Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
citroen Gs Club 1978 http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=4018 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | timop [ 07.03.2010 14:30 ] | ||
Viestin otsikko: | citroen Gs Club 1978 | ||
Hankin netistä löytämäni Geesun tammikuussa ja projekti on saatu käyntiin. Pieniä puutteita vielä on, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Kesällä olisi tarkoitus näyttää autolle öljysoraa. Kuvia lisää kuvablogissa. http://kuvablogi.com/blog/27138/1/
|
Kirjoittaja: | xxsD [ 07.03.2010 17:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Tästä tulee kyllä TOSI hieno peli!!! ![]() |
Kirjoittaja: | timop [ 08.03.2010 11:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Kyl mää epäilen, että toukokuun aikana pääset keinahtelevan geesun rattiin ![]() |
Kirjoittaja: | timop [ 10.03.2010 20:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Auto saatiin käymään ja jousituskin tuntuu mukavan pehmeälle. Ei muuta kuin siirto trailerin avulla ammattiopistolle maalausta varten. Maalausurakka saattaa kestää tälläisessa paikassa hetken aikaa, mutta eihän kesä ole vielä ovella. Sattuisko jollain olla tiedossa GS:n vanteiden värinumeroa ![]() |
Kirjoittaja: | Eki [ 11.03.2010 08:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
timop kirjoitti: Ei muuta kuin siirto trailerin avulla ammattiopistolle maalausta varten. Ihan mielenkiinnosta, paljonko maksaa ammattiopistolla GS:n maalaus pohjatöineen? Itse kun kyselin alustavasti tuon Visan maalauksen hintaa, eräs oppilaitos esitti pokkana alkaen 2000 €... Minusta se tuntuu aika paljolta ilman aikataulua tehtävälle oppilastyölle. Etenkin, kun oikeat maalaritkin liikkuvat 1500-2000 € haarukassa kuititta. |
Kirjoittaja: | xxsD [ 11.03.2010 18:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Tuliko laakeri? |
Kirjoittaja: | Siert [ 11.03.2010 21:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Hyvä! Tästä tulee niin kaunis auto. |
Kirjoittaja: | timop [ 11.03.2010 23:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Jeps.. Takapyörän laakeri saapui hollannista maanantaina melkein perille (naapurin postilaatikkoon). Näin saatiin auto neljällä rattaalla trailerille. Maalaushintaa en tarkaan tiedä, mutta saattaa liikkua pohjatöineen siellä 700€ - 1000€ tuntumassa. Ei minun mielestä hirveän mahdoton, koska automaalitkin maksavat jo aika paljon. Tarkka hinta saadaan tietää vasta silloin kun auto on maalauksen osalta valmis. |
Kirjoittaja: | Rosberg [ 12.03.2010 19:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Mulla samanmoinen maalaus urakka edessä,kunhan saan hitsattua kaikki ruostereijät umpeen.Uutta peltiä ei ole mennut vielä neliöäkään ![]() |
Kirjoittaja: | Pekkax [ 13.03.2010 11:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
http://www.citroenz.biz/ Oli muuten kiven alla tuo laakeri, mutta tuolta ja englannista löyty. Englannista postikulut vaan liki moninkertaiset Hollantiin verrattuna. Toimitusaika tais olla vähän reilu kaks viikkoa laakerilla. |
Kirjoittaja: | timop [ 30.03.2010 18:07 ] | ||
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 | ||
Nyt on auto vihdoin ja viimein saanut sinisen kiillon päällensä. Koitetaan kasailla pikkuhiljaa....... mitä kevätkiireiltä ennättää.
|
Kirjoittaja: | artturi2 [ 30.03.2010 20:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Hieno ! |
Kirjoittaja: | Esa66 [ 30.03.2010 21:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Sopiikos, sitä maalauksen hintaa tiedustella, nyt kun auto on maalattu? Ja pieni toive, kuvat voisi linkittää/asettaa semmoisen kokoon, että niistä näkisi jotain ![]() |
Kirjoittaja: | timop [ 31.03.2010 22:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Auton maalauksen hinnaksi muodostui 750 €. Tämä sisältää pohjatöitä jonkin verran.......... itse tein osan niistä, sekä 3,5 litraa sinistä maalia (base), lakkaa tarvittava määrä, pohjamaalit ja tietenkin oppilastöissä kuluvaa pakkelia muutama purkillinen. ![]() Itse olen tyytyväinnen lopputulokseen. Konepeitossa ja katossa on jokunen roska sattunut leijailemaan maalipintaan, mutta ajan saatossa vahailemalla kyllä siitä silenevät. Muutama pieni kiveniskua muistuttava lommo on jäänyt. Olosuhteet huomioon ottaen kuitenkin ihan tyydyttävää tasoa. ![]() Kuvat olen laittanut alussa mainitsemaan kuvablogiin(mainittu ylhäällä projektin aloitusviestissä). Kuvien koko ja laatu ei kyllä ole kehuttava, koska suurimman osan olen ottanut kännykällä. Kamera kun ei sattunut olemaan joka käänteessä mukana. Pyrin ottamaan parempia kuvia ja pitämään kameran paremmin lähettyvillä jatkossa. ![]() |
Kirjoittaja: | timop [ 10.04.2010 01:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Projekti etenee ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin keskiviikkona saadaan lisää käyttökelpoisia osia eteläsuomesta. Josko ois vappuna liikenteessä......... teidä häntä ![]() Kuvablogi päivitetty. Käykääpä vilkaisemassa ![]() |
Kirjoittaja: | Waltteri [ 10.04.2010 16:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Wau!!! |
Kirjoittaja: | timop [ 22.04.2010 21:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Auto rupeaa olemaan loppusuoralla. Paimiosta löytyi paljon käyttökelpoisia osia. Kiitos edelliselle omistajalle ![]() ![]() ![]() Aikaan on kuitenkin vielä muutama päivä etsiskellä vikaa ennekuin renkaat saapuvat Saksasta ja matka suuntautuu katsastuskonttorille. Enpäs tiedä saanko vapuksi renkaat ja edellä mainitun vian paikallistettua, että saisin kesäkauden aloittaa Citroenilla ![]() |
Kirjoittaja: | miki [ 23.04.2010 01:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Ei ole geesusta kokemuksia juurikaan, mutta kone on kyllä hyvinkin tuttu. Onko imusarja varmasti ehjä, siis ettei ole syöpynyt puhki pakokaasulämmityskammion ja imupuolen välistä? Voisi olla yksi potentiaalinen vikapaikka. Jos kone käy muuten hyvin, ja tehot on tallella, tarkistaisin myös kiihdytyspumpun kunnon. Liian pieni kärkiväli (tässähän on vielä kärjellinen jakaja?) taas ei anna kondensaattorin latautua tarpeeksi, ja mikäli kiihdytyspumppu on kunnossa, ei rikas seos kiihdyttäessä enää sytykään niin hyvin... Onhan oita potentiaalisia vikapaikkoja, mutta loogisesti etenemällä varmasti löytyy. |
Kirjoittaja: | Akaile [ 23.04.2010 12:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Muistelen, että minullakin nykyttelyä oli aluksi jonkin verran, mutta väheni kilometrien kertyessä. Solex on luonnostaan mallia helposti tukkeutuva ja tuntuu, että tyhjäkäyntipiiriin liittyvät suuttimet pitäisi puhallella auki pari kertaa vuodessa. Jos sammuu "valoihin tultaessa", vaikka kone on lämmin, niin alipaineensäätö ei toimi silloin niinkuin sen pitäisi. Omassani virranjakaja rupee olemaan väljä ja teki tätä em. sammahtelua useaan otteeseen jonka jälkeen opin näpäyttämään kaasua ennen pysähdystä, jolloin virranjakajakin herää toimintaansa... Samaten kiihdytyksessä saattaa olla "hidas herääminen" jos kaasun runttasee nopeasti pohjaan, silloin kun virranjakaja kenkkuilee. Suosittelen lämpimästi Vellemanin-transistorisytkäboksia kärjelliseen Geesuun ![]() |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 24.04.2010 01:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
"Suosittelen lämpimästi Vellemanin-transistorisytkäboksia kärjelliseen Geesuun " Ehdottomasti! Ajoin itse tällä Wellemanin askilla vuosia, asiallinen vehje koska säästää kärkiä hurjasti. Toisekseen, älkää GS-kuljettajat kärsikö niistä vuotavista pakokaasulämmityksistä kaasarin alla. Ne putket kannattaa amputoida kokonaan. Ne ovat täysin turhat. Jos joku kertoo niiden tarpellisuudelle perusteet niin siitä vaan. A: miksi lämmitää kaasaria?! B: juu, se yhdistää paremman väännön toivossa pakosarjat, mutta, ne yhdistetään myös pakoputkistossa, siellä y-kappaleessa. |
Kirjoittaja: | timop [ 24.04.2010 20:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Minäkin amputoin omastani pakokaasulämmityssysteemin pois. Mielessäni ajattelin sen olevan ylimääräinen kesäkäyttöä ajatellen. Vikakin taisi löytyä. Yhden sylinterin tulpanjohto makasi sylinterikanteen tulevaa öljyputkea vasten. Tyhjäkäynnillä ei ei ollut mitään ongelmia ja auto kävi nätisti. Kuormituksen kasvaessa rupesi kipinöintiä löytymään väärästä paikasta. En vaan sattunut hyvän valaistuksen takia huomaamaan moista. Sopivan varjostuksen tiimoilta hukkakipinät löytyivät. Loput nykimisestä saattaapi poistua kilometrien kertyessä, koska auto on seissyt yli kymmenen vuotta ajamattomana. Sais vaan ne renkaat Saksanmaalta tänne suomeen, niin näytettäs geesua katsastusviranomaisille. Kuvia taas hieman lisäilty ensimmäisessä viestissä näkyvään kuvablogiin. |
Kirjoittaja: | Akaile [ 24.04.2010 22:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Kertakaikkisen hieno! Kulttuuriteko ![]() |
Kirjoittaja: | timop [ 04.05.2010 17:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Geesu on nyt sitten saanut kilvet. Ei ihan kerinny vapuksi, mutta ihan hyvä näin. Seuraavana olisi selvittää tavaratilan lattian alkuperäismateriaalia ja väriä, jotta saisin hankittua sitä. Kesän aikana varmaankin vuorossa museorekisteröinti. Käykääpä kattoon jos joku sattuisi olemaan auton entinen omistaja http://kuvablogi.com/blog/27138/1/ . Autossa on alkuperäiset rekisterikilvet ![]() "Tippakin´" on laitettu myyntiin GS:n tieltä. Toivottavasti joku olisi kiinnostunut punaisesta kesäkulkineesta http://www.nettiauto.com/renault/4/3215819 |
Kirjoittaja: | Pekkax [ 04.05.2010 18:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: citroen Gs Club 1978 |
Komia on GS. Tuun v-loppuna käymään kulmilla niin käyn tarkemmin kattomassa. ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |