Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Neliveto Dyane 73
ViestiLähetetty: 23.05.2020 12:47 

Viestit: 19
Paikkakunta: Kangasala
https://www.tori.fi/etela-karjala/Dyane ... ?ca=11&w=3


Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Neliveto Dyane 73
ViestiLähetetty: 07.06.2020 21:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 484
Paikkakunta: Ylivieska
Onkohan nuo omatekosia vai tehtaan?
Jos tehdastekosia niin hinta vaikuttaa vähintäänkin kohtuulliselta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Neliveto Dyane 73
ViestiLähetetty: 09.06.2020 22:07 

Viestit: 24
Paikkakunta: Korpilahti
Torissa on tosiaan kaksi omatekoista nelivetoa myynnissä. Ne on tehty pitkänlinjan harrastajien toimesta aikanaan itselleen harrastusmielessä tieliikenteen ulkopuoliseen käyttöön. Olisin yllättynyt, jos ne saisi tieliikenteeseen katsastettua. Hauskoja pelejä, eikä ole hinnakkaitakaan, jos tuollaiselle olisi käyttöä.



A, AU, AZ, SAZP, DS, GS, CX Chardon, C4, Xantia
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Neliveto Dyane 73
ViestiLähetetty: 10.06.2020 14:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1012
Olikos Dyanea lainkaan 4wd mallina tehdastekoisena?



C5 X7 140 HDi Tourer -09, XM 2.0 Berline -95, Dyane -68 (ikurojekti)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Neliveto Dyane 73
ViestiLähetetty: 12.06.2020 17:43 

Viestit: 883
Paikkakunta: Vihti
eikös jasulla ole diy 4wd dyane muutoskatsastettuna?



- c4 cactus -20- 11B - 508 -106 S16 -
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Neliveto Dyane 73
ViestiLähetetty: 12.06.2020 20:00 

Viestit: 298
Paikkakunta: Renko
Jasun laite on yhdellä moottorilla ja vetotapaa saa muuttaa. Mutta jos laittaa kaksi moottoria? Niin on tahdaskin tehnyt, joten saharan tekeminen itse on kait mahdollista rekisteriinkin asti...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Neliveto Dyane 73
ViestiLähetetty: 12.06.2020 20:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3026
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Joo, se mun on ihan itte tekastu, tehtaan osista soveltaen. Isosti meni aikaa osien tekemiseen/löytämiseen, aloitin tekemisen ennen isompaa selvitystä että saako sitä edes kilpiin. Jossain vaiheessa tiedonmetsästystä tuli sitten se kuuluisa ahaa -elämys, kun toistakymmentä vuotta hallussa olleen paperin teksti pisti silmään, "Dyane 6 Mehari". Tästä kun jatkoi selvittelyä, niin selkeni että Meharit on itse asiassa Kutos-Tiinoja. Se taas helpotti, että selvisi mallisarjan sisäisellä muutoksella, eli meni kilpiin muutoskatsastuksessa, ei tarvinnut edes muutoslupia hakea...

Mallimerkinnät on paljon avaavia..:

AYA -Wanhus-Dyane 425cc moottorilla
AYA2 -Nelkku-Dyane 435cc moottorilla
AYB -Wanhus-Dyane 602cc moottorilla (tarkemmin M4, eli Ami6/AK moottori yleisemmin ilmaistuna)
AYC:t on sitten Kutos-Dyanet, kaikki 602cc moottorilla, pienin eroin:
-AYCA -Dyane6
-AYCB -muistaakseni etuvetoinen Mehari
-AYCC -tätä en muista, muistiinpanot hyvässä jemmassa
-AYCD -Acadiane
-AYCE -4x4 Mehari

Jotenkin noin ne meni, ihan hatusta tempaistuna muistikuviin turvautuen. Oma väkkäräni on AYA -mallimerkinnällä, jonka rekisteriotteessa lukee lisätiedoissa nykyään jotakuinkin näin: "Voimansiirto muutettu vastaamaan AYCE Dyane 6 Meharia." Oli siellä maininnat siitäkin että edessä on GSA:n jarrut ja takana Dyane6:n etujarrut, vaihdetut prosentit yms. Vähän tarkalle meni että sai pidettyä paikkaluvun neljässä, taisi jäädä parikymmentä kiloa marginaalia...


Noista muutoksista on tullut vuosien mittaan oltua jo aikanaan AKE:n kanssa jutuissa, ARK:n aikoihin varovasti tiedustelin ja jo silloin osattiin olla projektia tyrmäämättä, Trafin aikaan homma helpottui ja projekti eteni kilpiin asti. Vähän hitaasti tosiaan, 19 vuotta ideasta leimalle...

Kaksimoottoristakin tuli ohkasesti selvitettyä, 2CV:stä semmoisen saisi tehdä, Dyanesta ei, kun taas yksimoottorisen saisi Dyanesta muttei Sätkästä. Amista ei ollenkaan, kun heidän ei siellä lupaleimasimen päällä tarvitse välittää todellisuudesta, että nämä kaikki A-johdannaiset ovat enempi-vähempi samoista osista kasattu, ja oikeastaan kaikkien rungot, akselistot, tekniikat käy sujuvasti ristiin, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Ja sitten se hupaisa osuus, jossain vaiheessa, olikohan AKE:n aikaan, näyttivät vihreää valoa 2CV:n nelikkomuutokselle, ja kiitos Saharan kaksimoottorisuuden, olisi heidän oppien mukaan saanut käyttää moottorin kuutioiden verrokkinan 2*425cc eli 850cc, jolloin G10 kone olisi mahtunut kuutioiden puolesta suoraan keulille heitettäväksi. Sittemmin joku keksi senkin reiän tukkia, ennenkuin kukaan ehti ajatusta pitemmälle...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, Xm V6, Xm V6 break, C8 V6
Ja pari Range Roveria, bensakasilla molemmat. Alleviivatut katsastettuja
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: