Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
1981 CX 20 Reflex http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=5808 |
Sivu 1/4 |
Kirjoittaja: | Siert [ 13.09.2010 00:39 ] |
Viestin otsikko: | 1981 CX 20 Reflex |
Ostin tämä projekti CX Croisetesta: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Suunnitelma on hitsata se talviautoksi. Voit lukea enemmän tästä autosta Englanniksi: http://retrorides.proboards.com/index.c ... read=88336 |
Kirjoittaja: | niko [ 13.09.2010 07:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
Siert kirjoitti: Suunnitelma on hitsata se talviautoksi. Hieno kuulla, että vielä CeXejä talvella ajetaan. Tai eihän se suolamössössä pyörittäminen tietenkään mitään mukavaa autolle ole, mutta silti on kiva, että joku ilahduttaa kanssa-autoilijoita tällaisellakin kaunokaisella. ![]() Pitäisiköhän sitä itsekin luopua Zarasta ja siirtyä takaisin talvi-sitikontiin... |
Kirjoittaja: | Tulsku [ 13.09.2010 12:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
niko kirjoitti: Pitäisiköhän sitä itsekin luopua Zarasta ja siirtyä takaisin talvi-sitikontiin... Meinaatko, ettei Tsaralla raaski ajaa talvella? Oikein. ![]() |
Kirjoittaja: | kossu [ 14.09.2010 10:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
ompas tutunnäköinen peli,joskus tuolla tuli kurvailtua mansen katuja parin vuoden ajan.Hieman on päässyt niistä päivistä rapistumaan ![]() Mukava nähdä että tuota vielä elvytetään liikenteeseen. |
Kirjoittaja: | Lemon [ 14.09.2010 12:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
Patongissa on sitten kossu ja KOSSU... |
Kirjoittaja: | Jouko [ 14.09.2010 12:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
Lemon kirjoitti: Patongissa on sitten kossu ja KOSSU... Ei, vaan kossu ja K0SSU (K nolla S S U) ![]() |
Kirjoittaja: | kossu [ 14.09.2010 14:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
Jep,huomasin tuossa jokin aika sitten että olen saanut tänne kaiman.Kyllä kossua patonkiin mahtuu useampiakin ![]() |
Kirjoittaja: | Croisette [ 14.09.2010 18:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
Patonkissa on pikku kossu, ja ISO K0SSU ![]() Jooh kossultahan minä tämän aikoinaan ostin, piti ottaa siitä vetokoukku ja puskurit itselle toiseen CX:ään, mutta innostuinkin laittamaan sen vielä kesäksi ajoon, ja ajelin ns. leiman loppuun ![]() Sitten säilöin sen latoon, ja välillä halliin, ja välillä pihallekin, eli pompottelin sitä milloin missäkin yrittäen pitää katon alla suojassa, mutta tila vaan loppui kesken, ja tämä joutui ulkosäilytykseen ![]() ![]() Ruosteista vielä sen verran, että eihän tuo näytä ollenkaan niin pahalle pohjastaan, kuin itse muistelin sen olevan ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Siert [ 14.09.2010 18:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
Rakastan sitä jo nyt, varsinkin koska pussihousut vihaavat sitä ![]() |
Kirjoittaja: | Visa-mies [ 15.09.2010 21:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
Näyttäis toteutuneen yksi ruostesuojauksen perusvirheistä, eli ruosteet on todella suojattu mustalla paksulla massalla ilman että löysempää ja tunkeutuvampaa tavaraa oltaisi ruiskutettu mihinkään. Kotelot lienee myös sisältä unohdettu suojata? Mustan nätin värin tuolla kyllä hetkeksi saa aikaan, mutta lopulta pelti irtoaakin sitten massapalojen kanssa pois. |
Kirjoittaja: | Croisette [ 15.09.2010 21:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
Visa-mies kirjoitti: Näyttäis toteutuneen yksi ruostesuojauksen perusvirheistä, eli ruosteet on todella suojattu mustalla paksulla massalla ilman että löysempää ja tunkeutuvampaa tavaraa oltaisi ruiskutettu mihinkään. Kotelot lienee myös sisältä unohdettu suojata? Mustan nätin värin tuolla kyllä hetkeksi saa aikaan, mutta lopulta pelti irtoaakin sitten massapalojen kanssa pois. En ihan täysin allekirjoita tuota, tuo aikaisempi kunnostus on pelastanut tämän auton totaaliselta tuholta, eli mielestäni tämä on vielä kohtuullisen hyvin säilynyt, kun on joskus kokenut melko mittavan kunnostuksen? Suurimmat virheet ruosteen suhteen on tehty pintapeltien korjauksissa, eli ne olisi pitänyt tehdä paremmin. Pohja on vieläkin melko hyvän oloinen. |
Kirjoittaja: | Siert [ 15.09.2010 22:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
Croisette kirjoitti: Visa-mies kirjoitti: Näyttäis toteutuneen yksi ruostesuojauksen perusvirheistä, eli ruosteet on todella suojattu mustalla paksulla massalla ilman että löysempää ja tunkeutuvampaa tavaraa oltaisi ruiskutettu mihinkään. Kotelot lienee myös sisältä unohdettu suojata? Mustan nätin värin tuolla kyllä hetkeksi saa aikaan, mutta lopulta pelti irtoaakin sitten massapalojen kanssa pois. En ihan täysin allekirjoita tuota, tuo aikaisempi kunnostus on pelastanut tämän auton totaaliselta tuholta, eli mielestäni tämä on vielä kohtuullisen hyvin säilynyt, kun on joskus kokenut melko mittavan kunnostuksen? Suurimmat virheet ruosteen suhteen on tehty pintapeltien korjauksissa, eli ne olisi pitänyt tehdä paremmin. Pohja on vieläkin melko hyvän oloinen. Totta. Ne vanha korjaukset oli huono mutta ne pelasta vielä auto. Pohja on kyllä melko hyvä (otin suurin osa massa pois sisapuolesta). Kuskin puolen runkopalkki on niin huono korjattu niin monta kerta etta minä aion hakea perjantaina parempi Sitronen Oy:stä. |
Kirjoittaja: | Siert [ 17.09.2010 22:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
No niin, melkein 400km matka GS:lla ja peräkärryn mukaan sai minulle kunnon runkopalkki CX:iin. Ostin myös kaksi neliömetriä peltilevy, sitten nyt minulla on kaikki mita tarvitsen ![]() |
Kirjoittaja: | Pete H [ 19.09.2010 10:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
Vau, hieno homma Siert! Saat vielä lämpimän siitä, kun teetät kuparikennon tiheänä sen alumiinisen tilalle. Kokeiltu on ja breakki oli lämmin talviauto sen jälkeen. |
Kirjoittaja: | Jouko [ 19.09.2010 19:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
Tsemppiä toivotetaan projektin kanssa. Kyllä se siitä. Ja jos joskus rikastun ja köyhtymästä lakkaan, niin peltipuskurisen CX:n homman jostain harrastepeliksi ykköskoppaisen BX:n rinnalle Geesua unohtamatta. ![]() |
Kirjoittaja: | Siert [ 19.09.2010 20:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
Hitsaus projekti alkaa! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | hans [ 20.09.2010 08:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
ONNEA valitsemallesi tielle!!! |
Kirjoittaja: | Siert [ 25.09.2010 19:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | dieselflosse [ 26.09.2010 19:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
Vähän aiheen sivusta... Hitsaatko CO2:lla? |
Kirjoittaja: | maddis [ 26.09.2010 19:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
dieselflosse kirjoitti: Vähän aiheen sivusta... Hitsaatko CO2:lla? Onko sen näköistä vai mistä tuli mieleen? ![]() |
Kirjoittaja: | dieselflosse [ 27.09.2010 10:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
maddis kirjoitti: dieselflosse kirjoitti: Vähän aiheen sivusta... Hitsaatko CO2:lla? Onko sen näköistä vai mistä tuli mieleen? ![]() On, omilta CO2 ajoilta... Sittemmin siirryin seoskaasuun ja olen ollut tyytyväinen. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 30.09.2010 00:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
Joo, tosimies hitsaa itselleen talvi-CX:n mutta jos se tehdään CO2:lla niin ainakin varmistetaan ruostumisen jatkuminen. Millä tahansa muulla kaasulla saa 40% paremman tunkeuman ja jopa alustavan ruostesuojauksen. |
Kirjoittaja: | Siert [ 10.10.2010 22:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
Käytän Teekkarien autokerhon MIG, en tiedä milla kaasulla. Leikkasin vielä enemmän pohjasta pois, korjasin se, ja sitten hitsata takaisin. Sitten tuli "alapohja" Leikkasin vähän uudesta "alapohjasta" pois. Ja uuden lattian suunnittellu alkoi. Lopputulos: Pohja on oikealla puolella vähän korkeampi kuin "alapohja". |
Kirjoittaja: | maddis [ 11.10.2010 07:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
Jaa _tuon_ takianko ne autonkorjaajat sitä kaljaa juovatkin. |
Kirjoittaja: | Jouko [ 11.10.2010 09:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1981 CX 20 Reflex |
maddis kirjoitti: Jaa _tuon_ takianko ne autonkorjaajat sitä kaljaa juovatkin. Siitä tyhjästä laatikosta saa tosiaan tehtyä hyvän ja tukevan mallin moneen eri tarkoitukseen. Tyhjiä laatikoita taas löytyy erittäin hyvin varsinkin viikonloppuisin. ![]() |
Sivu 1/4 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |