Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
-95 ZX break tekniikkapäivitys http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=31279 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Lime [ 19.12.2020 21:08 ] |
Viestin otsikko: | -95 ZX break tekniikkapäivitys |
Auto on jo ajossa ollut parisen vuotta mut kerrotaan nyt mitä tuli tehtyä... Lähtökohtana oli -95 ZX break 1.8 8venttilisellä koneella. Kun kolmannen kerran oli pakkasen takia heittänyt koneesta öljyt pihalle ni tempaisin koneen pois ajatuksena laittaa 1.8 16v kone ZX:stä. Hommasin jo elinten luovuttajankin. Kun alottelin koneen vaihtoa ni velipoika meni möläyttämään et olis varastossa Xantian 2.0 16v kone, siitähän se ajatus sit lähti... Itse kone meni heittämällä paikalleen, jopa ZX:n alkuperäinen pakoputki sopi. No, laturi sopi, ohjaustehostimen pumppu sovitettiin Xantian hydepumpun tilalle, ei muuten sovi suoraan, letkutkin jouduttiin muuttamaan... Xantian koneessa ei ole paikkoja ZX:n apulaitetelineille... Konehuoneen sähkösarja on 1.8 16v ZX:n sarja muokattuna, kytkennät kun on erilaiset, siinä olikin ihmettelyä ja isäni oli suurena apuna. Vaihteistona toimii TD ZX:n loota, siin on hiukan turhan pitkät välitykset joten se vaihtuneet 306 vapari dieselin lootaan, sellainen kun on varastossa. Taka-akselina on nyt farkku Xsaran akseli levyjarruilla. Alusta ja jarrut päivitetään seuraavaksi. Varastossa odottaa vielä toinen Xantun parilitranen jota tarkoitus kutitella ja laittaa se tuonne pellin alle... Aika näyttää tuleeko tehtyä. Nykyisellä kokoonpanolla ZX on todella mukava, jaksaa mennä, kiertää ajossa maltillisesti, pääsee ripeesti ohi. Kulutus maltillinen noin 7 l/100km. Alusta on turhan löysä, varsinkin kallistuksen vakaus ja jarrut tuossa on turhan tehottomat. Auto on ulkonäöllisesti ja sisältä lähes täysin alkuperäinen ja suurinpiirtein sellaiseksi jääkin |
Kirjoittaja: | Sitruunaseppä [ 19.12.2020 23:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: -95 ZX break tekniikkapäivitys |
Ihan kivalta kuulostaa. Siitä 2,0:n Xantun padan kutittelusta, täällä olisi rautalohkoinen 8-venttiilinen, josta meinasin tehdä paikallisen rallitallin lapsuusmuistojen mukaisen 2,2-litraisen kunnolla kiristetyn koneen. Jos projekteissamme olisi jotain synergiaa? |
Kirjoittaja: | Lime [ 20.12.2020 10:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: -95 ZX break tekniikkapäivitys |
Rautalohkoinen munki kone on. Katotaan mitä aika tuo tullessaan, muita projekteja on jonossa ennen tätä. |
Kirjoittaja: | jts88 [ 20.12.2020 19:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: -95 ZX break tekniikkapäivitys |
Onkos tämä sama yksilö mikä oli myynnissä aijemmin tänä vuonna? Vähän eri pohjalla tämä projekti entä oma ![]() |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 20.12.2020 19:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: -95 ZX break tekniikkapäivitys |
no nii. nyt kun on saanu kammettua sen 8 venttiilisen kakslitrasen konenuoneeseen ja ajeltuakin jonkun aikaa , kiroaa että sohlo kone kun öljy kelpaa . sitten alkaakin syyttely ettei koneelle kelpaa sen ja sen merkkiset öljyt ja jos mennään äärimmäisyyksiin päätetään käyttää Mobil 1 öljyy . kun muutosta ei kulutuksessa tapahdu , aletaan syytellä vääriä tulppamerkkejä . kuitenkin koneen ollessa irrallaan ja miksipä ei myös konehuoneessa , jakopää uusiksi + VENTTILINOHJUREITTEN tiivisteet uusiksi öljyn ryystäminen loppuu tai on hyvin vähäistä jatkossa suunnilleen silleen kaikki menee , |
Kirjoittaja: | Lime [ 20.12.2020 22:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: -95 ZX break tekniikkapäivitys |
Juu, tää oli myynnissä jossain vaiheessa kun meni hermot käyntiin lähdön ongelman kanssa. Isäni osti ja sai kuntoon, oli käynnistyksen esto päällä, kytkennän muutos ja ruoes toimimaan. Mä en osaa laittaa tänne kuvia... ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |