Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

GSA -80
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=9756
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  mertsi [ 24.10.2011 09:00 ]
Viestin otsikko:  GSA -80

Tuli hankittua tuollainen projekti. Toivottavasti aika riittää rakenteluun, töitä ainakin on paljon.

Kirjoittaja:  citsportsite [ 24.10.2011 09:57 ]
Viestin otsikko:  Re: GSA -80

Hieno juttu! GS(A) on niitä viimeisiä Citikoita, joissa tehtiin niinkuin parhaaksi nähtiin, halvimman ratkaisun sijasta! Tämän voi todeta katsomalla vaikka etupyöränripustusta ja etujarruja.

Pari linkkiä, joista voi hakea inspiraatiota:

http://www.gs-gsa-ig.de/

http://www.gs-gsa.org/

Kirjoittaja:  Akaile [ 24.10.2011 10:30 ]
Viestin otsikko:  Re: GSA -80

Juu, ehkä suunnittelu, mutta toteutus oli jotain muuta.. Esim. peltien kohdalla säästeltiin kyllä laadussa. En sano tätä haukkuakseni GS:ää mallina lyttyyn vaan otin kantaa nimenomaan tuohon "GS(A) on niitä viimeisiä Citikoita, joissa tehtiin niinkuin parhaaksi nähtiin, halvimman ratkaisun sijasta!"-kommenttiin. (vai oliko tuo sarkasmia?) Enkä toisaalta ymmärrä koneen suunnittelua öljyvuotojen osalta!? Vai onko sillä tavoiteltu korin aktiivista öljykyllästystä ruostumisen estämiseksi? :lol:

Teknisesti kestäviä paketteja, koneet ja lootat kestää, hyvät jarrut ja käsittääkseni melkoisen pehmoinen hydejousituskin?

Ruosteet kun korjaa ja tiivistää koneen niin hyvä siitä tulee 8-) Intoa rakenteluun!

Nm. GSA 5v takapaksissa kirjoitushetkellä ;)

Kirjoittaja:  citsportsite [ 24.10.2011 11:25 ]
Viestin otsikko:  Re: GSA -80

No, korjaanpa nopeasti kirjoittamani lauseeni muotoon:

"GS(A) on niitä viimeisiä Citikoita, jonka tekniset ratkaisut suunniteltiin valmistuskustannuksistä välittämättä".

Nyt varmasti kaikki ovat samaa mieltä. GS tosiaan edustaa yhtäaikaa 60-luvun suunnittelun parhaita ja huonoimpia tuloksia. Yksilölliset ratkaisut tekniikassa takaavat ajonautinnon vailla vertaa. Korisuunnittelultaan jatkaa valitettavasti jo DS:n viitoittamaa tietä (lukemattomista pellinpaloista päällekkäin pistehitsattu kori). Mutta nyt kun kukaan ei enää käytä GS:ää ympärivuotisena käyttöautona, tuo asia ei ole niin päivänpolttava. Toki joillekin asiasta on varmaan jäänyt elinikäiset traumat :lol:

Harrasteautona GS on kiehtova, pieneen ja kauniisti muotoiltuun pakettiin on saatu mahtumaan valtavasti edistynyttä tekniikkaa. Kuvitelkaapa, että jossain uudessa pikkucitikassa olisi täysin laakeroidut tukivarret ja edessä vielä päällekkäiset, korkeapainelevyjarrut, nollapisteohjaus, kaasunestejousitus... kun ei meinaa olla enää isoissakaan!

Kirjoittaja:  Ralle [ 25.10.2011 10:24 ]
Viestin otsikko:  Re: GSA -80

Onnea urakalle, eikun siis projektille :D

Kirjoittaja:  ukinurpa [ 26.10.2011 11:12 ]
Viestin otsikko:  Re: GSA -80

Onnea projektille!

Ei ole kaikista helpoin sitikka mutta voin sanoa, että kunnossa olevaa Geesua ei voita monikaan hydesitikka ajo-ominaisuuksissa. Jos on vähän ongelmallinenkin välillä niin kyllä se sitten antaakin positiivista energiaa. Ja on se niin perskutin persoonallinenkin laite, että aina kun sillä liikkuu niin tuntuu olevansa vähintään elokuvatähti :lol:

Kirjoittaja:  aapo [ 26.10.2011 13:17 ]
Viestin otsikko:  Re: GSA -80

mertsi kirjoitti:
Tuli hankittua tuollainen projekti. Toivottavasti aika riittää rakenteluun, töitä ainakin on paljon.

Asutko Männäisissä? Kävin maanantaina pihalla, jossa oli GSA-projekti ja musta koira.

Kirjoittaja:  mertsi [ 26.10.2011 17:35 ]
Viestin otsikko:  Re: GSA -80

Olet löytänyt jonkun toisen projektin, geesu meni kärryltä suoraan talliin piiloon.

Kirjoittaja:  mertsi [ 20.11.2011 21:32 ]
Viestin otsikko:  Re: GSA -80

Nyt on hankittu geesulle parivuotta nuorempi ja paljon parempikuntoinen kaveri (GSA -82). Kiinnostuin aluksi hankkimaan varaosiksi mutta tällä pitäisi päästä jo ensikesänä liikenteeseen. Vanhempi saa odotella tallissa vähänaikaa.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/