Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

BX 4x4 Break projekt
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=6747
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 13.12.2010 03:03 ]
Viestin otsikko:  BX 4x4 Break projekt

Muutama kuva BX 4x4 alapuolelta sun muualta, takatukivarsiremppaa tehdessä:
Kuva
http://www.citikka.info/gallery/users/Kaapelimies/Yliveto/

Näyttäs olevan galleriassa korjattavaa kun osa pikkukuvista ei näy, eikä se voi sensuurikaan olla koska toi ylläoleva näkyy :lol:
Isot kuvat näkyvät kuitenkin OK.

Kirjoittaja:  laakeri [ 13.12.2010 08:21 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

Kaapelimies kirjoitti:
Näyttäs olevan galleriassa korjattavaa kun osa pikkukuvista ei näy, eikä se voi sensuurikaan olla koska toi ylläoleva näkyy :lol:
Isot kuvat näkyvät kuitenkin OK.
Mie oon ainakin saanut omien galleriekuvien osalta pienennyksen jälkeen näkymättömät korjattua pienentämällä kuvan uudestaan. Eli napsii sieltä jostain muokkausvalikon listalta ne pienennetyt pois --> tallinnaa --> kirjottelee ja ruksii listaan ne piennetyt --> tallinnaa, ja sen jälkeen ehkä toimii.

Kirjoittaja:  Putkimies22 [ 13.12.2010 13:26 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

Tämä ei ollut se Gävleborgin nelikko?
http://www.blocket.se/gavleborg/Citroen ... ca=1_5&w=3

Kirjoittaja:  aaltopelti_fun [ 13.12.2010 23:02 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

Ootpa tosiaan jaksanut viettää aikaa kuvankäsittelyohjelman parissa kun oot saanut Beksin pohjapellit noin nättiin kuntoon. Kun eihän kai Beksin peräpään pohjapellit voi ihan noin hyvät olla... Eihän? :)

Kirjoittaja:  Ralle [ 14.12.2010 15:18 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

Mielenkiintoinen proggis ;) Sulle noi Beksit ei ainakaan pääse vähenemään..... :lol:
Sama yksilö josta oli se video yo-yo tuubissa?

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 14.12.2010 20:53 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

Ei ole jävelsporista, kuten kuvagallerian otsikko sanoo niin syksyllä toin.
Aaltopeltihauskuttaja, joo pari viikkoa meni kun opettelin käyttämään "rustremover"-filtteriä photoshopissa :lol:
Ja on juurikin sama pirssi kuin http://www.youtube.com/watch?v=RrrImDUjBKY.
Tänään purin tukivarret, kaks reikää OK mutta kaksi pitäis täyttää ja koneistaa. Oli sen verran syvälle mennyt ruoste jo..

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 15.12.2010 08:00 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

Kuvatuksia takakynkistä, hieno oivallus tuo irrotettava laakeripesä, ei tarvitse koko tukivartta askarrella pois jos haluaa vaihtaa vetonivelen tai jotain. ABS-anturit istuu kiinni tukivarressa elinikänsä loppuun, toivottavasti selviävät hengissä koneistamokeikasta.. Näitähän varmaan saa joka puljusta?

Kirjoittaja:  Cituning [ 15.12.2010 08:47 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

Kaapelimies kirjoitti:
Kuvatuksia takakynkistä, hieno oivallus tuo irrotettava laakeripesä, ei tarvitse koko tukivartta askarrella pois jos haluaa vaihtaa vetonivelen tai jotain. ABS-anturit istuu kiinni tukivarressa elinikänsä loppuun, toivottavasti selviävät hengissä koneistamokeikasta.. Näitähän varmaan saa joka puljusta?


Etuanturi käy ylivetoisessakin taakse.

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 11.02.2011 22:58 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

Kynkät on paikallaan, sekä kilvet molemmissa puskureissa. Hintaa tuli katsastukselle 220 euroa kun tilasin EU:ttomat laput samalla käynnillä. Tänävuonna ei sitten tarvitsekaan konttorilla enää käydä, tuli "pitkä leima" eli huhtikuulle 2012 saa ajella.
Kun katsastus oli suoritettu, olikin aika perehtyä siihen miten laitteesta saisi ajokuntoisen :lol: . Ajossa vaivasi mummon tekarit tiputtava tärinä 80km/h ylöspäin, joka teki normaaliajosta kovin epämiellyttävää kun ei voinut ajella normaaleita matkanopeuksia. Samoin jousitus tuntui hemmetin kovalta..
Kardaaniin vaihdettiin tukilaakeri (6006 välysluokka C3, sama kuin etuvetoisen pitkän vetonivelen tukilaakeri, tarvike laakerikaupasta 5 €) sekä tukikumi (Mercedes-Benz W123, myös tässä sama laakeri kardaanissa, 25€), ja värinänvaimennuskumi, "donitsi" (http://atdperformance.com/piecesdetransmi1/index.html 85€). Mersun tukikumi vaatii korotusholkit kiinnityspulttien alle, ei ollut kameraa ja mauseria mukana kun kasasin mutta mittailen seuraavan kerran montulla ollessa. Tuo tukikumi näyttäisi olevan aavistuksen verran liian iso, eli kardaani roikkuu, mutta ainakin aiemmat tärinät ovat poissa (vanha laakeri ei ollut väljä, mutta kuiva).
Takajousipallot oli ihan morjens, uudet tuli Gallialaiselta (nämä olivat alla jo katsastuksessa). Mutta ei meno juurikaan pehmennyt, vaikka olivat nelivetofarkun pallot!? Mitä ihmettä, ne oli 40 Bar, pitkät (400cm3) pallot niinkuin pitääkin, mutta keskellä on iskunvaimennusventtiili?! Vaihdoin tilalle vajaat varaajapallot (42Bar 350cm3) ja johan alkoi joustot olla kohdillaan, ja vaimennus normaali (iskunvaimenninventtiili on jousisylinterin päässä, sieltä tulee ~10mm putki jousipallon kiinnitysjalkaan. Pallo ei mahdu tavalliselle paikalleen takavetoakseleiden takia).
Nyt voikin sitten keskittyä ovijohtojen uusintaan, kolme oli kuskin ovesta poikki (apparin puolen ikkuna ei enää noussut kummastakaan napista), ja melkein kaikki muutkin kuoriosaltaan halki. Takaoven keskuslukkomoottori menee myös vaihtoon, josko sitten tottelisi ohjausta eikä vaan korisisi. Ykkösellä ajaessa ääntävä vaihteisto odottaa kesää jolloin kone-vaihteistopaketti ylös ja läpikäynti. Siinä samassa pitää hoitaa alkavien ruostepilkkujen paikkaus ja pohjan uusintamassaus. Eiköhän tällä ensitalvena ajeta sitten täysipainoisesti, mutta ainakin viikon päästä Joutsaan ACry:n talviradalle tullaan!

Kirjoittaja:  artturi2 [ 12.02.2011 13:52 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

Mitä hauskaa nyt sitten jossain nelivedossa muka on, eihän se edes ruovi kunnolla :lol:

Kirjoittaja:  Ralle [ 12.02.2011 17:09 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

artturi2 kirjoitti:
Mitä hauskaa nyt sitten jossain nelivedossa muka on, eihän se edes ruovi kunnolla :lol:


Ei mut sillä pääsee kylki edellä :D

Kirjoittaja:  laakeri [ 14.02.2011 10:16 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

artturi2 kirjoitti:
Mitä hauskaa nyt sitten jossain nelivedossa muka on, eihän se edes ruovi kunnolla :lol:
No eihän kaapelimiehellä etuvetobeksitään enää ruovi, kun sillä on lumiketjut. :mrgreen:

Kirjoittaja:  Igor [ 14.02.2011 18:43 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

Hyvä että saadaan talviradalle taas 4-veto. Eihän niitä CX:iä ja Xsaroja saatais muuten penkoista irti :D

Kirjoittaja:  cxtb2 [ 14.02.2011 21:03 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

Tsotsot... en edes muista, milloin CX:ää olisi tarvinnut irroitella penkasta tai muustakaan 8-) :mrgreen:

Kirjoittaja:  Cituning [ 14.02.2011 23:17 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

cxtb2 kirjoitti:
Tsotsot... en edes muista, milloin CX:ää olisi tarvinnut irroitella penkasta tai muustakaan 8-) :mrgreen:


Noin vuosi sitten viimeksi, hetikohta sen xsaran irroittelun jälkeen :)

Kirjoittaja:  cxtb2 [ 15.02.2011 01:01 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

hmm... Xsaran vika siis. enkä tuotakaan nähnyt / kokenut :lol:

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 27.02.2011 20:59 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

Ykkösvaihde R.I.P. *tölks* *sensuroitu*

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 05.03.2011 18:23 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

Tänään kävin sitten ostamassa Peugeot 405:n kokonaisen nelivetotekniikan, kone, loota, jakolaatikko, kehtoineen ja perä apurunkoineen josko se kestäis paremmin :oops: .

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 11.04.2011 07:13 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

Joo, sehän on sitten semmonen homma että noi stefat tohon vaihde- ja jakolaatikkoon on NotFoundinParis. Laatikon ulostuloon kuuluis (sakaran puolelle) 42x56x5,3mm, hyllytavarana on 42x56x7. Mahtaako sopia, aion kokeilla. Toiselle puolelle sitten meneekin ihan standardikoko 38x58x10mm. Päivällä tinkaamaan laakerikaupasta tuota harvinaisempaa..

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 10.01.2012 23:57 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

Jahas, oiskohan tätäkin pitänyt matkan varrella päivittää.. 405:stä tempaistu jakolaatikko+vaihdelaatikko ovat paikallaan olleet jo puolisen vuotta tätä kirjoittaessa. Yllätys oli että yli 400tkm ajetusta tekniikasta paljastuivat neitseelliset akseliboorit :shock: . Ilmeisesti akselit on jossain vaiheessa vaihdettu ja laatikkoon on jätetty alkuperäinen vetopyörä, koska nyt ajossa kuuluu edellisen tekniikan kahinan sijaan melkoinen ujellus joka alkaa n. 80km/h ja toinen resonanssi on 100km/h kohdilla. Käsikauppastefat istuivat paikoilleen, ainakaan öljyä ei tipu ulospäin (!?).

Muutama viikko sitten Lahden Käkkäräiseltä yritti sininen Partlingo tms jäädä alle kun tuuppas kolmion takaa eteen mutta onneks tossa juopossa on jarrut ja sattui olemaan riittävästi siinä jäällä pitoa :x . Viimeviikon maanantaina sitten Lahden linja-autoaseman rahdin parkkipaikalla mustalaismummo peruutti mun takakulmaan, maanantaina menee auto pläkkärille, muovihitsaukseen ja maalaukseen. Onkohan tämä beksi valmistunut epäonnisten tähtien alla?

Ajokelit ovat kuitenkin mitä parhaat, vieressä punaisista valoista lähteny nelivetoaudi ei päässyt karkuun, meillä tais molemmilla olla yhtä hyvät kitkarenkaat alla 8-) . PS. Beksissäkin on hyvä sutimisenestojärjestelmä, eli yksipisteruisku :lol:

Vasemman takaoven johdot olis seuraavana korjauslistalla kun ovi-indikaattori väittää oven olevan auki aina välillä, samoin pitää vetää tupaan sähköjohto akulta että saadaan virta riittämään viihdelaitteistolle. Tupakansytyttimen pohja lämpenee liikaa ja jännite putoaa jopa alle 10V hetkittäin, ei näköjään ole suunniteltu yli 10A virrankulutukselle tuo..

Kuvathan ovat nykyään osoitteessa http://www.citikka.info/gallery/Users/Kaapelimies/Yliveto/

Kirjoittaja:  Ralle [ 11.01.2012 00:12 ]
Viestin otsikko:  Re: BX 4x4 Break projekt

Noita tulikin kateltua kun taas tuo info toimi :)
Nythän onkin parhaat kelit tuolle 4wd:lle, muilla onkin vähän vaikeempaa...

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/