Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Citroen C5-I V6 2001 Exclusive http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=31490 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | xs2jammu [ 20.02.2021 22:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
Hieno auto ja ymmärrän hyvin tuon 1-koppasen ihailusi. Mulla on ollut kaksi kakkos koppasta V6:sta ja yksi ykkös koppanen ja itsekin tykkään enemmän tuosta ykköskoppaisesta. En oikein koskaan päässyt sinuiksi tuon 6-lovisen arpomislaatikon kanssa ja vaikka tuo mun ykköskoppainen lopulta päättyi laatikkovikaiseksi mulla, niin silti tykkään tuosta ZF:n laatikosta enempi. Onhan mun molemmat XM:t just tuolla laatikolla. Yritin jonkun aikaa etsiä tällaista ja kun ei löytynyt niin päädyin toiseen XM:ään. Mä kun taas olen aikalailla XM riippuvainen, silti en sulje pois ajatusta että voisin vaihtaa toisen XM:n ykköskoppaiseen V6:seen ja nimenomaan berline malliin, en tynnyrisaunaan. Jään mielenkiinnolla seuraamaan juttujasi. Oliks toi muuten minkä vuotinen ? |
Kirjoittaja: | yason [ 20.02.2021 23:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
Olen Aisinin kutosta ajanut vain X7:ssa, mutta sen kanssa tulee ihan se olo, että siinä on liikaa vaihteita ![]() ![]() Veekutosessa ja 2.2hdi:ssa kickdown tuuppaa HP4:ssa käytännön pakosta kakkosen sisään ja sillä mennään sitten tarpeeksi monta tuhatta kierrosta ylöspäin, ennen kuin on pakko vaihtaa kolmoselle ja sinä aikana kaikki tää menee kaikki pyörille asti. Berline-kuukka on rekisteröity 7/2001. |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 21.02.2021 07:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
Hieno! ![]() Katso puutelista ja ilmoittele mitä tarvitset, ainakin lyhdynpesurin läppiä ehjillä koukuilla pitäisi vielä muutama olla. |
Kirjoittaja: | ovi [ 21.02.2021 07:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
Onpas säilynyt hienossa kunnossa! Meillä on pihassa sekä ykköskoppainen ZF:n laatikolla, että kakkoskoppainen Aisinilla ja itsekin tykkään enempi ykköskoppaisesta. C5 I/II sukupolven autot on niin hyvin ruostesuojattuja, että tuolla ajelee vielä helposti kymmenen vuotta kuluvia osia vaihtamalla. |
Kirjoittaja: | kaseva [ 21.02.2021 13:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
Nyt ollaan hienon löydön äärellä! Minuakin on poltellut ykköskoppainen berline V6 suurinpiirtein viimeiset 20-vuotta. ![]() Onnea uudelle autolle! ![]() |
Kirjoittaja: | yason [ 22.02.2021 12:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
betaromeo kirjoitti: Hieno! ![]() Katso puutelista ja ilmoittele mitä tarvitset, ainakin lyhdynpesurin läppiä ehjillä koukuilla pitäisi vielä muutama olla. Pistätkö mulle jemmaan läpät? Vasenhan tuosta puuttuu, mutta voisin ostaa parin. Maalailen ne sitten oikeanväriseksi ja vedän pesurinsulakkeen irti, niin eivät enää irtoile. Riittää, että katsastuksessa toimii ![]() Oikeanpuoleisen sivupeilin kuori on myös ottanut hittiä, löytyiskö apparin peiliä, sähkösäädöin ja kääntyvänä? Koitan selvittää tarkan värikoodin, mutta helpompaa lienee ostaa purkki maalia... Onko jousituksessa teknisiä eroja tavalliseen H3+ C5:een? Onko jousisylinterit, etu- ja takablokit ja pumppu samat? Onko jotain jousitukseen liittyvää, mitä kannattais jemmailla talteen? Entä tuo muuttuva ohjaus, servotronic-hammastankoja näkyy olevan myynnissä edelleen, joskin kalliiseen hintaan, mutta onko noita mennyt? Tuohon 2.0-litraiseen muhkuuni sellaisen jossain vaiheessa vaihdoin purkuosan, kun vanhassa alkoi olla välystä. Vetoakselit ja navat (ja jarrut?) ilmeisesti samaa sarjaa kuin 2.2 hdi:ssä, vai onko näin? Jos on, niin niitä löytynee helpommin. |
Kirjoittaja: | yason [ 22.02.2021 12:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
ovi kirjoitti: Onpas säilynyt hienossa kunnossa! Meillä on pihassa sekä ykköskoppainen ZF:n laatikolla, että kakkoskoppainen Aisinilla ja itsekin tykkään enempi ykköskoppaisesta. C5 I/II sukupolven autot on niin hyvin ruostesuojattuja, että tuolla ajelee vielä helposti kymmenen vuotta kuluvia osia vaihtamalla. Joo, ajamista rajoittaa mahdollisesti lähinnä osien saatavuus. Nythän tuo on jo 20-vuotias, ja onneksi alkuperäiskunnossa radiota myöden! Moottori on käsittääkseni kestävää sorttia, ja tuossa vanhemmassa ei ole edes niitä muuttuvan nokka-akselin ajoituksen ongelmia. Ei yhtään klommoa tai naarmua tai ruostetta missään, kuten ei toki tuossa muhkussanikaan. Mutta jopa maalipinta on hyvässä kunnossa, kun tuossa farkussa on käyttönaarmuja riittämiin. Noh, V6:ssa on etupuskurin alaosassa pieni halkeama! Niisk. kaseva kirjoitti: Nyt ollaan hienon löydön äärellä! Minuakin on poltellut ykköskoppainen berline V6 suurinpiirtein viimeiset 20-vuotta. ![]() Onnea uudelle autolle! ![]() Samanlaisia poltteluja on ollut tässä vuosikaudet eikä Jekkerin hehkutus V6-ketjussa ole ainakaan lieventänyt kyseisen mallin haluttavuutta. Tämä yksilö löytyi sopivan edullisesti: se oli käytännössä menossa paaliin ostajien ja tilanpuutteen takia, ja ostin käytännössä puhelimitse koko auton vähän sillä mielellä, että jos sen saa ajettua kotiin asti, niin pahimmassa tapauksessa saanpahan ainakin varaosia. En avannut edes konepeltiä koeajon yhteydessä ![]() |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 22.02.2021 23:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
Joo ääni tuolle ykköskopalle, ZFlle ja berlinelle ja ehken myös sille tuon mallin ESP:lle (sata kertaa parempi sekin kuin tuo X7 vastaava ). Mutta mikäs noissa ohjauksissa on eroa kun tosiaan ykkös koppanen ihan eri kuin kakkos koppanen? Siis ainakin 2.2 riiseleissä ? |
Kirjoittaja: | Akseli [ 23.02.2021 00:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
yason kirjoitti: Onko jousituksessa teknisiä eroja tavalliseen H3+ C5:een? Onko jousisylinterit, etu- ja takablokit ja pumppu samat? Onko jotain jousitukseen liittyvää, mitä kannattais jemmailla talteen? Sylinterit on samat, kunhan männän koko on oikea (V6 catcarin mukaan aina 40mm). Blokit on samat myöskin ainakin Catcarin mukaan, mutta aina sopii epäillä onko ne sisäiset iskarit samat (vanhetessaan laitettu kaikki samalle varaosanumerolle?). Ne kyllä voi vaihtaa blokista toiseen halutessaan helposti. Pumppu on sama ainakin mekaanisesti, mutta ecun softassa voi olla eroa. Ylipäätänsä "kaikki" jousituksen osat kannattaa jemmata mallista riippumatta, koska hyvin voi rakentaa toimivan kokonaisuuden myös väärän mallin osista yhdistelemällä. Listasin PH1 V6 ja DW12, sekä PH2 V6 pallot taulukkoon. https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing |
Kirjoittaja: | yason [ 23.02.2021 01:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
Eli ihan normi H3+ jousitus käytännössä, hyvä tietää. Autossa näyttäis olevan nyt 16-tuumaiset vanteet. Ajattelin lainata toisesta C5:sta renkaat hetkeksi aikaa, mutta mahtuukos tavalliset 15-tuuman vanteet tuon V6:n jarrusatuloiden ympärille? Alut on myös aika rumat ja jonkin verran hittiäkin saaneet. Onko Citroenin alupeltivanteita ollut saatavina 16-tuumaisina? vtsbx kirjoitti: Mutta mikäs noissa ohjauksissa on eroa kun tosiaan ykkös koppanen ihan eri kuin kakkos koppanen? Siis ainakin 2.2 riiseleissä ? Ainakin tuossa ykköskoppaisessa on muuttuvatehostuksinen ohjaus. Hiljaisessa vauhdissa kevyt kuin höyhen ja tukevoituu maantievauhdeissa. En tiedä, onko tuota ollut muissa malleissa. |
Kirjoittaja: | yason [ 23.02.2021 10:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
yason kirjoitti: Moottori on käsittääkseni kestävää sorttia, ja tuossa vanhemmassa ei ole edes niitä muuttuvan nokka-akselin ajoituksen ongelmia. Vai taitaa sittenkin olla? Tuo on moottorikoodilla XFX, eli eikös se ole ES9J4S, jossa tehojen perusteella on jo muuttuva ajoitus sakarapyörineen? Vai tuliko se sittenkin vasta tuohon ES9A:han? |
Kirjoittaja: | Janne L [ 23.02.2021 20:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
yason kirjoitti: yason kirjoitti: Moottori on käsittääkseni kestävää sorttia, ja tuossa vanhemmassa ei ole edes niitä muuttuvan nokka-akselin ajoituksen ongelmia. Vai taitaa sittenkin olla? Tuo on moottorikoodilla XFX, eli eikös se ole ES9J4S, jossa tehojen perusteella on jo muuttuva ajoitus sakarapyörineen? Vai tuliko se sittenkin vasta tuohon ES9A:han? ES9J4 = 190hv = ei muuttuva-ajoitteisia nokkia ES9J4S = 207hv = ei muuttuva-ajoitteisia nokkia ES9A = 211hv = muuttuva-ajoitteiset nokat |
Kirjoittaja: | Akseli [ 23.02.2021 20:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
Kyllä j4s:ssä on muuttuvat imunokat. Samanlaiset sakarapyörät niissä on asennontunnistukseen kuin ES9A, mutta en nyt muista, että niitä olisi lähtenyt liikkumaan. Muutenkaan en nyt muista varsinaisia VVT ongelmia J4S:ssä. |
Kirjoittaja: | Plagu [ 24.02.2021 14:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
es9a on esikatit ja niillä lambdavalvonta, eli ns euro3. j4s nämä taitaa puuttua? |
Kirjoittaja: | Huikko [ 25.02.2021 03:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
Onnea hankinnasta. Minullakin on näitä pari ollut. Jotenkin tässä on paras ohjaus mitä autoon on tehty. Mulla olisi salaperäistä kirjallisuutta ja esitemateriaalia V6:een, mutten tiedä onko kiintiö täynnä vai ostanko vielä joskus samanlaisen. |
Kirjoittaja: | yason [ 06.03.2021 22:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
Sain kutosvitosen vihdoin tallille. Olipas yllätys nähdä tuon alle, ei mitään märkää missään. Taitaa olla ensimmäinen autoni, joka ei mistään hikoile öljyä pohjaan, kuivaa kaikki tyynni. Noh, kolmen hydeputken paketti sentään vähän kostea, eihän se muuten olisi oikea H3+. Liitteet: Vaihdoin kunnolliset talvirenkaat alle, jotta ei täristä. Kamala etupään kolina oli yksi koiranluu, joka vaihtui uuteen kymmenen euron hintaiseen. Olin varannut alapallonivelenkin kassiin, mutta ne olivat kuitenkin ehjiä. Kun en muuta keksinyt, niin vaihdoin vielä jarrunesteet. Haluan uskoa, että jokaisen satulan ensimmäisessä desilitrassa vanhaa nestettä oli hitusen tummahkoa sävyä, etten turhaan huhkinut. Korjasin ajotietokoneen viiksen ja kas, ajotietokonehan sieltä löytyi. Kulutuslukemat toki sellaiset, että edellisellä ei ole varmaan ollut kiire korjata ajotietokoneen nappia... Keskinäyttöön pitää ostaa uudet polttimot. Ajovalojen pesurista otin sulakkeen irti, että pysyy ainoa jäljellä oleva pesurinläppä vielä kiinni eikä nestettä kulu hukkaan. Vaihdekepin vipu on jotenkin väärin asemoitu: kun laittaa manuaalipuolelle, laatikko vaihtaa heti kolmoselle. Vaihtaa myös alas, mutta ylös vain sinnikkäästi runnomalla, jos silloinkaan. Ihan kuin keppi ei jotenkin osuisi + -loven mikrokytkimeen tms. Toki D-moodissa toimii normaalisti. Pitänee ottaa aluslevy irti ja katsoa, ettei ole jotain kepin liikeradan tiellä. Xenon-polttimo välkytti viimeisensä, kun lähdin kotiin. D1S:t tuossa taisi olla, vaatineeko vaihto umpion irrotuksen? Kannattaa varmaan vaihtaa kummatkin samalla, kun jotenkin xenon-kuvio on tuhnuisen epätarkka. Lexialla peilien kääntö päälle ja eri ecujen vikakoodien läpikäynti. Ei mitään ihmeellistä. Ainoa ongelma oli, että sadetunnistimen herkkyyttä ei voinut BSI:stä säätää, kun breakissani voi. Harmi, koska sadetunnistin on aika herkkä. Mietin, jos uusisin tähän jousipallot, mutta tällä kertaa alkuperäisillä spekseillä (ei comfort tai lullapallo). C5 kulki kuitenkin oikein tasaisesti ja pehmeästi tallilta kotiin - voiskohan alkuperäisissä 2001-vuoden palloissa olla vielä paineita riittävästi? En nyt äkkiseltään huomannut epätasapainoa jousituksessa tai kovia kulmia. Hieman huojuvampi sivusuunnassa etenkin sivutuulella kuin tuo C5 breakini, mutta käytöksen perusteella arvelisin, että vika ei ole palloissa vaan takakelkan puslat voisivat kaivata uusimista ja myös takatukivarren laakeroinnin tarkistaa. ZF:n 4HP-laatikosta löytyi yksi yllätys: nelonen on aika lyhyt. Motarilla 110km/h kierroksilla 2500 ja 130km/h kierroksilla 3000. Aika paljon kutoskoneelle, kun tuohan jaksaisi vääntää 1000 rpm alempaakin... Melkeinpä AL4:kin ajattaa pienemmillä vaihteilla ![]() Hiton hyvinhän tuo silti kulkee. Autoa on selvästi pidetty hyvin, juuri mikään ei repsota tai irvistä eikä patenttikorjauksia ole vielä tullut vastaan. |
Kirjoittaja: | Akseli [ 06.03.2021 23:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
No onpas outo näky noin kuiva kutonen niin, että öljypohja näyttää ruosteiselta. ![]() Tuo oikea (kuvassa vasemmalla) alapallo näyttää minun silmään olevan ehkä mallia paska, eli suojakumi rytyssä mikä johtaa kumin rikkoutumiseen melko heti. Sitten se pallo nivel täyttyy kaikesta roskasta ja väljyyttä ei tunne pyörästä heiluttamalla, mutta alatukivarren irroittamalla huomaa sen olevan väljä, jos katsuri näin ei ole vielä osoittanut. Nykyään ainakin Lemförder, TRW ja Eurorepar on tuota samaa paskaa palloa. Orkkispalloista on ehkä max 10 bar kadonnut. Suosittelen, kuten aina, laittamaan täyttönipat ja paineistamaan niin säilyy ainakin alkuperäiset iskarit. |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 07.03.2021 08:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
Akseli kirjoitti: Orkkispalloista on ehkä max 10 bar kadonnut. Suosittelen, kuten aina, laittamaan täyttönipat ja paineistamaan niin säilyy ainakin alkuperäiset iskarit. Onkos näitä nyt joku oikeasti tehnyt/kokeillut? Jekkerillä oli joku video ja maailmalla joku muukin mutta mites arvon palstalaiset? Mikä on onnistumis prosentti? Ja tuohon max 10bar pudotukseen en usko.. Sillä perusteella mun ei tattte vaihtaa yhtäkään palloa kun on 5-10 vuotta uudempia vermeitä.. Ja oisko kellää pallopaine mittarin omaavalla jotain dataa kuinka paljoin löytyy rikkinäisiä tai vajonnneita? |
Kirjoittaja: | IJN [ 07.03.2021 12:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
Onko tosiaan kutosen öljynsuodatin alle sentin päässä pakoputkesta kuten kuva antaa ymmärtää? Ei kai se koneen käydessä ja öljyn virratessa haittaa mutta motarin varrella kun pysähtyy kaffepaussille niin parkkipaikalla tummanpunainen pakosarja kypsyttää öljyä suotimen posken läpi. Öljypohja tekisi mieli suojata kun automaattisuojaus ei toimi, eikös noita ole ruostunut puhki asti. |
Kirjoittaja: | jasu [ 07.03.2021 12:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
On se suodatin aika liki pakoputkea, ja muutenkin vähän huonosti kulkee pakoputki semmoisen kanssa mistä öljyä tihkuu. Nimim. "aina käryää alkumatkasta V6 C8" vtsbx kirjoitti: Akseli kirjoitti: Orkkispalloista on ehkä max 10 bar kadonnut. Suosittelen, kuten aina, laittamaan täyttönipat ja paineistamaan niin säilyy ainakin alkuperäiset iskarit. Onkos näitä nyt joku oikeasti tehnyt/kokeillut? Jekkerillä oli joku video ja maailmalla joku muukin mutta mites arvon palstalaiset? Mikä on onnistumis prosentti? Ja tuohon max 10bar pudotukseen en usko.. Sillä perusteella mun ei tattte vaihtaa yhtäkään palloa kun on 5-10 vuotta uudempia vermeitä.. Ja oisko kellää pallopaine mittarin omaavalla jotain dataa kuinka paljoin löytyy rikkinäisiä tai vajonnneita? Joku vuosi takaperin, onko siitä jo neljä tulevana kesänä, haltuun kulkeutui -03 C5 plussallisella hydractivella. Kummastelin kun takapää ajoittain turhankin herkästi toppasi, kuin pohjaanlyöntikumiin, muttei kuitenkaan aina. Yritettiin mitata takapalloista paine, paremmassa oli alle 10 bar jäljellä, huonommasta ei saatu mitattua kun oli niin pieni paine. Kalvot kuitenkin vielä ehjät, kun ei suihkunnut palloja irrottaessa... Etupallot on tallessa tallissa, toisen niistä joskus mittasin vaan ei siitä paljoa yli 10 bar paineita löytynyt... Alkuperäiset tuplakalvolliset, kyllä niistäkin vaan painetta karkuun pääsee. Ei ehkä "oletetulla käyttöiällä" mutta täällä kun tupataan käyttämään näitä hieman, tai moninkertaisesti, yli "oletetun käyttöiän". Tai sitten olen vain tilastopoikkeama kun nyt uusinkin käytössä olevista on -03, vanhin -62 mikä on käytössä..? |
Kirjoittaja: | pekka karvonen [ 07.03.2021 19:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
Kierrokset 110km/h vauhdissa kuulostaa kyllä korkeilta. Meneeköhän momentinmuuntimen lukko päälle ollenkaan? |
Kirjoittaja: | yason [ 07.03.2021 20:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
yason kirjoitti: Xenon-polttimo välkytti viimeisensä, kun lähdin kotiin. D1S:t tuossa taisi olla, vaatineeko vaihto umpion irrotuksen? D2R:thän tuossa onkin. Umpiohan on sama, joten helvetillistä sorminäppäryyttä tiedossa kuin lähivalohalogeenien vaihtamisen kanssa. Huomasin kuitenkin, että umpion heijastinpinnassa on samea tahra ja toisella puolella heijastinpinta on palanut oikeasti puhki! Eli ei tähän pelkät uudet polttimot auta, jos hyvät haluaa, mutta sellaiset pitää hommata katsastusta varten. Noita heijastimia ei varmaan millään saa pinnoitettua? Mulla on varaumpiot hyllyllä, pitää katsoa, olisko niiden heijastinpinta missä kunnossa. Niiden ongelma taas oli alkava muovipinnan sameutuminen... no ehkä näistä yhdet hyvät saisi. Akseli kirjoitti: Orkkispalloista on ehkä max 10 bar kadonnut. Suosittelen, kuten aina, laittamaan täyttönipat ja paineistamaan niin säilyy ainakin alkuperäiset iskarit. Kävin kanssapatonkilaisella mittaamassa kasan palloja jokunen vuosi sitten. Taisi -03 mallisen C5:n alkuperäisissä palloissa olla jotain 30-40 baria jäljellä. Eli eiköhän noista kuukankin palloista se 10-15 baria puutu kaikista. Pitää etsiä sopivaan hintaan kaikkiin nurkkiin uudet. Myparts taisi myydä IFHS:n palloja, jos en väärin muista. pekka karvonen kirjoitti: Kierrokset 110km/h vauhdissa kuulostaa kyllä korkeilta. Meneeköhän momentinmuuntimen lukko päälle ollenkaan? No sitä mäkin. Muistaakseni hdi2.2 pysyi ihan maltillisilla kierroksilla samalla lootalla. Kolmoselta neloselle vaihto on kyllä selkeä eikä nelosellakaan veto tunnu varsinaisesti kuminauhamaiselta. Lukko menee mielestäni kyllä päälle alemmilla vaihteilla jo, miksei sitten nelosellakin. Saisko tuon Lexialla selville? |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 07.03.2021 21:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
Nii jotensakkin on muistikuva että 2.2 hodari meni ZF kanssa ihan järkeville kierroksille. Ja ettei olis aisinin 6 lyhyempi kuin ZF 4? Ja noista tuplakalvo pallojen paineistuksista melkein olis kiinnostunut kun saatavuus osin jo heikkoa.. tai katotaan nyt josko hävittää noi kaikki harmaapallot tallista. Vihreiden kanssa paljon vähemmän murheita ja muutenkin mukavampaa .. |
Kirjoittaja: | Hessu [ 07.03.2021 21:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive |
Hyllyssä on ollut jo pari vuotta Tecnosirin venttiilit C5/C6 palloille mutta en ole saanut toimeennuttua kun asennus ei kuitenkaan ole ihan plug&play näissä. Mitenkäs nuo ykköskoppaisen C5:n Xenonit, aloitusviestin kuvassa näyttää ihan normaaleilta halogeeniumpioilta. Kai näissäkin sentään projektorit on? Ne kannattaa vaihtaa, ovat tämän ikäluokan laitteissa merkkiin katsomatta jo melko hämyisessä kunnossa eivätkä uudet maksa tarvikkeena ihan ihmeitä enää. |
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |