Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 39 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 19.10.2009 01:20 

Viestit: 39
Tulipa sitten hommattua BX, kun halvalla sain ;) . En sisilmäyksellä pientä hitsausta tulossa ja hydrauliikka joutuu myös vasaran alle.
Aloitetaanpa alustasta, jos vaikka takapään ja pakoputken saisi viikossa hitsattua.
Tässä on näköjään joku laho peltipakosarja, jota ei millään saa kokonaan irti autosta, no ehkä jos kallistaisi moottoria :? . Täytyypä hitsata auton alla :| .

Kuva
Auto pukeilla.

Kuva
Nämä on onneksi helppo hitsata :) .

Kuva
Ompa hankala paikka hitsata, ei oikein mahdu tekee. Bensaletkujakin vilisee ympärillä :shock: .

Kuva
Joopa joo.

Kuva
Täytyy näköjään tolpat irroittaa ja tutkia tota ruostetta.

Kuva
Sisälokari ruosteessa.

Kuva
Tämä kp-pumppu vuotaa, laakerit rohisee ja vielä tehotkin lopussa :( .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 19.10.2009 01:46 

Viestit: 2699
Paljonko siinä tuli rahnaa mukana, kun tuollaisen 16 GTI:n viitsit vaivoiksesi ottaa? Tekemisen puute? Ootas, kunhan "Cikatti" näkee tuon. Kuva



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 19.10.2009 02:24 
Cikatti nyt on sitä mieltä mitä on, oli kyseessä millainen BX tahansa! :lol:


   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 19.10.2009 10:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Onks kattoverho kunnossa?



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 19.10.2009 13:33 

Viestit: 39
Siert kirjoitti:
Onks kattoverho kunnossa?

Kattoverhoilu on lähes virheettömässä kunnossa, eivätkä majavat ole syöneet penkkejä ;) .

Autohan on suhteellisen hyvässä kunnossa. Peltiä saa kaupasta, eikä maksa paljoa :lol: .
Mutta toi hydrauliikan korjaaminen vähän harmittaa :| . Suuresta läjästä korjaamokuitteja parin vuoden takaa voin päätellä, että hirveästi ei tarvitse enää osia uusia.
Kyllä tää kesäksi valmistuu, tosin oma valmistuminen saattaa taas hieman lykkääntyä :? .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 19.10.2009 17:19 

Viestit: 352
Paikkakunta: Hollola
Hienoa että joku jaksaa vielä nostaa tuollaisen takaisin pyörilleen, eihän osat ja pelti paljon maksa mutta se ajan käyttö on usein se intoa latistava tekijä näissä projekteissa. Näin ranskalaisittain nostan baskeria suorituksen johdosta :D



Citroen C4 Cactus -14
Citroen Berlingo XTR -08
Harley-Davidson Softail Heritage -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 19.10.2009 19:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tervetuloa joukkoon!4 vuosi lähti tovi sitten rullaamaan oman projektin kanssa,toinen mokoma vielä,niin voipi museorekisteriin saada :lol: Terapiaa ajohommille,näin minä tätä puolustelen :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 19.10.2009 19:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Tuo oma bexikin on lähinnä seissyt, kolme vuotta mulla kohta ollut ja vain joku 15tkm tullut mittariin. Siitäkin kollega ajanut muutaman tuhannen.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 19.10.2009 22:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Tuo hankalasta paikasta hitsaaminen olisi voinut helpottua leikkaamalla helmaan aukon. Itse tipautin tankin pois ja hitsasin pohjan suunnasta. Taisi olla helmassakin silloin aukko, kun sekin oli lahonnut. Säälin vähän muovitankkia ja uusin samalla bensaletkut.
Lemon taisi kysellä joskus mistä beksi ruostuu, taas on muutama paikka esitelty noissa kuvissa. Niin ja onnea projektille.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 21.10.2009 16:08 

Viestit: 39
avbx kirjoitti:
Tuo hankalasta paikasta hitsaaminen olisi voinut helpottua leikkaamalla helmaan aukon. Itse tipautin tankin pois ja hitsasin pohjan suunnasta.

Joo, toi itse helmapelti tai mikä nyt onkaan nimeltään, oli sen verran terveen oloinen, etten sitä viitsynyt leikkailla. Tankin kyllä jouduin myös poistamaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 21.10.2009 19:25 

Viestit: 208
Hehe! :D Voisin kertoa BX16Gti-laitteesta pitkän tarinan, mutta sille ei nauraisi Artturikaan! :lol: Ja loppuillasta tarttis ottaa jo vahvempaa juotavaa murheeseen, eli en ala muistelemaan, koska päänuppi punottaa jo pelkästä vitutuksesta. 1992-2006 kesti tää tuskien taival. Yli 10000€ hajonneina osina. 140tkm ajettuina kilometreinä. Lapsuudessani oli kotona Marina -78 1,3coupe ja tää BX yltää sille samalle rimalle!! :o Oli vielä senverran uskoa BX:ään, että diisselöin sen. Niin meinas käydä Mariinallekin, mutta onneks järki voitti ja se homma jäi isältä tekemättä. Siinähän olis ollu varsinainen peli! 35kw Perkings nokalla. Keinonahat sisällä ja Luukkaan sähöt! Huh Huh!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 21.10.2009 20:43 
Olen ihan samaa mieltä artturi2:n kanssa ja onnea projektillesi täältäkin! :D Nuo ruostekuvat vähän aina pelottavat...


   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 21.10.2009 23:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Menin vonDeckerin luona auton ostamaan. Auto oli halpa ja ei ole huono, pidän sen. vonDecker alkaa hyvä työ!



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 28.10.2009 10:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Meillä on nyt kaksi Beeksia, vonDecker täytyy nyt valitse mikä hän halua korjata. Toinen on sitten varaosa auto vonDeckerille ja minun 309:seen.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 30.10.2009 01:02 

Viestit: 39
Nyt harmittaa. Yritettiin ostaa pimeässä paskaa autoa varaosiksi ja ostettiin lähes ruosteeton ja vähemmän ajettu 16 GTI beksi :evil:

Kyllä se punainen on varaosa-auto on liian hyvässä kunnossa. Tänään yritin tehdä pohjaan reikiä ruuvarilla, ei perhana :x, sehän on ehjä. No sentään vasen sisälokari täytyy hitsata ja oikean helman takaosassa oli kaksi peukalon mentävää reikää :? .

Harmi, että ehdin tosta tummansinisestä jo hitsata neljäsosan. Sekä sain ohjaustehostimen toimimaan. Noh, se oli sitten harjoitustyö :| .

Tänään lähti punaisesta beksistä vetarit irti. Seuraavaksi lähtee laatikko, sillä siinä on kämmenen mentävä reikä :shock: . Sininen luovuttaa sitten toimivan laatikon, startin ja muutaman mukavuusvarusteen. Punaisessa taitaa kyllä jarruventtiili tai jokin vuotaa, kun paineet katoaa ilman että kone käy ja perälaskee. Selviää varmaan kun katselee paluuletkuja.

Täytyy laittaa tohon siniseen varaosa-autoon jotkin puupalikat jousituksen väliin, että sitä voi tarpeen tullen siirtää :idea: .

Saa nähdä kuinka kettumaisesti laatikko irtoaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 30.10.2009 05:40 

Viestit: 2699
vonDecker kirjoitti:
Punaisessa taitaa kyllä jarruventtiili tai jokin vuotaa, kun paineet katoaa ilman että kone käy ja perälaskee.

En nyt ihan varma ole mitä tarkoitat tuolla?
- Paineet katoaa ilman että kone käy ...? Silloinhan ne tietenkin katoavat hydraulijärjestelmän sisäisen vuodon seurauksena, kun mistään ei tule uutta painetta.
- Paineet katoaa ilman että kone käy ja perälaskee. Tarkoitatko: "Vaikka paineet laskee, niin perä ei laske?" Vai tarkoitatko: "Paineet katoaa ja perä laskee?"

Perän laskeminenhan yleisemmin johtuu juuri jarruventtiilin kuluneisuudesta. Jos taas perä ei laske vaikka paineet katoavat, ovat takatukivarsien laakerit entiset.
Ja vielä yhdellä tavalla. Tämä edellyttää kunnossa olevia takatukivarrenlaakereita. Nosta auto yläasentoon. Sammuta moottori. Jos perä pysyy ylhäällä, ainakin takajousisylinterit ovat hyvät.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 30.10.2009 17:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
No niin, sitten minulla on nyt puoli sininen Beeksi ;-)



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 02.11.2009 16:25 

Viestit: 39
r_a_n_u kirjoitti:
vonDecker kirjoitti:
Punaisessa taitaa kyllä jarruventtiili tai jokin vuotaa, kun paineet katoaa ilman että kone käy ja perälaskee.

En nyt ihan varma ole mitä tarkoitat tuolla?
- Paineet katoaa ilman että kone käy ...? Silloinhan ne tietenkin katoavat hydraulijärjestelmän sisäisen vuodon seurauksena, kun mistään ei tule uutta painetta.
- Paineet katoaa ilman että kone käy ja perälaskee. Tarkoitatko: "Vaikka paineet laskee, niin perä ei laske?" Vai tarkoitatko: "Paineet katoaa ja perä laskee?"

Perän laskeminenhan yleisemmin johtuu juuri jarruventtiilin kuluneisuudesta. Jos taas perä ei laske vaikka paineet katoavat, ovat takatukivarsien laakerit entiset.
Ja vielä yhdellä tavalla. Tämä edellyttää kunnossa olevia takatukivarrenlaakereita. Nosta auto yläasentoon. Sammuta moottori. Jos perä pysyy ylhäällä, ainakin takajousisylinterit ovat hyvät.


Perä laskee itsekseen, kun se on parkissa. En kyllä ole hirveästi päässyt tutkimaan, kun startti meni rikki :shock: . Nousee kyllä ylös ihan hyvin, eikä se perä nyt heti tipahda. Laatikon vaihdon yhteydessä vaihtuu startti ja sitten pääsen tutkimaan lisää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 01.12.2009 15:04 

Viestit: 39
Nyt on punainen beksi on ollut ajokunnossa jo kuukauden. Tosin leimalle en ole jaksanut vielä viedä, pitäsi vaihtaa tuulilasi sinisestä, vaihtaa lhm:t ja muut öljyt, sekä yksi reikä paikata, oikeastaan alustakin olisi hyvä massata.
Kuva
Huono yökuva.
Kuva
Auto pukeilla.

Harmi ettei ole ollut kameraa mukana korjauksissa tämän enempää. Täytyy varmaan jälkeenpäin ottaa pari kuvaa innovatiivisistä työkaluista, joita tarvitaan laatikon ja kytkimen vaihdon yhteydessä :mrgreen: .

Peränlaskeminen varmaan korjaantuu ainakin toistaiseksi pelkällä nesteiden vaihdolla. Pitäsi varmaan jotenkin vaihtaa otsikoksi "BX 16 GTI -89", kun tuo -91 on nyt muuttunut varaosa-autoksi. Kakkosnelos iskarit oli muuten hyvä idea, sillä nyt varaosa-autoa voi siirtää ilman hydrauliikkaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 01.12.2009 15:12 

Viestit: 39
Käykääpä muuten huviksenne katsomassa, mitä parin kaverin kanssa haettiin viime viikonloppuna Ruotsinmaalta.

KuvaMazda RX-4
Siert teki tuonne pienen tarinan eeppisestä matkastamme.

Niille, jotka eivät tiedä niin tuossa on wankelimoottori eli insinööripornoa parhaimmillaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 02.12.2009 09:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
vonDecker kirjoitti:
Käykääpä muuten huviksenne katsomassa, mitä parin kaverin kanssa haettiin viime viikonloppuna Ruotsinmaalta.


Sairaan magee laite. Ah, niin 70-lukuista... Tuollaisia autot olivat, kun olin pikkunössi.

Tuolainen kone sätkään :shock:



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 02.12.2009 10:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
vonDecker kirjoitti:
Käykääpä muuten huviksenne katsomassa, mitä parin kaverin kanssa haettiin viime viikonloppuna Ruotsinmaalta.



Ohhoh!

Tyylikäs peli!



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 02.12.2009 20:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Eilen kerhon pikkujoulussa tämä Mazda ja minun GS voittovat molemmat "vuoden kosminen auto"! :D



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 19.01.2010 09:25 

Viestit: 39
Noniin, viimeviikolla auto tuli valmiiksi. Saa tosin nähdä meneekö keväämmällä katsastuksesta läpi, tuulilasi kun on huono :o , tosin kuskin näkökenttä on jokseenkin moitteeton.

Tähän mennessä tehtyä:
-Vaihdelaatikon vaihto
-Stereoiten asennus
-"Uudet" renkaat alle
-Vasemman etunurkan hitsaus
-Pientä helman paikkausta
-Alustan osittainen massaus
-Koteloiden suojaus
-Moottoriöljyt ja suodatin
-LHM:mien vaihto ja suodattimien putsaus. Luulin, että olivat hyvät, mutta kyllä ne uuteen verrattuna olivat aika paskaista kamaa ja nyt hydrauliikka toimii paremmin.
-Polttoainesuodattimen vaihto. Jostain syystä tähän oli joku vaihtanut kaasutin auton suodattimen eli nyt tuli lisää tehoa :lol:
-Polttimoiden vaihtelu leikki

Voisi luulla että tähän meni paljon rahaa, mutta yllämainitut korjaustoimenpiteet ja auto maksoivat alle 200 euroa, toki tähän tarvittiin se puoliksi Siertin oleva varaosa-auto. Nähtäväksi jää joutuuko vielä ostamaan ja asentamaan uuden tuulilasin, halvin on jotain 100euroa, ei mahdoton hinta.

Halpaa tämä harrastaminen, mutta jos näitä juttuja ei pysty itse tekemään tyhjenee kukkaro kyllä yllättävän nopeasti :| .

Parempia ajokelejä odotellessa ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 GTI -91
ViestiLähetetty: 20.01.2010 02:38 

Viestit: 323
Paikkakunta: Kalafornia
Onpas mielenkiintoinen mazda...tuotiinko aikoinaan Suomeen? Ei ainakaan minun verkkokalvoille/muistiin ole tarttunut.



EX - C6 2.7 HDI Exclusive vm.-07
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 39 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: