto olikin ihan oma juttunsa ja pakoputki olisi mennyt muutenkin vaihtoon..hämärä oli jo melko pimeää kun auto saatiin kärriltä alas ja taskulampun valossa ihmeteltiin pikapuolisesti auton kuntoa alhaaltapäin sen mitä trailerin päällä vähäsen näki. Vaikuttipas ehjältä noin äkkiseltään, vain helmoissa repsotteli koko matkalta metallin palaset joista irvisteli itseporautuvat ruuvit harvakseltaan..siinä illankähmässä tutkaillessa meinasin jotta pitänee helmat hitsailla ja joku lienee aloittanut helmanpaikkuut. Seuraavana iltana tuumasin jotta pitäähän se käyntiin kokeilla jos kerta se käyntikuntoinen on ollut..muutama kulaus kaasariin ja käynnistyskaapelit ensin akkuun koska oli akun navat vikoperin omasta gsa:sta nyysimästä patterista ja vielä lisää kaapelia toisesta autosta antamaan lisäpotkua käynnistysyrityksille. Samaa yskimistä ja muutaman tulipallon puhaltelun jälkeen otin kaasuttimesta kohokammion näkyviin. Pohjalla reilu sakkakerros eikä bensaa nimeksikään. Rätillä moskat pois ja tuoreella bensalla huljuttelua ja puhaltelua ja laakista käyntiin ja muutama sekunti kun hänen ylhäisyytensä nousi ajokorkeuteen. Fiilis oli aivan katossa. Tänään kävin hakemassa uuden akun missä navat olivat niinkuin kuuluukin ja laakista käyntiin. Hiukan jumppailua hydrauliikalle ja sekin vetristyi jo kummasti, auto ylös ja tutkailemaan tarkemmin auton pohjaa. Lattiamatto tästä kyseisestä biilistä puuttuikin joten näki ettei valo ainakaan paistanut mistään ja helmatkin taisi olla vain suojapellitykset putkille mitkä repsottivat..kovasti tutkailin ja ainut kohta minkä löysin on kuskinpuoleisessa jalkatilassa missä kaksi peltiä kohtaa jotakuinkin n. puolessa välissä, noin viiden sentin pätkä saumaa auki. Hyvin on huolta pidetty ja suojattu aikanaan, toki onhan tätäkin hitsailtu vuosien saatossa. Seuraavaksi olisi tarkoitus paikkailla tuo kohta, korjailla pakoputki, putsata bensatankki sekä tutkia toimimattomia vilkkuja ja kokeilla ehkäpä leimallekin vielä muutaman viikon sisään.. talven aikana sitten suuremmin sisustan ja ulkokuoren kimppuun, lattian ja tavaratilan verhoilut puuttuvat,,.semmonen muumilaakson hailakansininen ds valkoisella katolla vois olla ihan jees. :P


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen d-super vm.70
ViestiLähetetty: 06.08.2020 00:51 

Viestit: 41
Tuossapa kuva hakureissulta.


Liitteet:
FB_IMG_1596664060270.jpg
FB_IMG_1596664060270.jpg [ 45.04 KiB | Katsottu 2588 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen d-super vm.70
ViestiLähetetty: 06.08.2020 10:13 

Viestit: 300
Paikkakunta: Lahti
Hieno löytö! Kateeksi käy :)



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: