Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantia 2.0 16V VSX -95 http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=4463 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | Jeth [ 24.04.2010 16:26 ] |
Viestin otsikko: | Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Emännälle tuli tämmöinen kauppakassi hommattua, mitään suuria ei tulla tekemään, mut jos jotain teen nii voisin vähän tarinoida asioista ![]() ![]() ![]() Elikkäs saksasta muutama vuosi sitten tuotu ilmastoinnilla ja kattoluukulla varustettu VSX on kyseessä. Tämän hetken projekti listalla on ainoastaan maalipinnan kiilloitus (pahoja jälkiä ympäri autoa) ja lämmityslaitteen kennon vaihto. |
Kirjoittaja: | maarit [ 24.04.2010 18:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Ei sulla rojektit lopu, ja aina uus malli. ![]() Jk. Mitä eroja VSX <-> Activa? Lyhyesti ... |
Kirjoittaja: | Jouko [ 24.04.2010 18:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
maarit kirjoitti: Mitä eroja VSX <-> Activa? Lyhyesti ... Ei lyhyesti, mutta ei niin pitkästikään: http://www.citroenkerho.fi/xantia/historia.htm |
Kirjoittaja: | Jeth [ 25.04.2010 15:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Lauantaina oli vähän tekemisen puutetta: ![]() |
Kirjoittaja: | Xantippa [ 25.04.2010 17:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Jeth kirjoitti: Lauantaina oli vähän tekemisen puutetta: ![]() ![]() Kuinks sä ton teit? |
Kirjoittaja: | Jeth [ 25.04.2010 18:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Xantippa kirjoitti: Jeth kirjoitti: Lauantaina oli vähän tekemisen puutetta: ![]() Kuinks sä ton teit? 6h käytin myllyä ja vahaa ![]() |
Kirjoittaja: | Jeth [ 05.05.2010 20:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Pistetäämpäs nyt vähän koko autosta yleiskuvia: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Takaluukun alalista pitäisi maalata uudestaan ja vasemmassa takaovessa iso vekki, muuten kohtuu hyvä korinen tapaus! Lukuunottamatta naarmuja ympäri autoa ![]() Ja konehuone pitäisi pesaista.. |
Kirjoittaja: | Jeth [ 05.05.2010 20:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Onkos tässä joku ihmeen audio pack vai mikä? Edessä oli Audax erillis-sarja ja takana ovissa Audax 2-tie setti? Muuten en ihmettelisi, mutta olivat alkuperäisillä liitimillä! |
Kirjoittaja: | Bumper [ 05.05.2010 21:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Aika asiallinen vehje... Hienoimmalla ulkovärillä, tyylikkäimmällä sisustan kuosilla ja konekin ilmeisesti vähän enemmän kierroskone-henkinen kuin tämä 1.8i 8V. ![]() Mitä maksaa? ![]() |
Kirjoittaja: | citsportsite [ 05.05.2010 22:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Hieno peli ja tutunnäköiset vanteet ![]() Kyllähän tuo kone kiertää iloisesti, mutta bensaakin menee melkein saman kuin kuutosessa... |
Kirjoittaja: | Jeth [ 21.05.2010 15:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Tätäkin on tullut räpellettyä välillä.. Elikkäs Imusarjan säätöön liittyviä juttuja.. Toinen alipaine kalvorasia oli rikki ja solenoidi venttiili puhalsi alipaineet kokoajan läpi, eli imusarjan läpät eivät toimineet oikein. Nyt tuli vähän hävinneitä hevosia takaisin. ![]() |
Kirjoittaja: | lukkis [ 21.05.2010 15:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Jeth kirjoitti: Onkos tässä joku ihmeen audio pack vai mikä? Edessä oli Audax erillis-sarja ja takana ovissa Audax 2-tie setti? Muuten en ihmettelisi, mutta olivat alkuperäisillä liitimillä! Taitaa olla vain että I koppaisessa paremmat ämyrit kuin II koppaisessa? Omassa (I) oli Audaxit, emännän (II) mitä lie ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | KKA [ 21.05.2010 19:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Kyllä mulla on ollut audaxin erillissarja molemmissa Xantioissa ihan vakiona,nykyään mulla on focalin erillissarja toisessa, joka pätkii kyllä ton alkuperäis audaxin 6-0. Merkkinähän toi audax on käsittääkseni aika arvostettu, ainakin kisoissa (äänen laatu, ei paine) noita oli useammassakin autossa. |
Kirjoittaja: | Tulsku [ 24.05.2010 07:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
RPekallahan on myös Audaxit kakkoskoppaisessa Xantiassa, itsellä on muovirunkoiset italialaisrimpulat, "merkkiä" en jaksa tähän hätään muistaa (samat tekeleet ovat Vitosessakin sekä ykköskoppaisessa Xsarassakin oli sellaiset, ilmeisesti todella halvalla saatu ostettua). ...ja ne muovirimpulat vasta huonot ovatkin... |
Kirjoittaja: | Xantippa [ 24.05.2010 08:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Tulsku kirjoitti: RPekallahan on myös Audaxit kakkoskoppaisessa Xantiassa, itsellä on muovirunkoiset italialaisrimpulat, "merkkiä" en jaksa tähän hätään muistaa (samat tekeleet ovat Vitosessakin sekä ykköskoppaisessa Xsarassakin oli sellaiset, ilmeisesti todella halvalla saatu ostettua). ...ja ne muovirimpulat vasta huonot ovatkin... ASK näyttäs olevan ainakin vm. -00 Xantian bassoelementti ja Italiassa tehty. Diskantissa sen sijaan lukee HARMAN ja MADE IN FRANCE. En kyllä osaa kuvitella miten toi basso vois enää olla rimpulampi... |
Kirjoittaja: | ealab [ 25.05.2010 20:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Muovirimpulat vähän paranevat, kun poistaa ritilän kartion edestä, siis kaiutinelementissä oleva. Ei ovessa. Tosin sekään mitään hyvää tee. |
Kirjoittaja: | Jeth [ 26.09.2010 01:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Noniih, taas vähän tylsää ollut niin otimpa tämän fixaukseen. Kuvat on perseestä, mut on edes ![]() Aluksi aloitin kunnollisella pesulla Würthin Pineline -liuottimella ![]() Konehuoneellekkin tuli annettua kunnon liuotin pesu: ![]() Koska hommalla ei ole niin hirveää kiirusta, niin jätin auton yöksi kuivamaan halliin ovet auki. Seuraavana päivänä aloitin homman Meguiars:n claybarilla, jotta sain kaikki mahdolliset liat pois maalipinnasta: ![]() ![]() Jonka jälkeen oli hyvä lähteä puhdistamaan pintaa puhdistavalla vahalla: ![]() Koneella ajattelin tuolla tulevan paras, joten sillä sen tein. Tuon vahan päälle laitettiin taas Meguiars:in tuotteista "step 2" vaha, eli kiilloittava: ![]() Jälleen kerran tuokin koneella laitettuna, että saisi kunnon "hionnan" Tästä päälle vielä Meguiarssin "step 3" carnauba vaha päälle viimeisen kiillon ja suojauksen takia. (kuva jäi uupumaan..) Huomenna vielä viimeistelemään puunaus ![]() |
Kirjoittaja: | faro680 [ 10.10.2010 00:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Pisteeks i päälle? mulla löytys tolla vsx kuosilla olevat sähkösäätöpenkit joissa myös ilmapussit ristiselälle ja sivuttaistuille, alkupeperäiset. |
Kirjoittaja: | Jeth [ 19.10.2010 23:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
faro680 kirjoitti: Pisteeks i päälle? mulla löytys tolla vsx kuosilla olevat sähkösäätöpenkit joissa myös ilmapussit ristiselälle ja sivuttaistuille, alkupeperäiset. Valitettavasti sähköpenkeille ei ole tarvesta, mutta apukuskille tarvisi saada sähkölasin härpäkkeet, rikki kun ovat menneet.. (moottori todettu sököksi..) Eli jos sellainen löytyy sopuhintaan niin voitais hommata ![]() |
Kirjoittaja: | Jeth [ 27.10.2010 20:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Talvilook 2010-2011 ![]() |
Kirjoittaja: | laakeri [ 27.10.2010 21:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Jeth kirjoitti: Talvilook 2010-2011 Komiahan se on. Vielä kun uhraisi vähän rahaa sopivankokoisiin vanteisiin, niin paranisi entisestään ![]() |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 27.10.2010 21:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Toi keula huutaa Lesteriä... Edit: Eiku mikä se puskuri oli jossa oli pyöreät sumarit? Ei löytynyt äkkiseltään, ei Lester sittenkään, eikä Musketier.. |
Kirjoittaja: | Jeth [ 28.10.2010 00:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
laakeri kirjoitti: Jeth kirjoitti: Talvilook 2010-2011 Komiahan se on. Vielä kun uhraisi vähän rahaa sopivankokoisiin vanteisiin, niin paranisi entisestään ![]() Ja mikäs on se sopivan kokoinen? Nuo täyttää pyörän kaaria aivan juuri sopivasti mielestäni. Kaapeli, loputkin sumarit sais heittää kuikkaan, mutta jää typerät reiät ![]() |
Kirjoittaja: | laakeri [ 28.10.2010 06:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Jeth kirjoitti: Ja mikäs on se sopivan kokoinen? Nuo täyttää pyörän kaaria aivan juuri sopivasti mielestäni. Kokoa en tuossa tiedä, mutta tuuman tai ehkä jopa kaksi pienemmät. Veikkaan tuuman pienempiä jo ihan asiallisen näköisiksi - kokeilla melkein pitäisi. Kaksi tuumaa pienemmätkään tuskin ottavat jarruihin vielä tuossa kiinni, kun niin pieneltä tuo etulaikkakin näyttää tuolla tyhjyydessä.
|
Kirjoittaja: | laakeri [ 28.10.2010 06:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16V VSX -95 |
Jeth kirjoitti: Ja mikäs on se sopivan kokoinen? Nuo täyttää pyörän kaaria aivan juuri sopivasti mielestäni. Kokoa en tuossa tiedä, mutta tuuman tai ehkä jopa kaksi pienemmät. Veikkaan tuuman pienempiä jo ihan asiallisen näköisiksi - kokeilla melkein pitäisi. Kaksi tuumaa pienemmätkään tuskin ottavat jarruihin vielä tuossa kiinni, kun niin pieneltä tuo etulaikkakin näyttää tuolla tyhjyydessä.
|
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |