Minulla on kokemusta vain tuosta uudemmasta kaksilitraisesta, mutta luulisin sen olevan melko samanlainen homma. Moottoria ei tarvitse irroittaa, mutta laatikon joutuu kylläkin tiputtamaan pois. Nyt kahden kerran jälkeen lähtisin itse kokeilemaan irroitusta niin, että tukisin moottorin suunnilleen vaateriin, laatikko nosturin nokkaan (tai sopivan tunkin tms. päälle), laatikko irti sekä korikannakkeestaan että moottorista ja sitten yrittäisi saada laatikon riittävästi sivulle. Pelkkä koko paketin kallistus ei oikein tuo toivottua tilaa, päinvastoin apurunko tulee ikävästi eteen.
Vaikeahan tuo operaatio ei ole, hieman ehkä työläs vain. Pari päivää saan itselleni varata siihen, kun rauhallisesti tekee "kotityökaluilla". Moottorinorsu lienee eksoottisin laite, jota itse käytin.
Ai niin, oikeanpuoleisen vetarin tulilaakerin vapauttamiseen tarvitaan torxeja Pitkillä jatkoilla, ne saa pyöräkotelon kautta helpoiten auki. Olikohan koko T40/45/50... Ei jaksa muistaa tarkasti, kun tästä on kuitenkin jo kaksi viikko aikaa.
