Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
BX GTi 4WD Lebanon http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=3602 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 21.01.2010 00:09 ] |
Viestin otsikko: | BX GTi 4WD Lebanon |
Jos tästä aloittaisi oman ketjun vaikkei mitään suurta tuunausta olekkaan luvassa. Kärry kuitenkin suht harvinainen. Kilometrejä tullut itselle ehkä tuhatkunta tähän mennessä. Kiva peli vaikka tehoa voisi (aina) olla vähän lisää ![]() Jo hakumatkalla vilkahtanut jäähdytysnesteen valo ei onneksi ollut kenno- eikä kansivika vaan letkuvuoto. Vaihdokista ongittu letku ei sitten kuitenkaan ollut samaa kokoa ![]() Samalla irroitettu ilmaputkikin on saanut siipeensä jossain vaiheessa. Käyntihäiriöitä tämä ilmavuotopotentiaali ei kuitenkaan ole aiheuttanut. Mikäs ilmansuodattimen on tämän näköisesi vetänyt? Auton edellisestä huollosta on kulunut 2 vuotta mutta vain 5tkm. Ropattavaa riittää vielä laahavassa etujarrussa ja laturin valon hehkumisena. Auto pitäisi myös pestä kunnolla ja vahata sekä siivota sisältä. Pakkasessa tuo ei onnistu tai en viitsi. Maalipinta on sen verran hyvä että herää epäilys uudestimaalaamisesta. Tuo punainen kun on aika herkkä väri auringonpaisteelle. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 22.01.2010 22:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX GTi 4WD Lebanon |
Putki vaihdettu ja vedet pysyi sisällä koeajon aikana ![]() |
Kirjoittaja: | black_van [ 23.01.2010 23:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX GTi 4WD Lebanon |
http://www.youtube.com/user/putkimies2# ... UxOEXAL6zs hyvin kulkee,jää noi kaksivetoiset komeasti mutkien jälkeisessä kiihdytyksessä taakse. Hieno video ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | RPekka [ 23.01.2010 23:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX GTi 4WD Lebanon |
Putkimies22 kirjoitti: Putki vaihdettu ja vedet pysyi sisällä koeajon aikana ![]() Ennen sitä kannattaa vilkaista apparin jalkatilaan. Omissa BXissäni on monessa vuotanut sisäkennon ja hanan välisestä liitoksesta ja tiputtanut siihen apparin jalkatilan vasempaan etunurkkaan, matolle. Hanan molemmin puolin on molemmissa putkissa Ookkumit, yhteensä siis 4 kappaletta. Vaihtuvat melko helposti kun otat vaan molemmat hanskalokerot pois tieltä. (ja onhan se 4 o-rengasta halvempi kuin sementtipakkaus) |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 24.01.2010 14:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX GTi 4WD Lebanon |
RPekka kirjoitti: Putkimies22 kirjoitti: Putki vaihdettu ja vedet pysyi sisällä koeajon aikana ![]() Ennen sitä kannattaa vilkaista apparin jalkatilaan. Omissa BXissäni on monessa vuotanut sisäkennon ja hanan välisestä liitoksesta ja tiputtanut siihen apparin jalkatilan vasempaan etunurkkaan, matolle. Hanan molemmin puolin on molemmissa putkissa Ookkumit, yhteensä siis 4 kappaletta. Vaihtuvat melko helposti kun otat vaan molemmat hanskalokerot pois tieltä. (ja onhan se 4 o-rengasta halvempi kuin sementtipakkaus) Jep, märkää on. Pitää tutkia kunhan viileät vähän hellittää (-18) |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 24.01.2010 14:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX GTi 4WD Lebanon |
black_van kirjoitti: http://www.youtube.com/user/putkimies2#p/a/u/0/-UxOEXAL6zs hyvin kulkee,jää noi kaksivetoiset komeasti mutkien jälkeisessä kiihdytyksessä taakse. Hieno video ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tuo on kuvattu tavallisen etuvetoisen 16V:n jakkaralta. Silti nelivedotkin jää taakse! |
Kirjoittaja: | Igor [ 25.01.2010 11:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX GTi 4WD Lebanon |
Putkimies22 kirjoitti: black_van kirjoitti: http://www.youtube.com/user/putkimies2#p/a/u/0/-UxOEXAL6zs hyvin kulkee,jää noi kaksivetoiset komeasti mutkien jälkeisessä kiihdytyksessä taakse. Hieno video ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tuo on kuvattu tavallisen etuvetoisen 16V:n jakkaralta. Silti nelivedotkin jää taakse! Eikös tossa 16V:ssä ole lukko? Hienoa ajoa kyllä! ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 12.04.2010 22:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX GTi 4WD Lebanon |
Kunhan saan Autoliiton passini niin käytän tämän leimalla ja sullon jonnekkin jemmaan kesän ajaksi ![]() Kohta 16valve liikenteeseen =) |
Kirjoittaja: | RPekka [ 12.04.2010 23:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX GTi 4WD Lebanon |
Putkimies22 kirjoitti: Mikäs ilmansuodattimen on tämän näköisesi vetänyt? Auton edellisestä huollosta on kulunut 2 vuotta mutta vain 5tkm. Kosteus. Paperiahan se on suodatinpaperikin ja kun se kostuu niin ilma ei pääse siitä läpi niin hyvin kuin pitäisi. Lisäksi se vähän turboaa vielä niin eihän se muuta tartte. Autot vaan tykkäis jos niillä ajettais... |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 05.06.2010 22:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX GTi 4WD Lebanon |
Nelikko leimattu vaan kotimatkalla huomasin jättävän pienen öljyjäljen joka paikkaan. Myöskin jarrut taas laahaavat. Vai ovatko ne sittenkään jarrut.. Auto nostettu pukeille, kohta yritän kuullostella mistä se rahina tulee. Toivottavasti en tapa itseäni... ![]() ![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=Ri2eAQkimLE |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 05.06.2010 22:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX GTi 4WD Lebanon |
black_van kirjoitti: http://www.youtube.com/user/putkimies2#p/a/u/0/-UxOEXAL6zs hyvin kulkee,jää noi kaksivetoiset komeasti mutkien jälkeisessä kiihdytyksessä taakse. Hieno video ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tuo on muuten myös kaksivetoisen kyydissä kuvattu. Eli nastarenkailla ja hyvällä kuskilla pesee kevyesti nelivedot ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 07.06.2010 20:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX GTi 4WD Lebanon |
Laahaava ääni tulee oikealta mutta vasen jarrulevy heittää ![]() http://www.youtube.com/watch?v=D8JIC6haxZQ Kun auto nyt on pukeilla ja ajan läpi vaihteita niin seuraavaa tapahtuu: etupyörät pyörivät vinhemmin kuin takapyörät. Nopeusmittari ei juurikaan nosta lukemia ![]() Mitä tuo kiinteä neliveto oikein tarkoittaa? Mikä siinä on kiinteätä verrattuna ei-kiinteään? Miten esim voimanjako 52/48 toimii käytännössä kun pyörät pitävällä alustalla pyörivät yhtä lujaa? Onko auto etuvetoinen pitävällä alustalla ja takapyörät ehtivät mukaan vasta kun ero on yli 2% (4%) ? |
Kirjoittaja: | ZX_Kuski [ 08.06.2010 00:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX GTi 4WD Lebanon |
Kuulostaa samalta käytökseltä kuin mun nelikossa. ![]() Eikös vajaavetoisillakin esiinny samaa ilmiötä etupyörien kesken? Siis yleensä vain toinen pyörii ja kun jarrutat sitä niin sitten pyöriikin se toinen. Perähän vaatii pitoa molempiin pyöriin, jotta se pystyisi välittämään voimaa. Siinä vaiheessa kun toisesta pyörästä pito menee, voima hukkaantuu siihen. Olen ymmärtänyt että jakolaatikko toimii samalla periaatteella etu/takapään välillä, mutta tuolla 52/48 -suhteella. Ajatuksena vissiinkin juuri se että käytös olisi etuvetomaisempaa. Toisaalta sen voi lukita pyörittämään etu- ja takaperää yhtä nopeasti. Muistaakseni suositeltu maksiminopeus oli silloin jotain 30km/h tai jopa vähemmän? Takaperä on vielä se torsen tai 'limited slip differential' (ABS tai ei-ABS), jotka käyttäytyvät eri tavoin kuin perusperä eli eivät päästä kaikkea voimaa hukkaantumaan toiseen pyörään? Näinhän se meni? ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |