Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 2.2hdi kytkin
ViestiLähetetty: 20.10.2011 19:02 

levyjen vaihto. Niin onko isokin homma vaihtaa c5 kytkinlevy tai pystyykö vaihtaa ilman moottorin irroitusta mahtuuko vaihdelaatikko siirtymään sivulle sen verran että levyn voi vaihtaa ja mitä muuta pitää ottaa huomioon kiitoksia etukäteen.

Poissa

Viestin otsikko: Re: C5 2.2hdi kytkin
ViestiLähetetty: 21.10.2011 09:17 
Käyttäjän avatar

Minulla on kokemusta vain tuosta uudemmasta kaksilitraisesta, mutta luulisin sen olevan melko samanlainen homma. Moottoria ei tarvitse irroittaa, mutta laatikon joutuu kylläkin tiputtamaan pois. Nyt kahden kerran jälkeen lähtisin itse kokeilemaan irroitusta niin, että tukisin moottorin suunnilleen vaateriin, laatikko nosturin nokkaan (tai sopivan tunkin tms. päälle), laatikko irti sekä korikannakkeestaan että moottorista ja sitten yrittäisi saada laatikon riittävästi sivulle. Pelkkä koko paketin kallistus ei oikein tuo toivottua tilaa, päinvastoin apurunko tulee ikävästi eteen.

Vaikeahan tuo operaatio ei ole, hieman ehkä työläs vain. Pari päivää saan itselleni varata siihen, kun rauhallisesti tekee "kotityökaluilla". Moottorinorsu lienee eksoottisin laite, jota itse käytin.

Ai niin, oikeanpuoleisen vetarin tulilaakerin vapauttamiseen tarvitaan torxeja Pitkillä jatkoilla, ne saa pyöräkotelon kautta helpoiten auki. Olikohan koko T40/45/50... Ei jaksa muistaa tarkasti, kun tästä on kuitenkin jo kaksi viikko aikaa. :lol:

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ]