Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Ax Gt(i)-90
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=8519
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  Cibx [ 21.06.2011 18:51 ]
Viestin otsikko:  Ax Gt(i)-90

Ajattelin laittaa hieman juttua tästä patonkitorilta ostetusta gti aksusta, jolla ajattelin pari kertaa piipahtaa tänä vuonna radalla. Lähinnä projekti etenee työpaikan tallissa eli sen mitä työpäivän jälkeen jaksaa kiinnostaa äheltää öljynvaihtomontussa.

Tänään ajoin sen talliin ja tiirailemaan mitäs sitä on tullut hankittua. Aksuhan on siis rakenneltu reilu 10 vuotta sitten ja ollut vähillä ajoilla. Malli ei minulle ole laisinkaan tuttu, mutta ei kai tuommoinen auto nyt kovin tekninen laite voi olla nelikon jälkeen. Kone on kivasti näkysällä lkm ruiskua ja starttia, jotka on väärällä puolella konetta.

Autossa on jos jonkinlaista uretaanipuslaa, niveltä, jarrulevyä, putkistoa, moottorinohjausta etc. kiinni. Ulkonäollisesti erittäin siidettävän näköinen ilman muoviosista hilseilyitä maalia, mutta saa mennä noin. Ensimmäisenä on kuitenkin konepellin hankinta, koska se on syöpynyt puhki siispä huutamaan sitä huuto.netistä. Tänään pohjaa tiirailessa löytyi pari hitsi paikkaa josta toisen saa uusia samoin tein eli hitsata paremmin. Huomenna täytyy ruostesuojailla peruspaikat. Kori on tosin suojattu joskus.

Vielä ennen ratailua pitäisi selvittää mistä pirssi vuotaa öljyä, kun tuntuisi vuotavan mutta tuleeko se vaihdeaskista vai kampuran stefasta vai voiko se olla bensaa kun tuntuu haisevan jossain. Ehkä se lätäkkö on muodostunut aamuun mennessä paperille.

Autossa on Gemsin ruisku joka taitaa olla nykyään enemmän mitsujen ja subarujen ohjaukseen keskittyvä paja, mutta täältä Oulusassakin on työporukassa mitsuansa säädössä käyttä tuttu, joten kyselemään apuja Gemsin kanssa, ennen kuin alan vaihtaan Vemsia.

Kirjoittaja:  Pete H [ 24.06.2011 11:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

No ni, taas yksi ratapeli luettavaksi, hyvä hyvä. Jaksa pakertaa ja sitten ulkoiluttaa tuota, jookos. :)

Kirjoittaja:  Cibx [ 29.06.2011 17:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

Konepeitto huudettu huutonetistä kovaan hintaan :) nyt ku on lähellä että saa sen oman tallin ja ehkä talon siinä mukana, voi nämä projektit tulla ehkä joskus loppuunkin :D

Kirjoittaja:  Esa66 [ 29.06.2011 17:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

Kannattaa tutustua axoc.uk sivustoon, siellä tämä pikku vitkutin on kovassa huudossa(nimittäin englannissa) Liittymishinta on pieni ja saa oikein tarratkin autoon :) Oikeasti kaikki on kuitenkin julkisella nähtävissä, mutta isot gurut eivät jaa oppejaan rahvaan kesken :D
Nyt saa englannista boxia, bolt on ja ohjelmalla(vrt MS) ja tietsikalla räpläämään(tähän hätään en muista boxin nimeä, mutta eiköhän se esiin tule) ja siis suoraan boxin tilalle! Jaaaaaaa, mutta tässähän oli tuo pilkottu systeemi :oops: Noh myy ne jollekkin mitsubishi miehelle ;)
Höpsis, tuo predator ecu taitaa olla vain 16v koneille, HÖH

Kirjoittaja:  Cibx [ 22.09.2011 19:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

Täällä tallissa ei ole oikein saatu mitään aikaiseksi auto on vahattu ja vaihdettu öljyt ja suodatin ratapäiviä varten sekä oikeat polttimot lyhkäsiin. Konepeitto oottaisi maalausta ja kampuran stefa vaihtajaa, pari räpsyä tältä päivää kun piti leikkiä uudella digikameralla. Auto nyppäsee ikävästi välillä 4000-5000 r/min välissä, virranjakajan kansi vaihdettu, puola ja ykk anturi. Ei muutosta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kirjoittaja:  Pete H [ 23.09.2011 10:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

Mukavan näköiset nuo vanteet, on.

Kirjoittaja:  J-PR [ 30.09.2011 07:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

106 rallyen vanteilta näyttää... Mistä sitikan mallista noi keskiöt on peräisin?

Kirjoittaja:  Cibx [ 30.09.2011 22:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

Rallyen vanteet ovat, joo, mutta en tiedä mistä auton rakentanut porvoolaispariskunta on keskiöt napannut. Auton stefa alkoi vuotaa ratareissun jälkeen sen verran, että täytyypi tehdä homma lähiviikkoina

Kirjoittaja:  Cibx [ 27.11.2011 11:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

Hiiohoi, projektiin saatiin eilen Putkimiehen kanssa täysrähinä päälle eli laatikon irrotus menossa :P

Kuva

Kuva

Kuva

On se pieni auto.. :)

Kirjoittaja:  Lauri [ 27.11.2011 15:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

Cibx kirjoitti:
Hiiohoi, projektiin saatiin eilen Putkimiehen kanssa täysrähinä päälle eli laatikon irrotus menossa :P


Irroitus?
Keskimmäisestä kuvasta voisi päätellä, että laatikon tyhjennys menossa! :D

Kirjoittaja:  Cibx [ 27.11.2011 16:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

Siitäkö se kaamea kankkunen seurasi :lol:

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 27.11.2011 19:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

Muistelisin että noi pillerit on Nettimikolta? Citikka.com siis.

Kirjoittaja:  Cibx [ 27.11.2011 23:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

Neuvokaas TU-tietäjät, otanko nuo pienet pultit vielä irti tuosta laipasta ja mitä sen takaa löytyy. Yritän siis vaihtaa kampuran stefaa, kun hieman falskaa..

Kuva

Kirjoittaja:  kokemjne [ 28.11.2011 13:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

ei sitä levyä pidä/tarvitse ottaa pois. kaiva nätisti ruuvarilla se vanha pois ja putsaa pinnat ja sitten vaan naputtelemaan suorassa uus stefa paikoilleen. kato vanhasta syvyys ,niin et tarvii ihmetellä asiaa myöhemmin. tulee kyllä sen levyn tasalle.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 28.11.2011 13:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

laita samalla sinne Payen:in SININEN ( mastan pthyi ) stefa . se on ihan karvan tiukempi ja tiiviimpi ja muutenkin parempi. en vaan muista numeroo. jos on asiansa osaava tarvikekauppias niin osaa mittojen mukaa ettiä oikeen.

Kirjoittaja:  Cibx [ 28.11.2011 14:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

Hän kiittää :)

Kirjoittaja:  kokemjne [ 28.11.2011 17:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

jäi tärkee asia kertomatta. kaiva sillä ruuvarilla sen temppuraudan laipan ja stefan huulen välistä . ÄLÄ ulkopinnan ja stefan väliin työnnä mitään. se lähtee kyllä ihan nitkauttamalla ja kunnollisen kokoisella tavallisella ruuvarilla.

Kirjoittaja:  jaakkovaakko [ 02.12.2011 17:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

kokemjne kirjoitti:
jäi tärkee asia kertomatta. kaiva sillä ruuvarilla sen temppuraudan laipan ja stefan huulen välistä . ÄLÄ ulkopinnan ja stefan väliin työnnä mitään. se lähtee kyllä ihan nitkauttamalla ja kunnollisen kokoisella tavallisella ruuvarilla.


Ja muista samalla tehdä kampiakseliin sillä kunnonkokoisella ruuvarilla naarmut, että se uusikin stefa varmasti vuotaa. :lol:

Kirjoittaja:  Cibx [ 02.12.2011 19:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

Taidan tehdä perinteiset ja ruuvata pari ruuvia stefa runkoon, sillähän se lähtee, Oulussa tiukassa stefat, meni tilaukseen.. :o

Kirjoittaja:  Cibx [ 07.01.2012 17:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

Muistaisiko joku Tu-koneen vauhtipyörän pulttien momentin?

Kirjoittaja:  kokemjne [ 07.01.2012 17:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

joo 6-7 kiloo ja lukitetta jengoihin

Kirjoittaja:  kokemjne [ 07.01.2012 17:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

oisit pyytäny sen mastan stefan niin ois ollu hyllyssä

Kirjoittaja:  Cibx [ 18.12.2012 00:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

No stefa haettiin ihan marmoritiskiltä. Vuoden tämä auto on käytännössä seissyt tallissa odottamassa motivaatiota ja nyt eilen tuli laitettua stefa kiinni ja uusi kytkin paikoilleen ja tänään meni vaihdelaatikko vauhdilla silmään. Huomennahan sitä voisi kokeilla tuleeko savut muualtakin kuin pakoputkesta ja kuinka paljon jää muttereita ylimääräiseksi.. :P

Kirjoittaja:  Cibx [ 19.12.2012 00:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

Ja tulihan tämä sitten käyntikuntoiseksi hetimiten, kun saatiin bensapumpulle virta katkenneen johdon kiinnityksen jälkeen. :)

Kirjoittaja:  artturi2 [ 23.12.2012 11:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Ax Gt(i)-90

Hienoa että laite käy taas. :)

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/