Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Vaihtoehtoiset tiedotuskanavat: Twitter / Facebook
ViestiLähetetty: 16.02.2013 22:48 

RPekka kirjoitti:
Minä voin ylpeänä tunnustaa etten ymmärrä mitä ylpeilyn aihetta moisessa on. Tänä päivänä naurattaisi jos joku sanoisi että olen ylpeä siitä etten ole koskaan käyttänyt puhelinta :D
En toki sano että sitä olisi kenenkään tarpeellista käyttää (puhelinta, sähköpostia, feispuukia tai twitteriä) mutta itse käytän sujuvasti muita paitsi twitteriä kun sille en ole vielä löytänyt käyttöä.

No siksi, että jos kaikki muut, niin minä EN, tietenkin. Enkä ole vielä keksinyt mitään käyttöä sille. Enkä kyllä tykkää puhelimestakaan. Se saattaa olla koko viikonlopun laukussa enkä kaipaa sitä yhtään! Sähköposti on yksi parhaita keksintöjä, paras tapa olla yhteydessä muihin.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.02.2013 23:48 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
Sähköposti on yksi parhaita keksintöjä, paras tapa olla yhteydessä muihin.
No hyi, käytätkö sie sähköpostia? Eikö normaaleilla paperikirjeillä pärjäisi oikein hyvin? :roll:

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 17.02.2013 00:01 
Käyttäjän avatar

Visa-mies kirjoitti:
svc kirjoitti:
Linkin klikkaaminen riittää myös siihen, että Facebookin cookie ilmestyy koneella, jolla face seuraa kaikkea nettisurffailuasi. (Tai ainakin yritti... :twisted: )
"Miälenvikast läppändeerust!"
Onko? Oletkos koskaan seurannut protokolla-analysaattorilla, mihin kaikkeen esim. Iltalehden etusivun aukaisu lähettää tietoa?

<foilhat>
Kokeilepa itse vaikka tätä: Poista selaimelta kaikki cookiet, jotka viittaavat Facebookiin. Avaa sitten tuo Sitruunapatongin fb-linkki, ja katso cookiet uudelleen. Ja kappas. Selaimeen on ilmestynyt taas selaimen yksilöivä cookie. Ja jos kirjautuisin fb:hen, cookie saisi kasvot, nimen, mieltymykset jne. Itse en ainakaan halua kertoa amerikkalaisfirmalle itsestäni mitään. USA:n lait yksityisyydensuojasta on käyty läpi nopeasti: niitä ei juuri ole. Minun henkilöllisyyteni ei ole kauppatavaraa.

Täällä ollaan ihmeen sinisilmäisiä ja luotetaan siihen, että ketään ei oikeasti nyt tai tulevaisuudessa kiinnosta sinun vuositulosi, uskontosi, seksuaaliset mieltymykset, perhesuhteet, puoluekantasi, kaveripiirisi, jne.

Itä-Saksan Stasi olisi aikanaan tehnyt mitä vaan päästäkseen käsiksi tälläiseen tietolähteeseen. Ja esim. USA:n Patriot Act antaa heille täydet valtuudet FB:n tietoihin.

Tiedätkö muuten kenelle, ja mihin käyttöön FB tietojasi myy ja luovuttaa? Mitä ostaja niillä tekee? Kenelle ostaja myy ne edelleen.

Netissä on käytännössä mahdotonta olla täysin anonyymi, mutta minä ainakin teen tiedonkerääjille kiusaa sen minkä voin.
</foilhat>

Liitteet:
Capture.JPG
Capture.JPG [ 30.26 KiB | Katsottu 28048 kertaa ]

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 17.02.2013 00:22 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Kuva

Yksipuolaisen ratin takaa,

Visa-mies

visamies.wordpress.com
facebook.com/visamies
youtube.com/visamies
twitter.com/visamies
visamies.galleria.fi
Poissa

ViestiLähetetty: 17.02.2013 00:25 

laakeri kirjoitti:
Lemon kirjoitti:
Sähköposti on yksi parhaita keksintöjä, paras tapa olla yhteydessä muihin.
No hyi, käytätkö sie sähköpostia? Eikö normaaleilla paperikirjeillä pärjäisi oikein hyvin? :roll:

En uskalla. Itella tekee kaikkensa kadottaakseen tai tuhotakseen kirjeen ja lopulta, jos se ei katoa matkalla tai tuhoudu tunnistamattomaksi, postiljooni tiputtaa sen väärään lootaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 17.02.2013 01:03 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
En uskalla. Itella tekee kaikkensa kadottaakseen tai tuhotakseen kirjeen ja lopulta, jos se ei katoa matkalla tai tuhoudu tunnistamattomaksi, postiljooni tiputtaa sen väärään lootaan.
Tuo on kyllä totta. Voikohan henkilökohtaiseen lähettiinkään varmasti luottaa? Parasta siis vain viedä itse kivitauluun hakkaamansa viesti henkilökohtaisesti vastaanottajalle.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 17.02.2013 01:15 
Käyttäjän avatar

laakeri kirjoitti:
Lemon kirjoitti:
Tuo on kyllä totta. Voikohan henkilökohtaiseen lähettiinkään varmasti luottaa? Parasta siis vain viedä itse kivitauluun hakkaamansa viesti henkilökohtaisesti vastaanottajalle.
Melko varmasti viestin vastaanottajakaan ei ole täysin luotettava, joten on parempi pitää tärkeät asiat pelkästään omana tietonaan. Ja jos vahingossa sattuisi jotain joskus sanomaan, itselle ennalta hankittu maine epämääräisten tarinoiden lähteenä vie tiedolta uskottavuuden ja se pysyy näin turvassa.

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

ViestiLähetetty: 17.02.2013 01:23 

laakeri kirjoitti:
Lemon kirjoitti:

En uskalla. Se on kovin painava, ja se kuitenkin putoaa mun varpaille ja menee rikki ja varvas menee muusiksi :(

Poissa

ViestiLähetetty: 17.02.2013 01:28 

Les Excentriques kirjoitti:
Melko varmasti viestin vastaanottajakaan ei ole täysin luotettava, joten on parempi pitää tärkeät asiat pelkästään omana tietonaan. Ja jos vahingossa sattuisi jotain joskus sanomaan, itselle ennalta hankittu maine epämääräisten tarinoiden lähteenä vie tiedolta uskottavuuden ja se pysyy näin turvassa.

Ei se olekaan, kai. Ja jos vahingossa sattuisi jotain joskus sanomaan itselle, pitää varmistaa olenko varmaan luotettava. :? Tämä on kyllä tosi vaikeaa. Siksi en koskaan lähetä kirjeitä enkä yv:itä enkä sähköposteja enkä soita enkä jutustele, en edes mulle. Foliohattukin vois olla tarpeen.

Poissa

ViestiLähetetty: 17.02.2013 20:48 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
"Sos.mediassa voi tehä mitä vaan, eletään somessa ja internet on ihanaa! Ottaa saunakalja, kävikö nyt ohrasesti, ollaan kaikki somelaisii, lähtökohtasesti!"

http://youtu.be/x0t8T-Wy8Mk

Visa-mies

visamies.wordpress.com
facebook.com/visamies
youtube.com/visamies
twitter.com/visamies
visamies.galleria.fi
Poissa

ViestiLähetetty: 22.02.2013 01:00 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
RPekka kirjoitti:
...itse käytän sujuvasti muita paitsi twitteriä kun sille en ole vielä löytänyt käyttöä.

Yksi hyvä käyttötarkoitus on yrittää ottaa kantaa ajankohtaisiin itseään kiinnostaviin asioihin.

Kuva

Visa-mies

visamies.wordpress.com
facebook.com/visamies
youtube.com/visamies
twitter.com/visamies
visamies.galleria.fi
Poissa

ViestiLähetetty: 22.02.2013 11:03 
Käyttäjän avatar

svc kirjoitti:
Täällä ollaan ihmeen sinisilmäisiä ja luotetaan siihen, että ketään ei oikeasti nyt tai tulevaisuudessa kiinnosta sinun vuositulosi, uskontosi, seksuaaliset mieltymykset, perhesuhteet, puoluekantasi, kaveripiirisi, jne.

Missä ihmeen f-bookissa sä olet käynyt jos siellä on tuommoisia tietoja vaadittu... :lol:

- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa

ViestiLähetetty: 22.02.2013 11:04 
Käyttäjän avatar

Visa-mies kirjoitti:
Igor kirjoitti:
Kai sitä käyttökatkotiedotusta vois hoitaa tuolla foorumin puolellakin, tavottais varmaan suuremman patonkikäyttäjäkunnan kuin nämä suuret saatanat. :lol:

Minkä foorumin :?:

Citroen-? :D

- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa

ViestiLähetetty: 22.02.2013 17:50 
Käyttäjän avatar

Visa-mies kirjoitti:
RPekka kirjoitti:
...itse käytän sujuvasti muita paitsi twitteriä kun sille en ole vielä löytänyt käyttöä.

Yksi hyvä käyttötarkoitus on yrittää ottaa kantaa ajankohtaisiin itseään kiinnostaviin asioihin.

Kuva
Mulle on ihan sama onko olutta ruokakaupassa, paljon tärkeämpää on se, että sitä on jääkaapissa. 8-)

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

ViestiLähetetty: 23.02.2013 01:17 
Käyttäjän avatar

Igor kirjoitti:
svc kirjoitti:

Missä ihmeen f-bookissa sä olet käynyt jos siellä on tuommoisia tietoja vaadittu... :lol:

Siinäpä se, että noita juurikin palvelunkehittäjän kannalta oleellisia tietoja ei vaadita tai kysytä. Niiden tietojen keräämiseen on kyllä olemassa lähteitä, pitää vaan houkutella ne käyttäjät sille lähteelle. :x

ViestiLähetetty: 27.04.2013 00:41 
Käyttäjän avatar

"Vitteri" on kaikkien narsistien äiti, eli se perustuu vain ja ainoastaan täydellisesti oman itsesi esille tuontiin, väitän että fb:ssä pystyy olemaan epäitsekäskin, tosin fb on silti kyllä narsisteja täynnänsä.

Lemon kirjoitti:
XM-Hannu kirjoitti:
Tunnustan julkisesti, että en ole koskaan kirjautunut veispuukkiin, ja mikä hulluinta...
Olen ylpeä siitä! :oops: :roll: :shock: :o

Tunnustan että minäkin olen ylpeä siitä, että en ole veispuukissa. 8-)
Vitteriin olen hankkinut tunnukset (häpeä häpeä) kun kuvaplokikin oli siellä mutta en ole siellä sen jälkeen käynyt. Enkä edes tiä mitä siellä tehdään :?

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 27.04.2013 00:49 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Narsisteista puheenollen, lähtökohtakin voi olla vaatimaton:

https://twitter.com/Sitruunapatonki/sta ... 2578861056

Visa-mies

visamies.wordpress.com
facebook.com/visamies
youtube.com/visamies