Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=4290 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Citfrom-79 [ 05.04.2010 13:55 ] | ||
Viestin otsikko: | Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin | ||
Solifer Export Thermomat -67
|
Kirjoittaja: | artturi2 [ 06.04.2010 19:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin |
aika hyvä aihio, joko vesijärven ympäriajoon on valmis ![]() |
Kirjoittaja: | Citfrom-79 [ 06.04.2010 20:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin |
Kaikki osat tallella, mutta projekti on piiitkä. (Laiskuus rehottaa). |
Kirjoittaja: | IsoD [ 06.04.2010 21:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin |
Oih, itsellä rehottavan laiskuuden uhrina projekti 74 Export mutta Tomoksen koneella ja 4-lovisella lootalla... Onko se sitten 4-Speed? Siitä puuttuu pakokäyrä nyt pahimpana puutteena. Josko sitä sitten kun sitikka valmistuu... ja sehän valmistuu toki jonain päivänä ![]() |
Kirjoittaja: | laakeri [ 07.04.2010 10:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin |
Komia solivieteri. Itsekin joskus jostain vastaavan kokonaisen (mutta punaisen) sain jotenkin. Taisi tulla jonkun Tunturin kaupantekijäisinä. Kun ei solivieterirojektit tunturistille oikein sopineet, niin myin sitten enemmän innostuneelle kaverille muutamalla kympillä. Toivottavasti on vieläkin liikenteessä. Mutta - mistäpä ihmeestä löytyisi projektiaihioksi Tunturi Supersport tai Tiger? Vähän harvassa tuntuvat nuo mopot nykyään olevan. ![]() |
Kirjoittaja: | kulkuri [ 07.04.2010 10:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin |
Kyllä osaa olla hieno malli. Samanlaisilla (3kpl) opettelin mopoilun alkeita poikasena. Joskus voisin itsekin tuollaisen entisöidä. |
Kirjoittaja: | IsoD [ 07.04.2010 10:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin |
Mulla oli pienenä poikana Tunturi Tiger S! ![]() Oli äreä peli, joskaan ei kulkunsa puolesta ![]() Niitäkään ei muuten paljoa ole liikenteessä enää. Edes niitä perusversioita, vihreetä ja mikäs se toinen väri olikaan... Kait ne on kaikki rällätty hajalle, eivät olleet kovin tukevaa tekoa. Vaihdepoljinkin muovia... |
Kirjoittaja: | Oldis [ 20.06.2011 21:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin |
Miulla oli eka mopo(ja ainut) VM 65 tunturi, eli pystylampuinen malli. Sen ajoin aivan loppuun loppu tuli tunturille vuonna 1974- Kivahan se olisi sellainen vielä olemassa. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 20.06.2011 21:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin |
Oldis kirjoitti: Miulla oli eka mopo(ja ainut) VM 65 tunturi, eli pystylampuinen malli. Sen ajoin aivan loppuun loppu tuli tunturille vuonna 1974- Kivahan se olisi sellainen vielä olemassa. Mä hommasin keväällä '65 pappatunturin, tai siis kasan sellaisen osia ![]() Viimeinen malli vanhalla rungolla, ensimmäinen muovisella etulokarilla. Lampusta olen kuullut käytettävän nimeä "pääkallo". |
Kirjoittaja: | avbx [ 21.06.2011 00:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin |
Minulla on yksi super sportin runko (paperiton), siinä taisi olla takalokari ja iskarit kiinni, rikkinäinen etuhaarukka + lokari (tiivisteet sököt) , Puch moottori ilman kaasaria + joitain moottorin irto-osia. Moottorista on männän laakeriholkki väljä ja kytkimessä taisi olla jotain laittoa. Periaatteessa osat riittävät yhteen moottoriin. Oli joskus Tiger, jonka laitoin kersoille ajopeliksi. Noita osia sain silloin tutulta, jolla on ehkä enemmänkin super sportin osia vielä tallessa. En ole enää vuosiin ollut tekemisissä, kun kaveri poistui suvusta. Saan kyllä yhteyden tarvittaessa. On pitänyt nuo romut myydä pois nurkista könttänä, jos jotakuta kiinnostaa niin voi laittaa vaikka yv:tä. |
Kirjoittaja: | ealab [ 21.06.2011 08:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin |
On ollut, joskus, 60-luvulla, Tunturi Sport, 3-vaihteinen, vasemman käden. Leveällä Monza- tankilla. 14mm kurkku ja säätösuutin. Leveä krossistonga. Mopo kulki laitonta vauhtia. Takafillari rattaineen tuli uusittua, kun vanteet pinnareikineen, rataspultit, niiden paikat navassa väsyivät. Moottorikin peruskorjattiin tehtaalla. Valitettavasti mopo varastettiin kotipihasta, muuten olisi tallessa yhä. Satula taidettiin saada takaisin. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 21.06.2011 09:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin |
Solifer SM vm -80 taisi olla se päämopo (noin kymmenen joukosta) ja sekin oli kasattu kahdesta menopelistä, mm aluvanteet oli uudemmasta moposta jonka möin edelleen serkulleni nyysittyäni ensin kaikki paremmat osat siitä ![]() Siinä oli Tomoksen moottori johon sai vitosen rattaat ostettua erikseen. Ostin ne. Sitten tuli tarjolle sivuimupytty ja 18mm Dellorto. Ostin ne. Tuo kulki silloin melkein 80 km/h. Eteen vaihdoin myös Trialin putket joilla etupään sai joitain senttejä ylöspäin. Ai niitä aikoja ![]() |
Kirjoittaja: | maddis [ 21.06.2011 10:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ei Citikka, mutta projekti kuitenkin |
Itselläni olis yli 10vuotta nuorempi Solifer Export odottamassa mökillä vajan takana varastossa. Ajosta sinne laitettu säilöön 15vuotta sitten. Kaksi vaihteinen automaatti siinä Tomoksen moottorilla. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |