|
Kirjoittaja |
Viesti |
Citfrom-79
|
Viestin otsikko: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin Lähetetty: 05.04.2010 13:55 |
Viestit: 8 Paikkakunta: Nummi-Pusula
|
Solifer Export Thermomat -67
Liitteet: |

mopo.JPG [ 70.07 KiB | Katsottu 9957 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
artturi2
|
Viestin otsikko: Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin Lähetetty: 06.04.2010 19:16 |
Viestit: 352 Paikkakunta: Hollola
|
aika hyvä aihio, joko vesijärven ympäriajoon on valmis 
Citroen C4 Cactus -14 Citroen Berlingo XTR -08 Harley-Davidson Softail Heritage -99
|
|
|
|
 |
Citfrom-79
|
Viestin otsikko: Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin Lähetetty: 06.04.2010 20:39 |
Viestit: 8 Paikkakunta: Nummi-Pusula
|
Kaikki osat tallella, mutta projekti on piiitkä. (Laiskuus rehottaa).
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin Lähetetty: 07.04.2010 10:24 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Komia solivieteri. Itsekin joskus jostain vastaavan kokonaisen (mutta punaisen) sain jotenkin. Taisi tulla jonkun Tunturin kaupantekijäisinä. Kun ei solivieterirojektit tunturistille oikein sopineet, niin myin sitten enemmän innostuneelle kaverille muutamalla kympillä. Toivottavasti on vieläkin liikenteessä. Mutta - mistäpä ihmeestä löytyisi projektiaihioksi Tunturi Supersport tai Tiger? Vähän harvassa tuntuvat nuo mopot nykyään olevan. 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
kulkuri
|
Viestin otsikko: Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin Lähetetty: 07.04.2010 10:40 |
Viestit: 298
|
Kyllä osaa olla hieno malli. Samanlaisilla (3kpl) opettelin mopoilun alkeita poikasena. Joskus voisin itsekin tuollaisen entisöidä.
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin Lähetetty: 20.06.2011 21:34 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Miulla oli eka mopo(ja ainut) VM 65 tunturi, eli pystylampuinen malli. Sen ajoin aivan loppuun loppu tuli tunturille vuonna 1974-
Kivahan se olisi sellainen vielä olemassa.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin Lähetetty: 20.06.2011 21:43 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Oldis kirjoitti: Miulla oli eka mopo(ja ainut) VM 65 tunturi, eli pystylampuinen malli. Sen ajoin aivan loppuun loppu tuli tunturille vuonna 1974-
Kivahan se olisi sellainen vielä olemassa. Mä hommasin keväällä '65 pappatunturin, tai siis kasan sellaisen osia  Viimeinen malli vanhalla rungolla, ensimmäinen muovisella etulokarilla. Lampusta olen kuullut käytettävän nimeä "pääkallo".
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin Lähetetty: 21.06.2011 00:35 |
Viestit: 1128
|
Minulla on yksi super sportin runko (paperiton), siinä taisi olla takalokari ja iskarit kiinni, rikkinäinen etuhaarukka + lokari (tiivisteet sököt) , Puch moottori ilman kaasaria + joitain moottorin irto-osia. Moottorista on männän laakeriholkki väljä ja kytkimessä taisi olla jotain laittoa. Periaatteessa osat riittävät yhteen moottoriin. Oli joskus Tiger, jonka laitoin kersoille ajopeliksi. Noita osia sain silloin tutulta, jolla on ehkä enemmänkin super sportin osia vielä tallessa. En ole enää vuosiin ollut tekemisissä, kun kaveri poistui suvusta. Saan kyllä yhteyden tarvittaessa. On pitänyt nuo romut myydä pois nurkista könttänä, jos jotakuta kiinnostaa niin voi laittaa vaikka yv:tä.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin Lähetetty: 21.06.2011 08:11 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
On ollut, joskus, 60-luvulla, Tunturi Sport, 3-vaihteinen, vasemman käden. Leveällä Monza- tankilla. 14mm kurkku ja säätösuutin. Leveä krossistonga. Mopo kulki laitonta vauhtia. Takafillari rattaineen tuli uusittua, kun vanteet pinnareikineen, rataspultit, niiden paikat navassa väsyivät. Moottorikin peruskorjattiin tehtaalla. Valitettavasti mopo varastettiin kotipihasta, muuten olisi tallessa yhä. Satula taidettiin saada takaisin.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin Lähetetty: 21.06.2011 09:35 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Solifer SM vm -80 taisi olla se päämopo (noin kymmenen joukosta) ja sekin oli kasattu kahdesta menopelistä, mm aluvanteet oli uudemmasta moposta jonka möin edelleen serkulleni nyysittyäni ensin kaikki paremmat osat siitä  Siinä oli Tomoksen moottori johon sai vitosen rattaat ostettua erikseen. Ostin ne. Sitten tuli tarjolle sivuimupytty ja 18mm Dellorto. Ostin ne. Tuo kulki silloin melkein 80 km/h. Eteen vaihdoin myös Trialin putket joilla etupään sai joitain senttejä ylöspäin. Ai niitä aikoja  Pärinä oli korviiin käyvää, farkut haisi mopobensalle, liian pitkä tukka oli kypärästä liiskana ja tyttöjä sai kyytiin aina kun halusi. Tai no ei nyt ihan aina.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
maddis
|
Viestin otsikko: Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin Lähetetty: 21.06.2011 10:01 |
Viestit: 197 Paikkakunta: Ylöjärvi
|
Itselläni olis yli 10vuotta nuorempi Solifer Export odottamassa mökillä vajan takana varastossa. Ajosta sinne laitettu säilöön 15vuotta sitten. Kaksi vaihteinen automaatti siinä Tomoksen moottorilla.
|
|
|
|
 |
|
|